Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2011, 14:44 uur
ClassicRocker schreef:
Je was gisteravond in Top 2000 a gogo. Die jonge gozer die op vraag van Matthijs antwoordde dat Tunnel of Love van Dire Straits het beste nummer aller tijden is ben jij, dat kan niet anders. Een strak, gemillimeterd 'koppie' heb je, een militant uiterlijk dat past bij de krijgshaftige wijze waarop je de eer van Knopfler en co hier op de site verdedigt.
Ik zou zeker 5 andere Dire Straits nummers noemen, alvorens ik Tunnel of Love zou noemen. Je was gisteravond in Top 2000 a gogo. Die jonge gozer die op vraag van Matthijs antwoordde dat Tunnel of Love van Dire Straits het beste nummer aller tijden is ben jij, dat kan niet anders. Een strak, gemillimeterd 'koppie' heb je, een militant uiterlijk dat past bij de krijgshaftige wijze waarop je de eer van Knopfler en co hier op de site verdedigt.

0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2011, 14:44 uur
vigil schreef:
Volgens mij denk jij echt dat als Blokhuis besluit om spontaan bakker te worden je ineens minder belasting moet gaan betalen...
Volgens mij denk jij echt dat als Blokhuis besluit om spontaan bakker te worden je ineens minder belasting moet gaan betalen...
Het gaat me niet om minder belasting betalen, maar om de vakmanschap en bovenal attitude die een (mede) door belastinggeld betaalde muziekkenner, tentoonspreidt.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 14:45 uur
thelion schreef:
Top2000 A Go Go vn gisteren avond was het diepte punt van de afgelopen week.
De vader en moeder van Michael Boogert die staan te Rock n Rollen genant, van Nieuwkerk de mij iets te joviaal bezig is en dan de afsluiting waarbij Hotel California totaal verkracht word door een of ander 3e rangsorkestje. Eenige lichtpuntje in de hele uitzendig de altijd nadrukkelijk aanwezig zijnde Pierre Wind.
Alles beter dan dat concert... Een paar leuke covers. You Can Leave Your Hat On van die zanger van Blof en... oh nee, dat waren ze.Top2000 A Go Go vn gisteren avond was het diepte punt van de afgelopen week.
De vader en moeder van Michael Boogert die staan te Rock n Rollen genant, van Nieuwkerk de mij iets te joviaal bezig is en dan de afsluiting waarbij Hotel California totaal verkracht word door een of ander 3e rangsorkestje. Eenige lichtpuntje in de hele uitzendig de altijd nadrukkelijk aanwezig zijnde Pierre Wind.
Vooral A Day In The Life.
Hoe naïef moet je zijn om te denken dat je dat nummer kan coveren.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 14:56 uur
ClassicRocker schreef:
Het gaat me niet om minder belasting betalen, maar om de vakmanschap en bovenal attitude die een (mede) door belastinggeld betaalde muziekkenner, tentoonspreidt.
(quote)
Ah, duidelijk

Dan nog te bedenken dat hij "denktank" en een ghostwriter achter zich heeft!
0
Lukk0
geplaatst: 1 januari 2011, 14:58 uur
Ik vond Hurt nog wel het dieptepunt. Het was al jammer dat het aangekondigd werd als zijnde van Johnny Cash, maar die cover was echt gewoon om te janken. Zelfs in mijn niet helemaal nuchtere staat was dat echt niet om aan te horen 

0
geplaatst: 1 januari 2011, 15:00 uur
Nou, Hurt staat in de Top 2000 in de uitvoering van Johnny Cash. Vandaar.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 16:23 uur
ClassicRocker schreef:
Blokhuis bevindt zich in de bevoorrechte positie dat hij zich (mede) op kosten van de belastingbetaler beroepsmatig met muziek bezig mag houden.
Blokhuis bevindt zich in de bevoorrechte positie dat hij zich (mede) op kosten van de belastingbetaler beroepsmatig met muziek bezig mag houden.
Nou nou, het is me toch wat. Direkt of indirekt betalen we elkaar allemaal dus dit zijn toch echt van die loze kreten waarbij een soort van eigen gelijk moet worden onderstreept. Met een hoop stemmingmakerij er bij "want de belastingbetaler betaalt!!"
Heb je daardoor meer of minder gelijk en wat doet het er verder toe? Volgens mij wordt Leo Blokhuis trouwens als freelancer ingehuurd, hij heeft nog heel wat andere commerciële activiteiten lopen. Hij komt sowieso bij de Twee Meter Sessies vandaan, een commercieel bedrijf. Maar maak je niet druk.
Het zou hem sieren als hij zich hier wat meer bewust van zou zijn, en zich niet voor bovenmeester, professor en (opper)god zou laten uitroepen terwijl hij aantoonbaar niet over een overeenkomstige parate feitenkennis of algemene kennis over muziek beschikt.
Verschrikkelijk. Alleen omdat Matthijs van Nieuwkerk dat roept? Wie zegt overigens dat hij niet over kennis beschikt? Maar hoe dan ook, denk vooral aan je hart.
Zo was zijn 'college' over Led Zeppelin een eenzijdig, onvolledig, oude-koeien-uit-de-sloot-item. En ook (mini)reportages waarvoor hij op kosten van de belastingbetaler de wereld overvliegt bevatten inhoudelijk niet zelden weinig soeps.
Godallemachtig. De belastingbetaler draait op voor een klein itempje over Led zeppelin? Het ging trouwens over een aantal vermeende doublures, niet over de band zelf.
Misschien kijk ik teveel naar (kwalitatief hoogwaardige) muziekprogramma's en reportages van de BBC en leg ik de lat voor top 2000 a go go daardoor (onbewust) te hoog, maar het lijkt me evident dat Blokhuis afgelopen week een paar keer serieus door het ijs gezakt is als muziekkenner. En dat voor iemand in zijn begerenswaardige positie die kwalificaties als bovenmeester, professor en opper(god) aan zijn adres, keer op keer onweersproken laat.
Het is een hele aardig jongen met een passie voor muziek die zichzelf nooit heeft uitgeroepen tot wat voor deskundige dan ook. Het hoort een beetje bij het programma, maar ik begrijp dat je daar volledig intrapt. We zullen vragen of de uitzending van De Top 2000 nog iets simpeler kan, in de toekomst.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 17:24 uur
Blokhuis geneert zich ook altijd een beetje als Nieuwkerk weer met zijn bombastische loftuigingen komt aanzetten. Volgens mij is hij in de essentie net als wij gewoon een muziekliefhebber die van het ene muziekje meer houdt en dus ook meer weet dan van het andere.
Het verschil is dan weer dat hij net iets meer zijn best heeft gedaan om van zijn hobby zijn beroep te maken. Daarbij gaat het om heel andere dingen dan een alomvattende kennis van alle popmuziek van de laatste vijftig jaar. Het is hoe dan ook verleidelijk om jaloers te zijn.
Het verschil is dan weer dat hij net iets meer zijn best heeft gedaan om van zijn hobby zijn beroep te maken. Daarbij gaat het om heel andere dingen dan een alomvattende kennis van alle popmuziek van de laatste vijftig jaar. Het is hoe dan ook verleidelijk om jaloers te zijn.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 17:35 uur
Nogal overdreven post inderdaad van ClassicRocker. Van Nieuwkerk noemt 'm met een hele vette knipoog popprofessor en er wordt meteen van een geinig feitjesrubriekje verwacht dat Blokhuis echt doorwrochte analyses gaat geven. In het kader van de top 2000 nota bene, wat gewoon een nostalgisch terugblikprogrammaatje is en elke journalistieke of analyserende pretentie mist. En dat ook nog van zijn belastinggeld.... Wat een kul.
Maar als je dat toch de belasting erbij haalt: De BBC heeft een budget dat een veelvoud is van dat van de Nederlandse Publieke omroep. Per hoofd van de bevolking kost de publieke omroep daar 4 x publiek geld zoveel als in Nederland. Die bevolking is ook nog eens veel groter, verder heeft de BBC door regels en taal veel meer mogelijkheden om porogramma's te verkopen of anders commecieel te exploiteren. Voor dat geld kun je andere muziekprogramma´s maken,, ja. De BBC maakt programma's van 50 minuten over muziek die meer kosten dan alle seizoenen top 2000 a gogo bij elkaar.
Maar als je dat toch de belasting erbij haalt: De BBC heeft een budget dat een veelvoud is van dat van de Nederlandse Publieke omroep. Per hoofd van de bevolking kost de publieke omroep daar 4 x publiek geld zoveel als in Nederland. Die bevolking is ook nog eens veel groter, verder heeft de BBC door regels en taal veel meer mogelijkheden om porogramma's te verkopen of anders commecieel te exploiteren. Voor dat geld kun je andere muziekprogramma´s maken,, ja. De BBC maakt programma's van 50 minuten over muziek die meer kosten dan alle seizoenen top 2000 a gogo bij elkaar.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:32 uur
starbright boy schreef:
Veel klokken en klepels, maar ook veel poppycock.
Even wat basic facts: de NL publieke omroep kost 45 euro per hoofd van de bevolking. De BBC - geen reclame - kost 100 euro per hoofd van de bevolking. Dat is dus ruim tweemaal zoveel. De reclame was in NL altijd goed voor een vergelijkbaar deel van de inkomsten - er bleef nog een derdegeldstroom over (sponsors, donaties tec.). Het ontbreken van de reclameinkomsten verklaart dus een groot deel van de hogere overheidsbijdrage voor de BBC. Echter: een wezenlijk verschil zit 'em hierin dat de BBC wel zelf alle content (muziek en video) mag vermarkten door er DVD's en CD's van te maken. Dat mag de NL publieke omroep NIET - daar wordt de exploitatie gedaan door de producenten van de serie/programma.
Ik meen dat er ook aardig wat DVD's allerlei series en shows te koop zijn via de site van de BBC. Dat levert dus aardig wat geld op, waarmee je dan weer mooiere programma's en shows kunt maken.
Al deze feiten zijn na te lezen in de div. openbare publicaties van het cvdm of via het Sociaal Cultureel Planbureau (bijv. het rapport Achter de schermen - Een kwart eeuw lezen, luisteren, kijken en internetten).
Wil je een analogie - prima: onze tv-wereld verhoudt zich tot de Britse zoals de eredivisie zich verhoudt tot de Premier League: er gaat meer geld in om, er worden meer mensen mee bediend, de kwaliteit ligt hoger en er wordt meer in verdiend. De wet van de grote getallen heet zoiets.
Ik heb het al eerder gezegd: de top2000 is IMO (let op: hoofdletters) een vrij middelmatig programma. Dat veel mensen er genoegen mee nemen, prima. Ik ben ervan overtuigd dat je met weinig extra middelen doelgroepgerichte uitzendingen kunt doen die veel aantrekkelijker zijn. Dat vereist wel medewerking van de politiek. Een internet-based tv-zender kun je nl optuigen voor minder dan 50.000 euro.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:13 uur
thelion schreef:
en dan de afsluiting waarbij Hotel California totaal verkracht word door een of ander 3e rangsorkestje.
en dan de afsluiting waarbij Hotel California totaal verkracht word door een of ander 3e rangsorkestje.
Ik vond het ook vrij opmerkelijk dat een tamelijk oninteressant en onbegrijpelijk populair nummer als Hotel California nog wat 'swung' mee kreeg. De eerste keer dat ik niet langer neutraal tegen het nummer aan heb gekeken.
0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2011, 19:24 uur
musician schreef:
Nou nou, het is me toch wat. Direkt of indirekt betalen we elkaar allemaal dus dit zijn toch echt van die loze kreten waarbij een soort van eigen gelijk moet worden onderstreept. Met een hoop stemmingmakerij er bij "want de belastingbetaler betaalt!!"
Eerder in dit topic werd het legitieme argument aangevoerd dat Radio 2 juist vanwege haar publieke karakter geen nummers uit de Top 2000 zou moeten weren, of daar in ieder geval eerlijk over zou moeten zijn. Iets waar je (publiekelijk) geen aanstoot aan nam.
Nu lever ik kritiek op de vorm en inhoud van Top 2000 a go go en de rol van de presentator en de muziekkenner hierin door te refereren aan het publieke karakter van het programma, en steek je ineens een tirade tegen me af. Als er dus iemand aan stemmingmakerij doet, ben jij het.
Verder zet ik graag een punt achter deze discussie. Hij dreigt oeverloos en onvriendelijk te worden en dat bespaar ik de overige users liever. Per PM kunnen we discussie evenwel voortzetten. Laat maar even per PM weten of je hier behoefte aan hebt.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:44 uur
ClassicRocker schreef:
Eerder in dit topic werd het legitieme argument aangevoerd dat Radio 2 juist vanwege haar publieke karaker geen nummers uit de Top 2000 zou moeten weren, of daar in ieder geval eerlijk over zou moeten zijn. Iets waar je (publiekelijk) geen aanstoot aan nam.
Eerder in dit topic werd het legitieme argument aangevoerd dat Radio 2 juist vanwege haar publieke karaker geen nummers uit de Top 2000 zou moeten weren, of daar in ieder geval eerlijk over zou moeten zijn. Iets waar je (publiekelijk) geen aanstoot aan nam.
Nu breekt mijn klomp, ik heb herhaaldelijk verklaard dat alle stemmen moesten tellen, even zwaar moeten meewegen. Ik heb ook gepleit voor een onderzoek ter redactie bij radio 2. Ik weet trouwens niet waarom (vermeend) sjoemelen bij de publieke omroep meer of minder erg is dan bij een commerciële omroep, maar goed.
Nu lever ik kritiek op de vorm en inhoud van Top 2000 a go go en de rol van de presentator en de muziekkenner hierin door te refereren aan het publieke karakter van het programma, en steek je ineens een tirade tegen me af. Als er dus iemand aan stemmingmakerij doet, ben jij het.
Je bent erg kort van geheugen, ik zou het stuk dat je vanmiddag hebt geschreven nog maar eens goed doornemen. Je slaat nu een geheel andere toon aan, wat op zich valt te prefereren, maar eerder werd Leo Blokhuis als profiteur van belastinggeld te kijk gezet en volstrekte ondeskundigheid verweten.
Verder zet ik graag een punt achter deze discussie. Deze dreigt oeverloos en onvriendelijk te worden en dat bespaar ik de overige users liever. Per PM kunnen we discussie evenwel voortzetten. Laat maar even per PM weten of je hier behoefte aan hebt.
Nee, geen sprake van. Ik zal je eerste stuk maar niet nog een keer plaatsen, trouwens iedereen heeft het kunnen lezen. Maar als ik jou was zou ik de "belastingcenten discussie" en de kennis van Leo Blokhuis (en wat hij jou wel niet zou kosten) maar buiten beschouwing laten.
"Gelukkig" heb ik een zeer commercieel beroep en hoef ik me je kritiek over wat iedereen doet met "jouw' geld niet aan te trekken. Maar je moet uitkijken niet in het type te veranderen dat gaat roepen dat alle ambtenaren, mensen die werken in de publieke sector, studenten, ouderen en mensen met een uitkering van jouw belastingcenten hier hun cd collectie zitten op te bouwen of wat dan ook.
Eén zo'n raaskallend "figuur" in dit land is meer dan genoeg.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:48 uur
Mjuman schreef:
Even wat basic facts: de NL publieke omroep kost 45 euro per hoofd van de bevolking. De BBC - geen reclame - kost 100 euro per hoofd van de bevolking. Dat is dus ruim tweemaal zoveel. De reclame was in NL altijd goed voor een vergelijkbaar deel van de inkomsten - er bleef nog een derdegeldstroom over (sponsors, donaties tec.). Het ontbreken van de reclameinkomsten verklaart dus een groot deel van de hogere overheidsbijdrage voor de BBC. Echter: een wezenlijk verschil zit 'em hierin dat de BBC wel zelf alle content (muziek en video) mag vermarkten door er DVD's en CD's van te maken. Dat mag de NL publieke omroep NIET - daar wordt de exploitatie gedaan door de producenten van de serie/programma.
Ik meen dat er ook aardig wat DVD's allerlei series en shows te koop zijn via de site van de BBC. Dat levert dus aardig wat geld op, waarmee je dan weer mooiere programma's en shows kunt maken.
Al deze feiten zijn na te lezen in de div. openbare publicaties van het cvdm of via het Sociaal Cultureel Planbureau (bijv. het rapport Achter de schermen - Een kwart eeuw lezen, luisteren, kijken en internetten).
Wil je een analogie - prima: onze tv-wereld verhoudt zich tot de Britse zoals de eredivisie zich verhoudt tot de Premier League: er gaat meer geld in om, er worden meer mensen mee bediend, de kwaliteit ligt hoger en er wordt meer in verdiend. De wet van de grote getallen heet zoiets.
Ik heb het al eerder gezegd: de top2000 is IMO (let op: hoofdletters) een vrij middelmatig programma. Dat veel mensen er genoegen mee nemen, prima. Ik ben ervan overtuigd dat je met weinig extra middelen doelgroepgerichte uitzendingen kunt doen die veel aantrekkelijker zijn. Dat vereist wel medewerking van de politiek. Een internet-based tv-zender kun je nl optuigen voor minder dan 50.000 euro.
(quote)
Hulde! Prima reactie!
En aan de BBC kun je het wel overlaten briljante programma's te maken over popmuziek
Die zijn er dan ook in veelvoud.. en die massaslijmbal Blokfluit mag de hielen van iemand als Jools Holland nog niet eens likken..
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:54 uur
orbit schreef:
en die massaslijmbal Blokfluit mag de hielen van iemand als Jools Holland nog niet eens likken..
(quote)
en die massaslijmbal Blokfluit mag de hielen van iemand als Jools Holland nog niet eens likken..
Inderdaad! Dan neem ik zijn ietwat schelle stemgeluid wel voor lief

0
geplaatst: 1 januari 2011, 21:20 uur
chevy93 schreef:
Nou, Hurt staat in de Top 2000 in de uitvoering van Johnny Cash. Vandaar.
En dan doet het er niet meer toe dat het origineel van Nine Inch Nails is? Het zou ze juist sieren als ze dat tijdens zo'n concert zeggen.Nou, Hurt staat in de Top 2000 in de uitvoering van Johnny Cash. Vandaar.
0
ClassicRocker
geplaatst: 1 januari 2011, 21:54 uur
musician schreef:
Nu breekt mijn klomp, ik heb herhaaldelijk verklaard dat alle stemmen moesten tellen, even zwaar moeten meewegen. Ik heb ook gepleit voor een onderzoek ter redactie bij radio 2. Ik weet trouwens niet waarom (vermeend) sjoemelen bij de publieke omroep meer of minder erg is dan bij een commerciële omroep, maar goed.
Je bent erg kort van geheugen, ik zou het stuk dat je vanmiddag hebt geschreven nog maar eens goed doornemen. Je slaat nu een geheel andere toon aan, wat op zich valt te prefereren, maar eerder werd Leo Blokhuis als profiteur van belastinggeld te kijk gezet en volstrekte ondeskundigheid verweten.
Nee, geen sprake van. Ik zal je eerste stuk maar niet nog een keer plaatsen, trouwens iedereen heeft het kunnen lezen. Maar als ik jou was zou ik de "belastingcenten discussie" en de kennis van Leo Blokhuis (en wat hij jou wel niet zou kosten) maar buiten beschouwing laten.
"Gelukkig" heb ik een zeer commercieel beroep en hoef ik me je kritiek over wat iedereen doet met "jouw' geld niet aan te trekken. Maar je moet uitkijken niet in het type te veranderen dat gaat roepen dat alle ambtenaren, mensen die werken in de publieke sector, studenten, ouderen en mensen met een uitkering van jouw belastingcenten hier hun cd collectie zitten op te bouwen of wat dan ook.
@Alinea 1
Het gaat me om het feit dat andere users aan het publieke karakter van Radio 2 refereerden bij hun kritiek op de Top 2000, niet of je het wel of niet met hen eens bent. Begrijpend lezen is klaarblijklijk te moeilijk voor je.
@Alinea 2
Je rukt mijn stuk volledig uit zijn verband. Onderstaande is het meest vergaande dat ik vanmiddag over Blokhuis heb geschreven en waar je ongetwijfeld op doelt:
Blokhuis bevindt zich in de bevoorrechte positie dat hij zich (mede) op kosten van de belastingbetaler beroepsmatig met muziek bezig mag houden. Het zou hem sieren als hij zich hier wat meer bewust van zou zijn, en zich niet voor bovenmeester, professor en (opper)god zou laten uitroepen terwijl hij aantoonbaar niet over een overeenkomstige parate feitenkennis of algemene kennis over muziek beschikt.
Waar zet ik Blokhuis als profiteur van belastinggeld te kijk? En waar verwijt ik hem volstrekte ondeskundigheid?
@Alinea 3,4 en 5
Je blijft een volstrekte karikatuur van mijn stuk maken. Als je proportioneel had gereageerd had ik mijn kritiek op Blokhuis van de afgelopen weken graag nog eens op een rijtje gezet en (verder) onderbouwd. Nu kun je wat mij betreft de boom in.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 22:06 uur
Joren999 schreef:
En dan doet het er niet meer toe dat het origineel van Nine Inch Nails is? Het zou ze juist sieren als ze dat tijdens zo'n concert zeggen.
Ze coveren nummers uit de top 2000. En dan doet het er niet meer toe dat het origineel van Nine Inch Nails is? Het zou ze juist sieren als ze dat tijdens zo'n concert zeggen.

Ik heb overigens niet zo goed geluisterd naar wat er toen gezegd is, dus ik weet niet wat er precies gezegd is.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 22:34 uur
Miss Montreal vermeldde er wel bij dat het eigenlijk van Nine Inch Nails is, dus dat was weer een plusje voor haar, dat daarna helaas volledig teniet gedaan werd door haar coverversie. 

0
geplaatst: 1 januari 2011, 23:42 uur
Mjuman schreef:
Even wat basic facts: de NL publieke omroep kost 45 euro per hoofd van de bevolking. De BBC - geen reclame - kost 100 euro per hoofd van de bevolking. Dat is dus ruim tweemaal zoveel. De reclame was in NL altijd goed voor een vergelijkbaar deel van de inkomsten - er bleef nog een derdegeldstroom over (sponsors, donaties tec.). Het ontbreken van de reclameinkomsten verklaart dus een groot deel van de hogere overheidsbijdrage voor de BBC. Echter: een wezenlijk verschil zit 'em hierin dat de BBC wel zelf alle content (muziek en video) mag vermarkten door er DVD's en CD's van te maken. Dat mag de NL publieke omroep NIET - daar wordt de exploitatie gedaan door de producenten van de serie/programma. Ik meen dat er ook aardig wat DVD's allerlei series en shows te koop zijn via de site van de BBC. Dat levert dus aardig wat geld op, waarmee je dan weer mooiere programma's en shows kunt maken.
Even wat basic facts: de NL publieke omroep kost 45 euro per hoofd van de bevolking. De BBC - geen reclame - kost 100 euro per hoofd van de bevolking. Dat is dus ruim tweemaal zoveel. De reclame was in NL altijd goed voor een vergelijkbaar deel van de inkomsten - er bleef nog een derdegeldstroom over (sponsors, donaties tec.). Het ontbreken van de reclameinkomsten verklaart dus een groot deel van de hogere overheidsbijdrage voor de BBC. Echter: een wezenlijk verschil zit 'em hierin dat de BBC wel zelf alle content (muziek en video) mag vermarkten door er DVD's en CD's van te maken. Dat mag de NL publieke omroep NIET - daar wordt de exploitatie gedaan door de producenten van de serie/programma. Ik meen dat er ook aardig wat DVD's allerlei series en shows te koop zijn via de site van de BBC. Dat levert dus aardig wat geld op, waarmee je dan weer mooiere programma's en shows kunt maken.
Je hebt gelijk, moet leren even wat feitjes na te lezen voordat ik post. Uit mijn hoofd werkt niet.
Daar komt overigens nog bij dat de BBC serie aanzienlijk makkelijker aan het buitenland kan verkopen dan de NL TV.
Die medewerking kun je vergeten met de anti-publieke omroep wind die nu waait en de belangstelling zal ben ik bang kleiner zijn dan je hoopt. En dat helpt niet om er geld voor lost te krijgen enz. Kijkcijferterreur.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 14:19 uur
niels94 schreef:
Wat een werkelijk ver-schrik-ke-lijk concert was dat gisteren
Afschuwelijke nummers van afschuwelijke artiesten, als ze dan al een goed nummer speelden (Hurt) verkrachtten ze het vollédig. Alleen Waylon was goed.
Wat een werkelijk ver-schrik-ke-lijk concert was dat gisteren
Afschuwelijke nummers van afschuwelijke artiesten, als ze dan al een goed nummer speelden (Hurt) verkrachtten ze het vollédig. Alleen Waylon was goed. De Top 2000-show ging wat langs me heen. Of het nou de cider was of de te korte tijd van het programma weet ik niet. Leek me ook niet zo boeiend allemaal met dat Kiss en Eagles-gedoe (bleugh), maar ik gooide wel net op tijd de live-dvd van Paul McCartney erin (McCartney Years dvd 3), 's nachts gevolgd door een luide Exile On Main St.
.We hebben hier wel wat beters te doen dan naar Toppers en Van Der Boom te kijken.

0
ClassicRocker
geplaatst: 2 januari 2011, 14:43 uur
Hé, ik draaide Exile nieuwjaarsnacht ook. Dat is toevallig. Ons beider jaar had bijna niet beter kunnen beginnen met deze topper van echte toppers. 2011 Rocks Off. 
Ik zie dat je in je Exile-roes gelijk maar even je avatar hebt vernieuwd.

Ik zie dat je in je Exile-roes gelijk maar even je avatar hebt vernieuwd.

0
geplaatst: 2 januari 2011, 20:39 uur
Angelo schreef:
En wat betreft welke lijst we nog wél serieus kunnen nemen? Wat mij betreft kunnen we geen enkele écht serieus nemen.
En wat betreft welke lijst we nog wél serieus kunnen nemen? Wat mij betreft kunnen we geen enkele écht serieus nemen.
ehh...misschien onze eigen Top 2000 op MusicMeter, de MuMeLadder

Hier kun je de eindstand vd MuMeLadder 2010 - Top 2000 nalezen.
En inmiddels zijn we begonnen aan de MuMeLadder 2011 - Top 2000, je kunt hierop een jaar lang meestemmen als je dat leuk vindt.
Uitleg, alle 2816 deelnemende nummers en de eerste lotingen kun je terugvinden in het MuMeLadder 2011 [Overzichtstopic].
Meestemmen kun je doen in het MuMeLadder 2011 topic.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 06:43 uur
Af en toe luisterend naar de 'Afterparty' op radio 2 afgelopen weekend ben ik blij dat we het weer hebben gehad. Ik kan me trouwens enorm verbazen of de briljante songs die blijkbaar niet de top 2000 hebben gehaald, maar alla....
Misschien verbeeld ik het me, maar van een leuk en uniek ideetje een paar jaar geleden is het 'danzij' de tv-inmenging ( A Gogo, Meebrulfestival op Oudjaarsnacht) een beetje een "Nationaal" iets geworden en gaat het me per jaar meer tegenstaan. Overigens vond ik de popdocu's best aardig, maar het gezellige cafe-studio heb ik nu al wel gezien.
Misschien verbeeld ik het me, maar van een leuk en uniek ideetje een paar jaar geleden is het 'danzij' de tv-inmenging ( A Gogo, Meebrulfestival op Oudjaarsnacht) een beetje een "Nationaal" iets geworden en gaat het me per jaar meer tegenstaan. Overigens vond ik de popdocu's best aardig, maar het gezellige cafe-studio heb ik nu al wel gezien.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 08:42 uur
Nog een column over de Top 2000:
FOK.nl / Columns / sTop 2000? / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
FOK.nl / Columns / sTop 2000? / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
0
geplaatst: 3 januari 2011, 12:09 uur
Constant word je er, een week lang, door elk van de zeven deejays aan herinnerd dat de Top 2000 "Het grootste radio-evenement van het jaar" is, een "lijst der lijsten" die "door twee miljoen mensen is samengesteld". Dat is dus alle drie niet helemaal waar en getuigt wel een beetje van zelfbevlekking - in ieder geval narcisme. Serious Request lijkt mij tot op heden grootser en bekender.
Het is overduidelijk het grootste radio-evenement van het jaar. Of het de lijst der lijsten is, moet je zelf bepalen, maar gezien het bereik van de top 2000 lijkt me dat best wel van toepassing op de top 2000. Dat laatste is inderdaad niet waar, maar miljoenen mensen luisteren en hebben er vrede mee, waarom die kritieK?Als je net een prachtig nummer van LedZep, Supertramp of de Dire Straits luistert en het wordt bruut afgekapt voor Fransje Bauer, is dat één keer al vervelend, laat staan honderden keren. Ook luistert wie dan ook zeker 7 uur per dag niet, omdat er ook geslapen moet worden. Elk jaar weer irritant om goede nummers te hebben gemist. Dus schort die lijst lekker van middernacht tot zes of zeven uur op.
Dit slaat nergens op. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Waarom mensen die niet van bepaalde nummers houden, minutenlang "vervelen"? Hoeveel mensen zitten nou echt te wachten op 26 minuten Shine On You Crazy Diamond of 18 minuten Close to the Edge? Ze hebben al gezegd dat ze de single-versies draaien en daar valt best wel begrip voor op te brengen. Dat het 's nachts niet moet draaien, slaat nergens op. Het is juist de charme van de lijst. Bovendien is het wel erg egoïstisch, want er zijn genoeg mensen die een nachtbaan hebben. En er zijn genoeg mensen die bereidt zijn om 's nacht wél te luisteren. En je kunt de top 2000 gewoon terugluisteren, dus waar gaat het over?
en overkill aan MJ, ABBA, Coldplay en Beatles
Alleen The Beatles hebben misschien een overkill. Echter zijn ze zo divers en zo geliefd dat maar weinig mensen zich er aan storen, denk ik.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 12:20 uur
Ik vind Coldplay juist een overkill hebben (zegt een Coldplay fan). The Beatles verdienen het denk ik er vaak in te staan. MJ is inmiddels qua nummers gehalveerd, dus dat valt ook wel mee.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 12:29 uur
De beatles vind ik er terecht 52 keer in staan. Coldplay niet, althans, ze mogen er wel met zoveel nummers in staan, maar vervang dan een paar Viva La Vida/X & Y nummers voor Politik, Trouble, Don't Panic, Spies en In My Place ( en God Put A Smile Upon Your Face ) en natuurlijk Yellow.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 13:02 uur
Coldplay staat er maar 10x in. Gezien hun populariteit niet onverdiend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.