MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
kaztor schreef:
Ik zit zowat aan de andere kant van de aarde, dus vraag ik me af wanneer dit hele circus van start gaat.
Kerstavond, toch?

Knap hoe zo'n gedrocht als All For Love het nog tot #1999 weet te schoppen...

25 december om 12 uur 's middags is de aftrap.

kaztor schreef:
Ik zit zowat aan de andere kant van de aarde

Niet zo overdrijven, je zit nauwelijks halverwege de andere kant

"De lijst die klinkt alsof je met tweeduizend schoonvaders in een oude Ford zit en ze willen allemaal even hun favoriete nummer aan je laten horen."

Grappig, alleen jammer dat hij 'werkloos' niet juist weet te spellen.

Ze zitten de hele dag ongewassen voor de televisie en toch doet hun mening er kennelijk toe.
En kijk dan eens naar zijn hipsterfoto..

Blehh, wat slecht . Blokhuis bashen, al zo'n 10 jaar rond de kerst verplicht nummertje voor columnisten om gevat uit de hoek te komen. James Worthy, draak van een vent.

Snap nooit waarom mensen een hekel kunnen hebben aan Blokhuis. Vind dat ie altijd wel leuk over muziek kan vertellen, gewoon een enthousiaste muziekhebber, misschien iets te gericht op de jaren 70, maar liever dat ie het gewoon houdt bij muziek waar ie echt enthousiast over is, dan geforceerd buiten z'n boekje gaan.

Precies het omgekeerde van de post van GrafGantz.

Werkeloos Het lijkt me eerder wat ouderwets gespeld.

Verder vind ik het een onzincolumn die weer eens helemaal aanzet tot collectief klagen over de wereld met een minder uitmuntende smaak.

Wat een onzin, volgens mij ziet Leo Blokhuis zichzelf helemaal niet als een autoriteit. Het is vooral jammer dat Nieuwkerk altijd met termen als 'Don Leo' en professor' moet smijten. Leo Blokhuis houdt gewoon van muziek en vertelt daar graag over. Als ik op tv over muziek kon vertellen en daar nog geld voor zou krijgen ook, zou ik dat zeker doen. Zelfs als ik dan met Nieuwkerk opgescheept zit.

Ik sluit me aan bij Luuk en Jasper.

Sluit ik me ook bij aan. Ik vind de columns van Worthy meestal wel amusant, maar deze is idd wat te makkelijk. De haat tegen Blokhuis is vooral jaloezie denk ik; hij doet wat zowat iedereen hier wel zou willen. Hij is best wel down to earth. Je ziet bij hem vaak zelfs plaatsvervangende schaamte over het pompeuze gedoe van Nieuwkerk. En een liefhebber die níet in termen van superioriteit/inferioriteit over muziek praat. Daar kunnen sommigen nog wat van leren

Onweerwolf
Arrie schreef:
Wat een onzin, volgens mij ziet Leo Blokhuis zichzelf helemaal niet als een autoriteit.

Zo komt 'ie op mij anders juist wél over. Ik vind het in ieder geval een vreselijke vent. Net als die Matthijs van N. 99,9% van het gepeupel dat er op de Nederlandse TV te zien is trouwens. Gelukkig kijk ik er nauwelijks meer naar.

Harry de Winter, die vond ik altijd wel wat hebben. Ook niet bepaald een expert maar in ieder geval iemand met minder pretenties dan die vervelende Blokfluit.

yeahyeahyeah schreef:
De haat tegen Blokhuis is vooral jaloezie denk ik; hij doet wat zowat iedereen hier wel zou willen. Hij is best wel down to earth. Je ziet bij hem vaak zelfs plaatsvervangende schaamte over het pompeuze gedoe van Nieuwkerk.
De meeste mensen zien hem dan ook slechts één week per jaar, tijdens de Top 2000 en wellicht tijdens de Nacht van de Popmuziek. Kijk alleen al naar het bericht hierboven. Kijkt amper nog tv, maar weet blijkbaar wel feilloos dat 99,9% van alle programma's rommel zijn.

Afijn, de man gaat op Twitter en Facebook altijd steevast tegen de criticasters in en zegt dat hij ook gebonden is aan omroepen. Hij kan het natuurlijk ook helemaal niet doen. Dan blijft het enige muzikale programma dat over is Beter dan het Origineel en de vijf liedjes in Ik hou van Holland.

En een liefhebber die níet in termen van superioriteit/inferioriteit over muziek praat. Daar kunnen sommigen nog wat van leren
Net wanneer ik dacht dat je post niet beter kon, gooi je er deze quote van het jaar uit!
Sommigen zouden eens een kwartier zendttijd moeten krijgen. En dan maar eens kijken wat er op Twitter etc. allemaal over gemeld wordt.

Cured
yeahyeahyeah schreef:
En een liefhebber die níet in termen van superioriteit/inferioriteit over muziek praat. Daar kunnen sommigen nog wat van leren
De spijker op zijn kop .

Ergens heeft de columnist van dienst wel een punt maar het is vooral makkelijk scoren inderdaad en echt sterk is het verhaal ook niet want die dingen die hij schrijft zijn nooit door Blokhuis verteld. Als je dan echt een punt wil maken moet je ook met echte feiten komen.

Dat Blokhuis in de programma's waar hij te gast is nooit wordt tegengesproken dat klopt dan weer wel. Uiteraard wel door "anonieme" mensen in de social media maar niet door presentatoren/gesprekspartners op de tv/radio. Dat is wel eens storend maar daar kan Blokhuis ook niet zo veel aan doen.

Ik erger me vrijwel nooit aan hem, ik vind hem altijd wel redelijk goed overkomen op tv, dit in tegenstelling tot Van Nieuwkerk wat zo langzamerhand wel een galbak eerste klas aan het worden is.

jasper1991 schreef:
Precies het omgekeerde van de post van GrafGantz.

Werkeloos Het lijkt me eerder wat ouderwets gespeld.

Nee, hij gebruikt het toch echt verkeerd hoor: taaladvies.net

Verder was mijn 'grappig' sarcastisch bedoeld, ik vind het vooral flauw en vergezocht eigenlijk.

Jeetje wat een slechte column zeg, ongelooflijk. Die zin over die Ford en die tweeduizend schoonvaders is de enige gedachte die de moeite van het opschrijven waard is. De rest zou elke schrijver met talent en zelfkritiek direct bij herlezing schrappen. Sowieso is het me een raadsel waarom die zak gebakken lucht erin slaagt zoveel aandacht voor zichzelf te genereren, James Worthy is een beetje de 'Miley Cyrus naakt op een sloopkogel' van de Nederlandse literatuur, esthetisch niet al te bijzonder en alleen schokkend voor kinderen en mensen die zich stierlijk vervelen.

Die man is schrijver?

Lijkt wel of ie Nico Dijkshoorn probeert te imiteren, en die is al zelden grappig.

Mja, het is gigantisch over de top en ook niet echt waar. Maar in een column mag je best af en toe een loopje nemen met de waarheid. Moest toch af en toe wel grinniken.

Sandokan-veld schreef:
Die zin over die Ford en die tweeduizend schoonvaders is de enige gedachte die de moeite van het opschrijven waard is.

En dat was 2 jaar geleden al een tweet van hem.

Twitter / JamesWorthy: Die #Top2000. De tering. Alsof ...

Casartelli (moderator)
Ik had nog nooit van die hele James Worthy gehoord, maar vergeleken bij dit schrijfsel zijn de stukken van Bert Brussen hoogstaande literatuur.

Onweerwolf
Mensen, het is een columnist voor fucking Spitsnieuws, daar kun je toch geen literair hoogstandje van verwachten...

Om de voorpret naar de bekendmaking van de Top2000 lijst te vergroten, leek het me leuk om een vragenlijstje op te spellen waarmee gewaagd kan worden aan voorspellingen.

1. Hoogste binnenkomer uit keuzelijst (dus excl. platen 2013):
2. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit 2013:
3. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit <2013:
4. Hoogste re-entry:
5. Grootste stijger in de top 10:
6. Hoogste notering die uit de top 10 valt:
7. Grootste stijger gehele lijst:
8. Grootste daler gehele lijst:
9. Hoogste notering die uit de Top 2000 valt:
10. Nummer 1000:
11. Nummer 2000:

1. Hoogste binnenkomer uit keuzelijst (dus excl. platen 2013): Racoon - Oceaan
2. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit 2013: Daft Punk – Get Lucky
3. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit <2013: R.E.M. - Nightswimming
4. Hoogste re-entry: The Beatles – all You Need Is Love
5. Grootste stijger in de top 10: Johnny Cash - Hurt
6. Hoogste notering die uit de top 10 valt: Adele – Someone like you (nr. 8 )
7. Grootste stijger gehele lijst: The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out (nr. 1607)
8. Grootste daler gehele lijst: Adele – Turning Tables (nr. 168)
9. Hoogste notering die uit de Top 2000 valt: Acda en de Munnik – Voetstuk Staan (nr. 1144)
10. Nummer 1000: Yes - Roundabout
11. Nummer 2000: Mud - Tigerfeet

1. Hoogste binnenkomer uit keuzelijst (dus excl. platen 2013): The Beatles - Come Together
2. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit 2013: Daft Punk - Get Lucky
3. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit <2012: The Velvet Underground - Venus In Furs
4. Hoogste re-entry: Lou Reed - Satelitte Of Love
5. Grootste stijger in de top 10: Bruce Springsteen - The River
6. Hoogste notering die uit de top 10 valt: Adele – Someone like you
7. Grootste stijger gehele lijst: The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out
8. Grootste daler gehele lijst: Michel Teló - Ai Se Te Pego
9. Hoogste notering die uit de Top 2000 valt: Acda en de Munnik – Voetstuk Staan
10. Nummer 1000: Rob De Nijs - Banger Hart
11. Nummer 2000: Miriam Makeba - Pata Pata

Onweerwolf schreef:
Mensen, het is een columnist voor fucking Spitsnieuws, daar kun je toch geen literair hoogstandje van verwachten...

Alsof dat geen goede schrijvers kunnen zijn? Vind bv. Bert Wagendorp best goed schrijven. Zijn genoeg mensen die literaire prijzen hebben gewonnen die voor mindere bladen columns hebben geschreven.

Heb het stukje niet gelezen overigens. De quote van Orbit heb ik een paar jaar terug al op Twitter voorbij zien komen, van hemzelf meen ik, dus ik geloof het verder wel.

Over vraag 1: kan je ergens zien welke platen er aan de keuzelijst toegevoegd zijn die er vorig jaar niet in stonden?

1. Hoogste binnenkomer uit keuzelijst (dus excl. platen 2013): The Beatles - Come Together
2. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit 2013: Avicii - Wake Me Up
3. Hoogste binnenkomer vrije keuze uit <2012: Rebellion (Lies)
4. Hoogste re-entry: All You Need is Love
5. Grootste stijger in de top 10: U2 - One
6. Hoogste notering die uit de top 10 valt: Clocks
7. Grootste stijger gehele lijst: The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out
8. Grootste daler gehele lijst: Tegen beter weten in hoop ik al jaren op Rood van Marco Borsato.
9. Hoogste notering die uit de Top 2000 valt: Psy - Gangnam Style
10. Nummer 1000: -
11. Nummer 2000: -

StopMakingSenseo schreef:
(quote)

En dat was 2 jaar geleden al een tweet van hem.

Twitter / JamesWorthy: Die #Top2000. De tering. Alsof ...

Dat is overigens wel vrij treurig. Ik herhaal mijn oude grappen ook wel eens. Maar om dat nou zó opzichtig te doen...

Sinds wanneer is Come Together een nummer uit 2013? (nu is Oceaan eigenlijk ook al uit 2012..)
Of wat bedoel je eigenlijk met excl.?

StopMakingSenseo schreef:
Sinds wanneer is Come Together een nummer uit 2013? (nu is Oceaan eigenlijk ook al uit 2012..)
Of wat bedoel je eigenlijk met excl.?

In de keuzelijst stonden geen platen uit 2013, dus dat bijzinnetje is om duidelijk te maken dat het bij die voorspelling geen zin heeft om een plaat uit 2013 aan te dragen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.