Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2019, 21:59 uur
vigil schreef:
Misschien geen popmuziek maar je kan van Joop moeilijk zeggen dat hij geen verstand van muziek heeft met al die mega populaire musicals onder zijn naam
Dat is wel waar ja. Ik vind het alleen zo jammer dat het zulke voorspelbare keuzes zijn altijd.(quote)
Misschien geen popmuziek maar je kan van Joop moeilijk zeggen dat hij geen verstand van muziek heeft met al die mega populaire musicals onder zijn naam
0
geplaatst: 26 december 2019, 22:08 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Dat is wel waar ja. Ik vind het alleen zo jammer dat het zulke voorspelbare keuzes zijn altijd. Daarin heb je ook gelijk, dat lied van Hazes staat iets van 240 ofzo die heeft dus helemaal geen steun nodig. Het liedje moet toch boven de 1500 staan ofzo of het liefst helemaal niet. Dat maakt t een stuk interessanter vind ik
1
geplaatst: 26 december 2019, 22:27 uur
vigil schreef:
item over Schilling was wel top, kan er mee te maken hebben dat ik t ook een geweldig liedje vind
item over Schilling was wel top, kan er mee te maken hebben dat ik t ook een geweldig liedje vind
Is ook een erg leuk nummer, maar ik vond het ook wel weer eens wat anders om een item te zien over een artiest die 1 wereldhit scoort, maar dat hij daardoor uiteindelijk ook aan onderdoor gaat en er 10 jaar niets meer uit zijn handen komt... Kwam wel sympathiek op me over die Peter en was ook leuk hoe gepassioneerd hij nog over zijn nummer was.
0
geplaatst: 26 december 2019, 22:42 uur
Heeft Patrick Kicken gelijk door te beweren dat Rob Stenders vanmiddag te ver ging door Wat Zou Je Doen al na 1 minuut af te kappen?
0
geplaatst: 26 december 2019, 22:47 uur
Gretz schreef:
Heeft Patrick Kicken gelijk door te beweren dat Rob Stenders vanmiddag te ver ging door Wat Zou Je Doen al na 1 minuut af te kappen?
Ik snap ‘m wel

1
geplaatst: 26 december 2019, 23:01 uur
Ja, ik kan zijn gedachtes volgen, maar op deze manier krijg je een zekere precedentwerking en dat zou dramatisch zijn voor Radio 2. Ze hebben Stenders niet (publiekelijk) op de vingers getikt, dus in feite kan 1 van z'n collega's nu hetzelfde geintje flikken.
Ik ben nu van mening dat hij iets gedaan heeft wat niet kan. DJ's zitten er nooit voor hun eigen egootje, maar stellen zich ten dienste aan de muziek/luisteraar (om die reden worden ze dikbetaald). Een song - welke dan ook - afkappen omdat je zélf teveel praat is een doodzonde. Als Stenders zichzelf zo belangrijk vindt wordt ie maar gewoon cabaretier.
1
geplaatst: 26 december 2019, 23:10 uur
Hij (Rob Stenders) heeft natuurlijk ongelijk en zal ook bewust ervoor gekozen hebben om het bij Marco Borsato te doen (niet geheel onterecht, wat een draak), maar wat ook uit het stuk van Patrick kicken blijkt, is dat Rob Stenders dit altijd in zich heeft, je weet dus als programmamaker dat zoiets kan voorkomen als je hem inplant op een top 2000. Hij heeft eerder ook al duidelijk voorkeuren uitgesproken en is nu aan het kijken hoe ver hij daarin kan gaan. Dat is dan ook een keuze van de makers en het zal me dan niet verbazen als ze besluiten Rob Stenders niet meer in te zetten voor de top 2000 en hem dan gewoon zijn gang te laten gaan in zijn eigen programma.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2019, 23:13 uur
Gretz schreef:
Ja.
0
geplaatst: 26 december 2019, 23:14 uur
Hij had op zijn minst daarna een stukje van het inlegkruisje van Vader Abraham kunnen draaien.
1
geplaatst: 26 december 2019, 23:15 uur
Kicken heeft in principe gelijk, hij kent m goed heeft veel aan hem te denken en heeft mede daarom alle recht om zijn mening te geven. Dat doet hij in principe goed al maken die kleine (onnodige?) sneren (dienstmeid, puberbrein, rol oudbaas/huidige baas) zijn verhaal wat wankel.
Natuurlijk is het makkelijk scoren bij de "snobs" om Borsato af te breken onder de noemer van 'genoeg!'. Veel reacties, veel negatief dat weet hij maar hij weet ook dat hij hierdoor minstens net zo veel positieve aandacht gaat krijgen. Om Borsato hiervoor uit te kiezen vind ik eigenlijk te makkelijk en dat valt me een beetje tegen van Rob. Laat ik vooral even vertellen dat ik vanaf het begin een groot fan ben van hem. Curry en Van Inkel? Nee Stenders en Van Inkel! Ik genoot van zijn tegendraadsheid, zijn anti-baas gedrag, zijn ik tegen de rest van de radiowereld attitude en zeker ook zijn muziekvoorkeuren. Ik herken me er ook voor een groot gedeelte in, las in 1 ruk ja-knikkend zijn boek uit. Ook ik krijg wel eens het verwijt me nog regelmatig als een puber te gedragen... Dat geeft blijlbaar een eenzijdige band.
Achter deze actie sta ik niet, niet in een thema ding als de Top 2000 maar verder blijft Rob Rob heh en ik hou daar wel van.
Natuurlijk is het makkelijk scoren bij de "snobs" om Borsato af te breken onder de noemer van 'genoeg!'. Veel reacties, veel negatief dat weet hij maar hij weet ook dat hij hierdoor minstens net zo veel positieve aandacht gaat krijgen. Om Borsato hiervoor uit te kiezen vind ik eigenlijk te makkelijk en dat valt me een beetje tegen van Rob. Laat ik vooral even vertellen dat ik vanaf het begin een groot fan ben van hem. Curry en Van Inkel? Nee Stenders en Van Inkel! Ik genoot van zijn tegendraadsheid, zijn anti-baas gedrag, zijn ik tegen de rest van de radiowereld attitude en zeker ook zijn muziekvoorkeuren. Ik herken me er ook voor een groot gedeelte in, las in 1 ruk ja-knikkend zijn boek uit. Ook ik krijg wel eens het verwijt me nog regelmatig als een puber te gedragen... Dat geeft blijlbaar een eenzijdige band.
Achter deze actie sta ik niet, niet in een thema ding als de Top 2000 maar verder blijft Rob Rob heh en ik hou daar wel van.
2
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2019, 23:15 uur
Joren999 schreef:
Hij (Rob Stenders) heeft natuurlijk ongelijk en zal ook bewust ervoor gekozen hebben om het bij Marco Borsato te doen (niet geheel onterecht, wat een draak), maar wat ook uit het stuk van Patrick kicken blijkt, is dat Rob Stenders dit altijd in zich heeft, je weet dus als programmamaker dat zoiets kan voorkomen als je hem inplant op een top 2000. Hij heeft eerder ook al duidelijk voorkeuren uitgesproken en is nu aan het kijken hoe ver hij daarin kan gaan. Dat is dan ook een keuze van de makers en het zal me dan niet verbazen als ze besluiten Rob Stenders niet meer in te zetten voor de top 2000 en hem dan gewoon zijn gang te laten gaan in zijn eigen programma.
Rob is sowieso veel leuker als 'ie z'n eigen programma en playlist mag maken.
0
geplaatst: 26 december 2019, 23:16 uur
Sorry, ik moest lachen #teamrob
Oké, het hoort niet, maar er zijn genoeg fantastische, lange nummers die ze afkappen of in een of andere edit kinppen. Ik heb er geen probleem mee.
En die galbak van een Kicken kan ook alleen nog maar afgeven op anderen. Sneu mannetje.
Oké, het hoort niet, maar er zijn genoeg fantastische, lange nummers die ze afkappen of in een of andere edit kinppen. Ik heb er geen probleem mee.
En die galbak van een Kicken kan ook alleen nog maar afgeven op anderen. Sneu mannetje.
0
geplaatst: 26 december 2019, 23:21 uur
Ik ken heel Patrick Kicken niet, maar eigenlijk kan het niet nee. Al kan ik er wel om lachen. Ik vraag me ook af wie er uberhaupt op dat nummer zou stemmen. Misschien de mensen die klakkeloos alles van Borsato uit de nominatielijst aanklikken.
1
geplaatst: 26 december 2019, 23:23 uur
Simon77 schreef:
Die discussie over lange nummers blijft een interessante. Imo kunnen ze in de meeste gevallen beter gewoon de lange (album)versie draaien, omdat een groot deel van de fans daar immers de voorkeur aan geeft. Radio 2 draait het nummer enkel omdat er genoeg mensen op gestemd hebben, die moeten ze dan ook niet teleurstellen. De eerste jaren dat Let It Happen in de lijst stond gingen er ook niet fair mee om. Gelukkig draaien ze nu wel het hele nummer.
Wanneer het tijdsschema van Radio 2/Top 2000 (blijkbaar) elke editie in het geding komt zouden ze voor volgende jaren misschien moeten overwegen om de reclameblokken met een minuut of 1-2 in te korten. Dan kun je met geen mogelijkheid meer tijd tekort komen. Maar dat zal wel gevoelig liggen, aangezien de Top 2000 een enorme money machine is...
0
geplaatst: 26 december 2019, 23:25 uur
herman schreef:
Ik ken heel Patrick Kicken niet, maar eigenlijk kan het niet nee. Al kan ik er wel om lachen. Ik vraag me ook af wie er uberhaupt op dat nummer zou stemmen. Misschien de mensen die klakkeloos alles van Borsato uit de nominatielijst aanklikken.
Ik vermoed ook een deel sympathiestemmen vanwege het goede doel en omdat Ali B 'zo'n leuke jongen is'. Volgens mij is er niet op andere nummers van hem te stemmen?Ik ken heel Patrick Kicken niet, maar eigenlijk kan het niet nee. Al kan ik er wel om lachen. Ik vraag me ook af wie er uberhaupt op dat nummer zou stemmen. Misschien de mensen die klakkeloos alles van Borsato uit de nominatielijst aanklikken.
0
geplaatst: 26 december 2019, 23:35 uur
herman schreef:
Ik ken heel Patrick Kicken niet.
Ik ken heel Patrick Kicken niet.
Toch ook weer niet zo'n heel onbekende naam hoor
Patrick Kicken - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org
2
geplaatst: 26 december 2019, 23:36 uur
Stenders kapt Borsato/Ali B weg
Haha, ik moest het moment er even bijzoeken. Het is wel een mannetje die Stenders hoor. Om de vraag van Geert te beantwoorden: Nee hij kan dit niet maken en het past ook totaal niet bij het karakter van de top 2000. Beetje snobistisch lopen doen bij ene lijst met de meest laagdrempelige muziek ever.
Kijk ik vind dit persoonlijk niet erg, want ik vind het ook een draak van een nummer, maar stel een DJ zou het flikken om na 1 minuut Joy Division af te kappen met de boodschap "Genoeg, te deprimerend", dan zou ik die hele top 2000 voortaan links laten liggen.
Ga dan als DJ zijnde lekker op vakantie tijdens de top 2000 of zeg gewoon niets over het nummer en ga koffie halen ofzo
Haha, ik moest het moment er even bijzoeken. Het is wel een mannetje die Stenders hoor. Om de vraag van Geert te beantwoorden: Nee hij kan dit niet maken en het past ook totaal niet bij het karakter van de top 2000. Beetje snobistisch lopen doen bij ene lijst met de meest laagdrempelige muziek ever.
Kijk ik vind dit persoonlijk niet erg, want ik vind het ook een draak van een nummer, maar stel een DJ zou het flikken om na 1 minuut Joy Division af te kappen met de boodschap "Genoeg, te deprimerend", dan zou ik die hele top 2000 voortaan links laten liggen.
Ga dan als DJ zijnde lekker op vakantie tijdens de top 2000 of zeg gewoon niets over het nummer en ga koffie halen ofzo
0
geplaatst: 26 december 2019, 23:46 uur
Ik had het wel geweldig gevonden als hij ipv moraalridder Borsato iets van Iris Hond had opgezet 

1
geplaatst: 26 december 2019, 23:50 uur
Misschien ben ik een beetje een zeikerd, maar er wordt wel erg veel gezeverd hier, ooit van humor gehoord mensen?
Onschuldig grapje van Stenders, als je dat niet goed trekt luister je toch niet. SkyRadio strijkt nooit tegen de haren in.
Onschuldig grapje van Stenders, als je dat niet goed trekt luister je toch niet. SkyRadio strijkt nooit tegen de haren in.

2
geplaatst: 26 december 2019, 23:52 uur
Voor mij is Wat Zou Je Doen een nummer dat ik associeer met de periode waarin op grootschalige manier geld ophalen voor goede doelen een vlucht nam (dat werd versterkt door de tragische tsunami ramp en later was Serious Request het medium dat het hele land wist te mobiliseren). Daar stond dit nummer gezien het een giga-hit was van aan de start (dit is kinderbeleving, ik was 9 toentertijd dus pin me niet vast). Ook al zou ik er niet op stemmen is het wel jeugdsentiment en derhalve vind ik het juist extra leuk om te horen (de nummers waarop ik stem hoor ik toch al). Je ruikt het al, maar ik ben niet heel erg gediend van de actie van Stenders.
Prima als je buiten de Top 2000 enige impact probeert te maken door je haat aan een artiest publiekelijk in de schijnwerpers te zetten. Maar volgens mij is het leuke aan de Top 2000 juist dat je het Nederlandse volk eindeloos laat bakkeleien over wat nou goede muziek is of niet in zo’n week (zoals wij dit ook op dit forum doen). Daarbij moet de dj faciliteren door objectief te zijn. Er zijn 51 andere weken om je mening te spuien (fijne daarbij is dat het Radio 2-publiek hem daar in de uitzending kan bijvallen).
Prima als je buiten de Top 2000 enige impact probeert te maken door je haat aan een artiest publiekelijk in de schijnwerpers te zetten. Maar volgens mij is het leuke aan de Top 2000 juist dat je het Nederlandse volk eindeloos laat bakkeleien over wat nou goede muziek is of niet in zo’n week (zoals wij dit ook op dit forum doen). Daarbij moet de dj faciliteren door objectief te zijn. Er zijn 51 andere weken om je mening te spuien (fijne daarbij is dat het Radio 2-publiek hem daar in de uitzending kan bijvallen).
0
geplaatst: 27 december 2019, 00:00 uur
Er wordt hier vooral gebakkeleid over de integriteit en transparantie van Radio2, volgens mij. Dat is veel minder gezellig. 
Verder (ik bedoel dit echt niet lullig of persoonlijk of zo) kan ik mij slecht voorstellen dat iemand 'niet gediend is van een dj-actie.', hoeveel het nummer ook voor iemand betekent.

Verder (ik bedoel dit echt niet lullig of persoonlijk of zo) kan ik mij slecht voorstellen dat iemand 'niet gediend is van een dj-actie.', hoeveel het nummer ook voor iemand betekent.
0
geplaatst: 27 december 2019, 00:12 uur
Fathead schreef:
Er wordt hier vooral gebakkeleid over de integriteit en transparantie van Radio2, volgens mij. Dat is veel minder gezellig.

Relativeren en humor is heel belangrijk, maar kun je het echt niet voorstellen dat dit voor sommige luisteraars vrij irritant is? Ik schets een scenario voor je: Wat nou als Chicago van Sufjan Stevens eindelijk eens de top 2000 weet te halen. Ik zie toevallig dat dit je favoriete artiest is, dus dhr fathead heeft wel zin om deze te horen neem ik aan. Maar wat blijkt, eerst gaat de DJ wat mokkend door het intro van Chicago heen lopen lullen om vervolgens na 1 minuut de boel af te kappen met de boodschap: Genoeg met die indie droeftoeter. Zou je dan nog gediend zijn van die DJ-actie?
2
geplaatst: 27 december 2019, 00:14 uur
De integriteit en de transparantie kunnen me redelijk aan mijn reet roesten, daar neem ik de Top 2000 niet serieus genoeg voor.
Wat ik wel serieus neem is dat de Top 2000 vooral gezellig moet zijn. Ik vond het fantastisch om vandaag het radiovolume flink op te schroeven tijdens Sandstorm en daarbij de gezichten van m’n ouders te zien. Dan hoef ik daar geen dj bij die het afzet wegens tijdgebrek, terwijl je tussen de regels door weet dat hij het net als mijn vader kloteherrie vindt.
Ik vraag me af wat er zo vreemd is aan het niet gediend zijn van een dj-actie. Ik vind het zelf gewoon niet zo tof als een dj zich probeert te verheffen boven een bepaald publiek waarvan je weet dat het ook meeluistert.
Wat ik wel serieus neem is dat de Top 2000 vooral gezellig moet zijn. Ik vond het fantastisch om vandaag het radiovolume flink op te schroeven tijdens Sandstorm en daarbij de gezichten van m’n ouders te zien. Dan hoef ik daar geen dj bij die het afzet wegens tijdgebrek, terwijl je tussen de regels door weet dat hij het net als mijn vader kloteherrie vindt.
Ik vraag me af wat er zo vreemd is aan het niet gediend zijn van een dj-actie. Ik vind het zelf gewoon niet zo tof als een dj zich probeert te verheffen boven een bepaald publiek waarvan je weet dat het ook meeluistert.
2
geplaatst: 27 december 2019, 00:22 uur
Nou moe, jullie geloven mij misschien niet, maar mocht Sufjan het halen zou ik om die eigenwijsheid wel moeten lachen, ja. Muziek is smaak.
Mijn vrouw zegt dagelijks dat ik slechte zeikmuziek draai.
Mijn vrouw zegt dagelijks dat ik slechte zeikmuziek draai.
4
geplaatst: 27 december 2019, 01:06 uur
Zo zie ik het: Rob was vanmiddag tussen 14.00 en 15.00 uur een beetje aan het knoeien en wat veel aan het vertellen. Hierdoor haalde hij het niet om Blue Suede Shoes van Elvis nog te draaien. Deze stond namelijk geprogrammeerd als laatste voor 15.00 uur. Hierdoor werd dit de opener iets na 15.00. Toen had hij mijn aandacht. Ik dacht namelijk "Hij moet dus nu ergens tijd gaan winnen om alles gedraaid te krijgen"...
Dat gebeurde dus niet en volgens mij had hij pas 20 minuten voor 16.00 uur in de gaten dat hij het niet ging halen. Met nog 5 nummers te gaan was de keus voor hem makkelijk, 1 nummer inkorten; Wat Zou Je Doen. Zijn minst favoriet van die 5. Handig; zeker niet. Hij deed het af met een flauwe opmerking. Opzet vooraf; ook niet. Noem het geklungel.
Dat gebeurde dus niet en volgens mij had hij pas 20 minuten voor 16.00 uur in de gaten dat hij het niet ging halen. Met nog 5 nummers te gaan was de keus voor hem makkelijk, 1 nummer inkorten; Wat Zou Je Doen. Zijn minst favoriet van die 5. Handig; zeker niet. Hij deed het af met een flauwe opmerking. Opzet vooraf; ook niet. Noem het geklungel.
0
geplaatst: 27 december 2019, 01:56 uur
Gretz schreef:
Ja, ik kan zijn gedachtes volgen, maar op deze manier krijg je een zekere precedentwerking en dat zou dramatisch zijn voor Radio 2. Ze hebben Stenders niet (publiekelijk) op de vingers getikt, dus in feite kan 1 van z'n collega's nu hetzelfde geintje flikken.
"Jouw" (quote)
Don Leo Blokhuis had zojuist ook haast zo'n momentje, maar corrigeerde dat dan toch 
0
geplaatst: 27 december 2019, 02:07 uur
Poeha schreef:
Don Leo Blokhuis had zojuist ook haast zo'n momentje, maar corrigeerde dat dan toch
(quote)
"Jouw"
Ja, ik zat te kijken. Volgens mij ging dat gewoon per ongeluk

1
geplaatst: 27 december 2019, 02:07 uur
Vrij recent soul/country nummer van Chris Stapleton - Tennessee Whiskey (2015).
Blijft toch wel een fijne ontdekking.
Blijft toch wel een fijne ontdekking.
0
geplaatst: 27 december 2019, 02:08 uur
Ja dat was ook zo. Gelukkig voor hem, al die consternatie anders

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.