MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Wat is dan wel een graadmeter voor kwaliteit?

Onweerwolf
jasper1991 schreef:

Geen idee, ik kan eigenlijk weinig presentatoren bedenken die ik boeiend vind. Angela Groothuizen misschien en Paul de Leeuw kan ik ook wel waarderen, al hou ik niet van de inhoud van zijn shows.

Het is met Leo Blokhuis net als met veel artiesten: je weet wat je aan ze hebt maar verwacht geen rare uitstapjes.

Hij is gewoon een liefhebber van veel muziek en wil dat enthousiasme graag uitdragen. Maar hij is geen fan van alle soorten muziek en is ook geen wandelende encyclopedie. Hij weet naar verhouding nog veel, maar ik denk dat het onmogelijk is alle feitenkennis over de muziek van de afgelopen 100 jaar op een rijtje te hebben staan.
Ik heb geen idee wat voor meerwaarde dat nog zou kunnen hebben.

Hoe lang doet hij dit programma nu al niet met die Van Nieuwkerk? Hij doet zijn ding volgens mij al een jaar of twaalf en ik zie daar geen verandering meer in komen.
Overigens is de Top 2000 op TV dusdanig afgestemd dat je niet al teveel kennis over hoeft te hebben om het toch leuk te kunnen volgen. Veel mensen moeten er naar (kunnen) kijken en dat gebeurt dan ook.

Ik hou ook niet van alle onderdelen, dat gedoe met vragen aan twee bekende Nederlanders mag van mij direct worden geschrapt. Hoewel die zoon van Hazes voor zijn leeftijd er meer van wist dan ik had gedacht...

musician schreef:
Overigens is de Top 2000 op TV dusdanig afgestemd dat je niet al teveel kennis over hoeft te hebben om het toch leuk te kunnen volgen. Veel mensen moeten er naar (kunnen) kijken en dat gebeurt dan ook.

Dat dus.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Geen idee, ik kan eigenlijk weinig presentatoren bedenken die ik boeiend vind. Angela Groothuizen misschien en Paul de Leeuw kan ik ook wel waarderen, al hou ik niet van de inhoud van zijn shows.
Een programma als DWDD vraagt denk ik wel om een vlugge presentator die breed georiënteerd is. Matthijs voldoet aan beiden. Alhoewel ik me wel erger aan het feit dat hij nog weleens meer aan het woord is dan de geïnterviewde.

We raken echter offtopic, maar ik zie bij top-2000 a go go het ook niet zomaar iemand overnemen. Ik zit niet te wachten op Giel of Ekdom.

Cured schreef:
Over dat trollen slaat helemaal nergens op trouwens, dan zijn dat 3/4 kwart van de reacties hier. Koppie erbij graag.

3/4 kwart, dat is bijna 1/5 deel, toch? Ik heb mijn koppie er nog redelijk bij vandaag...

Je rakelt voor de zoveelste keer in deze 144 pagina's dezelfde discussie over de lijst (radio 2 muziek, doelgroepmuziek) weer op. Dat kan ik onderhand niet anders dan trollen noemen, Cured.

Ook het Leo en Matthijs bashen gaat vervelen. We weten nu wel dat ze niet alles over het favoriete bandje van menig user op MuMe kunnen reproduceren. Muziek'kennis' dat zijn feitjes, die heb je paraat of niet. Dat ze niet alle feitjes kennen of fouten maken, maakt ze nog niet onwetend. Hoewel de gitarist van Velvet Underground wel een misser is voor iemand die als de muziekprofessor wordt neergezet. Shit, doe ik het ook weer...

Ondertussen probeer ik stiekem zoveel mogelijk van de Top 2000 mee te krijgen, dat doet het programma dan toch wel weer met me.

Wat maakt het uit wie de gitarist van VU is? Die staan toch niet in de top 2000?

In DWDD was laatst een item over Big Star, een van mijn favoriete bandjes, zoals te zien is. Daar heeft die Van Nieuwkerk, die niks van muziek weet, dan maar mooi aandacht aan besteed. Ook al die jonge bandjes die in zijn programma de kans krijgen een minuutje hun nummer te spelen op prime time TV, dat is toch minstens sympathiek te noemen? Er zit echt wel een goed hart in die jongen.

yeahyeahyeah schreef:
Wat maakt het uit wie de gitarist van VU is? Die staan toch niet in de top 2000?

Het zal je verbazen, maar ze staan er wel in! Met Sweet Jane.

Mooi! Nu Sister Ray nog

yeahyeahyeah schreef:

Ik heb het even gegoogled, zoals Leo zou doen. 2 opties: Sterling Morrison en Lou Reed worden als gitarist genoemd... Eh, Lou Reed dan maar, die is bij een aantal kijkbuiskindertjes misschien nog wel bekend. Zo gaat dat toch?

Ja, en die leeft tenminste nog, Sterling niet meer helaas.

Juist, van Sterling had hij blijkbaar nog nooit gehoord.

yeahyeahyeah schreef:

Had je natuurlijk ook even kunnen googlen, yeah... Gezakt voor je Leo Blokhuis examen van vandaag.

Cured
Tony schreef:
(quote)

3/4 kwart, dat is bijna 1/5 deel, toch? Ik heb mijn koppie er nog redelijk bij vandaag...

Je rakelt voor de zoveelste keer in deze 144 pagina's dezelfde discussie over de lijst (radio 2 muziek, doelgroepmuziek) weer op. Dat kan ik onderhand niet anders dan trollen noemen, Cured. .

Jij slaat wel vaker de plank mis; je snapt het niet (en rekenen kun je ook al niet)

Tony schreef:
Had je natuurlijk ook even kunnen googlen, yeah... Gezakt voor je Leo Blokhuis examen van vandaag.
De vraag was toch niet aan mij gericht, maar aan Leo?

Zelf wist ik hem overigens wel, maar ik heb ook wel wat meer met VU dan Leo, schat ik. Ik bedacht me wel dat ik verder eigenlijk niks wist van het leven van Sterling, dat verhaal over die lege koffer en zijn binnenvaartcarriere lees ik net voor het eerst

Een allround muziekliefhebber die niets met VU heeft zal alleen Reed en Cale (en Nico) kunnen opnoemen als leden van VU. Zo'n uitglijertje als van Leo kan gebeuren. Niemand weet alles, en zeker niet van muziek die buiten de eigen smaak ligt.

Ben ik het wel mee eens, ik vind het ook niet zo heel erg van Blokhuis. Als ie Reed of Cale niet had kunnen noemen, was het een ander verhaal geweest. Maar dan nog, je kan niet alles weten.

@ Cured: Dan ben ik een van die Leo Blokhuizen waar jij het over had. Prima.

Tony schreef:
@ Cured: Dan ben ik een van die Leo Blokhuizen waar jij het over had. Prima.

Wees er maar trots op - je kan gewoon merken wanneer hij een bepaalde periode aan het researchen is omdat er weer een boekie of een collectie moet komen. En met name t.a.v. Westcoast, psychdelica etc zit er wel eens falikant naast en ik denk dat op het punt van Americana er genoeg mensen zijn die hem naar de kroon kunnen steken - zoals de medewerkers van Heaven een blad, met o.m. een focus op Americana

--edit--
Ik denk dat Leo ook moeite zou hebben om op het gebied van traditionele Amerikaanse muziek een gelijkspel uit het vuur te slepen tegen L_T_B alhier en Johan Derksen.

yeahyeahyeah schreef:
(quote)
De vraag was toch niet aan mij gericht, maar aan Leo?

Nee, dat ze in de Top 2000 staan....

Tony schreef:

Cured schreef:
Jij slaat wel vaker de plank mis; je snapt het niet (en rekenen kun je ook al niet)

De laatste bewering is aantoonbaar onjuist. Drievierde van een kwart is driezestiende (3/16) en dat is inderdaad bijna éénvijfde deel.

Die eerste bewering ook hoor. Cured krijgt van mij een welverdiende

jasper1991 schreef:

BBC bijvoorbeeld

Pfffff.....

Docu's over Tom Browne en Garland Jeffreys waren vanavond leuk.
Beiden artiesten hadden een goede, grote hit maar bleven vervolgens steken in goede bedoelingen, creatief en commercieel. Tom Browne werd weer 'gewoon' piloot. Nooit geweten dat het zo'n keurige man was, welbespraakt.

Die docu's mogen van mij wel blijven. Vooropgesteld dat één kritische vraag minimaal wel mag.

Laat ik het aardig formuleren: als mensen als Erik Karton en Leo Blokfluit de norm zijn voor het popcultuurdenken in Nederland ligt de lat zo laag dat we met ons allen de Limbo moeten oefenen voordat we - gehurkt - eronder door kunnen.

Indachtig het gezegde in het land der blinden is eenoog Koning ben ik telkenmale weer verbaasd over het niveau.

En The Orb geeft het hierboven haarfijn aan: het blijft een groot genoegen om naar Britse komische popquizzen (zoals Never Mind ... ) te kijken. Daarbij vergeleken heeft de Top2000 door de presentatie en de teksten van Matthijs en Leo de allure van de bovenmeester (van de school met den bijbel) met de 'guitige' ondertoon van Hotze de Roos (Kameleon) of Chris van Abcoude (Pietje Bell).

Last Christmas net

Ik heb toevallig ook een stukje gekeken net. Wie was die Johanneke? Echt nog nooit van gehoord.

BBC is inderdaad een ander verhaal...

Onweerwolf
Ik ben trouwens bij #1952 nu.

Onweerwolf schreef:
Ik ben trouwens bij #1952 nu.

Ramblin Man

Onweerwolf
laxus11 schreef:
(quote)

Ramblin Man

Inderdaad, maar inmiddels al Paul De Leeuw.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:26 uur

geplaatst: vandaag om 16:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.