MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Deze cd heeft mijn moeder gisteren gewonnen met een prijsvraagje op Radio 2. Hoorde ze ineens haar naam in de uitzending.

bol.com | Top 2000 Nederpop (2Cd+Dvd), Various Artists | Muziek

Vanaf track 15 op cd 2 is het eigenlijk niet eens zo verkeerd, maar wat er op cd 3 allemaal te vinden valt... "handig dat een cd-speler te programmeren is", zo deelde ze me mee.

En nog even ontopic... Slayer staat absoluut in de keuzelijst volgend jaar. Anders hadden ze hem dit jaar net zo goed al kunnen weren.

cd 3 is enkel wel een dvd...

hm, lekker helder hier

nou ja, haar opmerking was ook over cd 1. En gelukkig dat het een DVD is, dan kunnen we Frans Bauer tenminste Elvis zien nadoen in plaats van dat we het ons moeten voorstellen...

freitzen schreef:
Deze cd heeft mijn moeder gisteren gewonnen met een prijsvraagje op Radio 2. Hoorde ze ineens haar naam in de uitzending.

bol.com | Top 2000 Nederpop (2Cd+Dvd), Various Artists | Muziek

Vanaf track 15 op cd 2 is het eigenlijk niet eens zo verkeerd, maar wat er op cd 3 allemaal te vinden valt... "handig dat een cd-speler te programmeren is", zo deelde ze me mee.

En nog even ontopic... Slayer staat absoluut in de keuzelijst volgend jaar. Anders hadden ze hem dit jaar net zo goed al kunnen weren.

Ook al kreeg ik er een tientje bij...

Die paar verdwaalde Nederpop-klassiekers verkrijg ik dan wel op een andere manier.

Slayer staat er, als de huidige tendens zich voortzet, volgend jaar ongetwijfeld in, anders zou de façade wel erg doorzichtig worden.

Blijven zielige uitgaven die albums van het beste uit een toplijst, in dit geval de Nederlandse producties uit de top 2000. Verre van compleet en daarnaast een samenstelling die zo zo is. Om in de kroeg te draaien wel leuk, maar op de bank thuis denk ik dat er dan des te meer opvalt wat er aan ontbreekt en dat het maar een schim is van de lijst. Beter lijkt het mij dan ook dergelijke productie achtewege te laten en als er dan toch een compilatie album van een toplijst uitkomt is het wellcht een idee deze te laten bestaan uit nummers die niet vaak op de radio worden gedraaid, omdat ze te lang zijn of niet in het dagelijks format passen van de zender.

Er staat teveel troep op waar ik nooit mee lastiggevallen wil worden, ook niet in een kroeg of met een half krat op.

tnf
Gerards Dream schreef:
Blijven zielige uitgaven die albums van het beste uit een toplijst

Het hoeft niet persé.

Een paar jaar terug vond ik tweedehands de 4cd-box van de allereerste editie van de Top 2000, uit 1999, en die heeft wel degelijk iets.

Nou moet je wel houden van 'gezellig ouderwets', om die box te kunnen waarderen, dat was die lijst destijds ook nog wat meer dan nu.

Met veel moeite kon ik de playlist nog vinden, deze box lijkt wat onbekend.

Dat is inderdaad een mooie box "De leukste hits uit de Radio 2 Top 2000 van het millennium". Zo op het scherm bezien een goede samenstelling van fijne songs.

tnf
Ik heb hem zojuist toegevoegd. Moet binnen een paar dagen op deze site staan.

Van deze zou ik waarschijnlijk wel gaan krijsen als ik er te vaak mee geconfronteerd zou worden. Afzonderlijk hier en daar wel aardige nummers, maar met met elkaar gecombineerd (& met de wat mindere nummers) is het vinexwijk-gehalte wel érg hoog. --> bol.com | Top 2000 - De Jaren 2000 - 2009, Various Artists | Muziek

Elke verzameling topnummers uit een toplijst blijft arbitrair, en natuurlijk niet besteed aan echte muziekliefhebbers.

Als je die cd van tnf vergelijkt met die top 2000 de jaren 2000-2009 kom ik tot de conclusie dat bijna elk nummer van eerstgenoemde cd beter is dan die van de laatstgenoemde. Wat een verschrikkelijke bochtmuziek staat er op die cd. Vroeger was hitparade muziek dus gewoon beter.....

Ik ben als opwarmer maar eens begonnen aan de Top 4000 van Radio 10 Gold, ik was bij de tandarts, en die had hem aanstaan. Niet onaardig, moet ik zeggen.

Die is weliswaar wat suf (Smells Like Teen Spirit is te heftig) maar er staan ook wel leuke dingen in die je in andere lijstjes niet zo snel tegenkomt.

Voor degenen die net als ik die paar dagen top 2000 niet trekken, is er altijd nog dit fantastische alternatief.

De Avonden -> Artikelen -> De Atoomjukebox van Stoffer & Bentz - vpro.nl

Stoffer en Bentz brachten in de laatste twee weken van 2009 hun 500 à 600 favoriete singles van de afgelopen 55 jaar. Niet in een bepaalde rangorde, dertig uur lang: 'druk op de knop, muziek!'

titan (crew)
wilbur schreef:
Stoffer en Bentz brachten in de laatste twee weken van 2009 hun 500 à 600 favoriete singles van de afgelopen 55 jaar. Niet in een bepaalde rangorde, dertig uur lang: 'druk op de knop, muziek!'

Ik krijg bij die lijst het treurige idee dat dit twee verzuurde oude mannetjes zijn die vinden dat vroeger alles beter was. Er staat nauwelijks iets van de afgelopen 30 jaar bij.

Lukas schreef:
Die is weliswaar wat suf (Smells Like Teen Spirit is te heftig) maar er staan ook wel leuke dingen in die je in andere lijstjes niet zo snel tegenkomt.

Net was The Who met My Generation, de dj maakte er nog net niet zijn excuses voor.

Overigens kwam er net een guilty pleasure van me voorbij: David's Song van The Kelly Family.

Ben je nog steeds bij de tandarts, Jester?!

De glazuur springt steeds van z'n gebit bij het horen van zo veel crap.

Arrie schreef:
Ben je nog steeds bij de tandarts, Jester?!

Nee, ik heb thuis Radio 10 gold opgezocht.

Luisteren we al?

Yup, het afgelopen uur misschien één (1) goed nummer gehoord (Supertramp's Rudy) temidden van een zee van Saai Radio-shit.

The Backstreet Boys' I Want It That Way speelt nu terwijl m'n schatje en ik gisteren een karrenvracht aan prachtmuziek onder de kerstboom vandaan haalden.
Waarom luister ik er nu op dit moment nog naar?

Maar vanavond wordt het weer kijken en hopen of er weer een aardige docu tussen zit.

Ja, Rudy was een mooi nummer. En daarna I Want It That Way er achteraan, dat was een mooi duo. Jammer dat er daarna niemendalletjes van Dave Berry, Tom Jones en de Bee Gees achteraan kwamen.

Dus Backstreet Boys mooi en Lonely Days een niemandalletje?

Maar goed, wat is dit, Acda & De Munnik ofzo?

edit: Yep, Eva dus. flutlied als ik zo vrij mag zijn.

Die Chevy toch, hij gaf N&S ook al een 10 in de Chat

Verder zijn dat wel 3 jaren 60 klassiekers die horen er gewoon bij

Die nummers van Dave Berry, Tom Jones en de Bee Gees zijn geen niemendalletjes maar (terechte) evergreens wat je moeilijker kan zeggen van Backstreet Boys (al vind ik dat nog één van hun betere nummers).

laxus11 schreef:
Verder zijn dat wel 3 jaren 60 klassiekers die horen er gewoon bij
Fijn, maar als al die gezapige meuk (als dit over Backstreet Boys zou gaan, zou niemand nu verontwaardigd zijn) erin mag waarvan ik me niet kan voorstellen dat er meer dan 10 mensen op stemmen, mag er zo af en toe ook wel een 90s-klassieker in (want dat is het zeker).

Mooi is niet het goede woord, wel enorm catchy. In tegenstelling tot die van T m J nes net.

De onderste 500 à 1000 is toch vooral voor de nostalgische 50+-er, merk ik weer. Aangevuld met wat moderne 'op de weg naar beneden' klassiekers (zoals Backstreet Boys, Acda en de Munnik, Nick & Simon, Jan Smit). Daaronder komt de betere muziek (de "terechte evergreens").

chevy93 schreef:
(quote)
Fijn, maar als al die gezapige meuk (als dit over Backstreet Boys zou gaan, zou niemand nu verontwaardigd zijn) erin mag waarvan ik me niet kan voorstellen dat er meer dan 10 mensen op stemmen, mag er zo af en toe ook wel een 90s-klassieker in (want dat is het zeker).

Mooi is niet het goede woord, wel enorm catchy. In tegenstelling tot die van T m J nes net.

Oh maar je mag er best op stemmen en dat het een jaren 90 klassieker is dat ben ik met je eens.

Maar toch hoor ik liever die 3 dan BB

Verder ben ik ook geen groot fan van Tom Jones hoor

chevy93 schreef:
(quote)

Ik zeg ook niet dat het er niet in mag

Jawel, het aankomende uur The Smiths op Radio2! Onze eigen nummer 5 uit de MuMeLadder

Het viel tegen vanavond, de Top 2000 A-Go-Go.

De Roger Hodgson ('Hotchinson' volgens Matthijs)-docu was het hoogtepunt, maar weinig diepgravend. Iets in de zin van 'Ik kan m'n ei kwijt in muziek en The Logical Song gaat over hoe kinderen op school gehersenspoeld worden' en verder niets.
Dat Matthijs vind dat Supertramp zonder Hodgson niets voorstelt vond ik weer zo'n domme, onwetende opmerking. Zeker nooit Brother Where You Bound beluisterd, Matthijs?

John Mayall's Room To Move vond ik al een vervelend nummer en daar heeft de bijbehorende docu geen verandering in gebracht.

Verder vond ik Ali B. ontwapenend met z'n opmerkingen over dat ie weinig van muziek weet.
Teveel andere BNers doen vooral liever interessant, dus dit was eens wat anders.

Een ander hoogtepuntje was een over-enthousiaste Gerard Spong die Matthijs behoorlijk op de vingers sloeg met twee flinke drumstokken.

Leo was onzichtbaar. Hopelijk komt ie de aankomende dagen meer aan bod.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:57 uur

geplaatst: vandaag om 23:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.