MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Oh ik had niet eens gezien dat dit een Belgische lijst was. Geen wonder dat The Magician zo hoog staat.

Deze dus:
Q-music - Q-top 1000

Moet zeggen dat ik dat nummer van Adele ook wel mooier vind dan BhoRap, Stairway to Heaven, Child in Time en Hotel California, van mij zou het ook de #1 van de Top 2000 mogen zijn. De lijst is sowieso wel wat frisser dan de top 2000.

laxus11 schreef:
Er komen dit jaar 25 nieuwe platen uit 2012 in de lijst dus waarschijnlijk haalt hij de lijst wel.
Waar heb je dat gelezen? Of hebben ze dat gezegd op de radio

orbit schreef:
alsof mijn internet stem iets zegt over mijn werkelijke leeftijd, whrahahaha!!
Je insinueert alsof 40-jarige mensen zich gaan voordoen als 15-jarigen tijdens het stemmen van de Top 2000? Zo kan ik ook wel de MuMe Ladder gaan krompraten met de gedachte dat we te maken hebben met multi-accounts.

Verder denk ik dat ik heel wat beter inzicht heb in wat er speelt onder jongeren dan jij. Of wil je zeggen dat je je al die tijd voordoet als OW'er terwijl je eigenlijk nog op de havo zit?

Adele vind ik wel prima maar beter dan BhoRap, Stairway to Heaven, Child in Time en Hotel California ... no way! Overigens vind ik deze lijst nog een stuk slechter dan de Radio2 top-2000. Black Eyed Peas, Beyonce, The Script, Guus Meeuwis, David Guetta, Krezip, Charly Lownoise, Lange Frans & The Lau, Racoon en Rihanna vind ik niet in een top-100 aller tijden thuishoren.

chevy93 schreef:
(quote)
Waar heb je dat gelezen? Of hebben ze dat gezegd op de radio?

Dat heb ik ergens gelezen, geen idee of het klopt.

LucM schreef:
Adele vind ik wel prima maar beter dan BhoRap, Stairway to Heaven, Child in Time en Hotel California ... no way! Overigens vind ik deze lijst nog een stuk slechter dan de Radio2 top-2000. Black Eyed Peas, Beyonce, The Script, Guus Meeuwis, David Guetta, Krezip, Charly Lownoise, Lange Frans & The Lau, Racoon en Rihanna vind ik niet in een top-100 aller tijden thuishoren.

Ik vind Wonderful Days veel leuker dan een Hotel California of een BhoRap enz, maar dat zal wel met jeugdsentiment hebben te maken.

Onweerwolf
herman schreef:
Moet zeggen dat ik dat nummer van Adele ook wel mooier vind dan BhoRap, Stairway to Heaven, Child in Time en Hotel California, van mij zou het ook de #1 van de Top 2000 mogen zijn. De lijst is sowieso wel wat frisser dan de top 2000.

Daar gaat je geloofwaardigheid. Herman.

Misterfool
Idd Adele beter vinden dan Bhorap, stairways en child in time

tnf
LucM schreef:
Adele vind ik wel prima maar beter dan BhoRap, Stairway to Heaven, Child in Time en Hotel California ... no way!

Objectief misschien niet, maar met name Chasing pavements zet ik persoonlijk vaker op dan de hierboven genoemde nummers.

(Maar ja, da's dan weer niet het nummer wat zo hoog in die Top 2000 staat. )

Over Adele gesproken, op de Radio 2-site staat dat zij waarschijnlijk, met Turning Tables, tot één van de 5 hoogste nieuwe binnenkomers behoort.

Ja, ik kan me er ook wel bij aansluiten, of wat te denken van Hometown Glory? Moet zeggen dat ik Stairway to Heaven wel mooier vind dan Someone Like You maar verder ben ik het ermee eens. Wel raar dat van MJ nou net Man in the Mirror in de top 10 staat daarzo.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Waarom? De lijst is toch gewoon een stuk frisser dan de Top 2000? Niet direct beter of smaakvoller, maar er staat wel wat meer afwisselend 'nieuw bloed' in en er zijn meer genres (hiphop, dance, punk, metal) vertegenwoordigd.

Precies dat. Een lijst met Adele, Skrillex, Eagles en Pearl Jam, dat is toch wel iets geloofwaardiger.

En niet dat ik Adele zo fantastisch vind, maar dat hoor ik gewoon liever dan Bohemian Rhapsody en die andere nummers uit de top 4 van de Top 2000. Al die nummers draai ik nóóit voor mijn plezier, waarom zou ik ze dan zo goed moeten vinden? Hoe vaak zetten jullie die platen uit eigen beweging op en beleven jullie er oprecht plezier aan?

Ik vind Stairway to Heaven wel oprecht een heel mooi nummer. Met de rest heb ik niet zoveel. Overigens heb ik wel meer met het Deep Purple nummer dan met Adele, maar ik ben überhaupt niet zo gek op Adele.

Die Q-Musiclijst had ik trouwens ook heel wat vervelender verwacht. Er staat best veel troep in, maar toch ook wel wat nummers die me aangenaam verrassen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Omdat ik geen plezier meer beleef aan die doodgedraaide nummers?

trebremmit schreef:
Ik vind Wonderful Days veel leuker dan een Hotel California of een BhoRap enz, maar dat zal wel met jeugdsentiment hebben te maken.

Dat heeft zeer zeker met jeugdsentiment te maken. Deze top-1000 vind ik nog veel meer dan de Radio 2 top-2000 teveel gericht op de huidige top-40.

Overigens is Adele dit jaar op de radio veel meer te horen dan BhoRap.

BhoRap komt sowieso ook vrijwel nooit op de radio. Ik heb het één keer op Sky Radio gehoord en dat was het ook wel volgens mij.

Ik beleef ook meer plezier aan Wonderfull Days, maar ik merk dat ook jongere generaties die de happy hardcore-hausse niet bewust hebben meegemaakt er veel plezier aan beleven. Dus echt helemaal jeugdsentiment is het ook niet. Het nummer is gewoon een klassieker geworden met net zoveel waarde als pak 'm beet Hotel California.

Onweerwolf
herman schreef:
Precies dat. Een lijst met Adele, Skrillex, Eagles en Pearl Jam, dat is toch wel iets geloofwaardiger.

En niet dat ik Adele zo fantastisch vind, maar dat hoor ik gewoon liever dan Bohemian Rhapsody en die andere nummers uit de top 4 van de Top 2000. Al die nummers draai ik nóóit voor mijn plezier, waarom zou ik ze dan zo goed moeten vinden? Hoe vaak zetten jullie die platen uit eigen beweging op en beleven jullie er oprecht plezier aan?

Het verschil hier is alleen Skrillex toch?

Ik zet die platen regelmatig voor mijn plezier op hoor.

Er staat Skrillex, maar ik had ook wel wat andere dingen kunnen noemen. En alleen Skrillex? Ik vind het wel een wezenlijk verschil eigenlijk. De top 2000 negeert de laatste 20 jaar aan nieuwe populaire stromingen, al staan er dit jaar zowaar 2 ipv 1 hiphop-nummers in de voorkeuzelijst, met dank aan Gers Pardoel. Ook veel 40+'ers hebben inmiddels de house wel ontdekt, als ik naar mijn familie/omgeving kijk.

Onweerwolf
herman schreef:
Er staat Skrillex, maar ik had ook wel wat andere dingen kunnen noemen. En alleen Skrillex? Ik vind het wel een wezenlijk verschil eigenlijk. De top 2000 negeert de laatste 20 jaar aan nieuwe populaire stromingen, al staan er dit jaar zowaar 2 ipv 1 hiphop-nummers in de voorkeuzelijst, met dank aan Gers Padoel.

Ik spreek je niet tegen als je stelt dat die Q1000 lijst verfrissender is qua nieuwerwetse mainstream genres. Maar het blijft wel een feit dat het vol staat met verschrikkelijk muziek. De Top 2000 is oubollig en beperkt maar inhoudelijk gezien vind ik de muziek wel echt stukken beter. Ik luister persoonlijk veel liever naar Marco Borsato dan naar die jeukcore van bv Black Eyed Peas.

Staat er ook metal in de Q1000 trouwens? Ik heb het nog niet gezien.

Q 1000 is inderdaad wat frisser maar de top 2000 is toch wel duidelijk de betere lijst.

Een toplijst met Patrick Swayze en Trijntje Oosterhuis in de gelederen, neem ik bij voorbaat al niet serieus.

herman schreef:
Ook veel 40+'ers hebben inmiddels de house wel ontdekt, als ik naar mijn familie/omgeving kijk.

Vergeet niet dat de 40+'ers van nu die pioniers van de "house" half de jaren 80 waren en velen zelfs al de 50 gepasseerd zijn

herman schreef:
BhoRap komt sowieso ook vrijwel nooit op de radio. Ik heb het één keer op Sky Radio gehoord en dat was het ook wel volgens mij.
Ik hoor het anders regelmatig op stations als Skyradio en Radio Veronica. Net zoals Hotel California, overigens.

Zoeken op Bohemian - watiseropderadio.nl

Zoeken op Hotel - watiseropderadio.nl

ClassicProgRock1
Vandaag 21 jaar geleden...

BhoRhap

Grappig die links. Maar het is wel duidelijk dat het vooral Arrow en in mindere mate Veronica en Q zijn die die nummers draaien. BhoRap is iets meer Arrow en Hotel is iets meer Sky Radio. Ook valt me op dat Radio 2 er niet tussen staat. Dat is ook wel een beetje een ergernis, dat Radio 2 doorgaans best aardige muziek draait en dat het dan ineens een stuk conservatiever wordt aan het eind van het jaar.

Ik hoor trouwens wel liever BEP dan Marco Borsato, zeker hun mid-00's hits die in ieder geval nog lekker afwisselend in tempo en ritme zijn.

Onweerwolf schreef:

Staat er ook metal in de Q1000 trouwens? Ik heb het nog niet gezien.

De belangrijkste hiaten (alternative rock/indie, folk/country, metal, zwarte muziek uit de vorige eeuw) zijn natuurlijk ook niet vertegenwoordigd in de Q1000. Dus in die zin is de lijst eigenlijk net zo veilig, als je de top vergelijkt met wat normaal airplay gaat.

Het enige wat wat mij betreft wel voor de Q1000 pleit is dat ze geen onderscheid maken als het om recente hits gaat. Terwijl Radio 2 heel bewust enkel de hitjes op de keuzelijst die het meest op de gemiddelde Radio 2-plaat lijken. Ga maar na m.b.v. de grootste hits van 2012. Nummers als Call Me Maybe, Ai Se Eu Te Pego, I Follow Rivers (Triggerfinger), I Won't Give Up en Next to Me halen de voorselectie wel, in tegenstelling tot ander grote hits zoals Gangnam Style, (Euphoria), We Are Young, I Follow Rivers (Lykke Li) en alles van Rihanna. Dit vind ik een minachting van het publiek.

Euphoria staat gewoon in de startlijst hoor

laxus11 schreef:
Euphoria staat gewoon in de startlijst hoor

Oh excuus, dan is dat blijkbaar de grens. M'n punt is echter duidelijk: als Radio 2 het volk ooit serieus wil nemen en iets aan vernieuwing wil doen moeten ze sowieso alle grote hits van het jaar op de keuzelijst plaatsen. Schijnbaar zijn ze er wel errug blij mee er zoveel jonge stemmers bijkomen.

Kees Tak (zendermanager Radio 2) schreef:
En opvallend is het grote aantal jonge mensen dat een lijst heeft samengesteld. Het aantal stemmers tussen 15 en 25 jaar is even groot als de groep 50+.

Tsja, die groep van 15 tot 25 jaar is ueberhaupt de groep die het handigst is met computer en het meest actief op internet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:28 uur

geplaatst: vandaag om 07:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.