Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2019, 21:31 uur
LucM schreef:
Waarom weinig of niets van Bram Vermeulen, Spinvis, The Scene, Dimitri van Toren etc.? Dat behoort veel meer tot het Nederlands cultuurgoed.
Dat is niet geheel fair tegenover Claudia en Kensington, want cultuurgoed wordt je niet zo snel als de nummers nog geen 5 a 10 jaar oud zijn. Ze hebben gewoonweg meer aanhang op dit moment dan de door jouw genoemde artiesten.Waarom weinig of niets van Bram Vermeulen, Spinvis, The Scene, Dimitri van Toren etc.? Dat behoort veel meer tot het Nederlands cultuurgoed.
0
geplaatst: 21 december 2019, 21:50 uur
En al helemaal Dimitri van Toren, kom aan, geen mens die dat (nog) kent laat staan cultuurgoed. Bram zijn cultuurgoed aandeel komt vooral door het duo met Freek.
En tja wanneer is iets eigenlijk cultuurgoed. Bij Het Dorp, Malle Babbe en Een Beetje Verliefd kan ik me van alles voorstellen maar bv een toch al een beetje een evergreen als Brabant en Mag ik Dan bij Jou...
En tja wanneer is iets eigenlijk cultuurgoed. Bij Het Dorp, Malle Babbe en Een Beetje Verliefd kan ik me van alles voorstellen maar bv een toch al een beetje een evergreen als Brabant en Mag ik Dan bij Jou...
0
geplaatst: 22 december 2019, 04:37 uur
LucM schreef:
Het origineel van Simon & Garfunkel is toch wel een meer dan prachtig nummer en een (terechte) evergreen, sober en gevoelig. Waarom dan voor de (pompeuze en veel mindere) cover gekozen?
Het origineel van Simon & Garfunkel is toch wel een meer dan prachtig nummer en een (terechte) evergreen, sober en gevoelig. Waarom dan voor de (pompeuze en veel mindere) cover gekozen?
Veel mensen zijn juist gevoelig voor dat pompeuze. Het komt wat directer binnen dan het origineel.
Maar ik hoef het niet te horen.
0
geplaatst: 22 december 2019, 13:59 uur
Poeha schreef:
(quote)
Dat is niet geheel fair tegenover Claudia en Kensington, want cultuurgoed wordt je niet zo snel als de nummers nog geen 5 a 10 jaar oud zijn. Ze hebben gewoonweg meer aanhang op dit moment dan de door jouw genoemde artiesten. +1 #TEAMCLAU
https://i.imgflip.com/220wjj.jpg
0
geplaatst: 23 december 2019, 17:44 uur
Kreeg een mail met wanneer alle nummers langskomen en dit stond onderaan:
Helaas hebben deze nummers het niet gehaald:
Duran Duran - Rio
Roxy Music - If There Is Something
Stevie Wonder - As (albumversie)

Duran Duran - Rio
Roxy Music - If There Is Something
Stevie Wonder - As (albumversie)

0
geplaatst: 23 december 2019, 17:52 uur
Wat dacht je hiervan dan?
Marvin Gaye - Inner City Blues
OutKast - Ms Jackson
Hier op MuMe ook al niet de populairste genres, dus in die zin....
OutKast - Ms Jackson
0
geplaatst: 23 december 2019, 18:20 uur
Mijn mail zijn ze nog aan het opstellen, zo weinig soulnominaties hebben het gehaald.
0
geplaatst: 23 december 2019, 18:29 uur
Edgar18 schreef:
Mijn mail zijn ze nog aan het opstellen, zo weinig soulnominaties hebben het gehaald.
x2

2
geplaatst: 23 december 2019, 18:30 uur
Poeha schreef:
OutKast - Ms Jackson
OutKast - Ms Jackson
In die zin lijkt de Radio 2 top 2000 stemmer/luisteraar erg op de gemiddelde MuMe'er

5
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2019, 18:36 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Vind zelf als iemand die opgegroeid is met Pokémon zo'n actie om Gotta Catch 'em All erin te krijgen wel geinig, dus dan ga ik ook niet zeuren over boeren. Ik vind dit een leukere manier om aandacht voor hun benarde positie te vragen dan snelwegen blokkeren met confederate flags. Is niet te vergelijken. Die Pokemom fans vinden dat nummer daadwerkelijk tof en/of hebben er goede herinneringen aan. Het Normaal nummer is een 100% politiek statement. Ik steek er mijn vingers voor in het vuur dat het overgrote deel van de mensen die er op heeft gestemd het nummer niet kent of pas heeft beluisterd nadat ze er op hebben gestemd. Een plaat met een verhaal in de lijst pushen is wat anders dan een verhaal hebben en daar een plaat bij zoeken zodat het verhaal in de lijst kan worden gepushed. Ik ben van mening dat Radio 2 juist hier had moeten ingrijpen. Doet enorm afbreuk aan de lijst.
2
Wrathchild1
geplaatst: 23 december 2019, 19:02 uur
Ik neem geen enkel lijstje serieus, behalve mijn eigen..... 

1
geplaatst: 24 december 2019, 09:04 uur
De Top2000 is - niet voor het eerst - "slachtoffer" van haar eigen succes en dient nu als platform voor actuele boodschappen - en dat is dus geen probleem voor de zendmanagers, zo blijkt. Waar in een inmiddels behoorlijk ver verleden de actie van DVHN om Ede Staal in de lijst te krijgen door de redactie van Radio 2 werd geweigerd "omdat de acties te massaal zouden zijn", mogen belangengroepen nu oproepen tot het opnemen van bepaalde nummers in stemlijstjes.
Het is niet aan mij om te bepalen of dit al dan niet gewenst is, alleen kan NPO Radio 2 niet langer pretenderen "de beste 2000 nummers aller tijden" te presenteren, wanneer de motivatie voor nummers niet langer muzikaal geïnspireerd is.
Overigens is Ede Staal (stemplaatje!) dit jaar er ook bij.
Het is niet aan mij om te bepalen of dit al dan niet gewenst is, alleen kan NPO Radio 2 niet langer pretenderen "de beste 2000 nummers aller tijden" te presenteren, wanneer de motivatie voor nummers niet langer muzikaal geïnspireerd is.
Overigens is Ede Staal (stemplaatje!) dit jaar er ook bij.
1
geplaatst: 24 december 2019, 09:25 uur
Wat Ede Staal betreft, vanwege een oud studentenbijbaantje in Groningen weet ik dat 'Het is nog nooit zo donker west' zo'n beetje op elke begrafenis aldaar gedraaid wordt. Dat mensen er een emotionele band mee hebben, is dus allerminst vreemd. Ik heb sterk het vermoeden dat als deze in voorgaande jaren gewoon in de keuzelijst had gestaan, Ede het sowieso wel gehaald had ook zonder de lobby van DVHN waar radio 2 zo nodig moest ingrijpen.
Dit jaar in de keuzelijst en hij wandelt gelijk de top 500 binnen (zonder lobby ook geloof ik)
Dit jaar in de keuzelijst en hij wandelt gelijk de top 500 binnen (zonder lobby ook geloof ik)
0
geplaatst: 24 december 2019, 10:22 uur
Deze vier stemplaten uit mijn lijstje haalden het niet.
Angus & Julia Stone Big Jet Plane
Ben Howard I Forget Where We Were
Nick Drake Day Is Done
Arcade Fire Reflektor
Angus & Julia Stone Big Jet Plane
Ben Howard I Forget Where We Were
Nick Drake Day Is Done
Arcade Fire Reflektor
1
geplaatst: 24 december 2019, 10:27 uur
aerobag schreef:
Ik heb sterk het vermoeden dat als deze in voorgaande jaren gewoon in de keuzelijst had gestaan, Ede het sowieso wel gehaald had ook zonder de lobby van DVHN waar radio 2 zo nodig moest ingrijpen.
Ik heb sterk het vermoeden dat als deze in voorgaande jaren gewoon in de keuzelijst had gestaan, Ede het sowieso wel gehaald had ook zonder de lobby van DVHN waar radio 2 zo nodig moest ingrijpen.
Feitelijk had Ede Staal dus al 12 jaar in de lijst moeten staan. Lijkt erop dat de redactie van Radio 2 pas sinds het succes van Neet oét Lottum en Bökkers beseft dat populaire dialectpop er ook gewoon in hoort, simpelweg omdat veel mensen binding hebben met hun lokale muzikale helden.
Erg jammer dat de redactie bar weinig om representativiteit geeft. In 2007 zou Hillsong United door een succesvolle lobby ook in de Top 10 geraken. Niets mis mee, er vanuitgaande dat er alleen Christenen op stemden die ook daadwerkelijk een band hadden met het nummer. Waarom mochten zij niet in de lijst, en Normaal wel?
Tijdens de stemweken voorafgaand aan de negende Top 2000 van 2007 op Radio 2 werd bekend dat het nummer Tell the world zuiver door lobbywerk in de top 10 zou eindigen en is besloten dit nummer uit de lijst te schrappen.
Verder eens met Wolf dat stemacties prima zijn zolang er geen politiek verhaal achter zit. Anders is het eind zoek en zullen mensen de Top 2000 steeds meer als vehikel gebruiken.
0
geplaatst: 24 december 2019, 10:36 uur
Alweer de zesde editie op rij dat Nelly volledig ontbreekt 
HOE DAN?
http://www.nellyfan.org/wp-content/uploads/2016/03/nelly-night-is-young.gif
#stemnellytop2000

HOE DAN?
http://www.nellyfan.org/wp-content/uploads/2016/03/nelly-night-is-young.gif
#stemnellytop2000
0
geplaatst: 24 december 2019, 11:21 uur
Ik vind dit nogal tekenend voor het amateurisme van de Radio 2-redactie. Het lukt ze niet om naam van de grootste sensatie van 2019 juist te spellen 
Edit: intussen al aangepast, vermoedelijk leest iemand van de redactie mee op FOK!
https://i.imgur.com/IQlDsxv.png
https://i.imgur.com/mzg1G5R.png
In hun computer/database staat ook gewoon al maanden de foutieve spelling. HOE DAN?
https://i.imgur.com/FpU6DxI.png

Edit: intussen al aangepast, vermoedelijk leest iemand van de redactie mee op FOK!

https://i.imgur.com/IQlDsxv.png
https://i.imgur.com/mzg1G5R.png
In hun computer/database staat ook gewoon al maanden de foutieve spelling. HOE DAN?
https://i.imgur.com/FpU6DxI.png
0
geplaatst: 24 december 2019, 15:03 uur
vigil schreef:
Gelijk maar het goede nieuws, eindelijk een 2de Marillion in de lijst.
Lavender staat er nu ook in
Gelijk maar het goede nieuws, eindelijk een 2de Marillion in de lijst.
Lavender staat er nu ook in
Ik zie dat Lavender geen hit is geweest. Heb jij enig idee hoe ie opeens zo hoog kan binnengekomen? Aangezien het in de 20 edities hiervoor nooit is gelukt.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 24 december 2019, 15:25 uur
De Marillion fans van het oude uur zijn zich blijkbaar opeens aan het roeren om dit nummer dat destijds bij het grote publiek niet is aangeslagen maar door vele fans van die band op dat moment hoger werd aangeslagen dan hun wel heel succesvolle single Kayleigh op de lijst te krijgen.
1
geplaatst: 24 december 2019, 16:34 uur
Leuk feitje voor Gretz: als Leo Blokhuis de Top 2000 mocht samenstellen zou The National op 3 staan.
Leo Blokhuis zou elke dag nieuwe Top 2000 kunnen maken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Leo Blokhuis zou elke dag nieuwe Top 2000 kunnen maken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 24 december 2019, 16:39 uur
Gretz schreef:
Ik zie dat Lavender geen hit is geweest. Heb jij enig idee hoe ie opeens zo hoog kan binnengekomen? Aangezien het in de 20 edities hiervoor nooit is gelukt.
(quote)
Was wel gewoon een Top 5 hit in Engeland dus helemaal onbekend zou ik m sowieso niet noemen. Ik denk dat de grootste reden is dat deze voor t eerst in de voorkeuze lijst stond waardoor de Marillion liefhebber van de Fish jaren nu een 2de optie had naast het eeuwige Kayleigh.
2
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 24 december 2019, 16:39 uur
Mooi pleidooi van Leo Blokhuis om te kiezen wat je zelf mooi vindt. Dit staat echter volledig haaks op die belachelijke voorzetlijsten waar ze bij radio 2 mee werken. Maar ja, het zal wel nooit veranderen. 

1
geplaatst: 24 december 2019, 16:48 uur
vigil je bezorgt de veegmod zo wel veel werk 
#zoklaarmetdieenormevertragingbijhetplaatsenvanberichten

#zoklaarmetdieenormevertragingbijhetplaatsenvanberichten
0
geplaatst: 24 december 2019, 20:15 uur
Hedser schreef:
Leuk feitje voor Gretz: als Leo Blokhuis de Top 2000 mocht samenstellen zou The National op 3 staan.
OMG, als ik op mannen viel zou ik met Leo willen trouwen
Wat een held Gezien het feit dat Leo zo'n enorme pleitbezorger is ga ik er vanuit dat de Radio 2-redactie binnen enkele jaren wel tot inkeer komt. Als The National eenmaal op de keuzelijst staat is de Top 500 op termijn ook mogelijk, net als Nick Cave.
(Ja, ik ben een rasoptimist
)
5
geplaatst: 25 december 2019, 10:13 uur
Ik hoop dat The National het snel haalt en dan standaard jaar in jaar uit midden in de nacht wordt geprogrammeerd zodat niemand het ooit gaat kunnen horen.
0
geplaatst: 25 december 2019, 10:20 uur
Weet iemand of er dit jaar ook weer een chat is, zoals we ook gebruiken bij de Orinoco uitzendingen van de Trui en de Ladder? Vorig jaar was die er wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.