MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
vigil schreef:
Maar dat moet dan toen in de tijd al zijn fout gegaan gezien het cd-boekje van Lex.

Ik gok dat er in 2002 al ergens een cijfertje uit een excelsheet is gevallen. Zou wel grappig zijn dit nog te weten te komen.

Als je naar de gehele lijst van 2002 kijkt (terug te vinden op de Topp2000 site) staat ie toch echt gewoon op 151...

Dat begrijp ik, maar het foutje kan daarvoor toch al gemaakt zijn.

chevy93 schreef:
(quote)
Dit moet wel een fout zijn. Buiten het feit dat ik dit nummer niet ken (en ik ken toch aardig wat Beatles-nummers), kijk dit rijtje:
1280 1318 151 1383 1515 1616 1556 1473 1271 1919 1972

Die 151 zal wel een typfout zijn.

Edit: In de lijst van Radio 2 zelf staat het ook. Top 2000 - Radio2.nl - Standaard lijst - top2012.radio2.nl
Dat kan gewoon niet.

Dat juist jij dit als meest onvoorwaardelijke, diehard aanhanger cq. voorvechter van de Top 2000-lijst moet aanstippen...

Dat kan gewoon niet!

Lache man.

Foutje of niet het heeft gewoon in 2002 op 151 gestaan.

Dat ontkent ook niemand, Lex.

Nee dat snap ik maar ik geloof gewoon dat er geen foutje is gemaakt.

Waarom zou er geen fout kunnen zijn gemaakt vóórdat de lijst werd gepubliceerd? Zo raar is dat niet hoor. Gebeurt regelmatig dat er in publicaties een foutje sluipt of er ergens per ongeluk een cijfer wegvalt.

Oh maar er zou best is ooit een foutje gemaakt kunnen zijn door radio 2 maar toch denk ik niet dat het een foutje is.

laxus11 schreef:
Oh maar er zou best is ooit een foutje gemaakt kunnen zijn door radio 2 maar toch denk ik niet dat het een foutje is.

Tja... ik geloof ook heel goed dat All You Need Is Love te weinig stemmen heeft gekregen dit jaar. Maar als ik dan mensen zie beweren dat het gewoon ontbrak in de keuzelijst, is er toch érgens een foutje gemaakt... wellicht werden in 2002 stemmen op sommige andere nummers onbewust geregistreerd als stemmen op No Reply

tsja waarschijnlijk zullen we er nooit achter komen

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Dit moet wel een fout zijn. Buiten het feit dat ik dit nummer niet ken (en ik ken toch aardig wat Beatles-nummers), kijk dit rijtje:
1280 1318 151 1383 1515 1616 1556 1473 1271 1919 1972

Die 151 zal wel een typfout zijn.

Edit: In de lijst van Radio 2 zelf staat het ook. Top 2000 - Radio2.nl - Standaard lijst - top2012.radio2.nl
Dat kan gewoon niet.

Niks typefout. Ik hou dit al sinds 1999 bij, het klopt precies.

En waarom ook niet.

Er gebeuren wel vaker wat opmerkelijke zaken, inzake hoge noteringen van bepaalde nummers die dan in volgende jaren weer terug vallen.

In 2002 was misschien de Beatles fanclub actief inzake een hoge notering voor No Reply.
Ik vind het overigens ook geen slecht nummer van The Beatles. Het misstaat ook niet op de rest van de schaal van deze band.

Cured
Ik vind het ook een goeie song en het openingsnummer van de LP Beatles For Sale.

No Reply was niet eens de grootste daler in 2003.
Top 2000 Top - top2000top.nl

Onweerwolf
Grote hit ook in Nederland, wat mij betreft toch wel een van de 25 bekendste Beatles songs.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Niks typefout. Ik hou dit al sinds 1999 bij, het klopt precies.

Maar wat is volgens jou dan wél de verklaring? Het kan heus wel dat in 2002 een fout is gemaakt voor het publiceren van de lijst. Dan zou jij dat ook niet kunnen weten, niemand hier.

In de lijst van 2003 laat de Top 2000 zien dat No Reply zo'n beetje één van de grootste dalers is ten opzichte van het jaar daarvoor.

Zo'n repeterende fout maak je niet bij een simpele typefout, dan pas je dat later aan. Zeker als je op je vingers wordt getikt door een van de vele mensen die de Top 2000 helemaal zitten uit te pluizen.

laxus11 schreef:
tsja waarschijnlijk zullen we er nooit achter komen

Ik heb de Top 2000-redactie er een mailtje over gestuurd, nu wil ik het weten ook.

Freitzen's verklaring vind ik ook nog niet eens zo gek.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Maar wat is volgens jou dan wél de verklaring? Het kan heus wel dat in 2002 een fout is gemaakt voor het publiceren van de lijst. Dan zou jij dat ook niet kunnen weten, niemand hier.

Ik weet niet wat de verklaring is. Er kan een fout zijn gemaakt bij het tellen van de stemmen of het publiceren. Het kan ook gewoon kloppen.

Onweerwolf
Maar goed, dit is lang niet het meest bijzondere aan de lijst, zie bijvoorbeeld de eerste 4 noteringen van Neil Young's Like A Hurricane:

'99: --
'00: 98
'01: --
'02: 115

Goudeerlijke lijst...

E.e.a. kan te maken met een steeds veranderende keuzelijst. Als Like a Hurricane in 2001 niet in de keuzelijst stond en in 2000 en 2002 wel kan dat zo'n significant verschil maken.

Onweerwolf
Gretz schreef:
E.e.a. kan te maken met een steeds veranderende keuzelijst. Als Like a Hurricane in 2001 niet in de keuzelijst stond en in 2000 en 2002 wel kan dat zo'n significant verschil maken.

Ik vermoed dat je daar inderdaad gelijk in hebt.

Onweerwolf schreef:
Maar goed, dit is lang niet het meest bijzondere aan de lijst, zie bijvoorbeeld de eerste 4 noteringen van Neil Young's Like A Hurricane:

'99: --
'00: 98
'01: --
'02: 115

Ja kijk 'ns zo'n Hurricane is net als een Tornado een natuurverschijnsel - komt zomaar uit het niets op

Ik geloof net twee jaren dat ik niet heb gestemd....
Het kan natuurlijk toeval wezen.

Per saldo hoort Like a Hurricane natuurlijk bovenaan, zoals elke Hurricane, gewoon los van de aarde.
Neil Young is één van de weinigen die met zijn Old Black daadwerkelijk boven het geluid van een Hurricane weet uit te komen. De solo gaat gewoon net zo lang door totdat het is gebeurd.

Hij schijnt ook Hurricanes te kunnen verdrijven met dit nummer, die extra kennis is ooit opgedaan bij indianen. Het is een kwestie van een lange adem, maar de aanhouder wint.

Gretz schreef:

Dat snap ik maar als een nummer 98 staat dan staat dat nummer het volgende jaar toch wel gewoon weer bij de opties?

Nja, ik heb er een hard hoofd in dat Slayer volgend jaar in de keuzelijst staat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:00 uur

geplaatst: vandaag om 02:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.