Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:14 uur
Ik vind dit bijvoorbeeld helemaal niet indirect, maar meer een mislukte poging om poetisch te klinken, zonder daadwerkelijk iets te vertellen te hebben:
"Het ging anders dan we dachten
Wie verwacht er ook dat alles blijft, zoals het is
Maar nooit hetzelfde aanvoelt het is een kwestie van het zonlicht
En een kwestie van gewicht van de dingen die we doen
En ook de dingen die we zien
In alle landen waar we wonen
En de dochters en de zonen elke ochtend naast het bed"
Maar zeer benieuwd of jullie hier wel iets van kunnen maken?
"Het ging anders dan we dachten
Wie verwacht er ook dat alles blijft, zoals het is
Maar nooit hetzelfde aanvoelt het is een kwestie van het zonlicht
En een kwestie van gewicht van de dingen die we doen
En ook de dingen die we zien
In alle landen waar we wonen
En de dochters en de zonen elke ochtend naast het bed"
Maar zeer benieuwd of jullie hier wel iets van kunnen maken?

0
geplaatst: 30 december 2018, 14:14 uur
1
geplaatst: 30 december 2018, 14:17 uur
Rogyros schreef:
Pure poëzie. Prachtig juist!!
Ik vind deze eigenlijk behoorlijk helder. Hij zingt over het grote verschil tussen hem en zijn vriendin. Hij kent enkel de wereld vanuit boeken en tv, niet in het echt. Zijn vriendin wel. Hij wacht op haar. Hij weer waar zij overal is geweest. De wereldkaart hangt daar te wachten tot ze terugkomt. Want dan vertelt ze de verhalen en is het meer dan enkel de pinnetjes in een denkbeeldige wereldkaart waar ze allemaal is geweest.
Zo zie ik het. Ik vind deze poëtische manier van schrijven juist erg mooi. Ik snap dat anderen daar minder van houden, maar ik kan het wel waarderen.
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat het quasi intellectuele teksten zijn die alleen maar geschreven zijn om interessant te doen. Als mensen dat zeggen, dan begrijp ik de reactie van Onweerwolf maar al te goed. Als mensen gewoon niet houden van een dergelijke schrijfstijl en het soms vaag en onsamenhangend vinden, dan kan ik dat prima accepteren.
(quote)
Pure poëzie. Prachtig juist!!

Ik vind deze eigenlijk behoorlijk helder. Hij zingt over het grote verschil tussen hem en zijn vriendin. Hij kent enkel de wereld vanuit boeken en tv, niet in het echt. Zijn vriendin wel. Hij wacht op haar. Hij weer waar zij overal is geweest. De wereldkaart hangt daar te wachten tot ze terugkomt. Want dan vertelt ze de verhalen en is het meer dan enkel de pinnetjes in een denkbeeldige wereldkaart waar ze allemaal is geweest.
Zo zie ik het. Ik vind deze poëtische manier van schrijven juist erg mooi. Ik snap dat anderen daar minder van houden, maar ik kan het wel waarderen.
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat het quasi intellectuele teksten zijn die alleen maar geschreven zijn om interessant te doen. Als mensen dat zeggen, dan begrijp ik de reactie van Onweerwolf maar al te goed. Als mensen gewoon niet houden van een dergelijke schrijfstijl en het soms vaag en onsamenhangend vinden, dan kan ik dat prima accepteren.
Ok, binnen zijn gedachten kunnen er dingen als wereldkaarten aan muren opgehangen worden en deze wereldkaart beschouwt hij als een soort religieus voorwerp (mooi en groot geloof). Jouw letterlijke uitleg maakt het in ieder geval al wel duidelijker

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2018, 14:18 uur
Omdat er iets positiefs over Bløf wordt gemeld en binnen 5 minuten komt de eerste stereotype Bløf hater alweer janken over 'onsamenhangende teksten'. Verzin iets nieuws, deze discussie is al zo vreselijk uitgekauwd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2018, 14:25 uur
Volgens mij zijn mensen die niets kunnen met een type songtekst als die welke Bløf placht te schrijven dezelfde type mensen die alleen maar naar Hollywood blockbuster films en camping televisie-programma's kunnen kijken. Als je zelf moet gaan nadenken is het teveel gevraagd en dus is het kut.
Dat wil niet zeggen dat Bløf fantastische teksten heeft of de meest geweldige band ooit is of dat er verder geen kritiek op kan zijn maar dat oogklepperige meeloopgejank over Bløf teksten in het algemeen geeft gewoon aan dat je echt niet het elitaire persoonlijkheidje hebt dat je probeert te verkopen.
Dat wil niet zeggen dat Bløf fantastische teksten heeft of de meest geweldige band ooit is of dat er verder geen kritiek op kan zijn maar dat oogklepperige meeloopgejank over Bløf teksten in het algemeen geeft gewoon aan dat je echt niet het elitaire persoonlijkheidje hebt dat je probeert te verkopen.
1
geplaatst: 30 december 2018, 14:25 uur
Om het maar over een andere goede Nederlandstalige band te hebben.
van Skik word ik erg blij.
Op Fietse is zo'n heerlijk opgewekt nummer dat het zelfs een liefhebber van melancholieke, herfstachtige klanken laat glimlachen.
van Skik word ik erg blij.
Op Fietse is zo'n heerlijk opgewekt nummer dat het zelfs een liefhebber van melancholieke, herfstachtige klanken laat glimlachen.
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:26 uur
"komt de eerste stereotype Bløf hater alweer janken over 'onsamenhangende teksten'. Verzin iets nieuws, " Komop, wat een niveau... Ik zei dat ik (als in een mening) ze tot de beste bands van Nederland reken en het juist in mijn beleving wel mee valt met dat gehaat op Bløf. Ik vind Bløf trouwens muzikaal wel aardig klinken hoor. Ik rekende mijzelf helemaal niet tot een 'Bløf -hater', gelukkig weet ik nu dankij jou wel beter...
3
geplaatst: 30 december 2018, 14:26 uur
Ik haat de band niet, en ik vind Zoutelande zelfs een prettig liedje. Weliswaar een cover, maar prima uitgevoerd. Echter, over het algemeen kan ik erg weinig met de stem van Paskal Jacobsen, en vind ik de liedjes verder weinig bijzonder. Ze laten me totaal koud. Ik ben geen tekstenluisteraar dus daar ligt het probleem niet (al vind ik hun teksten niet echt goed), maar ik hoor muzikaal echt heel weinig dat de status ‘één van de beste bands van Nederland’ zou rechtvaardigen. Als dat me elitair maakt, dan is dat maar zo. Het bij voorbaat te roepen dat tegenstanders elitair zijn, ontneemt me wel de zin om nog een discussie aan te gaan, want ik word toch al weggezet als een elitaire meeloper. Mag ik gewoon niet zoveel met de band hebben? De wereldse invloeden op Umoja waren nog wel aardig, maar verder doet de band toch weinig opzienbarends?
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:28 uur
Onweerwolf schreef:
Volgens mij zijn mensen die niets kunnen met een type songtekst als die welke Bløf placht te schrijven dezelfde type mensen die alleen maar naar Hollywood blockbuster films en camping televisie-programma's kunnen kijken.
Volgens mij zijn mensen die niets kunnen met een type songtekst als die welke Bløf placht te schrijven dezelfde type mensen die alleen maar naar Hollywood blockbuster films en camping televisie-programma's kunnen kijken.
Nee hoor. Nouja, ik kijk alleen naar campingtelevisie-programma’s waar ik zelf in zit. Ik heb echt niks met Hollywood-blockbusters.
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:30 uur
Iron Maiden en AC/DC zijn twee bands die ik eigenlijk zou moeten waarderen, maar ze doen me zelden wat. Zal de stem van de zangers wel zijn.
6
geplaatst: 30 december 2018, 14:30 uur
Voor degenen die de teksten van Blōf niet begrijpen is er altijd nog de Steen van Renesse.
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:34 uur
Kasparovski schreef:
Ik vind dit bijvoorbeeld helemaal niet indirect, maar meer een mislukte poging om poetisch te klinken, zonder daadwerkelijk iets te vertellen te hebben
Ik vind dit bijvoorbeeld helemaal niet indirect, maar meer een mislukte poging om poetisch te klinken, zonder daadwerkelijk iets te vertellen te hebben
In dat geval ben ik het met je eens; daar zou de steen van Renesse wellicht uitkomst kunnen bieden.

Maar bij Streep Mijn Naam maar Weg, Mooie Dag en het voornoemde Liefs uit Londen vind ik de teksten dan wel weer erg sterk.
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:35 uur
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat.
Persoonlijk komen de teksten van Bløf niet zelden op mij over als klinkklare waanzin gedrenkt in de inkt van een dronkemanspen.
Dergelijke gekunstelde lyrics vind ik vaak wel werken, maar om Aanzoek zonder ringen bijvoorbeeld naast Onderweg van Abel te leggen weet die tweede me te raken en een heel duidelijk beeld te schetsen, waar de eerste me niets doet behalve me verwarren en af en toe doen gniffelen.
Het is niet anders. Ieder zijn smaak! ?
Persoonlijk komen de teksten van Bløf niet zelden op mij over als klinkklare waanzin gedrenkt in de inkt van een dronkemanspen.
Dergelijke gekunstelde lyrics vind ik vaak wel werken, maar om Aanzoek zonder ringen bijvoorbeeld naast Onderweg van Abel te leggen weet die tweede me te raken en een heel duidelijk beeld te schetsen, waar de eerste me niets doet behalve me verwarren en af en toe doen gniffelen.
Het is niet anders. Ieder zijn smaak! ?
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:38 uur
Arrie schreef:
De wereldse invloeden op Umoja waren nog wel aardig, maar verder doet de band toch weinig opzienbarends?
De wereldse invloeden op Umoja waren nog wel aardig, maar verder doet de band toch weinig opzienbarends?
Helemaal mee eens! Maar ja als je tegenwoordig niet ergens fan van bent ben je automatisch een hater.
Iemand nog wat te melden over John Ewbank?
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:40 uur
Die Iron Maiden man mag trouwens wel weer eens aan het werk...
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:40 uur
mol schreef:
waanzin gedrenkt in de inkt van een dronkemanspen.
waanzin gedrenkt in de inkt van een dronkemanspen.
Damn, dat klinkt als dichtwerk dat ik zou kunnen waarderen.
Alleen de beschrijving is al rete-intens.
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:42 uur
Het is natuurlijk net zo makkelijk om over wat onduidelijke teksten te zeggen dat als je het niet mooi vindt, je de poëtische waarde gewoon niet begrijpt of niet genoeg moeite doet. Poëtische teksten kunnen ook gewoon slecht zijn, plus dat het smaakgebonden blijft. Ik hou van teksten die niet meteen hun geheimen prijs geven en waar je zelf over na kan denken, maar dan nog kan ik helemaal niks met de teksten van Bløf.
0
geplaatst: 30 december 2018, 14:43 uur
vigil schreef:
Hij begint echt zijn imago uit te buiten met z'n Iron Maiden shirt. Hij zoekt ook het moment dat Iron Maiden gedraaid wordt uit om aanwezig te zijn in het café.
0
geplaatst: 30 december 2018, 15:36 uur
Johnny Marrissey schreef:
, maar wat een matig uur..
Abba is nog het hoogtepunt
389 Treur Niet Diggy Dex ft. JW Roy
388 Penny Lane Beatles
387 Stop Loving You Toto
Dat waren anders toch drie prachtnummers achter elkaar., maar wat een matig uur..
Abba is nog het hoogtepunt 389 Treur Niet Diggy Dex ft. JW Roy
388 Penny Lane Beatles
387 Stop Loving You Toto
1
geplaatst: 30 december 2018, 15:58 uur
Jammer dat we (wegens tijdsgebrek?) die 1988 remix van Blue Monday voorgeschoteld krijgen. De originele versie is veel beter en wordt/werd normaliter gedraaid.
0
geplaatst: 30 december 2018, 16:08 uur
Ik vond het al een verdacht goede mix van Blue Monday. Misschien dat ik die eens in mijn (digitale) collectie ga opnemen.
2
geplaatst: 30 december 2018, 16:11 uur
chevy93 schreef:
Ik vond het al een verdacht goede mix van Blue Monday. Misschien dat ik die eens in mijn (digitale) collectie ga opnemen.
Ik vind die mix echt inferieur aan het origineel. Was wel in 1988 ook een hit in de remix-versie. Mix is van John Potoker onder supervisie van Quincy Jones. De mix is niet slecht, maar haalt het niet bij het origineel. Ik voel me eerlijk gezegd ook een beetje bekocht, want ik stem op de originele 7.30 versie.Ik vond het al een verdacht goede mix van Blue Monday. Misschien dat ik die eens in mijn (digitale) collectie ga opnemen.
0
geplaatst: 30 december 2018, 16:17 uur
Ik vond 'm zo op het eerste gehoor wat frisser en minder gedateerd klinken.
1
geplaatst: 30 december 2018, 16:17 uur
Bat out of hell vind ik eigenlijk beter dan Paradise By The Dashboardlight
1
geplaatst: 30 december 2018, 16:20 uur
chevy93 schreef:
Ik vond 'm zo op het eerste gehoor wat frisser en minder gedateerd klinken.
Hij is wat meer uptempo. Ik vind overigens Blue Monday bepaald niet gedateerd klinken (vergelijk bv. maar met I feel love van Donna Summer: blijft ook fris en tijdloos klinken).Ik vond 'm zo op het eerste gehoor wat frisser en minder gedateerd klinken.
0
geplaatst: 30 december 2018, 16:22 uur
Cerclezot schreef:
Bat out of hell vind ik eigenlijk beter dan Paradise By The Dashboardlight
In ieder geval niet zo grijsgedraaid ?. Misschien ook wel beter ja.Bat out of hell vind ik eigenlijk beter dan Paradise By The Dashboardlight
0
geplaatst: 30 december 2018, 16:26 uur
Blof tsja, vandaag Dansen aan Zee gehoord en het doet mij gewoon helemaal niets. Alleen de titel vind ik mooi. De stem van Paskal is niet best en de mooie melodieën bij Blof zijn vaak ver te zoeken. Met als absolute dieptepunt: Harder dan ik Hebben Kan. 
Zoutelande vind ik wel gaaf, na al hun ellende daarvoor.
Skik of Rowen Heze daarentegen

Zoutelande vind ik wel gaaf, na al hun ellende daarvoor.
Skik of Rowen Heze daarentegen

1
geplaatst: 30 december 2018, 16:31 uur
royh schreef:
I Feel Love werkt ook op mijn zenuwen, dus dat past dan wel weer in het plaatje. (quote)
Hij is wat meer uptempo. Ik vind overigens Blue Monday bepaald niet gedateerd klinken (vergelijk bv. maar met I feel love van Donna Summer: blijft ook fris en tijdloos klinken). 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.