Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2012, 11:12 uur
ranboy schreef:
Misschien ligt de waarheid ergens in het midden?
Misschien ligt de waarheid ergens in het midden?
Nah, ik denk dat het gewoon een gevalletje afgunst is.
Zou Fleetwood Mac niet met Lindsey Buckingham en Stevie Nicks aan een tweede leven zijn begonnen, dan was die hele docu er volgens mij ook niet geweest.
Ze zijn dus wel degelijk aan die tournee begonnen, op aanwijzing van FM's manager.
Een domme noodgreep dat zich natuurlijk altijd gaat wreken.
Maar Stretch had de eer aan zichzelf gehouden (met een mooie hit op zak) als ze zich niet zo zouden aanstellen. Als grote naam een tournee aannemen en vervolgens de werkelijke broodheren een trap na geven, dan moest je je eigenlijk wel kapot schamen...
Ik heb gisteren het begin gemist.
Het enige dat ik me nog herinner is die Stretch-docu.
Wat mij betreft mogen ze die programma's volplempen met die docu's, want nu zit je binnen drie kwartier te wachten op misschien 5 minuten kwaliteit, al is dat in het geval van Stretch van een twijfelachtig soort.
0
Cured
geplaatst: 28 december 2012, 11:18 uur
Hilarisch die zure reacties van sommige users over de Top 2000 omdat hun eigen muziek er niet in staat en uit frustratie afgeven op de lijst waarvan zij zelf qua bestaansrecht minimaal 3,5-5 keer over heen gaan qua ouderdom
. Begrijp het nu eens: jullie voorkeur, met alle respect gaat geen radiozender qua lijst uitzenden omdat daar geen hond (nou ja, 5 man en een paardekop) naar luistert, tenzij ze hun eigen zender om zeep willen helpen
. Overigens worden alle lijsten bij mijn weten van te voren bekend gemaakt, ook de alternatieve.
. Begrijp het nu eens: jullie voorkeur, met alle respect gaat geen radiozender qua lijst uitzenden omdat daar geen hond (nou ja, 5 man en een paardekop) naar luistert, tenzij ze hun eigen zender om zeep willen helpen
. Overigens worden alle lijsten bij mijn weten van te voren bekend gemaakt, ook de alternatieve.
0
Cured
geplaatst: 28 december 2012, 12:03 uur
Nee hoor, waarom? Radiozenders zenden uit voor hun doelgroep en dat heeft niets te maken met goed of slecht, alleen moet bepaalde muziek wel een voldoende grote doelgroep hebben anders wordt het niet uitgezonden. That's all. Bovendien is er naast oude meuk ook nieuwe meuk
, ook in de Top 2000. Voor alle duidelijkheidgeen enkele lijst voldoet aan onze eigen 'eisen'.
Edit: ook Mume heeft zijn eigen Leo Blokhuizen
.
, ook in de Top 2000. Voor alle duidelijkheidgeen enkele lijst voldoet aan onze eigen 'eisen'.Edit: ook Mume heeft zijn eigen Leo Blokhuizen
.
0
geplaatst: 28 december 2012, 12:16 uur
Cured schreef:
Radiozenders zenden uit voor hun doelgroep en dat heeft niets te maken met goed of slecht, alleen moet bepaalde muziek wel een voldoende grote doelgroep hebben anders wordt het niet uitgezonden. That's all. .
Radiozenders zenden uit voor hun doelgroep en dat heeft niets te maken met goed of slecht, alleen moet bepaalde muziek wel een voldoende grote doelgroep hebben anders wordt het niet uitgezonden. That's all. .
Mee eens...daarom is mijn enige irritatie / "probleem" ook dat Radio 2 de top 2000 in de media hyped / promoot als DE lijst der lijsten en als DE lijst van het nederlandse volk....zeg dan gewoon dat het de lijst vd radio 2 luisteraar is.
0
geplaatst: 28 december 2012, 12:19 uur
Cured schreef:
Nee hoor, waarom? Radiozenders zenden uit voor hun doelgroep en dat heeft niets te maken met goed of slecht, alleen moet bepaalde muziek wel een voldoende grote doelgroep hebben anders wordt het niet uitgezonden. That's all. Bovendien is er naast oude meuk ook nieuwe meuk
, ook in de Top 2000. Voor alle duidelijkheidgeen enkele lijst voldoet aan onze eigen 'eisen'.
Edit: ook Mume heeft zijn eigen Leo Blokhuizen
.
, ook in de Top 2000. Voor alle duidelijkheidgeen enkele lijst voldoet aan onze eigen 'eisen'.Edit: ook Mume heeft zijn eigen Leo Blokhuizen
. Ik snap helemaal wel wat je bedoeld, maar een beetje discussie kan toch geen kwaad? Dat krijg je bij allerlei onderwerpen wel, dat er mensen eens of oneens zijn met iets.
Bovendien lijkt het alsof ik jouw bericht hier al veel vaker heb gelezen. Zuur reageren op zure reacties lijkt me altijd zo zinloos. Je weet al dat niemand van het andere kamp het met je eens gaat zijn, dus waarom de moeite?
0
Cured
geplaatst: 28 december 2012, 13:53 uur
Ik snap jullie reacties niet. Als jullie allemaal zo tegen de top 2000 zijn, is dit een azijnpistopic. Ik vind het niet vervelend om naar te luisteren en ga niet automatisch meelachen met een ander zijn mening, vooral als die nogal krom is. maar geniet verder van ieder zijn eigen lijst.
Over dat trollen slaat helemaal nergens op trouwens, dan zijn dat 3/4 kwart van de reacties hier. Koppie erbij graag.
Over dat trollen slaat helemaal nergens op trouwens, dan zijn dat 3/4 kwart van de reacties hier. Koppie erbij graag.
0
geplaatst: 28 december 2012, 13:55 uur
Cured schreef:
El Ninjo schreef:
Mee eens...daarom is mijn enige irritatie / "probleem" ook dat Radio 2 de top 2000 in de media hyped / promoot als DE lijst der lijsten en als DE lijst van het nederlandse volk....zeg dan gewoon dat het de lijst vd radio 2 luisteraar is.
De hardnekkigste mythe aller mythen: het doelgroepdenken
Jaren geleden muntte Motivaction in A'dam (oa marktonderzoek) al de term ultraconsumer: enerzijds beleg kopen bij de Hema, anderzijds kleding in de P.C. Hooft. Consumenten vertonen niet meer één patroon; dé doelgroep bestaat niet meer en dat vind je ook terug bij muziek: er zijn geen echte blockbusters meer; de muzieksmaak is geëxplodeerd en door BoRhap op 1 te zetten wordt gewoon gepoogd - dwars tegen de Zeitgeist in - de rockmythe hardnekkig in stand te houden, om de nostalgie.
Verder vat El Ninjo het aardig samen. De afgelopen drie jaar ge-outsourced geweest met Oud/Nieuw en dan ben je afhankelijk van de attitude van de gastheer/-vrouw en vaste prik was dan - helaas pindakaas - het visueel meebeleven van de presentatie van voorganger Matthijs en zijn aide de camp Leo Blokfluit. De fun zat er dan nog wel eens in het voorspellen van de anecdotes, het tellen van de fouten/onjuistheden etc - maar da's eigenlijk alleen leuk met voldoende andere muziekfreaks erbij.
Goed we hebben nu wat prik ingeslagen en wat hapjes en we zullen wel zien - verzoeken om de Top2000 te bekijken zulen met midlheid worden betracht. Ik zit me nu al suf te piekeren wat voor leuk gezelschapspel we ervan kunnen maken. De nr 1 ga ik iig NIET aanhoren.
0
Cured
geplaatst: 28 december 2012, 14:01 uur
Kijk, ik ben het wel eens met user Mjuman en El Ninjo. Die overdreven promotie is ook duidelijk, alleen trek ik daar zelf niet zo zwaar aan. Als jet het niks vindt, luister er dan niet naar en doe net als Mjuman een gezelschapspel bijv. Ik snap het wel, maar de Top 2000 moet vooral gezellig, binnen de lijntjes en voor bijna iedereen wat wils zijn. Het hoeft voor mij ook niet zo, maar het grote publiek smult ervan.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 december 2012, 14:05 uur
Cured schreef:
Als jet het niks vindt, luister er dan niet naar en doe net als Mjuman een gezelschapspel bijv.
Als jet het niks vindt, luister er dan niet naar en doe net als Mjuman een gezelschapspel bijv.

0
geplaatst: 28 december 2012, 14:05 uur
Cured schreef:
Ik snap jullie reacties niet. Als jullie allemaal zo tegen de top 2000 zijn, is dit een azijnpistopic.
Ik snap jullie reacties niet. Als jullie allemaal zo tegen de top 2000 zijn, is dit een azijnpistopic.
Ik zeg niet dat ik tegen de top 2000 ben (ook al is wat er in staat grotendeels niet mijn muziek) ...ik ben er tegen dat deze door radio 2 in alle media gepresenteerd wordt als De lijst der lijsten of als de lijst vh Nederlandse volk....zeg nu gewoon dat het de lijst van radio 2 / de radio 2 luisteraar is, dat zou een hele hoop irritatie schelen.
Edit: zie dat je net gereageerd heb op mijn bericht....mij stoort dat dus wel die promotie in die bewoordingen.
0
Cured
geplaatst: 28 december 2012, 14:10 uur
Daar heb je gelijk in. Het gaat er mij trouwens niet om de muziekeuze(mogelijkheden), daar mag iedereen natuurlijk kritiek op hebben, maar het helemaal wegzetten als iets totaal negatiefs vind ik dan weer de andere kant, maar dat mag uiteraard. het lijkt me iig wel (wat) afwisselender als de Veronica of Arrow Rock top zoveel, al mis ik Rap, Electronic en Echt Harde muziek, maar nogmaals, daar zit de Radio 2 doelgroep niet (zo) op te wachten.
0
geplaatst: 28 december 2012, 14:16 uur
Je kan ook die hele top2000 als spel beschouwen: bijv door na het praatje van Leo het geluid weg te drukken en de reactie van Matthijs te voorspellen (op papier) en dan het geluid weer aan te zetten om de juistheid en waarde ervan met het gezelschap te beoordelen; of andersom: na hoeveel seconden geeft Matthijs het woord aan Leo. D'r is wel wat leuks mee te doen. Of een regel invoeren dat getier op Leo en Matthijs wordt bestraft met 0,50 per overtreding. Dan zou ik vantevoren 10 euro inleggen 

0
geplaatst: 28 december 2012, 14:22 uur
Ik moet zeggen dat ik de top 2000 heerlijk vind om naar te luisteren. Veel nummers hoor ik gelukkig maar een keer per jaar, maar dan vind ik het wel leuk om te luisteren. Heen en Weer van Drs. P. kan mij gstolen worden, maar Crazy Horses van The Almonds hoor ik ook maar een keer per jaar, en dat vind ik dan weer heerlijk.
De sfeer om de top 2000 heen, een geweldig concept.
Ook het tv-programma zie ik graag. Mathijs van Nieuwkerk prestenteert het net als DWDD uitstekend, en het is duidelijk dat hij een echte muziekliefhebber is. Dat hij niet alle wijsheid in pacht heeft, dat moge duidelijk zijn. Maar wie van ons wel? Hij presenteert het en als hij een foutje maakt, dan valt het op. Ik vind ook niet dat hij doet alsof hij alles weet. Hij doet wel alsof Leo Blokhuis alles weet, maar dat is ook een manier om de mythe te creëren.
Leo Blokhuis weet overigens wel veel van muziek, dat valt echt niet te ontkennen. Een paar jaar geleden werd dat leuk duidelijk met die vreselijke Ad Visser. Visser had zijn gebruikelijke arrogante act (bij de top 2000 quiz) toen hij een antwoord goed had. En Leo Blokhuis pakte de handschoen op. Ze gingen elkaar wat vervolgvragen stellen. Het was duidelijk dat Blokhuis van meer op de hoogte was dan enkel de voorbedachte vragen.
De meeste minidocu's bij Top 2000 a gogo vind ik ook erg interessant. Dit jaar vond ik de minidocu over Roger Hodgson erg interessant, en zeker ook die over John Mayall (met name Room To Move).
Hoewel de top 2000 ook niet mijn eigen lijst is (hij is niemands lijst, het is net als hier de top 250 enkel een optelsom van alle verschillende inzendingen), kan ik enorm genieten van dit eindejaarsspektakel. Nu is Frank Sinatra - It Was A Very Good Year. Een nummer dat ik nooit hoor. Dankzij de top 2000 hoor ik hem nu toch weer. Heerlijk! (al vind ik de versie van Homer nog beter!
When I was seventeen, I drank some very good beer / I drank some very good beer I purchased with a fake ID / I stayed up and listened to Queen / When I was seventeen)
De sfeer om de top 2000 heen, een geweldig concept.
Ook het tv-programma zie ik graag. Mathijs van Nieuwkerk prestenteert het net als DWDD uitstekend, en het is duidelijk dat hij een echte muziekliefhebber is. Dat hij niet alle wijsheid in pacht heeft, dat moge duidelijk zijn. Maar wie van ons wel? Hij presenteert het en als hij een foutje maakt, dan valt het op. Ik vind ook niet dat hij doet alsof hij alles weet. Hij doet wel alsof Leo Blokhuis alles weet, maar dat is ook een manier om de mythe te creëren.
Leo Blokhuis weet overigens wel veel van muziek, dat valt echt niet te ontkennen. Een paar jaar geleden werd dat leuk duidelijk met die vreselijke Ad Visser. Visser had zijn gebruikelijke arrogante act (bij de top 2000 quiz) toen hij een antwoord goed had. En Leo Blokhuis pakte de handschoen op. Ze gingen elkaar wat vervolgvragen stellen. Het was duidelijk dat Blokhuis van meer op de hoogte was dan enkel de voorbedachte vragen.
De meeste minidocu's bij Top 2000 a gogo vind ik ook erg interessant. Dit jaar vond ik de minidocu over Roger Hodgson erg interessant, en zeker ook die over John Mayall (met name Room To Move).
Hoewel de top 2000 ook niet mijn eigen lijst is (hij is niemands lijst, het is net als hier de top 250 enkel een optelsom van alle verschillende inzendingen), kan ik enorm genieten van dit eindejaarsspektakel. Nu is Frank Sinatra - It Was A Very Good Year. Een nummer dat ik nooit hoor. Dankzij de top 2000 hoor ik hem nu toch weer. Heerlijk! (al vind ik de versie van Homer nog beter!
When I was seventeen, I drank some very good beer / I drank some very good beer I purchased with a fake ID / I stayed up and listened to Queen / When I was seventeen)
0
Zephyr
geplaatst: 28 december 2012, 14:30 uur
Rogyros schreef:
...maar Crazy Horses van The Almonds hoor ik ook maar een keer per jaar,
...maar Crazy Horses van The Almonds hoor ik ook maar een keer per jaar,
dat nummer heb ik nog nooit gehoord ...; echt niet...

0
geplaatst: 28 december 2012, 14:52 uur
Hahaha!!! Ik zie de fout! Marc Almond en zijn broers hebben dat nummer bij mijn weten niet uitgevoerd!

Idd, het moet The Osmonds zijn...

0
Onweerwolf
geplaatst: 28 december 2012, 14:57 uur
Rogyros schreef:
Leo Blokhuis weet overigens wel veel van muziek, dat valt echt niet te ontkennen.
Leo Blokhuis weet overigens wel veel van muziek, dat valt echt niet te ontkennen.
Leo Blokfluit heeft alleen kennis van mainstream muziek en hij kan goed googlen.
0
geplaatst: 28 december 2012, 15:36 uur
Hij heeft natuurlijk ook wel kennis van 'zijn' muziek, Amerika, jaren '60/70. De muziek waar zijn hart bij ligt. Ik durf te wedden dat ie daar erg veel van weet. Daarbij zegt hij van zichzelf nooit dat ie veel weet, dat roept Matthijs altijd. Heb sowieso helemaal niks met die Nieuwkerk.
0
geplaatst: 28 december 2012, 15:41 uur
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat Blokhuis er niet zo veel van zou weten. feit is overigens wel dat hij een "denktank" heeft die veel voor hem uitzoekt wat betreft het tv programma en zijn boeken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 december 2012, 15:49 uur
Ik heb Blokfuit anders nog nooit betrapt op interessante kennis, maar goed.
Ik kijk er de laatste jaren ook nauwelijks naar want ik vind beide figuren walgelijke mannetjes en het concept wordt tot in den treure herhaald. Ik zag van de week een stukje quiz met fucking Ali B. Blijkbaar is het vat met B en C Nederlanders opgedroogd en gaan ze nu verder met de echte pulp sterretjes. Niet te doen.
Ik kijk er de laatste jaren ook nauwelijks naar want ik vind beide figuren walgelijke mannetjes en het concept wordt tot in den treure herhaald. Ik zag van de week een stukje quiz met fucking Ali B. Blijkbaar is het vat met B en C Nederlanders opgedroogd en gaan ze nu verder met de echte pulp sterretjes. Niet te doen.
0
geplaatst: 28 december 2012, 15:49 uur
Blokhuis wist laatst bij een popquiz in Den Haag niet eens wie de gitarist van Velvet Underground was. 
Verder vind ik het wel een aardige man en interessante kennis heeft hij heus wel als je zelf ook maar een beetje van soul houdt. Maar de troon waar Van Nieuwkerk hem opzet... tsja. Ik zag gisteren heel even een Dre Hazes en Laura Jansen en heb na 5 minuten de tv maar overgezet...

Verder vind ik het wel een aardige man en interessante kennis heeft hij heus wel als je zelf ook maar een beetje van soul houdt. Maar de troon waar Van Nieuwkerk hem opzet... tsja. Ik zag gisteren heel even een Dre Hazes en Laura Jansen en heb na 5 minuten de tv maar overgezet...
0
geplaatst: 28 december 2012, 15:54 uur
Nou ja Ali B zijn laatste tv-programma was een enorme hit. Was zelfs genomineerd voor prijzen. Dus hij is van c ster minimaal weer naar b ster gepromoveerd. 
Ik vind Blokuis ook wel een redelijk prettige verschijning. Hij loopt zeker niet te pochen dat hij zoveel zou weten.

Ik vind Blokuis ook wel een redelijk prettige verschijning. Hij loopt zeker niet te pochen dat hij zoveel zou weten.
0
geplaatst: 28 december 2012, 15:56 uur
Leo Blokhuis is popjournalist en zit al zo'n beetje zijn hele leven in de muziek en die zou niet veel weten? Kom nou.
0
geplaatst: 28 december 2012, 16:22 uur
Er wordt ook altijd gezeken op hun muzikale kennis en er zullen vast wel users op deze site zijn die meer of evenveel weten maar je moet het ook maar kunnen presenteren. Van Nieuwkerk is niet voor niets een van de beste betaalde presentators uit Nederland.
0
geplaatst: 28 december 2012, 16:25 uur
Onweerwolf schreef:
Tja, als je Ali B ook als nog minder dan een B of C-Nederlander ziet... Je kan natuurlijk niks met hem hebben, maar je kan hem toch op z'n minst wel een B-Nederlander noemen.
En interessante kennis, da's ook weer zoiets... Het is maar net wat je interessant vindt.
0
geplaatst: 28 december 2012, 16:27 uur
Snoeperd schreef:
Van Nieuwkerk is niet voor niets een van de beste betaalde presentators uit Nederland.
Van Nieuwkerk is niet voor niets een van de beste betaalde presentators uit Nederland.
Ja, dat vind ik ook nergens op slaan. Ik vind hem juist verschrikkelijk presenteren. Alles snel, mensen niet laten uitpraten, snel van het ene naar het andere onderwerp springen. Heb er echt niks mee.
0
geplaatst: 28 december 2012, 16:34 uur
Tsja, dat is jouw mening, in het nieuwe medialandschap gaat alles steeds maar sneller en sneller. Persoonlijk kan je er niks meehebben, maar ik denk juist dat veel mensen hem wel een erg goede presentator vinden. En dat in zijn programma alles snel moet ligt ook niet helemaal aan hem. Hij klaagt zelf ook wel eens over de korte zendtijd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 28 december 2012, 16:34 uur
Arrie schreef:
Ja, dat vind ik ook nergens op slaan. Ik vind hem juist verschrikkelijk presenteren. Alles snel, mensen niet laten uitpraten, snel van het ene naar het andere onderwerp springen. Heb er echt niks mee.
(quote)
Sowieso is succes op de Nederlandse tv nou niet echt een graadmeter voor kwaliteit, zeker niet voor presenteren. Wij hebben notabene Henny Huisman grootgemaakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.