MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Maar een veel belangrijkere band als Radiohead maar 3x. Maar dat is zeker ook verdiend, want die hebben geen groot mainstream succes?

Dat er slechts 3x Radiohead in staat, heeft toch niks te maken met Coldplay? Ik vind ook dat er meer Radiohead in mag. Ze hebben genoeg nummers die ook "Radio 2-proof" zijn. Zoals Fake Plastic Trees of High and Dry.

Maar deze extra nummers moeten niet op Coldplay bezuinigt worden. Ik denk dat het niemand wat kan schelen of The Beatles er 52 keer in staan of 45 keer.

chevy93 schreef:
Coldplay staat er maar 10x in. Gezien hun populariteit niet onverdiend.

Maar 10x? O, ik dacht veel vaker... In dat geval neem ik mijn woorden terug, 10 keer moet kunnen. 2x in de top 10 vind ik wel overdreven.

ClassicRocker schreef:
Hé, ik draaide Exile nieuwjaarsnacht ook. Dat is toevallig. Ons beider jaar had bijna niet beter kunnen beginnen met deze topper van echte toppers. 2011 Rocks Off.

Ik zie dat je in je Exile-roes gelijk maar even je avatar hebt vernieuwd.

Sterker nog; Ben Keef's boek aan 't lezen.
Een van de vele toffe kerst-kadootjes die ik van m'n lieve schat kreeg.

Zit bij het stuk van net na de oprichting toen ze nog allen in één huis woonden, Mick al alles pakte wat los en vast zat en Brian Jones al a little blonde motherfucker genoemd wordt.

Joren999 schreef:
Maar een veel belangrijkere band als Radiohead maar 3x. Maar dat is zeker ook verdiend, want die hebben geen groot mainstream succes?

Gek hè, als je mensen laat stemmen, dat de mainstream dan komt bovendrijven...

Dat is niet wat hij zegt...?

chevy93 schreef:
Hoeveel mensen zitten nou echt te wachten op 26 minuten Shine On You Crazy Diamond of 18 minuten Close to the Edge?

De juiste mensen.

Snoeperd schreef:
De beatles vind ik er terecht 52 keer in staan.

Als Beatles-fan vind ik dat wat overdreven maar niemand kan ontkennen dat ze heel wat tijdloze songs achter hun naam hebben.

Weet niet precies hoeveel nummers ze hebben gemaakt, maar volgens mij is dat zowat een vijfde van hun hele oeuvre.

Inderdaad, zo'n 300 verschillende nummers hebben ze gemaakt. En dat in nauwelijks 8 jaar tijd!

Als je daar bij optelt dat The Beatles de muziek bij uitstek is voor de gemiddelde top 2000 luisteraar, vind ik een dergelijke score nauwelijks verrassend.

Wat dat betreft kan je The Beatles ook wel de geniaalste band noemen die bestaan heeft. In 8 jaar 300 nummers, 6 klassieke albums, nog een paar goede albums. Ze hoefden natuurlijk niet te touren omdat ze niet boven het gegil uitkomen. The Smiths was ook zo'n geniale band die in 5 jaar 4 klassiekers schreef en zo'n 90 nummers.

LucM schreef:
Inderdaad, zo'n 300 verschillende nummers hebben ze gemaakt. En dat in nauwelijks 8 jaar tijd!

Volgens officiele gegevens hebben The Beatles tijdens hun bestaan van '62 - '70 212 nummers opgenomen en uitgegeven , waaronder 187 eigen composities en 25 covers.
Niet inbegrepen zijn de nummers die zij schreven voor andere artiesten.

De 'tragiek' van de Beatles is dat de fans die vinden dat dit combo op één moet komen zoveel keuze hebben. De "pop"-Beatles met bijvoorbeeld "Help"? De psychelische Beatles met "A Day In The Life"? De rock-beatles met Get Back? Something? Hey Jude?

kaztor schreef:
(quote)

Zit bij het stuk van net na de oprichting toen ze nog allen in één huis woonden, Mick al alles pakte wat los en vast zat en Brian Jones al a little blonde motherfucker genoemd wordt.

Ik ben iets verder maar vind de eerste 100 paginas niet veel aan .
Waar jij nu bent begint het intressant te worden , ik heb er al 2 weken niet meer in gelezen .

ClassicRocker
kaztor schreef:

Rock 'n Roll credibility krijg je niet, die moet je verdienen! The Stones snapten dat al in het prilste stadium van hun carrière.

Verder moet ik je tot mijn schande bekennen dat ik Keef's boek nog niet heb gelezen. Heb onlangs wel een Nederlandstalig exemplaar van 'Life' ingezien en vond de vertaling op het eerste gezicht nogal bout. Bestel binnenkort dus maar een Engelstalig exemplaar van deze must voor mijn rockbibliotheek. Ongeacht de vertaling sowieso beter voor de beleving, vind ik.

Enne, nu niets meer verklappen hè.

orbit schreef:

Hulde! Prima reactie!
En aan de BBC kun je het wel overlaten briljante programma's te maken over popmuziek Die zijn er dan ook in veelvoud.. en die massaslijmbal Blokfluit mag de hielen van iemand als Jools Holland nog niet eens likken..

Pikte nog een stukje mee van Jules Hollands Hootenanny, was zeer goed te pruimen. Natuurlijk was niet alles even briljant, maar wel lekker divers en in ieder geval fris.

Wat Veronica's top 2000 betreft: beetje zelfde Euvel als top 2000, maar dan met betrekking tot oudere muziek. Veronica is toch vooral 80's/90's en dus ontbreekt er een hoop, zoals Bob Dylan en Neil Young en ook the Beatles staan er maar een handvol keer in.

rudiger schreef:
(quote)

Ik ben iets verder maar vind de eerste 100 paginas niet veel aan .
Waar jij nu bent begint het intressant te worden , ik heb er al 2 weken niet meer in gelezen .

Tja, het belicht z'n jeugd. Dan loopt het nog niet zo'n vaart, maar dat heb je altijd bij biografieën. We leren daaruit dat hij het volste respect voor z'n hardwerkende vader heeft van wie hij ook z'n discipline heeft geërfd. Z'n moeder komt op mij vooral over als een gemeen loeder, maar Keith is niet haatdragend, dus laat hij haar heel. Dat wilde ik nog even kwijt.
Lees vooral door, want bij de oprichting van de band wordt alles een stuk interessanter!

ClassicRocker schreef:
(quote)

Rock 'n Roll credibility krijg je niet, die moet je verdienen! The Stones snapten dat al in het prilste stadium van hun carrière.

Verder moet ik je tot mijn schande bekennen dat ik Keef's boek nog niet heb gelezen. Heb onlangs wel een Nederlandstalig exemplaar van 'Life' ingezien en vond de vertaling op het eerste gezicht nogal bout. Bestel binnenkort dus maar een Engelstalig exemplaar van deze must voor mijn rockbibliotheek. Ongeacht de vertaling sowieso beter voor de beleving, vind ik.

Enne, nu niets meer verklappen hè.

Ik mijd vertalingen als de pest om precies die reden. Na dit boek is Anthony Kiedis' Scar Tissue aan de beurt. Ook gekregen van m'n lieve vrouw.

ClassicRocker
kaztor schreef:
Ik mijd vertalingen als de pest om precies die reden. Na dit boek is Anthony Kiedis' Scar Tissue aan de beurt. Ook gekregen van m'n lieve vrouw.

What did you right to deserve her? Teach me?

Moet ik dat hier uitleggen?

Top 2000 bereikt elf miljoen Nederlanders

HILVERSUM - De Top 2000 heeft tussen kerst en oud en nieuw een recordaantal van elf miljoen Nederlanders bereikt via radio, televisie en internet. Dat is een half miljoen meer dan vorig jaar, liet Radio 2 vrijdag weten. Het radiostation heeft de cijfers laten berekenen door onderzoeksbureau Radiocall.

De Top 2000 trok vooral veel radioluisteraars: 7,3 miljoen tegen 6,6 miljoen in 2009. Van de jongeren tussen 10 en 34 jaar luisterden er 2,3 miljoen naar de muzieklijst. Dat is bijna de helft van alle jongeren in ons land.

Ook de website van de Top 2000 kreeg meer bezoek dan ooit tevoren. Het aantal mensen dat de nummers via de site van Radio 2 volgde, steeg van ruim 700.000 vorig jaar naar 1,1 miljoen. Naar de Top 2000 programma's op televisie keken in totaal 6,9 miljoen Nederlanders. Een recordaantal van 12,3 miljoen Nederlanders is inmiddels bekend met het evenement. (ANP)

Overigens ook terug te luisteren sinds begin deze week: Top2000 - Radio2.nl - top2010.radio2.nl

Volgende week maandag t/m vrijdag kan er weer gestemd worden.

Top 2000 Stemweek
21-11-2011 tot 25-11-2011

Stemmen voor de Top 2000 van 2011 die voor de dertiende keer wordt uitgezonden tussen Kerst en Oud & Nieuw op Radio 2

Bron: Radio 2: Agenda - radio2.nl

Er wordt ook alweer volop gepraat in het gastenboek van de oude site:
Top2000 - Radio2.nl - top2010.radio2.nl

Laat me raden, 3 keer Adele bij de top 25?

Hartelijk dank voor deze reminder (het topic stond dus kennelijk ergens in mijn persoonlijke updates).

Tip: Frank Zappa - Dancin' Fool

Verder iedereen veel plezier toegewenst!

herman schreef:

Jeetje ja dat zal wel de Katie Melua van 2011 worden.

herman schreef:

Die kans is vrij groot, maar goed gezien het feit dat deze dame met 2 albums al 400000 albums (daar kan geen enkele artiest aan tippen) heeft verkocht in Nederland alleen is dat mischien ook wel logisch.

Qua verkopen heeft ze zeker een waarde, daar geen twijfel over. Maar cultureel bezien heb ik zo mijn twijfels over Adele en deel dus de zorg die herman heeft. Als het zo mocht zijn, dan wordt het de hoogste tijd dat er twee Top 2000's zijn. Eentje voor nieuwe zakken en de ander voor oude lullen.

herman schreef:
Ik gok op 2 keer, Make You Feel My Love, Rolling in the Deep. Someone Like You zal ook wel top 50 halen en Set Fire to the Rain geef ik ook best veel kansen. Ook niet raar of onterecht gezien haar populariteit dit jaar.

Gerards Dream schreef:
Als het zo mocht zijn, dan wordt het de hoogste tijd dat er twee Top 2000's zijn. Eentje voor nieuwe zakken en de ander voor oude lullen.

Er is een derde....onze eigen MuMeLadder 2011 en je kan nog meestemmen in het topic om de bovenste 250 nummers te bepalen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.