MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
chevy93 schreef:
(quote)
I Feel Love werkt ook op mijn zenuwen, dus dat past dan wel weer in het plaatje.
Ik kan beide nummers heel goed hebben: beiden hun tijd ver vooruit .

Leuk voor mensen die musicologie studeren, dus.

Jesus to a Child... wat blijft dit toch een schitterend nummer. Afgelopen jaar heb ik Cowboys and Angels terug de MuMeLadder in geholpen. Wordt 2019 het jaar van Jesus to a Child terug in de MuMe Top2000? Hij staat iig tussen mijn nominaties!

Ik vind het juist een wat mindere single, ik sluit verder niet uit dat het wel wat puntjes gaat krijgen hoor want er staan genoeg slechtere nummers in de lijst

Onweerwolf
Ik hoor ook liever andere GM nummers; Freedom, Faith, I Want Your Sex.

chevy93 schreef:
Leuk voor mensen die musicologie studeren, dus.

Zeg, ga lekker die stoffige Dire Straits ( Sultans ) of Eagles van je luisteren.

Dance is in 2018 blijkbaar helaas nog steeds niet geïntegreerd bij sommigen musicofielen.....

Dance Lover schreef:
Dance is in 2018 blijkbaar helaas nog steeds niet geïntegreerd bij sommigen musicofielen.....

Ho ho ho, vergeet nummer 337 niet

Mausie schreef:
(quote)

Ho ho ho, vergeet nummer 337 niet

Dat is er een voor de commerciële rakkers.

Nou nou

Dance Lover schreef:
(quote)

Dat is er een voor de commerciële rakkers.
Prima voor de liefhebbers van Blue Monday dus. En I Feel Love verkocht ook niet slecht geloof ik.

't Is overigens nog even wachten op de volgende Dire Straits (Walk of Life) en Eagles (Desperado).

I Feel Love is some real sexytime music. Discussie gesloten.

Het lijkt mij wel leuk als er een aparte lijst komt voor electronic muziek. De Top 2000 is daar toch niet zo geschikt voor en dat zal ook niet snel veranderen. Ik ken heel veel electronic klassiekers niet, ben toch vooral bekend met moderne electronic muziek. Gelukkig hebben we hier op MuMe De dance top 100 van...

Maak maar een aparte lijst voor classic rock en levenslied. Dan hoeven die twee niet in de Top 2000 en wordt die lijst gelijk een stuk leuker.

Wat een vreselijke stem heeft die Phil Collins

Slowgaze schreef:
Maak maar een aparte lijst voor classic rock en levenslied. Dan hoeven die twee niet in de Top 2000 en wordt die lijst gelijk een stuk leuker.

Haha, ja dat lijkt het streven vanuit elk ander genre dan die 2. Men wil kennelijk erg graag in de lijst van Radio 2, geen idee waarom.

Cerclezot schreef:
Wat een vreselijke stem heeft die Phil Collins

Nee joh, heerlijke plaat juist

MDV
Ben ik de enige nummer die nummers als Castle on the Hill alleen maar deprimerend vind? Net als dat 'Wish we could turn back time for the good old days'. Zeiknummers vind ik vaak prachtig, maar dat soort niet echt.

Vind de stem van Phil Collins trouwens wel oké, dat gemaakte lachje gooit alleen weer wel roet in het eten.

Het nummer laat mij eigenlijk vooral koud. Vleesgeworden middelmatigheid. De grootste misdaad is dat de muziek het lef niet eens heeft om echt slecht te zijn.

Mama

Ik ben ook geen fan van gnome Sheeran maar misschien loop ik dan wel gelijk met een bepaalde meute mee en dat kan ook weer niet

Ik vind Ed Sheeran in ieder geval beter dan Genesis.

MDV schreef:
Ben ik de enige nummer die nummers als Castle on the Hill alleen maar deprimerend vind? Net als dat 'Wish we could turn back time for the good old days'. Zeiknummers vind ik vaak prachtig, maar dat soort niet echt.

Vind de stem van Phil Collins trouwens wel oké, dat gemaakte lachje gooit alleen weer wel roet in het eten.

Verschrikkelijk nummer dat Castle on the Hill. Doet me denken aan seven years van Lukas Graham (al is die nog een gradatie erger )

Onweerwolf
Slowgaze schreef:

Dat wordt vooral een leuke taak voor degene die dan moet gaan definiëren wat wel en niet tot die genres behoort.

Keane beter wordt het niet dit uur

Slowgaze schreef:

Het pretendeert een tijdloze lijst te zijn en Classic Rock is nu eenmaal het meest tijdloze genre binnen de popmuziek, of je dat nou leuk vindt of niet.

Cerclezot schreef:

Jeugdsentiment!... en wat een gaaf nummer blijft het toch.

MDV
Man of Sorrows schreef:
(quote)

Verschrikkelijk nummer dat Castle on the Hill. Doet me denken aan seven years van Lukas Graham (al is die nog een gradatie erger )

Ja, dat is er ook zo eentje, wat een drama.

Cerclezot schreef:

Helemaal mee eens

Jeugdsentiment is ook hier van toepassing, maar ik vind het nog steeds een gouden plaat met een prachtige tekst Ik leerde Somewhere Only We Know kennen in m’n SkyRadio-tijd kennen. Het debuutalbum heb ik grijs gegraaid en heeft nog altijd een speciale plaats in mijn hart. Ongelofelijk hoeveel perfecte popliedjes er op Hopes and Fears staan
(afbeelding)

Free Bird Kei hard gedraaid tijdens 9 uur durende ritten door Australië, zo'n ultiem road trip nummer...

Cause I'm as free as a bird now

Eerste keer dat hier geen verknipte versie van gedraaid wordt

catdog schreef:
Jesus to a Child... wat blijft dit toch een schitterend nummer. Afgelopen jaar heb ik Cowboys and Angels terug de MuMeLadder in geholpen. Wordt 2019 het jaar van Jesus to a Child terug in de MuMe Top2000? Hij staat iig tussen mijn nominaties!
En anders inwisselen want Jesus to a Child is toch zeker beter dan Cowboys and Angels. Maar nog liever zou ik Older of You Have Been Loved erin zien staan (niet gekeken of dat in het geval van Older wel zo is, maar lijkt me niet).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.