MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Vinniee schreef:
Zo zie ik het: Rob was vanmiddag tussen 14.00 en 15.00 uur een beetje aan het knoeien en wat veel aan het vertellen. Hierdoor haalde hij het niet om Blue Suede Shoes van Elvis nog te draaien. Deze stond namelijk geprogrammeerd als laatste voor 15.00 uur. Hierdoor werd dit de opener iets na 15.00. Toen had hij mijn aandacht. Ik dacht namelijk "Hij moet dus nu ergens tijd gaan winnen om alles gedraaid te krijgen"...

Wat zou er gebeurd zijn als ie Elvis - Blue Suede Shoes niet meer voor 15:00 had kunnen draaien? Had Radio 2 hem dan de laan uitgestuurd? Ze hadden toch zeker wel op een andere manier een paar minuten kunnen winnen?

De manier waarop ie het oplost blijft gewoon een zwaktebod. Want de mensen die op een nummer hebben gestemd hebben het recht om meer dan een fractie van het nummer te horen.

Chris Stapleton. Held.

A Change Is Gonna Come!!!!!
Mooiste nummer van de onderste 1000?
Dacht het wel.

Magick1
Gretz schreef:

De manier waarop ie het oplost blijft gewoon een zwaktebod. Want de mensen die op een nummer hebben gestemd hebben het recht om meer dan een fractie van het nummer te horen.

Het is uiteindelijk maar een radio-lijstje. Er zijn tegenwoordig genoeg andere manieren om een liedje te beluisteren. Ik denk niet dat er veel stemmers zullen van wakker liggen.

My Generation Ochtendplaatje, nietwaar 123poetertjes?

Edit: ook Biko van Peter Gabriel is een ochtendplaatje

Johnny Marr schreef:
My Generation Ochtendplaatje, nietwaar 123poetertjes?

Edit: ook Biko van Peter Gabriel is een ochtendplaatje
Lol, ik zit precies nu in het kader van m'n Top 100 te schrijven hoe ruk ik bands als The Who en Genesis doorgaans vind x

123poetertjes schreef:
(quote)
Lol, ik zit precies nu in het kader van m'n Top 100 te schrijven hoe ruk ik bands als The Who en Genesis doorgaans vind x

Ik vind ze ook wel goed, maar om er nou op te gaan rukken gaat me net even iets te ver........

LOUTER PRIVÉ ZAKEN

Mocht het ooit zover komen dat Sufjan Stevens of The National de lijst halen, dan is het bijna te hopen dat ze voortijdig worden afgekapt worden. Beste reclame die je maar kan krijgen, want de dag erna heeft iedereen het over je.

Ondertussen gaan we nu wel een mooi half uurtje tegemoet; War on Drugs, Robert Plant, Black Crowes, Beach Boys, Dr, Dre, REM..........

herman schreef:
Mocht het ooit zover komen dat Sufjan Stevens of The National de lijst halen, dan is het bijna te hopen dat ze voortijdig worden afgekapt worden. Beste reclame die je maar kan krijgen, want de dag erna heeft iedereen het over je.
Volgend jaar Wat Zou je Doen? dus in de top 10.

Joren999 schreef:
(quote)
Volgend jaar Wat Zou je Doen? dus in de top 10.

GEEF SUPPORT-PLEK. GEWOON GUNNEN!

Ja maar, dan moet Normaal er uit

Poeha schreef:
Ja maar, dan moet Nornaal er uit

Doe ff Normaal ofzo

Zou op zich wel terecht zijn voor een van de wegbereiders, een van de godfathers van de hiphop.

Op zich waardeer ik Normaal wel, maar om ze nou godfathers van de hiphop te noemen gaat me wat ver.

Dat heb ik nou ook met Ali B.

Eigenlijk zou Ali B een nummer met Normaal moeten doen, succes gegarandeerd.

Eminem Zie m'n artiesten top 10.

Fathead schreef:
Op zich waardeer ik Normaal wel, maar om ze nou godfathers van de hiphop te noemen gaat me wat ver.

Ik bedoelde Marco, die volgens eigen zeggen met 'Wat Zou Je Doen' de tijd ver vooruit was. Daarna werd hiphop immers pas mainstream.

Ah ja, ik kan me inderdaad herinneren dat in de slipstream van Marco ineens een enorme opleving van hiphop was, onder andere Gangsta's Paradise, Eminem en Rapper's Delight.

"Ik werkte als een van de eersten met rappers. In 2004 met Ali B op Wat Zou Je Doen? Rap is nu de mainstream. Ik was mijn tijd ver vooruit."
Marco Borsato: 'Ik was mijn tijd ver vooruit'

Vanmiddag mag Stenders trouwens weer 2 keer Borsato draaien geloof ik.

Was er eigenlijk rap voor 2004?

Poek schreef:
Was er eigenlijk rap voor 2004?

Ja hoor, maar bijna niemand kende deze muziekvorm toen.

Belangrijkere vraag nog: is Ali B een rapper?

(vanaf 2'41'')

Wel fijn dan dat Marco's invloed zo groot is dat ze zelfs in Amerika overstag zijn gegaan!

herman schreef:
(quote)

Ik bedoelde Marco, die volgens eigen zeggen met 'Wat Zou Je Doen' de tijd ver vooruit was. Daarna werd hiphop immers pas mainstream.

Zegt hij dat echt? Van een muzikant zou je toch beter verwachten.

Van een muzikant wel ja, Borsato is slechts de uitvoerder dat is toch wat anders

Onweerwolf
123poetertjes schreef:
(quote)
)

Wat is de overeenkomst tussen die 2 precies dan?

herman schreef:
"Ik werkte als een van de eersten met rappers. In 2004 met Ali B op Wat Zou Je Doen? Rap is nu de mainstream. Ik was mijn tijd ver vooruit."
Marco Borsato: 'Ik was mijn tijd ver vooruit'
Aldus Marco heeft elektronica pas in 2013 zijn intrede gedaan in de popmuziek. Ik vraag me dan toch af waar Marco in de jaren '90 was, waar de happy hardcore en consorten hun hoogtijdagen vierden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:44 uur

geplaatst: vandaag om 13:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.