Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:30 uur
Plaatste dit eerst in verkeerde thread. Sorry daarvoor.
Noooooooooooooooooit!
Rammstein staat er 2 keer in.
(Weliswaar met een van hun slechtste nummers, maar toch.)
Had overigens veel liever How Soon Is Now? of Rebellion of The Unforgiven erin gezien dan Du Hast.
Noooooooooooooooooit!
Rammstein staat er 2 keer in.
(Weliswaar met een van hun slechtste nummers, maar toch.)
Had overigens veel liever How Soon Is Now? of Rebellion of The Unforgiven erin gezien dan Du Hast.
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:31 uur
Gretz schreef:
Funeral is hier op MuMe door 455 mensen in hun top 10 geplaatst. Rebellion (Lies) heeft 499 stemmen en is verreweg de meest favoriete track. Dan zou je toch zeggen dat het nummer op circa 190.000 stemmers wel minimaal 200x ingevuld is bij de vrije keuze? Ik kan me echt niet voorstellen dat het er minder zijn.
Ja ik had hem ook goede kansen gegeven, heb er ook 'tactisch' op gestemd. Misschien WOB-verzoekje laten ondertekenen door iedereen die op Rebellion heeft gestemd? Dan weet je meteen over welke cijfers je het hebt. Het is tenslotte de publieke omroep Funeral is hier op MuMe door 455 mensen in hun top 10 geplaatst. Rebellion (Lies) heeft 499 stemmen en is verreweg de meest favoriete track. Dan zou je toch zeggen dat het nummer op circa 190.000 stemmers wel minimaal 200x ingevuld is bij de vrije keuze? Ik kan me echt niet voorstellen dat het er minder zijn.

0
geplaatst: 2 december 2014, 17:34 uur
Gretz schreef:
Funeral is hier op MuMe door 455 mensen in hun top 10 geplaatst. Rebellion (Lies) heeft 499 stemmen en is verreweg de meest favoriete track. Dan zou je toch zeggen dat het nummer op circa 190.000 stemmers wel minimaal 200x ingevuld is bij de vrije keuze? Ik kan me echt niet voorstellen dat het er minder zijn.
Oh, ik ook niet. Maar om als alternatief nummer in de Top 2000 te komen moet je de redactie zien te overtuigen met veel stemmen. No One Knows zal vast niet in de achterhoede terechtkomen. Idem voor Rammstein.
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:42 uur
Jammer van Rebellion, maar ik zie wel iets waar ik erg blij van wordt: Firth of Fifth van Genesis staat erin. Die heb ik al jarenlang bij mijn vrije keuzes staan
.
.
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:42 uur
Teunnis schreef:
Oh, ik ook niet. Maar om als alternatief nummer in de Top 2000 te komen moet je de redactie zien te overtuigen met veel stemmen. No One Knows zal vast niet in de achterhoede terechtkomen. Idem voor Rammstein.
(quote)
Ja, zoiets zal het wel zijn. Die drempelwaarde hebben ze niet gesteld op het aantal stemmen wat genoeg is om op de 2000e positie te eindigen. Zoals starbright boy al zei doet Radio 2 hoogstwaarschijnlijk aan gefaseerd toelaten en dit is een manier om dat voor elkaar te krijgen.

Voor nummers zoals Glory Box die dit jaar in de keuzelijst mochten geldt die drempel niet, en dan halen alternatieve nummers het vaak net wel.
Of het is allemaal de schuld van die Facebook-actie, en de stemmen op Arcade Fire zijn ongeldig verklaard...
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:44 uur
royh schreef:
Jammer van Rebellion, maar ik zie wel iets waar ik erg blij van wordt: Firth of Fifth van Genesis staat erin. Die heb ik jarenlang bij mijn vrije keuzes staan
.
Jammer van Rebellion, maar ik zie wel iets waar ik erg blij van wordt: Firth of Fifth van Genesis staat erin. Die heb ik jarenlang bij mijn vrije keuzes staan
. 
Goed nieuws! Zeer verdiend ook.
Master of Puppets staat er dit jaar ook in.
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:45 uur
Veel nieuwe binnenkomers dit jaar. Eerst al heel veel nieuwe nummers in de keuzelijst, nu ook al aardig wat vrije keuzes. Iemand al afvallers gevonden? (Veel uit Volendam hopelijk)
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:47 uur
Gebruiker43757 schreef:

Dat Master of Puppets erin staat, vind ik ook geweldig. Disarm van the Smashing Pumpkins heeft het ook gered (quote)

. True van Spandau Ballet na 4 jaar afwezigheid ook weer in de lijst.
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:52 uur
yeahyeahyeah schreef:
Misschien WOB-verzoekje laten ondertekenen door iedereen die op Rebellion heeft gestemd? Dan weet je meteen over welke cijfers je het hebt. Het is tenslotte de publieke omroep
Misschien WOB-verzoekje laten ondertekenen door iedereen die op Rebellion heeft gestemd? Dan weet je meteen over welke cijfers je het hebt. Het is tenslotte de publieke omroep
Haha, dat wil ik wel doen hoor.
Overigens lijkt QOTSA me inderdaad wel een stuk populairder dan Arcade Fire. No One Knows is toch wel een van de grootste altohits van de 00s, samen met Chop Suey van System of a Down. Het publiek dat van hardere gitaarmuziek houdt is ook vrij groot.
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:58 uur
Zeer jammer dat nummers als Rebellion ( Lies ) & How Soon is Now? weer ontbreken.......
Wel zeer content met de binnenkomst van o.a. QATSA - No One Knows, Underworld - Born Slippy, Portishead - Glory Box, Massive Attack - Teardrop, The Stone Roses - Fools Gold, Editors - Papillon/Smokers Outside.... & The Prodigy - Out of Space/Firestarter.
Wel zeer content met de binnenkomst van o.a. QATSA - No One Knows, Underworld - Born Slippy, Portishead - Glory Box, Massive Attack - Teardrop, The Stone Roses - Fools Gold, Editors - Papillon/Smokers Outside.... & The Prodigy - Out of Space/Firestarter.

0
geplaatst: 2 december 2014, 17:58 uur
herman schreef:
Overigens lijkt QOTSA me inderdaad wel een stuk populairder dan Arcade Fire. No One Knows is toch wel een van de grootste altohits van de 00s, samen met Chop Suey van System of a Down. Het publiek dat van hardere gitaarmuziek houdt is ook vrij groot.
Now that you mention it,
Chop Suey staat er ook in

Ik zie verbetering na verbetering.
Volgend jaar dan maar Arcade Fire en How Soon Is Now?
0
geplaatst: 2 december 2014, 17:59 uur
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:01 uur
Daar mag je inderdaad een
bij plaatsen: de laatste keer in 2000 genoteerd. Wel super overigens. Angel of Death van Slayer keert ook terug na een jaar afwezigheid. En het lijkt erop dat Echoes van Pink Floyd een vaste waarde in de lijst is geworden.
bij plaatsen: de laatste keer in 2000 genoteerd. Wel super overigens. Angel of Death van Slayer keert ook terug na een jaar afwezigheid. En het lijkt erop dat Echoes van Pink Floyd een vaste waarde in de lijst is geworden.
0
Cured
geplaatst: 2 december 2014, 18:02 uur
N.A.V. het gemekkeer over lijstjes. 
Ik heb voor de fun eens onze nr. 100 album van The Killers (Hot Fuzz ?) ''bekeken.
.129 mensen hebben die in de top 10 staan. Ik heb de eerste 20 maar eens gecheckt en 6 hebben afgelopen jaar summier ingelogd. Als ik dit doortrek naar 120 stemmers op dit album kom je op een man of 35; dat is toch niet representatief ! Het is al 1000 keer geoppeerd inderdaad, maar Jordy; kap met dit systeem. Totaal geen dynamiek en ook nog matige albums in die top 100, ongeacht mijn smaak Ik zie het pobleem niet. Technisch moet dat makkelijk kunnen en komt die top 100 alleen maar ten goede (van mij hoeft die 250 niet eens eigelnijk, enfin)
Om er een serieuze, actieve site van te maken moet je gewoon elke maand je top 10 updaten/opnieuw invullen of de 'sitemanager' moet die laten vervallen net als die rotatielijst. Je krijgt een veel, veel beter en actueler beeld anno 2015 !! Er zullen zat mensen zijn uit 2007 bijv. die nu een (heel) ander lijstje zouden maken of niet eens meer verschijnen.

Ik heb voor de fun eens onze nr. 100 album van The Killers (Hot Fuzz ?) ''bekeken.
.129 mensen hebben die in de top 10 staan. Ik heb de eerste 20 maar eens gecheckt en 6 hebben afgelopen jaar summier ingelogd. Als ik dit doortrek naar 120 stemmers op dit album kom je op een man of 35; dat is toch niet representatief ! Het is al 1000 keer geoppeerd inderdaad, maar Jordy; kap met dit systeem. Totaal geen dynamiek en ook nog matige albums in die top 100, ongeacht mijn smaak Ik zie het pobleem niet. Technisch moet dat makkelijk kunnen en komt die top 100 alleen maar ten goede (van mij hoeft die 250 niet eens eigelnijk, enfin)
Om er een serieuze, actieve site van te maken moet je gewoon elke maand je top 10 updaten/opnieuw invullen of de 'sitemanager' moet die laten vervallen net als die rotatielijst. Je krijgt een veel, veel beter en actueler beeld anno 2015 !! Er zullen zat mensen zijn uit 2007 bijv. die nu een (heel) ander lijstje zouden maken of niet eens meer verschijnen.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:04 uur
Stond al in de keuzelijst, en is niet hun beste, maar toch:
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Woohoo!
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Woohoo!
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:05 uur
Yeah, Jungleland en Master Of Puppets!! 
Maar zo te zien ook geen Arctic Monkeys... die zouden in Engeland in de top 100 staan.
Lithium van Nirvana staat er nu voor de derde achtereenvolgende keer in, maar In Bloom niet.
Wel: Nina Simone met AIN'T GOT NO - I GOT LIFE.

Maar zo te zien ook geen Arctic Monkeys... die zouden in Engeland in de top 100 staan.

Lithium van Nirvana staat er nu voor de derde achtereenvolgende keer in, maar In Bloom niet.
Wel: Nina Simone met AIN'T GOT NO - I GOT LIFE.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:06 uur
laxus11 schreef:
King Crimson staat er ook in
Dat is dan weer 12 minuten zendtijd King Crimson staat er ook in
.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:08 uur
starbright boy schreef:
Born Slippy van Underworld is ook nieuw in de lijst.
Deze had ik al voorspeld
Calm After The Storm - Common Linnets
Nothing Really Matters - Mr Probz
In Your Arms - Chef'Special
Home - Dotan
Strong - London Grammar
en die staan er niet zo verrassend ook allemaal in.
Ook Rather Be van Clean Bandit, Wreckin Ball van Miley Cyrus en A Sky Full of Stars van ColdplayBorn Slippy van Underworld is ook nieuw in de lijst.
Deze had ik al voorspeld
Calm After The Storm - Common Linnets
Nothing Really Matters - Mr Probz
In Your Arms - Chef'Special
Home - Dotan
Strong - London Grammar
en die staan er niet zo verrassend ook allemaal in.
Zo te zien geen Dark Horse van Katy P.
edit: Love Never Felt So Good van Michael Jackson ook erin.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:10 uur
chevy93 schreef:
Wreckin Ball van Miley Cyrus
Wreckin Ball van Miley Cyrus

Coldplay heeft ook 100 betere nummers gemaakt dan A Sky Full of Stars.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:12 uur
Gebruiker43757 schreef:

Inderdaad, dan liever deze: Staat ie in de top 2000(quote)

0
geplaatst: 2 december 2014, 18:13 uur
Ik had het net niet zo bekeken, maar dit zeer waarschijnlijk de meest logische reden voor het feit dat een aantal alternatieve rock- en metalbands nu zonder hulp de lijst halen
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:22 uur
Geweldig nummer van Bowie. Prima dat er nu ook een nummer uit zijn latere periode in de lijst staat. Mijn eerste indruk is dat de lijst er behoorlijk op vooruit is gegaan.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:24 uur
Dat gevalletje arcadefire-light is dan ook een grachtengordel/3fm-favoriet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.