Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2012, 16:51 uur
stoepkrijt schreef:
ligt dat ook aan mijn vrienden ).
ligt dat ook aan mijn vrienden ).
Dat ligt geheel aan jouw vrienden, inwisselen die hap!
Op MuMe zitten je echte vrienden

0
geplaatst: 22 november 2012, 17:07 uur
Precies! En gooi er nog maar een hele zwik obscure nummers in ook, want het is nu nog veel te mainstream voor ons! 

0
geplaatst: 22 november 2012, 17:22 uur
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik een aantal nummers uit mijn lijst tot maximaal een paar jaar geleden ook nog niet kende. Althans: ik kende de nummers wel, maar had geen flauw benul dat die achter deze titels schuilgingen. Dus ik neem het toch een beetje voor mijn vrienden op 
Amen.

Amen.
0
geplaatst: 22 november 2012, 17:37 uur
Prima website van Top 2000, zeer fraai gedaan en een eitje om te stemmen maar die keuze laat inderdaad veel te wensen over.
Als ik In a Big Country van Big Country niet eens kan vinden dan vloek ik de boel wel bij elkaar. Uiteraard toegevoegd maar wat heeft het voor zin?

Als ik In a Big Country van Big Country niet eens kan vinden dan vloek ik de boel wel bij elkaar. Uiteraard toegevoegd maar wat heeft het voor zin?

0
geplaatst: 22 november 2012, 17:42 uur
ook even een Top2000 lijst gemaakt. Toch jammer dat bands als Arcade Fire, Bon Iver en The Smiths niet in de keuzelijst staan.
Wat vinden jullie van mijn smaak?
0
geplaatst: 22 november 2012, 17:46 uur
Genoeg moois in de keuzelijst, en dan twee keer Muse en twee keer Oasis?
Matig lijstje, vind ik.
Matig lijstje, vind ik.
0
geplaatst: 22 november 2012, 17:50 uur
Ik heb eigenlijk nooit een lijstje opgestuurd omdat die hele top 2000 me niet boeit: ik volg het niet op de radio (want daar luister ik nooit naar) en ook op tv kijk ik niet naar items.
Nu zag ik er zoveel voorbijkomen dat ik me er ook eens aan gewaagd heb.
Ik heb gewoon voor mijn favoriete artiesten gekozen en wat in de lijst stond er maar in gezet omdat ik dan nog 5 vrije keuzes over zou houden. Marc Almond stond er niet eens in dus dan maar een minder Soft Cell nummer. Tom Waits moest er in maar dit nummer is niet echt een persoonlijke favoriet en dat gaat ook op voor Tori Amos. Nick Cave kon ik door dat duet met Kylie nog plaatsen. Maar goed, die vrije keuzes he.
Bow Wow Wow vond ik wel grappig als jaren '80 jeugdsentiment en Adele om mijn vrienden met alternatieve smaak eens een beetje te 'plagen' (ik luister zoals gezegd nooit naar de radio dus hier thuis is het gek genoeg niet doodgedraaid).
Achteraf gezien ben ik alleen iets te snel geweest met de keuze voor This Charming Man van The Smiths dat lang mijn favoriet is geweest maar inmiddels toch niet meer. Er zijn nummers van hen die me meer doen.
Het is dus niet bepaald een representatieve lijst en ik weet dat er dingen in staan die volslagen kansloos zijn. So what?!
Top 2000 - stemmen - stemmen.top2000.nl
Nu zag ik er zoveel voorbijkomen dat ik me er ook eens aan gewaagd heb.
Ik heb gewoon voor mijn favoriete artiesten gekozen en wat in de lijst stond er maar in gezet omdat ik dan nog 5 vrije keuzes over zou houden. Marc Almond stond er niet eens in dus dan maar een minder Soft Cell nummer. Tom Waits moest er in maar dit nummer is niet echt een persoonlijke favoriet en dat gaat ook op voor Tori Amos. Nick Cave kon ik door dat duet met Kylie nog plaatsen. Maar goed, die vrije keuzes he.
Bow Wow Wow vond ik wel grappig als jaren '80 jeugdsentiment en Adele om mijn vrienden met alternatieve smaak eens een beetje te 'plagen' (ik luister zoals gezegd nooit naar de radio dus hier thuis is het gek genoeg niet doodgedraaid).
Achteraf gezien ben ik alleen iets te snel geweest met de keuze voor This Charming Man van The Smiths dat lang mijn favoriet is geweest maar inmiddels toch niet meer. Er zijn nummers van hen die me meer doen.
Het is dus niet bepaald een representatieve lijst en ik weet dat er dingen in staan die volslagen kansloos zijn. So what?!

Top 2000 - stemmen - stemmen.top2000.nl
0
geplaatst: 22 november 2012, 18:31 uur
jacobz schreef:
Arrie schreef:
Genoeg moois in de keuzelijst, en dan twee keer Muse en twee keer Oasis?
Matig lijstje, vind ik.
Genoeg moois in de keuzelijst, inderdaad. Dat had jacobz goed door, want hij koos 15 mooie nummers. Genoeg moois in de keuzelijst, en dan twee keer Muse en twee keer Oasis?
Matig lijstje, vind ik. 
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2012, 18:46 uur
aERo kiest gelukkig wel voor het enige echt toffe nummer van Adele. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2012, 18:48 uur
Ik ga ook nog even stemmen en ik denk dat ik als vrije keuze ook maar voor Rebellion (Lies) ga, die wordt vaak genoemd en heeft toch wellicht nog wat kans. Verder ook iets van The Smiths natuurlijk. There is a light... lijkt me het meest radiovriendelijk. Of toch Bigmouth?
0
geplaatst: 22 november 2012, 18:51 uur
Ik heb veel mensen gezien die ook voor The Smiths gaan (ook buiten dit forum) en slechts een enkeling gaat voor wat anders dan het lichtje of How Soon Is Now.
0
geplaatst: 22 november 2012, 19:12 uur
chevy93 schreef:
Ik heb veel mensen gezien die ook voor The Smiths gaan (ook buiten dit forum) en slechts een enkeling gaat voor wat anders dan het lichtje of How Soon Is Now.
Dan kan het bijna niet anders dat The Smiths dit jaar gaat 'doorbreken'. +150 stemmen moeten beide nummers makkelijk halen.

0
geplaatst: 22 november 2012, 19:12 uur
chevy93 schreef:
Ik heb dat ook geconstateerd: allemaal mensen die niet op deze site zitten. Ik had zelf ook gewoon voor There Is a Light moeten gaan... maakt zo'n nummer misschien nog kans.
Kan ik nog wijzigen?

0
geplaatst: 22 november 2012, 19:23 uur
0
geplaatst: 22 november 2012, 20:02 uur
stoepkrijt schreef:
Het pijnlijkste van allemaal vond ik nog wel dat ik werd uitgelachen, omdat ik een nummer van Megadeth (Holy Wars...The Punishment Due) in mijn lijst heb. Dat krijg je met al die vooroordelen die men over metal heeft. Dan word je al snel uitgelachen.
Het pijnlijkste van allemaal vond ik nog wel dat ik werd uitgelachen, omdat ik een nummer van Megadeth (Holy Wars...The Punishment Due) in mijn lijst heb. Dat krijg je met al die vooroordelen die men over metal heeft. Dan word je al snel uitgelachen.
Megadeth is prima, maar in hetzelfde rijtje Keane zetten???????? Daar moet ik je dan weer WEL om uitlachen. HAHAHA!!! Grapje. Trek het je vooral niet aan, het is jouw muzieksmaak, geen enkele reden om je waarvoor dan ook te schamen.
0
geplaatst: 22 november 2012, 20:41 uur
Nog zo'n reden waarom ik niet stem op deze lijst: onbeperkte stemmogelijkheid. Zo kun je zo vaak op een bepaald nummer stemmen dat het enorm stijgt in de lijst.
0
geplaatst: 22 november 2012, 21:23 uur
Dan moet je wel heel veel stemmen. Ik weet overigens niet of je slechts één keer per e-mail kan stemmen, maar ze halen er 'dubbele stemmers' normaliter uit, had ik ergens gelezen.
0
geplaatst: 22 november 2012, 22:14 uur
Inderdaad, o.b.v. IP adres toch? Je kunt wel 1x thuis, 1x op je werk, 1x op de PC van je ouders en 1x op de PC van je schoonouders een stem uitbrengen, maar dan houdt 't denk ik wel een beetje op...
0
geplaatst: 22 november 2012, 22:51 uur
Gretz schreef:
Dan kan het bijna niet anders dat The Smiths dit jaar gaat 'doorbreken'. +150 stemmen moeten beide nummers makkelijk halen.
Ik heb ook gestemd op o.a. The Smiths - There `s A Light That Never Goes Out.
0
geplaatst: 23 november 2012, 09:19 uur
Ook mn lijstje gemaakt met o.a. Black, Smells like teen spirit, Street spirit, Enjoy the silence, Yellow en Over de muur (!; mi het mooiste NL nummer ooit en in de trand van Radio 2 natuurlijk
)
Zoals de meesten hier verbaas ik me ook over de beperkte stemmogelijkheden. De lijst is van iedereen, zoals gezegd wordt door Radio 2, maar wel gericht op het trouwe radio 2 publiek.
Veel 70's en momenteel is Adele erg populair, wat je dan direct terugziet in hoge noteringen.
Ook op Love will tear us apart gestemd, waar in de omschrijving verteld wordt dat Ian Curtis niet heeft kunnen genieten van het succes ivm zijn zelfdoding. Wie bedenkt dit ????
Overigens Living in another world niet eens kunnen vinden.
KinkFM had ook ieder jaar een lijst. Die was toch een paar kalibers beter dan de Top2000.
Ik weet niet of Penguinradio dit overneemt.
Toch blijft het leuk om ieder jaar te luisteren en op TV te volgen.
)Zoals de meesten hier verbaas ik me ook over de beperkte stemmogelijkheden. De lijst is van iedereen, zoals gezegd wordt door Radio 2, maar wel gericht op het trouwe radio 2 publiek.
Veel 70's en momenteel is Adele erg populair, wat je dan direct terugziet in hoge noteringen.
Ook op Love will tear us apart gestemd, waar in de omschrijving verteld wordt dat Ian Curtis niet heeft kunnen genieten van het succes ivm zijn zelfdoding. Wie bedenkt dit ????
Overigens Living in another world niet eens kunnen vinden.
KinkFM had ook ieder jaar een lijst. Die was toch een paar kalibers beter dan de Top2000.
Ik weet niet of Penguinradio dit overneemt.
Toch blijft het leuk om ieder jaar te luisteren en op TV te volgen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2012, 12:27 uur
Tony schreef:
Inderdaad, o.b.v. IP adres toch? Je kunt wel 1x thuis, 1x op je werk, 1x op de PC van je ouders en 1x op de PC van je schoonouders een stem uitbrengen, maar dan houdt 't denk ik wel een beetje op...
Of je installeert één van de talloze mogelijkheden om via proxy's te surfen en je kunt de hele dag door stemmen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2012, 12:29 uur
sjoerd148 schreef:
Staat dat er echt? Dat is echt schandalig.
0
geplaatst: 23 november 2012, 13:16 uur
Ik wist ook niet wat ik las. Een beetje verdieping mag denk ik wel 
Citaat van Top2000 stemsite na stem op Love will tear us apart:
Helaas hangt de zanger Ian Curtis zichzelf op en kan hij niet meegenieten van het succes.

Citaat van Top2000 stemsite na stem op Love will tear us apart:
Helaas hangt de zanger Ian Curtis zichzelf op en kan hij niet meegenieten van het succes.
0
geplaatst: 23 november 2012, 13:25 uur
Dat enorrme succes ook
JD heeft pas vele jaren posthuum dit succes een beetje mogen smaken. Vele tijdgenoten waren stukken succesvoller.
JD heeft pas vele jaren posthuum dit succes een beetje mogen smaken. Vele tijdgenoten waren stukken succesvoller.
0
geplaatst: 23 november 2012, 13:27 uur
Als Ian nog leefde luisterde hij natuurlijk ook vol smart iedere kerst naar de Engelse top 2000. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2012, 14:19 uur
Mijn Lijstje:
Voorkeuzelijst:
Alice & Battiato - I Treni Di Tozeur
BAP - Kristallnach
Buoys - Give Up Your Guns
Deep Purple - Child In Time
Falco - Jeanny
Gerard Cox - 'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Metallica - One
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely
Spinvis - Voor Ik Vergeet
The Stranglers - Golden Brown
Unit Gloria - The Last seven Days
Vrije Keuze:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)
Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer
Nina Simone - Sinnerman
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Voorkeuzelijst:
Alice & Battiato - I Treni Di Tozeur
BAP - Kristallnach
Buoys - Give Up Your Guns
Deep Purple - Child In Time
Falco - Jeanny
Gerard Cox - 'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer
Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Metallica - One
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely
Spinvis - Voor Ik Vergeet
The Stranglers - Golden Brown
Unit Gloria - The Last seven Days
Vrije Keuze:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)
Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer
Nina Simone - Sinnerman
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
0
Misterfool
geplaatst: 23 november 2012, 14:54 uur
Ik heb zelf ook nog even zitten denken om sinnerman van Nina Simone als vrije keuze te nemen.
0
geplaatst: 23 november 2012, 15:31 uur
Arcade Fire, Slayer en The Smiths komen in de vrije keuzelijstjes wel erg vaak voor hoor, ben benieuwd of we 1 van de 3 bands terug gaan vinden in de Top 2000. 

0
servaas
geplaatst: 23 november 2012, 15:59 uur
Heb ik net gestemd, ben ik deze vergeten. Heeft er misschien nog iemand een stem over?
0
geplaatst: 23 november 2012, 16:08 uur
Tony schreef:
Arcade Fire, Slayer en The Smiths komen in de vrije keuzelijstjes wel erg vaak voor hoor, ben benieuwd of we 1 van de 3 bands terug gaan vinden in de Top 2000.
Slayer zal welk worden geweerd, Radio 2 schrapt bij dit soort acties het nummer uit de lijst. The Smiths kan ik me haast niet voorstellen dat die het niet gaan redden, ik denk zelfs met twee nummers. Bij Arcade Fire weet ik niet zo goed wat er buiten de MuMe-community gestemd wordt. Volgens de Nederlandse album charts is het laatste album namelijk veel populairder in Nederland, terwijl ik hier iedereen op Rebellion zie stemmen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.