MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Ik geloof dat ik het lijstje met de meeste overlap gevonden heb.

Als je een zekere voorkeur voor prog hebt, kom je toch al snel bij dat soort nummers uit. Mooie lijstje Casper!

Ook maar weer eens meegedaan.
Wel vreemd dat zelfs radio 2 vriendelijke bands als The Smashing Pumpkins en Placebo er niet bij staan. Zo'n lijst mag echt wel eens aangepast worden, want ik weet niet hoeveel nummers van Abba en Anouk en niks van Faith No More dat kan natuurlijk niet.

Whole Lotta Rosie - ACDC
Hurt Johnny - Cash
Good Vibrations - The Beach Boys
God Only Knows - The Beach Boys
Black Hole Sun - Soundgarden
One - Metallica
Somebody Will Know Somebody - Cuby & The Blizzards
Window Of My Eyes - Cuby & The Blizzards
Autobahn - Kraftwerk
Golden Brown - The Stranglers
Don't Look Back In Anger - Oasis
London Calling - The Clash
Dirty Cash (Money Talks) - Adventures of Stevie V
Unfinished Sympathy - Massive Attack

Eigen keus.

Angel of Death - Slayer
...To Live for My Death... - Shape of Despair
The Final Frontier - Underground Resistance
Take It Home - Lightning Dust
So Young - Wipers

Jij luistert zeker nooit naar radio 2, Bert?

uffing schreef:
Als je een zekere voorkeur voor prog hebt, kom je toch al snel bij dat soort nummers uit.

Er is alleen iets fout gegaan want Prince staat er opeens ook tussen

Arrie schreef:

Die gedachte kwam ook wel een beetje bij me naar boven

Na lang beraadslagen en schrappen, schrappen en nog eens schrappen hield ik er 16 over. Heb er dus eentje uit de keuzelijst doorgeschoven naar de vrije keuzes (Talk Talk).

Beach Boys - Good vibrations
Beatles - A day in the life
Blue Nile - Tinseltown in the rain
Depeche Mode - Enjoy the silence
Falco - Jeanny
Kate Bush - Running up that hill
Marvin Gaye - What's going on
Michael Jackson - Wanna be startin' something
Nirvana - Smells like teen spirit
Otis Redding - I've been loving you too long
R.E.M. - Drive
Righteous Brothers - Unchained melody
Rolling Stones - Gimme shelter
Sinead O'Connor - Troy
U2 - Bad

Arcade Fire - The suburbs
Sam Cooke - A change is gonna come
Talk Talk - Such a shame
The Shangri-Las - Leader of the pack
The Smiths - There is a light that never goes out

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Heb er dus eentje uit de keuzelijst doorgeschoven naar de vrije keuzes (Talk Talk).

Een ware stresstest voor de Radio 2 computer.

Is dat zo? Dat is toch gewoon toegestaan, of niet?

Leader of the pack staat ook in de keuzelijst

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Is dat zo? Dat is toch gewoon toegestaan, of niet?

Misschien ook wel. Nooit uitgeprobeerd eigenlijk.

jeroentjuhh schreef:
Leader of the pack staat ook in de keuzelijst

Kut, daar heb ik finaal overheen gekeken blijkbaar. Het was laat gisterenavond toen ik de lijst aan het doorploegen was

Nou ja, zolang ie maar meetelt, toch?

Arrie schreef:

Niet vaak nee, maar 1979 draaien ze nooit of Tonight, tonight? En Metallica met One blijkbaar wel dan en Soundgarden ook?

Ja in de top 2000, ik denk niet dat deze bij de normale programmering voorbij zal komen...

Smashing Pumpkins hoor je er overdag wel eens.

vigil schreef:
Ja in de top 2000, ik denk niet dat deze bij de normale programmering voorbij zal komen...

Nirvana en Pearl Jam wel in de lijst maar Smashing Pumpkins niet, ik blijf het apart vinden.

Blijkbaar kan een metalband zoals Metallica wel in de lijst maar een Faith No More niet want dan luister je nooit naar radio 2?

herman schreef:

Aha, dat wilde ik dus even weten, zo gek is mijn gedachte dus niet.

Meestal wel een wat rustiger nummer hoor, maar 1979 zou dus prima kunnen. Pearl Jam kwam vanochtend ook nog langs met Just Breathe.

trebremmit schreef:
(quote)

Blijkbaar kan een metalband zoals Metallica wel in de lijst maar een Faith No More niet want dan luister je nooit naar radio 2?

Je berichten worden er ook niet duidelijker op...

Maar goed, ik gaf een reactie op jouw opmerking betreffende Metallica en die, of ik moet het aan het verkeerde eind hebben, komt volgens mij nooit voorbij tijdens de normale programmering.

herman schreef:

Nee, dat hoor je er dus echt (vrijwel) nooit. Er staat hier thuis altijd radio 2 op. En Placebo al helemaal niet.

Kan het me ook niet voorstellen dat je die bands er nu hoort. Heb een half jaar radio 2 mogen aanhoren op werk(een jaar geleden) en die 2 bands heb ik nog geen 1 keer gehoord. Past ook totaal niet bij de muziek die ze normaal draaien.

In het weekend had je op zondagmiddag wel een programma waar dat in kon, maar dat is er niet meer zie ik. Placebo heb ik er overigens ook nooit gehoord. Maar wel dingen als Rufus Wainwright, Sufjan Stevens, etc., al is dat meer bij uitzondering. Doorgaans wordt het niet alternatiever dan Coldplay, Keane, etc.

Nouja, ze draaien ook wel alternatievere dingen hoor. Het verschilt ook per programma, maar er worden soms wel echt interessante dingen gedraaid. Smashing Pumpkins en Placebo heb ik er echter nog nooit gehoord, al kan ik me van die eerste nog wel voorstellen dat het weleens heel af en toe gedraaid wordt.

Vanmorgen zat ik met wat medestudenten onze Top 2000-stemmenlijstjes te bekijken en het deed best wel pijn om te merken dat mijn muzieksmaak totaal niet wordt begrepen. Het viel me sowieso op hoe weinig ze er eigenlijk van kenden, terwijl het toch mensen zijn die flink van muziek houden.
Iemand zei tegen me dat het hem opviel dat ik 'wel veel bekende artiesten had, maar dan niet de bekendste nummers'. Lulkoek natuurlijk. Kijk mijn lijst er maar op na. Het viel me echt tegen dat ze zo weinig uit mijn lijst kenden.
Nee, dan vallen brave rocklijstjes (met Oasis, Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters, Eagles, Pearl Jam...) veel beter in de smaak. Hoewel daar ook niks mis mee is hoor.

Het pijnlijkste van allemaal vond ik nog wel dat ik werd uitgelachen, omdat ik een nummer van Megadeth (Holy Wars...The Punishment Due) in mijn lijst heb. Dat krijg je met al die vooroordelen die men over metal heeft. Dan word je al snel uitgelachen.

Misterfool
En voor Mume heb je dan wel weer een mainstreame smaak. Alle 15 klassiekers.

herman schreef:
Meestal wel een wat rustiger nummer hoor, maar 1979 zou dus prima kunnen. Pearl Jam kwam vanochtend ook nog langs met Just Breathe.

Dat snap ik, snoeiharde muziek verwacht ik ook niet, maar een beetje meer variatie kan geen kwaad. En deze bands leken mij daar wel in te passen.

@stoepkrijt: Ik denk dat het eerder aan jouw vrienden ligt. Ik zou niet weten welke nummers bekender zouden moeten zijn van die artiesten.

Op Pearl Jam (Alive of Jeremy) en The Verve (Bittersweet Symphony) na heeft Sjefke gelijk.

Misterfool schreef:
En voor Mume heb je dan wel weer een mainstreame smaak. Alle 15 klassiekers.
Ja, op deze site wordt mijn smaak gelukkig wel op waarde geschat Dat zal wel komen, doordat MuMe mijn grootste bron voor het ontdekken van nieuwe muziek is.

Dat mijn muzieksmaak niet wordt begrepen, ligt dat ook aan mijn vrienden of hebben meer mensen daar last van? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat de meeste mensen zich totaal niet kunnen vinden in al die lijstjes die in dit topic voorbij komen. Veel te alternatief allemaal (en dus te onbekend).

Last? Nah. Ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder aangenaam verrast als iemand daadwerkelijk weet dat School van Supertramp is of dat men mee kan zingen met Coldplay. Maar ik heb ook genoeg vrienden die metal of dubstep luisteren en dat acht ik toch een stuk alternatiever dan wat ik doorgaans luister.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:11 uur

geplaatst: vandaag om 10:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.