MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Mooi blokje weer en lekker divers, ja!

Volgend jaar Kendrick Lamar in de Top 2000.

Songbird zo'n 600 plaatsen te laag

Het valt op dat I Feel Love de afgelopen 10 jaar alleen maar aan het stijgen is. Zijn er andere nummers die eenzelfde stijging doormaken? Oftewel classics die langzaam maar zeker echt erkend worden?

Cerclezot schreef:
Charles Aznavour heeft zo veel prachtige chansons gemaakt en in de top 2000 staat hij enkel met zijn Engelstalig werk

Matthijs van Nieuwkerk en ik hebben op "Emmenez-Moi" gestemd (Matthijs is altijd nogal enthousiast over dat nummer, dus ik neem aan dat hij er op gestemd heeft), maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.

AstroStart schreef:
Het valt op dat I Feel Love de afgelopen 10 jaar alleen maar aan het stijgen is. Zijn er andere nummers die eenzelfde stijging doormaken? Oftewel classics die langzaam maar zeker echt erkend worden?

Deze op één jaar na: Jolene (single) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

963 928 726 770 445 436 221 154 128 105

Het rijtje van "Strawberry Fields Forever" tot en met "Joan of Arc (Maid of Orleans)" is erg fijn!

Gretz schreef:
Bedshaped een van de grootse popparels van de jaren 00

You'll knock on my door and up we'll go
In white light
I don't think so
But what do I know
What do I know
I know

Bij het door scrollen van het Radio 2 topic was ik aangenaam verrast dat dit nummer in de lijst staat en over de tevredenheid daarrond van een aantal MM leden. Tom Chaplin schreef naar eigen zeggen over twee vrienden waarvan de ene op jonge leeftijd zijn eigen weg gaat en na jaren terug op bezoek gaat bij zijn oude makker. Helaas is deze laatste oud en ziek geworden en niet meer in staat de fijne dingen van weleer te doen 'Bedshaped'. Anderzijds kan je bovenstaand ook in een religieuze context lezen.

Wat mij betreft mag dit over een tiental jaar een nieuwe 'Mia'/'Ruimtevaarder'/'Black' zijn. Pure bewondering en ontroering dit lied.

Dit uur is er 1 om nog even mee te pakken. Zit geen matig nummer bij

579 Sign Of The Times Harry Styles
578 Otherside Red Hot Chili Peppers
577 Non, Je Ne Regrette Rien Édith Piaf
576 Diamonds Boxer Rebellion
575 Into My Arms Nick Cave & The Bad Seeds
574 Clint Eastwood Gorillaz
573 My Home Town Bruce Springsteen
572 Jailhouse Rock Elvis Presley
571 Leningrad Billy Joel
570 American idiot Green Day
569 Come Together Beatles
568 Hard Sun Eddie Vedder
567 Tougher Than The Rest Bruce Springsteen
566 Eleanor Rigby Beatles

Johnny Marrissey schreef:
Dit uur is er 1 om nog even mee te pakken. Zit geen matig nummer bij

579 Sign Of The Times Harry Styles

Terecht ja, vreemd om te zeggen maar één van de fraaiere top 40 songs van de voorbije 2 jaar.

Man of Sorrows schreef:
(quote)

Terecht ja, vreemd om te zeggen maar één van de fraaiere top 40 songs van de voorbije 2 jaar.

Helemaal eens. Instant classic van de man met de "young Mick Jagger" looks

Into My Arms is dan wel nog een tandje mooier

Het mooiste nummer dat ik dit jaar ontdekt heb via de Top 2000 is overigens "Winter" van Tori Amos. Prachtig zeg!

Het kwartet Eleanor Rigby, Tougher Than The Rest, Come Together & Into My Arms springen er hier wel uit zeg!!

Jaja, daar is helaas de enige van Arcade Fire

Volgend jaar moeten the Suburbs en Rebellion toch echt eens de lijst in hoor podverredorrie

aerobag schreef:

Volgend jaar moeten the Suburbs en Rebellion toch echt eens de lijst in hoor podverredorrie

Ik vond dit niet bepaald een geweldig nummer. Ik ken het album "Funeral" en een aantal liedjes van de latere albums, maar die vind ik eigenlijk allemaal beter dan "Everything Now".

aerobag schreef:

Heb het idee dat de verschillende schrijfwijzen van de titel een notering in de weg staat voor Rebellion ( Lies) net als voor Exit Music (For a Film). De oplossing hiervoor zou natuurlijk zijn dat ze worden opgenomen in de keuzelijst.

Rebellion mag wat mij betreft in vliegende vaart de top 2000 in!!
Prachtnummer

CHIEP (crew)
DonDijk schreef:
Ik voel aan wat je bedoelt,ik heb trouwens die zelfde gedachte in deze top 2000 met meerdere artiesten ,hun beautys komen vaak niet aan bod ,en het massaler (wss meer airplay in film of reclame enz.) dan weer wel
....beetje jammer
Daarvoor is er natuurlijk de Snob 2000.

Verwende kindjes jullie
Neem het alien (of het Belgische) perspectief en begrijp hoe progressief jullie lijst is. Zeven keer Radiohead en veertien keer Muse om maar wat te noemen; dat zijn bands die in de Belgische lijst (die gelijktijdig loopt met die van jullie) gewoon niet bestaan. Om nog maar te zwijgen over Arcade Fire en consoorten. Dat de lijst geen copy is van jouw spotify lijkt me ergens nog wel logisch.

CHIEP (crew)
Jij hebt het over de 1000 Klassiekers?

CHIEP schreef:
Jij hebt het over de 1000 Klassiekers?

CHIEP (crew)
Dat zijn natuurlijk wel (je verwacht het niet) 1000 nummers minder (lees: behoorlijk appels met peren vergelijken).

CHIEP schreef:
Dat zijn natuurlijk wel (je verwacht het niet) 1000 nummers minder (lees: behoorlijk appels met peren vergelijken).

Vreemde veronderstelling, het aantal nummers staat los van de progressiviteit of kwaliteit van de lijst. Maar laten we het maar bij de inhoud van de top 2000 houden, het was slechts een side opmerking.

Even geteld; 777 van de 2000 nummers heb ik zelf in de platenkast staan, altijd leuk om te weten.

'Even' geteld, zegt 'ie.

Dat moment dat je nog maar een half uur wakker moet blijven, op de fiets moet stappen en om 5 uur het café in kan met Papa Was a Rolling Stone.

CHIEP schreef:

Dat is waar maar we hebben op Joe FM ook een top 2000 en die is ook minder boeiend. Deze lijst vind je hier
Deze Vlaming luistert elk jaar weer opnieuw met veel plezier naar NPO Radio 2. En zo al veel leuke artiesten ontdekt zoals De Dijk, Alice In Chains, Herbert Grönemeyer, ...

Even Flow eindelijk in de top 2000

MDV
Wat er nu op staat heeft wel wat weg van een nummer op War of the Worlds, valt me nu pas op.

Weinig te zeuren over de lijst dit jaar (op Adele en Beyonce na dan), ben vergeten te stemmen tot het te laat was.

Zo meteen gaat mijn songfestivalliefde beantwoord worden door een van de beste winnaars ooit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:41 uur

geplaatst: vandaag om 02:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.