Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 17 november 2012, 15:51 uur
stoepkrijt schreef:
Ik heb al een lijstje op het oog van 16 nummers. Ik kan er daarvan natuurlijk 1 als vrije keuze opnemen, maar weet iemand of die stem dan uiteindelijk ook echt meetelt? Ik bedoel: controleren ze ook of vrije keuzes al in de keuzelijst staan en tellen ze die scores dan op? Ik zou het zonde vinden als er op die manier een stem verloren gaat.
Laat trouwens maar zitten. Ik neem geen risico en los het zelf wel op.Ik heb al een lijstje op het oog van 16 nummers. Ik kan er daarvan natuurlijk 1 als vrije keuze opnemen, maar weet iemand of die stem dan uiteindelijk ook echt meetelt? Ik bedoel: controleren ze ook of vrije keuzes al in de keuzelijst staan en tellen ze die scores dan op? Ik zou het zonde vinden als er op die manier een stem verloren gaat.
Ik slachtoffer Coldplay's Yellow (dat ik nu laat vallen om dezelfde reden als Plug in Baby van Muse: ik luister er ontzettend graag naar, maar het hoort niet bij de kwalitatief beste nummers aller tijden) en voeg nog een mooie vrije keuze toe.
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:08 uur
Mijn lijstje:
The Beatles – Here Comes the Sun
Bob Marley & The Wailers – Three Little Birds
The Doors – The End
Eric Clapton – Tears in Heaven
Jeff Buckley – Hallelujah
John Lennon – Imagine
Johnny Cash – Hurt
Marvin Gaye – What’s Going On
Neil Young – Old Man
Otis Redding – (Sittin' on)The Dock Of The Bay
Pearl Jam - Black
Pink Floyd – Time
R.E.M – Losing My Religion
Radiohead – Street Spirit [Fade Out]
U2 - Where The Streets Have No Name
Vrije keuzes:
Sigur Ros – Samskeyti
The God Machine – In Bad Dreams
Tom Waits – Martha
dEUS - Suds & Soda
The National - Runaway
The Beatles – Here Comes the Sun
Bob Marley & The Wailers – Three Little Birds
The Doors – The End
Eric Clapton – Tears in Heaven
Jeff Buckley – Hallelujah
John Lennon – Imagine
Johnny Cash – Hurt
Marvin Gaye – What’s Going On
Neil Young – Old Man
Otis Redding – (Sittin' on)The Dock Of The Bay
Pearl Jam - Black
Pink Floyd – Time
R.E.M – Losing My Religion
Radiohead – Street Spirit [Fade Out]
U2 - Where The Streets Have No Name
Vrije keuzes:
Sigur Ros – Samskeyti
The God Machine – In Bad Dreams
Tom Waits – Martha
dEUS - Suds & Soda
The National - Runaway
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:30 uur
Casartelli schreef:
Toen ik tegen beter weten in op Van Der Graaf Generator begon te zoeken, kwam ik wel Jeroen van der Boom tegen. Ook leuk natuurlijk.
Toen ik tegen beter weten in op Van Der Graaf Generator begon te zoeken, kwam ik wel Jeroen van der Boom tegen. Ook leuk natuurlijk.
Ach, het is overduidelijk een gemanipuleerde lijst.
Het insturen van een lijstje is dan ook iets dat je doet tegen beter weten in.
Ik zat er nog aan te denken om Gentle Giant's In A Glass House bij de vrije keuzes te zetten, maar dan was ik volgens mij ook echt de enigste die dat zou doen.
Mijn vrije keuzes maken sowieso al geen schijn van kans in een land waar Miles Davis de veters mag strikken van Jan Smit...
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:34 uur
Marvin Gaye - I Heard It Thropugh the Grapevine
Marvin Gaye - What's Going On
Ben E King - Stand By Me
Otis Redding - I've Been Loving You To Long
Isaac Hayes - Theme From Shaft
Prince - When Doves Cry
Rufus Wainwright - Going to a Town
Stevie Wondfer - Superstition
James Brown - It's a Mans Mans World
Sam & Dave - Soulman
Jamiroquai - Deeper Undferground
Nina Simone - Ain't Got No I Got Life
Pet Shop Boys - It's a Sin
Pet Shop Boys - Suburbia
Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way
vrije keuzes
Bobby Womack - Across 100th Street
Clarence Carter - Paches
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Nina Simone - Sinnerman
Etta James - I'd Rather Go Blind
Marvin Gaye - What's Going On
Ben E King - Stand By Me
Otis Redding - I've Been Loving You To Long
Isaac Hayes - Theme From Shaft
Prince - When Doves Cry
Rufus Wainwright - Going to a Town
Stevie Wondfer - Superstition
James Brown - It's a Mans Mans World
Sam & Dave - Soulman
Jamiroquai - Deeper Undferground
Nina Simone - Ain't Got No I Got Life
Pet Shop Boys - It's a Sin
Pet Shop Boys - Suburbia
Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way
vrije keuzes
Bobby Womack - Across 100th Street
Clarence Carter - Paches
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Nina Simone - Sinnerman
Etta James - I'd Rather Go Blind
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:35 uur
Ik ga geen lijstje insturen. Ik vul namen als The National, Arcade Fire, Damien Rice, Pixies en Nick Drake in en ik krijg niks. 
Van Jethro Tull staat alleen maar Locomotive Breath erin. Ik vind Aqualung veel sterker.

Van Jethro Tull staat alleen maar Locomotive Breath erin. Ik vind Aqualung veel sterker.
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:36 uur
Klopt, vond ik ook erg raar. Nu dus maar bij vrije keuzes gezet..
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:47 uur
Je kan meerdere keren stemmen met de zelfde persoonsgegevens.
Laten we een nummer gaan "hypen"
Laten we een nummer gaan "hypen"

0
geplaatst: 17 november 2012, 16:59 uur
Voila, ik heb ook gestemd!
Goed idee Lion, maar ik denk niet dat wij er samen uit gaan komen welk nummer dat moet worden
Goed idee Lion, maar ik denk niet dat wij er samen uit gaan komen welk nummer dat moet worden

0
geplaatst: 17 november 2012, 17:06 uur
We nemen gewoon een redelijk bekend nummer dat in de keuze lijst staat bv de nr 1 uit de MuMe Ladder 2011 Radiohead - Paranoid Android
0
geplaatst: 17 november 2012, 17:39 uur
Mijn lijstje:
LET'S STAY TOGETHER-AL GREEN
I SAY A LITTLE PRAYER-ARETHA FRANKLIN
STRANGE FRUIT-BILLIE HOLIDAY
FORBIDDEN COLOURS-DAVID SYLVIAN
ONE DAY LIKE THIS-ELBOW
THE MAN WITH THE CHILD IN HIS EYES-KATE BUSH
WHAT'S GOING ON-MARVIN GAYE
NESCIO-NITS
(SITTIN' ON)THE DOCK OF THE BAY-OTIS REDDING
WHEN DOVES CRY-PRINCE
PARANOID ANDROID-RADIOHEAD
SUPERSTITION-STEVIE WONDER
ONCE IN A LIFETIME-TALKING HEADS
TOM TRAUBERT'S BLUES-TOM WAITS
MOONDANCE-VAN MORRISON
vrije keuze
IMPOSSIBLE GERMANY-WILCO
MAGGOT BRAIN-FUNKADELIC
MOVE ON UP-CURTIS MAYFIELD
FRUIT TREE-NICK DRAKE
LITTLE WING-JIMI HENDRIX EXPERIENCE
LET'S STAY TOGETHER-AL GREEN
I SAY A LITTLE PRAYER-ARETHA FRANKLIN
STRANGE FRUIT-BILLIE HOLIDAY
FORBIDDEN COLOURS-DAVID SYLVIAN
ONE DAY LIKE THIS-ELBOW
THE MAN WITH THE CHILD IN HIS EYES-KATE BUSH
WHAT'S GOING ON-MARVIN GAYE
NESCIO-NITS
(SITTIN' ON)THE DOCK OF THE BAY-OTIS REDDING
WHEN DOVES CRY-PRINCE
PARANOID ANDROID-RADIOHEAD
SUPERSTITION-STEVIE WONDER
ONCE IN A LIFETIME-TALKING HEADS
TOM TRAUBERT'S BLUES-TOM WAITS
MOONDANCE-VAN MORRISON
vrije keuze
IMPOSSIBLE GERMANY-WILCO
MAGGOT BRAIN-FUNKADELIC
MOVE ON UP-CURTIS MAYFIELD
FRUIT TREE-NICK DRAKE
LITTLE WING-JIMI HENDRIX EXPERIENCE
0
geplaatst: 17 november 2012, 17:59 uur
0
geplaatst: 17 november 2012, 19:26 uur
tsjong schreef:
Mijn favoriete Hendrix nummer.
(quote)
Mijn favoriete Hendrix nummer.
Heb er ook op gestemd!

0
geplaatst: 17 november 2012, 21:39 uur
De Top 2000-quiz is leuk, vooral wanneer Leo een willekeurig singletje uit de kast haalt om te raden.
0
geplaatst: 17 november 2012, 22:28 uur
De quiz heb ik gemist, omdat ik zo graag Ajax - VVV in de kroeg wilde kijken. De kroegbaas had er na de eerste helft genoeg van en liet in de tweede helft de muziek aan staan, zodat ik weer eens kon genieten van Sam Cooke - A Change is Gonna Come.
0
geplaatst: 17 november 2012, 23:40 uur
Hoeveel tijd gaat er wel niet in zitten om al die nummers die de Top 2000 al heeft verzameld, allemaal te bekijken?
Ik was halverwege de letter B en had al 6 kandidaten terwijl 15 het maximum is voor alle kandidaten tot en met Z. Dat wordt dus niets of je moet zelf een betere methode bedenken.
Maar ik wil juist alles doorlopen, wellicht doe je nog eens een leuke suggestie op. Misschien moet ik morgen maar eens de hele dag inruimen, voor een afgewogen selectie.....
Ik was halverwege de letter B en had al 6 kandidaten terwijl 15 het maximum is voor alle kandidaten tot en met Z. Dat wordt dus niets of je moet zelf een betere methode bedenken.
Maar ik wil juist alles doorlopen, wellicht doe je nog eens een leuke suggestie op. Misschien moet ik morgen maar eens de hele dag inruimen, voor een afgewogen selectie.....

0
geplaatst: 18 november 2012, 00:10 uur
musician schreef:
Ik was halverwege de letter B en had al 6 kandidaten terwijl 15 het maximum is voor alle kandidaten tot en met Z.
Bekend fenomeen. Veel mensen hebben dit en zodra ze bij de 15 zijn, stoppen ze. En daarom staan er, als het goed is, meer platen in van artiesten aan het begin van het alfabet. Ik was halverwege de letter B en had al 6 kandidaten terwijl 15 het maximum is voor alle kandidaten tot en met Z.

0
geplaatst: 18 november 2012, 00:22 uur
Mijn methode is:
1. Mijn favoriet uit de top 10 van vorig jaar (dat is bij mij dus steevast Queen - Bohemian Rhapsody)
2. Nomineer er 9 bij die in je persoonlijke top 200 staan (1 nummer per artiest)
3. De laatste 5 nummers zijn er voor favoriete artiesten, die de eerste 10 niet gehaald hebben.
De vrije keuze is lastiger, maar dan kijk ik graag naar de inzendingen in dit topic en naar onze eigen top 2000.
0
geplaatst: 18 november 2012, 01:11 uur
Jester schreef:
De Top 2000-quiz is leuk, vooral wanneer Leo een willekeurig singletje uit de kast haalt om te raden.
Helaas weet Leo niet meer van muziek dan iedere doorsnee MuMe-bezoeker

0
geplaatst: 18 november 2012, 02:19 uur
Niet overdrijven jongens. Zijn platenkast is enorm, dat moet toch al iets zeggen 

0
geplaatst: 18 november 2012, 02:45 uur
Ik ben het met steven eens. De doorsnee MuMe-bezoeker kan redelijk goed aangeven dat iets mooi of niet mooi is en waarom. Leo is daar een stuk slechter in. Hij zal wel feitenkennis hebben, maar weet je dan iets van muziek?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2012, 08:26 uur
musician schreef:
Hoeveel tijd gaat er wel niet in zitten om al die nummers die de Top 2000 al heeft verzameld, allemaal te bekijken?
Ik kijk of mijn favorieten in de keuzelijst staan totdat ik vijftien (sub)toppers aangevinkt heb. Van de afwezigen bombardeer ik er dan vijf tot vrije keuze.
Dat kost eigenlijk nog steeds te veel tijd, maar alvast minder dan alle nummers van Abba en Jan Smit geduldig langs te lopen.
0
geplaatst: 18 november 2012, 12:39 uur
Ik zoek altijd eerst een aantal eerst een aantal 'zwarte' artiesten uit. Hoe die namelijk altijd genegeerd worden in de uiteindelijke lijst is schandelijk.
Daarna altijd een stuk of wat artiesten uit het top200-genre die wel mijn voorkeur kunnen genieten. De 5 aanvullers zijn dan persoonlijke favorieten, die ook nog wel een beetje algemeen bekend zouden moeten zijn.
Daarna altijd een stuk of wat artiesten uit het top200-genre die wel mijn voorkeur kunnen genieten. De 5 aanvullers zijn dan persoonlijke favorieten, die ook nog wel een beetje algemeen bekend zouden moeten zijn.
0
geplaatst: 18 november 2012, 12:46 uur
Mijn lijstje komt altijd gewoon uit mijn blote hoofd. Ik kan zelf redelijk inschatten welke nummers er wel en niet in de keuzelijst zullen staan, dus voor ik de keuzelijst überhaupt kan bekijken, weet ik al waarop ik ga stemmen. Ik lees de lijst nog wel even vluchtig door om te kijken of ik niets vergeten ben, maar dat is dit jaar niet gebeurd.
0
geplaatst: 18 november 2012, 12:51 uur
Dito, maar er is een grijs gebied. Er zijn zo wat andere nummers die ik had kunnen nomineren. Alleen Innuendo, Jeanny, Oude Maasweg, Losing My Religion, Paranoid Android en Somewhere Only We Know zijn zekerheidjes.
0
geplaatst: 18 november 2012, 12:56 uur
Somewhere Only We Know was voor mij ook een zekerheidje, al sinds de eerste keer dat ik gestemd heb. Die heb ik dit jaar met pijn in het hart geslachtofferd voor Bedshaped. Dat nummer heb ik altijd al schitterend gevonden, maar is onlangs pas echt diep tot me doorgedrongen.
0
geplaatst: 18 november 2012, 13:06 uur
musician schreef:
Precies de reden waarom ik nooit meedoe.
0
geplaatst: 18 november 2012, 13:33 uur
Gisteren heb ik in een uurtje of anderhalf alle nummers doorgelopen en gestemd. Weergave gesorteerd op artiest, dan kan je snel door de minder interessante namen heen scrollen. Leuke nummers selecteren totdat je er 15 hebt (in mijn geval ergens halverwege de G, geloof ik), daarna de 16e kandidaat vergelijken met de minst leuke uit de tot dan toe geselecteerden en de minste van die twee laten afvallen, etcetera. Daarbij heb ik de artiesten die altijd met veel nummers in de lijst staan en enkele nummers die er sowieso 100% zeker in zullen staan bewust overgeslagen ter bevordering van de diversiteit, dat scheelt natuurlijk een hoop tijd.
Uiteindelijk nog een paar verrassende namen tegengekomen waar ik nooit aan gedacht zou hebben. Leuk om tussen al die bagger een paar onverwachte pareltjes op te vissen.
Van tevoren favorieten bedenken en die in de keuzelijst zoeken deed ik nog toen ik voor het eerst stemde, maar dat was nogal frustrerend...
Uiteindelijk nog een paar verrassende namen tegengekomen waar ik nooit aan gedacht zou hebben. Leuk om tussen al die bagger een paar onverwachte pareltjes op te vissen.
Van tevoren favorieten bedenken en die in de keuzelijst zoeken deed ik nog toen ik voor het eerst stemde, maar dat was nogal frustrerend...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.