Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2010, 13:44 uur
Staat er dit jaar hiphop in de lijst? Ik heb zelf geen zin om de lijst door te spitten, maar er zal vast iemand het antwoord weten.
0
geplaatst: 21 december 2010, 13:58 uur
Als ik denk welk nummer van Kyteman (Sorry) je bedoelt dan staat er dus weer geen hiphop in de lijst? Marokkaanse-cliniclowns die praten op een nummer tel ik niet mee Tom. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2010, 14:06 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Als ik denk welk nummer van Kyteman (Sorry) je bedoelt dan staat er dus weer geen hiphop in de lijst? Marokkaanse-cliniclowns die praten op een nummer tel ik niet mee Tom.
Het nummer heet inderdaad Sorry. Ik ken het wel maar heb geen idee hoe het klinkt ondanks dat ik het blijkbaar al 2x heb afgespeeld in MediaMonkey. Het heeft dus geen indruk gemaakt.

0
geplaatst: 21 december 2010, 14:36 uur
rudiger schreef:
Dr hadden wel een paar Cure nummers meer in mogen staan hoor .
Onbegrijpelijk dat Pictures Of You er bijvoorbeeld niet in staat .
(quote)
Dr hadden wel een paar Cure nummers meer in mogen staan hoor .
Onbegrijpelijk dat Pictures Of You er bijvoorbeeld niet in staat .
Om nog te zwijgen over Charlotte Sometimes, Just Like Heaven, Fascination Street en Love Song.
0
geplaatst: 21 december 2010, 14:42 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Staat er dit jaar hiphop in de lijst? Ik heb zelf geen zin om de lijst door te spitten, maar er zal vast iemand het antwoord weten.
Gangsta Paradise?Staat er dit jaar hiphop in de lijst? Ik heb zelf geen zin om de lijst door te spitten, maar er zal vast iemand het antwoord weten.
Edit: Niet dus.
0
geplaatst: 21 december 2010, 16:47 uur
Jullie hebben toch ook allemaal aangegeven op de wereldkaart te willen verschijnen?
Op dit moment loopt de bijbehorende experience site niet altijd even lekker (ik moest ineens een luisterpunt plaatsen voordat ik weer platen kon zoeken) maar er zitten een paar zeer opvallende dingen bij.
Als stemmer kon je dus aangeven of je wel of niet op de wereldkaart wilde komen. Er zijn ruim 130.000 stemlijstjes op de wereldkaart (dit getal kun je soms zien als je de 'zoek een plaat-legenda' aanpast) en aangezien iedere stemmer op maximaal 15 platen kon stemmen, kom je totaal al bijna aan die 2 miljoen stemmen waar mee werd geschermd. Niet iedereen stemt natuurlijk op 15 platen, maar die geeft wel aan dat er behoorlijk wat mensen op de wereldkaart staan.
Je kan zoeken op nummers in de zoekbalk, maar dit is beperkt. Alleen de nummers die de lijst ook daadwerkelijk gehaald hebben kun je hier vinden. Als je je eigen lijstje hebt opgespoord kan je ook op nummers klikken die de lijst niet hebben gehaald; zo kun je zien dat er bij uitzoomen tenminste 142 mensen op Starless hebben gestemd, dat meer is dan het merendeel in de onderste regionen van de lijst.
Helaas haalde Starless de lijst niet, en ook Elbow ontbreekt met One Day Like This. Van dit nummer verschijnen echter helemaal geen stemmen op de kaart - vreemd. Als je een kijkje in de adresbalk neemt zie je "song/6013", wat impliceert dat er meer dan 6000 nummers in de database staan. Hier zitten ook veel vrije keuzes bij waar eveneens geen stemmen op de kaart verschijnen.
Lisa haalt nog geen 1000 stemmen op de kaart (song 6109), terwijl Leonard Cohen (song 6012) er meer dan 1500 scoort
Wie vindt meer van deze onvolkomenheden? Ik moet helaas weg, maar ga 's avonds (zolang de site nog werkt) wel weer verder... alles om Radio 2 zwart te maken
Op dit moment loopt de bijbehorende experience site niet altijd even lekker (ik moest ineens een luisterpunt plaatsen voordat ik weer platen kon zoeken) maar er zitten een paar zeer opvallende dingen bij.
Als stemmer kon je dus aangeven of je wel of niet op de wereldkaart wilde komen. Er zijn ruim 130.000 stemlijstjes op de wereldkaart (dit getal kun je soms zien als je de 'zoek een plaat-legenda' aanpast) en aangezien iedere stemmer op maximaal 15 platen kon stemmen, kom je totaal al bijna aan die 2 miljoen stemmen waar mee werd geschermd. Niet iedereen stemt natuurlijk op 15 platen, maar die geeft wel aan dat er behoorlijk wat mensen op de wereldkaart staan.
Je kan zoeken op nummers in de zoekbalk, maar dit is beperkt. Alleen de nummers die de lijst ook daadwerkelijk gehaald hebben kun je hier vinden. Als je je eigen lijstje hebt opgespoord kan je ook op nummers klikken die de lijst niet hebben gehaald; zo kun je zien dat er bij uitzoomen tenminste 142 mensen op Starless hebben gestemd, dat meer is dan het merendeel in de onderste regionen van de lijst.
Helaas haalde Starless de lijst niet, en ook Elbow ontbreekt met One Day Like This. Van dit nummer verschijnen echter helemaal geen stemmen op de kaart - vreemd. Als je een kijkje in de adresbalk neemt zie je "song/6013", wat impliceert dat er meer dan 6000 nummers in de database staan. Hier zitten ook veel vrije keuzes bij waar eveneens geen stemmen op de kaart verschijnen.
starbright boy schreef:
Uit de categorie: Auw
Uit de lijst: Hallelujah - Leonard Cohen
Nieuw dit jaar: Hallelujah - Lisa
Uit de categorie: Auw
Uit de lijst: Hallelujah - Leonard Cohen
Nieuw dit jaar: Hallelujah - Lisa
Lisa haalt nog geen 1000 stemmen op de kaart (song 6109), terwijl Leonard Cohen (song 6012) er meer dan 1500 scoort

Wie vindt meer van deze onvolkomenheden? Ik moet helaas weg, maar ga 's avonds (zolang de site nog werkt) wel weer verder... alles om Radio 2 zwart te maken

0
geplaatst: 21 december 2010, 17:00 uur
Helemaal niks van het album Parachutes in de lijst? Zelfs Trouble niet, wat een schande. En dan te bedenken dat nummers als Lovers in Japan en The Hardest Part er wel in staan...
En nog iets wat me is opgevallen: er stonden volgens mij 3 nummers van radiohead in de keuzelijst en die staan alledrie bij de eerste 200! Het lijkt me de hoogste tijd om meer Radiohead in die keuzelijst te stoppen.
En nog iets wat me is opgevallen: er stonden volgens mij 3 nummers van radiohead in de keuzelijst en die staan alledrie bij de eerste 200! Het lijkt me de hoogste tijd om meer Radiohead in die keuzelijst te stoppen.
0
geplaatst: 21 december 2010, 17:20 uur
Het lijkt mij de hoogste tijd om de publieke omroep af te schaffen.
0
geplaatst: 21 december 2010, 17:24 uur
@freitzen. Interessante site, maar de vraag blijft altijd hoeveel mensen op de wereldkaart staan. Misschien staat het nummer wel in de subtop 2000.
0
geplaatst: 21 december 2010, 17:42 uur
top 2000
steen en been klagen over wat er wel of niet instaat en toch stiekem de halve lijst meepikken met voor zo'n 80% nummers waar ik niets mee heb.
en natuurlijk elke dag dat overvolle benauwde cafe met matthijs, leo en monica(alleen al om de stopwoorden van matthijs te tellen)
steen en been klagen over wat er wel of niet instaat en toch stiekem de halve lijst meepikken met voor zo'n 80% nummers waar ik niets mee heb.
en natuurlijk elke dag dat overvolle benauwde cafe met matthijs, leo en monica(alleen al om de stopwoorden van matthijs te tellen)
0
geplaatst: 21 december 2010, 18:47 uur
jasper1991 schreef:
top 2000
top 2000
Zo ongeveer ook mijn beleving met de top2000.
0
geplaatst: 21 december 2010, 19:35 uur
Mijn keuzes hebben het niet zo goed gaan.
Opgelegd door de top 2000 maffia:
81. Cuby & the Blizzards - Window of my eyes (1968)
112. David Bowie - Heroes (1977)
1037. Kim Wilde - Cambodia (1981)
1222. Roxy Music - If there's something (1972)
1321. Earth & Fire - Seasons (1970)
1527. Sweet - The ballroom blitz (1973)
1766. Matia Bazar - Ti sento (1986)
Buggles - Video killed the radio star (1979)
David McWilliams - Days of Pearly Spencer (1967)
Heaven 17 - Temptation (1983)
Iggy Pop & Kate Pierson - Candy (1990)
King Crimson - Starless (1974)
Kinks - Sangrila (1969)
M - Popmuzik (1979)
Sophie B. Hawkins - Right beside you (1995)
Vrije keuze:
Captain Sensible - Say Wot
Blur - This is a Low
Curtis Mayfield - Move on up
Sufjan Stevens - Chicago
Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
Curtis Mayfield staat zelfs helemaal niet in de lijst.
Net als elk jaar stem ik wel mee, maar negeer ik de lijst op de radio 2. Wel jammer, want doorgaans draait radio 2 best leuke muziek (wel Sufjan bv.).
Opgelegd door de top 2000 maffia:
81. Cuby & the Blizzards - Window of my eyes (1968)
112. David Bowie - Heroes (1977)
1037. Kim Wilde - Cambodia (1981)
1222. Roxy Music - If there's something (1972)
1321. Earth & Fire - Seasons (1970)
1527. Sweet - The ballroom blitz (1973)
1766. Matia Bazar - Ti sento (1986)
Buggles - Video killed the radio star (1979)

David McWilliams - Days of Pearly Spencer (1967)

Heaven 17 - Temptation (1983)
Iggy Pop & Kate Pierson - Candy (1990)
King Crimson - Starless (1974)
Kinks - Sangrila (1969)
M - Popmuzik (1979)

Sophie B. Hawkins - Right beside you (1995)
Vrije keuze:
Captain Sensible - Say Wot
Blur - This is a Low
Curtis Mayfield - Move on up
Sufjan Stevens - Chicago
Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round and Round
Curtis Mayfield staat zelfs helemaal niet in de lijst.

Net als elk jaar stem ik wel mee, maar negeer ik de lijst op de radio 2. Wel jammer, want doorgaans draait radio 2 best leuke muziek (wel Sufjan bv.).
0
geplaatst: 21 december 2010, 19:38 uur
herman schreef:
Kinks - Sangrila (1969)
Kinks - Sangrila (1969)
Dat nummer ken ik niet.

0
geplaatst: 21 december 2010, 19:43 uur
Het nummer bestaat ook niet onder die naam, maar bij de top 2000 kunnen ze niet spellen.

0
geplaatst: 21 december 2010, 19:47 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > MuMe Radiotopic.
0
geplaatst: 21 december 2010, 20:09 uur
stoepkrijt schreef:
Helemaal niks van het album Parachutes in de lijst? Zelfs Trouble niet, wat een schande. En dan te bedenken dat nummers als Lovers in Japan en The Hardest Part er wel in staan...

0
geplaatst: 21 december 2010, 22:34 uur
kaztor schreef:
Om nog te zwijgen over Charlotte Sometimes, Just Like Heaven, Fascination Street en Love Song.
(quote)
Kon je allemaal niet uit kiezen..

0
geplaatst: 21 december 2010, 22:48 uur
Gekker is het dat Lullaby niet in de lijst staat. Dat was The Cure's grootste hit in Nederland.
0
geplaatst: 21 december 2010, 22:49 uur
Nou ik vind het ronduit schandalig dat Lullaby , Pictures Of You of Same Deep Water er niet in staan . Slechts 2 nummers van The Cure . 
Wat `n bout top 2000.
Telegraph Road van 81 naar 73 .

Wat `n bout top 2000.

Telegraph Road van 81 naar 73 .

0
geplaatst: 21 december 2010, 23:18 uur
Mijn hoogste notering is Jeff Buckley geworden.
Viva la Vida in de top 10
en Yellow haalt het niet 
60. Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
69. Cure - A forest (1980)
102. Kate Bush - Wuthering heights (1978)
111. Lou Reed - Perfect day (1972)
132. Radiohead - Street spirit (1995)
143. Doors - The end (1967)
150. U2 - The unforgettable fire (1985)
202. Pearl Jam - Alive (1992)
268. Marvin Gaye - What's going on (1971)
394. Joy Division - Love will tear us apart (1980)
404. Jacques Brel - Mijn vlakke land (1965)
535. R.E.M. - The one I love (1987)
778. Japan - Nightporter (1980)
901. Otis Redding - I've been loving you too long (1965)
Niet gehaald:
Coldplay - Yellow (2000)
Mijn 5 vrije keuzes hebben het natuurlijk alle 5 niet gehaald:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Massive Attack - Teardrop
Saybia - I Surrender
The Smiths - There is a Light that Never Goes Out (geen Smiths in de top 2000
)
Viva la Vida in de top 10
en Yellow haalt het niet 
60. Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
69. Cure - A forest (1980)
102. Kate Bush - Wuthering heights (1978)
111. Lou Reed - Perfect day (1972)
132. Radiohead - Street spirit (1995)
143. Doors - The end (1967)
150. U2 - The unforgettable fire (1985)
202. Pearl Jam - Alive (1992)
268. Marvin Gaye - What's going on (1971)
394. Joy Division - Love will tear us apart (1980)
404. Jacques Brel - Mijn vlakke land (1965)
535. R.E.M. - The one I love (1987)
778. Japan - Nightporter (1980)
901. Otis Redding - I've been loving you too long (1965)
Niet gehaald:
Coldplay - Yellow (2000)
Mijn 5 vrije keuzes hebben het natuurlijk alle 5 niet gehaald:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Echo & the Bunnymen - The Killing Moon
Massive Attack - Teardrop
Saybia - I Surrender
The Smiths - There is a Light that Never Goes Out (geen Smiths in de top 2000
)
0
geplaatst: 21 december 2010, 23:22 uur
Je hebt op 12 nummers van de MuMe-finale gestemd... is het toeval, of vertegenwoordig je MuMe? Of beïnvloed je de MuMe-ladder heel erg dat al je favoriete nummers in de finale komen? 

0
geplaatst: 21 december 2010, 23:25 uur
Dat viel mij al op met zijn top tien en de top 32 van de mume ladder,
0
geplaatst: 21 december 2010, 23:52 uur
we moeten met alle smiths fans gewoon één nummer kiezen waar we op gaan stemmen volgend jaar! ik had bigmouth strikes again gekozen, omdat ik dacht dat die de grootste kans zou maken er wel in te komen

0
geplaatst: 21 december 2010, 23:57 uur
madmadder schreef:
we moeten met alle smiths fans gewoon één nummer kiezen waar we op gaan stemmen volgend jaar! ik had bigmouth strikes again gekozen, omdat ik dacht dat die de grootste kans zou maken er wel in te komen
(quote)
Ik dacht juist dat dat There is a Light that Never Goes Out zou zijn, daarom had ik die er ook ingezet...vind 'm erg goed maar het is persoonlijk niet mijn favoriete Smiths nummer.
Edit:
Maar dat dacht ik van die andere 4 eigen bijdrages ook, die waren alle 4 bewust gekozen vanwege het feit dat ik dacht dat daar nog wel meer mensen op zouden stemmen....anders hadden Pixies en the Stooges etc er wel ingestaan.
0
geplaatst: 21 december 2010, 23:58 uur
dan moeten we zeker zo'n plan opzetten! anders komt het nooit goed 

0
geplaatst: 22 december 2010, 00:07 uur
Arrie schreef:
Je hebt op 12 nummers van de MuMe-finale gestemd... is het toeval, of vertegenwoordig je MuMe? Of beïnvloed je de MuMe-ladder heel erg dat al je favoriete nummers in de finale komen?
LOL..als ik dat zou kunnen, de MuMeLadder beinvloeden dan zou de finale er heel anders uitzien (ik denk dat toch zeker 25 nummers de finale nooit gehaald hadden)....wat niet wil zeggen dat ik zowat alle nummers in de finale niet steengoed vind.
En onderstaand lijstje is vooral tot stand gekomen door gebrek aan beter in de Radio 2 top 2000 en ik heb daar niet heel lang gezocht naar nummers, dus dan kom je al snel uit bij de bekende hap...en alleen the Cure haalt denk ik van onderstaande nummers mijn persoonlijke top 10....alhoewel Brel ook wel erg dichtbij komt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2010, 00:21 uur
madmadder schreef:
(quote)
Ik vermoed ook dat Bigmouth het meest mainstreamerige nummer van The Smiths is.
0
geplaatst: 22 december 2010, 00:29 uur
Op Last.FM is het:
1. There Is a Light That Never Goes Out
-
2. This Charming Man
-
3. Bigmouth Strikes Again
-
-
-
4. How Soon is Now?
5. de rest
Ik wil ook best meedoen aan een Smiths-actie, maar of het zin heeft...
1. There Is a Light That Never Goes Out
-
2. This Charming Man
-
3. Bigmouth Strikes Again
-
-
-
4. How Soon is Now?
5. de rest
Ik wil ook best meedoen aan een Smiths-actie, maar of het zin heeft...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.