MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
harm1985 schreef:
Bob Dylan afkappen voor 5 minuten reclame.
Anders gaan bepaalde mensen ter rechterzijde van het politieke spectrum klagen dat er nóg meer subsidie naar die linkse NPO moet.

Maar goed, tijdens de Top 2000 wordt zelden een plaat niet bruut afgekapt. En niet alleen voor het nieuws.

Wrathchild1
Joren999 schreef:
(quote)
Haha, grapjas. En Elvis was uiteraard een vervolg op de minstrelen
Nee. Omhet heden te snappen , moet je wel het verleden goed kennen

Spookrijders doen het ook altijd goed

When the Sun Goes Down van de Aapjes
(afbeelding)

Ik schakel ook even in. Hoor ik John Mayer Tom Petty coveren en zie ik dat die hele matige slappe cover ook nog eens hoger in de lijst staat dan het origineel. Brrrr.

Ataloona schreef:
Ik schakel ook even in. Hoor ik John Mayer Tom Petty coveren en zie ik dat die hele matige slappe cover ook nog eens hoger in de lijst staat dan het origineel. Brrrr.

Ja, daar verwonderde ik me bij I Heard It Trough The Grapevine ook al over. Best aardig hoor die CCR cover, maar kan toch niet tippen aan Marvin.

Ataloona schreef:
Ik vind het wel een hele mooie cover eigenlijk.

Sowieso staan er in de hele top 2000 veel covers hoger dan het (vind ik) betere origineel. Ik noem een The Book of Love, Freefallin' dus of die verschrikkelijke cover van The Sound of Silence...

Joren999 schreef:
Sowieso staan er in de hele top 2000 veel covers hoger dan het (vind ik) betere origineel. Ik noem een The Book of Love, Freefallin' dus of die verschrikkelijke cover van The Sound of Silence...

En in het geval dat de cover hoger moet staan dan het origineel gebeurd dat dus niet. One met Mary is superieur.

Humor, weer Marco Borsato icm Rob Stenders

Die ballads van Marco zijn echt niet te doen.. Het uptempo werk is tenminste nog aan te horen.

Marco dB schreef:
(quote)

Ja, daar verwonderde ik me bij I Heard It Trough The Grapevine ook al over. Best aardig hoor die CCR cover, maar kan toch niet tippen aan Marvin.
Dat is toch een van de weinige covers die gelijkwaardig is, of mogelijk nog iets beter is dan het origineel.

De cover van Stairway to Heaven van Frank Zappa is beter dan het origineel en zou dus wat mij betreft hoger mogen staan, maar staat zelfs niet eens in de lijst. Het onrecht!

Lavender Kijk, als je dit zou afkappen, terwijl het nooit op de radio te horen is, zou het écht erg zijn

Mijn meest pijnlijke moment van deze 2000 was Hard to Handle van The Black Crowes, terwijl het superieure origineel van Otis Redding niet in de lijst staat.

Barney Rubble schreef:
Mag ik toetreden tot de Boomers. Als aspirant-lid zeg maar. Ben het namelijk eens met wat musician zegt wat betreft Beyoncé.

Hier nog één

Iemand nog aanvullingen voor mijn lijstje?

Lijst met (inferieure) coverversies die wél in de lijst staan (of hoger dan het origineel):
0018. Disturbed - The Sound of Silence [31/12 22:00 - 23:00]
0051. BLØF & Geike - Zoutelande [31/12 18:00 - 19:00]
0198. Guns N' Roses - Knockin' On Heaven's Door [31/12 4:00 - 5:00]
0291. BLØF - Zo Stil [21:00 - 22:00]
0602. Guus Meeuwis - Dat Komt Door Jou / A Te [29/12 20:00 – 21:00]
0617. Whitney Houston - I Will Always Love You [29/12 28:00 – 19:00]
0680. Bökkers - Iederene Hef Een Reden [29/12 13:00 - 14:00]
0777. Triggerfinger - I Follow Rivers* [29/12 5:00 - 6:00]
0986. John Mayer - Free Fallin [28/12 13:00 - 14:00]
1000. Creedence Clearwater Revival - I Heard It Trough The Grapevine [28/12 13:00 - 14:00]
1098. Limp Bizkit - Behind Blue Eyes [28/12 5:00 - 6:00]
1747. Birdy - Skinny Love*** [26/12 3:00 - 4:00]
1901. Calum Scott - Dancing on My Own** [25/12 16:00 - 17:00]
1915. The Black Crowes - Hard to Handle [25/12 14:00 - 15:00]
1929. Gavin James - The Book of Love [25/12 13:00 - 14:00]

En het blijft bizar dat zowel Feeling Good , One als Hallelujah er maar liefst 3x in worden gestemd

*Lykke Li staat al sinds 2014 in de keuzelijst, en toch blijft het volk enkel op Triggerfinger stemmen
** Robyn is dit jaar aan de keuzelijst toegevoegd, maar het mocht niet baten. Tegenwoordig schrijven de media dat mensen Calum Scott coveren
*** Op Bon Iver kun je ook al een paar jaar stemmen, maar vooralsnog zonder resultaat

Onweerwolf
Joren999 schreef:
Die ballads van Marco zijn echt niet te doen.. Het uptempo werk is tenminste nog aan te horen.

Dat heb ik met R.E.M.

198 GNR - Knockin' On Heaven's Door is ook veel slechter dan het origineel (of welke andere versie dan ook).

Dat dacht ik toch van niet. Beste versie die er is.
Maar dat heeft ook met een bepaald "jeugdsentiment" te maken.

Gretz is het vast met me eens!

Gretz schreef:

Lijst met (inferieure) coverversies die wél in de lijst staan (of hoger dan het origineel):
Potdomme, daar zitten toch een paar fijne covers tussen.

1000. Creedence Clearwater Revival - I Heard It Trough The Grapevine [28/12 13:00 - 14:00]
1915. The Black Crowes - Hard to Handle [25/12 14:00 - 15:00]

Poek schreef:
198 GNR - Knockin' On Heaven's Door is ook veel slechter dan het origineel (of welke andere versie dan ook).

Haha, die staat bijna 800 plaatsen hoger dan het origineel, HOE DAN?
Even toevoegen

Poeha: m'n lijstje is uiteraard gebaseerd op m'n persoonlijke smaak Ik kan goed begrijpen als het voor andere luisteraars bijvoorbeeld door jeugdsentiment precies omgekeerd is.

Poeha schreef:
(quote)
Potdomme, daar zitten toch een paar fijne covers tussen.

Ik vind deze nog wel genietbaar, maar het origineel heeft een mooiere tekst en klinkt verder grotendeels hetzelfde. Dus die van BLØF en Geike voegt eigenlijk weinig toe

Dan kun je Dromen zijn Bedrog ook wel toevoegen (en nog wel een aantal vroege Borsatohits)

Overigens, ik weet dat ie niet hoger staat dan het origineel, maar wie stemt er in hemelsnaam op Une Belle Histoire van Alderliefste & Paul de Leeuw?

Marco dB schreef:
(quote)

Die 2 versies zijn eigg niet tevergelijken die van Marvin Gaye is dus Soul en die van CCR
Is een 11 min Rock versie,dus word het meestal een kwestie van ...wat is je voorkeur...maar wat mij betreft beiden zeer goed
die mogelijke wending is er dus ook

Dat heb ik bv bij Knockin on Heavens Door of Behind Blue Eyes weer niet...met als Toppunt Sounds Of Silence
Vreeeeselijke covers .. .mogen nog niet in de schaduw vertoeven van het orgineel

Gretz schreef:
En het blijft bizar dat zowel Feeling Good als Hallelujah er maar liefst 3x in worden gestemd
Aan die lijst kun je ook One toevoegen. Staat er ook 3 keer in (U2, U2 feat. Mary J. Blige & Johnny Cash).

Gretz schreef:
(quote)

Ik vind deze nog wel genietbaar, maar het origineel heeft een mooiere tekst en klinkt verder grotendeels hetzelfde. Dus die van BLØF en Geike voegt eigenlijk weinig toe
Is ook wel zo, maar beiden vind ik tof.

Thinking of a Place na 7 minuten afgekapt

(Het is dat ik het nummer zelf ook aan de lange kant vind, anders was ik met een hooivork richting Hilversum vertrokken )

Gelukkig luister ik naar de SNOB 2000, daar worden we minder geplaagd door inferieure covers ...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.