Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:27 uur
Mathough schreef:
High And Dry van Radiohead staat er ook in.
En Fake Plastic Trees.High And Dry van Radiohead staat er ook in.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:34 uur
Kan het zijn dat er niets van Arcade Fire in de top 2000 staat omdat ze gewoon te veel goede nummers hebben en daardoor de spreiding te groot? Rebellion is natuurlijk geweldig maar persoonlijk vind ik Intervention en Sprawl II nog beter. De band is misschien wel gewoon te goed ... zucht...
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:35 uur
herman schreef:
Dat gevalletje arcadefire-light is dan ook een grachtengordel/3fm-favoriet.
Dat gevalletje arcadefire-light is dan ook een grachtengordel/3fm-favoriet.
Hier vanuit de Rivierenbuurt zijn we daar niet enthousiast over.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:36 uur
Misschien staat Arcade Fire er stiekem wel met een totaal obscuur nummer in, waarvan niemand de moeite heeft gedaan om het op te zoeken 

0
geplaatst: 2 december 2014, 18:36 uur
bashaan67 schreef:
Kan het zijn dat er niets van Arcade Fire in de top 2000 staat omdat ze gewoon teveel goede nummers hebben en daardoor de spreiding te groot? Rebellion is natuurlijk geweldig maar persoonlijk vind ik Intervention en Sprawl II nog beter. De band is misschien wel gewoon te goed ... zucht...
Buiten dit forum ken ik niemand die Arcade Fire luistert en ik ken toch heel veel muziekfreaks. Volgens mij hebben ze toch echt een minder groot gevolg als dat velen hier denken. Staat Bliss van Muse er nu eindelijk in? Dat is toch de grootste hit uit hun carriere (na Uprising). Hoe kan dat dan dat je er nooit op kan stemmen?Kan het zijn dat er niets van Arcade Fire in de top 2000 staat omdat ze gewoon teveel goede nummers hebben en daardoor de spreiding te groot? Rebellion is natuurlijk geweldig maar persoonlijk vind ik Intervention en Sprawl II nog beter. De band is misschien wel gewoon te goed ... zucht...
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:37 uur
Nee, ik dacht even van wel, maar om een of andere reden als je Bliss intypt krijg je te horen dat Tubular Bells erin staat.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:37 uur
Logisch dat je het met zo'n titel niet gaat redden
: Staat ie in de top 2000. Goed nieuws: naast deze titel zijn er nog 4 andere nummers van dit duo verdwenen.
: Staat ie in de top 2000. Goed nieuws: naast deze titel zijn er nog 4 andere nummers van dit duo verdwenen.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:42 uur
bashaan67 schreef:
Kan het zijn dat er niets van Arcade Fire in de top 2000 staat omdat ze gewoon te veel goede nummers hebben en daardoor de spreiding te groot?
Kan het zijn dat er niets van Arcade Fire in de top 2000 staat omdat ze gewoon te veel goede nummers hebben en daardoor de spreiding te groot?
Speelt ongetwijfeld ook mee. Het typische 3FM-publiek is alleen bekend met de laatste 2 platen. Zij zullen eerder op Ready to Start, We Used to Wait of The Suburbs stemmen. Bij de zeroeslijst van 3FM kun je ook nooit stemmen op Funeral-nummers. En Funeral komt ook nooit in de Hemelse Honderd omdat hij niet in de voorselectie staat in tegenstelling tot The Suburbs.

0
geplaatst: 2 december 2014, 18:44 uur
Ben benieuwd hoeveel nieuwe binnenkomers er via de vrije keuze bijgekomen zijn en dan specifiek niet de nieuwe nummers (Dotan, Clean Bandit etc.). Voorlopig Jungleland en Firth of Fifth.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:44 uur
Met Chop Suey erin ben ik al zeer tevreden, maar ook deze plaat is er EIN-DE-LIJK in
The Killers - Mr Brightside
Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:48 uur
Buiten dit forum ken ik niemand die Arcade Fire luistert en ik ken toch heel veel muziekfreaks. Volgens mij hebben ze toch echt een minder groot gevolg als dat velen hier denken.
Lijkt me ietwat overdreven maar je hebt gelijk dat ze bij het grote publiek nog steeds relatief onbekend zijn. Een paar jaar geleden werden ze nog regelmatig door 3FM gedraaid maar helaas de laatste tijd bijna niet meer. Erg jammer want ik denk dat hun muziek een breder publiek verdient...
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:52 uur
Damien Rice ook nieuw: Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:54 uur
Ik wilde het net gaan opzoeken.
9 Crimes blijft er ook in staan.
0
geplaatst: 2 december 2014, 18:58 uur
mauricedegier schreef:
Met Chop Suey erin ben ik al zeer tevreden, maar ook deze plaat is er EIN-DE-LIJK in
Wow, die zag ik niet aankomen. Wel opvallend dat in 2014 zo'n beetje alle noemenswaardige harde gitaarrockbandjes nieuw binnenkomen. (M.u.v. Arctic Monkeys) Was Mr. Brightside al die jaren hiervoor nu echt niet populair genoeg?
Ik kan dat echt niet geloven. Voor mij nu toch wel voldoende bewijs dat deze stelling dicht bij de waarheid zit:starbright boy schreef:
Dat soort bands worden altijd gefaseerd toegelaten.
Dat soort bands worden altijd gefaseerd toegelaten.
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:04 uur
Gretz schreef:
Wow, die zag ik niet aankomen. Wel opvallend dat in 2014 zo'n beetje alle noemenswaardige harde gitaarrockbandjes nieuw binnenkomen. (M.u.v. Arctic Monkeys) Was Mr. Brightside al die jaren hiervoor nu echt niet populair genoeg?
Ik kan dat echt niet geloven. Voor mij nu toch wel voldoende bewijs dat deze stelling dicht bij de waarheid zit:
Mij lijkt dat dit voor Arcade Fire eveneens geldt.(quote)
Ik kan dat echt niet geloven. Voor mij nu toch wel voldoende bewijs dat deze stelling dicht bij de waarheid zit:(quote)
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:06 uur
Als ik zoek op Mia van Gorky maakt die er Ik Neem Je Mee van Gers Pardoel van. 

0
geplaatst: 2 december 2014, 19:06 uur
The Smashing Pumpkins erin met Disarm, Tonight en 1979 
Tonight, Tonight is samen met Teardrop en Fools Gold de enige van mijn lijstje die het gehaald heeft
(al hou ik enige slagen om de arm wat betreft spelling van de nummers en daarmee samenhangende intelligentie van de zoekfunctie, het oogt wel een beetje amateuristisch namelijk)

Tonight, Tonight is samen met Teardrop en Fools Gold de enige van mijn lijstje die het gehaald heeft

(al hou ik enige slagen om de arm wat betreft spelling van de nummers en daarmee samenhangende intelligentie van de zoekfunctie, het oogt wel een beetje amateuristisch namelijk)
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:07 uur
Uiteraard. The Smiths staan er ook pas sindskort in. Echt niet dat ineens zoveel populairder werden in 2012.
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:20 uur
Stappenplan van Radio 2. 
2007: Belangrijke alternatieve rockbands uit de jaren 70+80+90 (Pearl Jam, Nirvana, Radiohead, Joy Division, The Clash, Visage).
2011: Populaire (stadion)rockbands uit de jaren 00 (Muse, Red Hot Chili Peppers, Elbow, Rage Against the Machine).
2014: Grote (hard)rock-/metalbands uit de jaren 00 (QOTSA, System of a Down, The Killers, Rammstein). Toonaangevende dance/triphop uit de jaren 90 (Massive Attack, Portishead, Air, Underworld, The Prodigy).
2017/2018? Belangrijke indiebands uit de 21e eeuw (Arcade Fire, The National, Sigur Rós, Interpol, Sufjan Stevens, Bloc Party etc.).
Na 2021? Populaire hiphop (Kanye West, Nas, 2pac, Snoop Dogg, Macklemore & Ryan Lewis etc.).

2007: Belangrijke alternatieve rockbands uit de jaren 70+80+90 (Pearl Jam, Nirvana, Radiohead, Joy Division, The Clash, Visage).
2011: Populaire (stadion)rockbands uit de jaren 00 (Muse, Red Hot Chili Peppers, Elbow, Rage Against the Machine).
2014: Grote (hard)rock-/metalbands uit de jaren 00 (QOTSA, System of a Down, The Killers, Rammstein). Toonaangevende dance/triphop uit de jaren 90 (Massive Attack, Portishead, Air, Underworld, The Prodigy).
2017/2018? Belangrijke indiebands uit de 21e eeuw (Arcade Fire, The National, Sigur Rós, Interpol, Sufjan Stevens, Bloc Party etc.).
Na 2021? Populaire hiphop (Kanye West, Nas, 2pac, Snoop Dogg, Macklemore & Ryan Lewis etc.).
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:23 uur
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:23 uur
Gretz schreef:
Stappenplan van Radio 2.
2017/2018? Belangrijke indiebands uit de 21e eeuw (Arcade Fire, The National, Arctic Monkeys, Sigur Rós, Interpol, Sufjan Stevens etc.).
Na 2021? Hiphop (Kanye West, Nas, 2pac, Snoop Dogg).
Nirvana met Smells like teen spirit werd in 2005 voor het eerst toegelaten Stappenplan van Radio 2.

2017/2018? Belangrijke indiebands uit de 21e eeuw (Arcade Fire, The National, Arctic Monkeys, Sigur Rós, Interpol, Sufjan Stevens etc.).
Na 2021? Hiphop (Kanye West, Nas, 2pac, Snoop Dogg).
. Black van Pearl Jam mocht wachten tot 2009. En om te bewijzen dat je ook moet wachten als je geen alternatieve band meer bent: Innuendo van Queen (vorig jaar de een na hoogste notering van de groep) mocht de lijst pas in 2006 betreden. Dit jaar pas voor het eerst: Firth of Fifth van Genesis (notabene uit 1973).
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:27 uur
royh schreef:
. En Black van Pearl Jam mocht wachten tot 2009. En om te bewijzen dat je ook moet wachten als je geen alternatieve band meer bent: Innuendo van Queen (vorig jaar de een na hoogste notering van de groep) mocht de lijst pas in 2006 betreden.
(quote)
Nirvana met Smells like teen spirit werd in 2005 voor het eerst toegelaten
. En Black van Pearl Jam mocht wachten tot 2009. En om te bewijzen dat je ook moet wachten als je geen alternatieve band meer bent: Innuendo van Queen (vorig jaar de een na hoogste notering van de groep) mocht de lijst pas in 2006 betreden. Die had ik dan even verkeerd in mijn hoofd. Is Smells Like Teen Spirit toch minstens 5 jaar bewust uit de lijst gehouden.
royh schreef:
En om te bewijzen dat je ook moet wachten als je geen alternatieve band meer bent: Innuendo van Queen (vorig jaar de een na hoogste notering van de groep) mocht de lijst pas in 2006 betreden. Dit jaar pas voor het eerst: Firth of Fifth van Genesis (notabene uit 1973).
En om te bewijzen dat je ook moet wachten als je geen alternatieve band meer bent: Innuendo van Queen (vorig jaar de een na hoogste notering van de groep) mocht de lijst pas in 2006 betreden. Dit jaar pas voor het eerst: Firth of Fifth van Genesis (notabene uit 1973).
Het gaat me meer om het algemene beeld. Ook het feit dat Radio 2 de keuzelijst bewust beperkt houdt maar wel af en toe een paar nieuwe bands toevoegt speelt hierin mee. Bands toevoegen aan de keuzelijst is een natuurlijk ogende fasering. No way dat The Smashing Pumpkins binnen afzienbare tijd in de lijst waren als ze niet in de keuzelijst hadden gestaan. Blijkbaar kregen ze dit jaar de zegen. Zelfde verhaal voor Portishead.
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:28 uur
Door letters te proberen, kan je overigens achterhalen welke plaat het hoogste staat.
Typ de artiestennaam en doe als titel bv. E.
Eagles - E levert Hotel California op
Eagles - W levert New Kid in Town op.
De hoogste Radiohead is Creep, daarna Street Spirit
Fix You staat boven Clocks.
Comfortably Numb boven Shine On.
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:32 uur
Gretz schreef:
Die had ik dan even verkeerd in mijn hoofd. Is Smells Like Teen Spirit toch minstens 5 jaar bewust uit de lijst gehouden.
Het gaat me meer om het algemene beeld. Ook het feit dat Radio 2 de keuzelijst bewust beperkt houdt maar wel af en toe een paar nieuwe bands toevoegt speelt hierin mee. Bands toevoegen aan de keuzelijst is een natuurlijk ogende fasering. No way dat The Smashing Pumpkins binnen afzienbare tijd in de lijst waren als ze niet in de keuzelijst hadden gestaan. Blijkbaar kregen ze dit jaar de zegen. Zelfde verhaal voor Portishead.
Het lijkt inderdaad een natuurlijk ogende fasering, maar de kenners weten wel beter. Overigens een prima betoog van jouw kant met goede voorbeelden.(quote)
Die had ik dan even verkeerd in mijn hoofd. Is Smells Like Teen Spirit toch minstens 5 jaar bewust uit de lijst gehouden.
(quote)
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:34 uur
En Daft Punk - Around The World heeft het ook gehaald! 
En One More Time ook!

En One More Time ook!
0
geplaatst: 2 december 2014, 19:35 uur
En James Blake - Limit to Your Love ook! Staat 'ie in de Top 2000? - staatieindetop2000.nl
Dus zo'n beetje elk alternatief nummer dat dit jaar nieuw op de keuzelijst stond.
Dus zo'n beetje elk alternatief nummer dat dit jaar nieuw op de keuzelijst stond.

0
geplaatst: 2 december 2014, 19:36 uur
chevy93 schreef:
Door letters te proberen, kan je overigens achterhalen welke plaat het hoogste staat.
Earth Song als hoogste Michael Jackson?Door letters te proberen, kan je overigens achterhalen welke plaat het hoogste staat.
En Let It Be de hoogste Beatles?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.