MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Donna Summer, Curtis, Roots, GMF, Nina & Funkadelic: mooi lijstje Teunnis!

Dat had zo maar mijn lijst kunnen zijn

Leuk om te lezen, Sundance. Ik ben lang bezig geweest om mijn lijstje te maken. Veel liedjes moesten helaas op het laatste moment afvallen ("Inch' Allah" van Adamo was de laatste afvaller. Ik kon het gevoelsmatig niet maken, om niet op "Common People" van Pulp te stemmen). Ik heb het maken van mijn Top 2000-lijstje nog nooit zo moeilijk gevonden als dit jaar. Zelfs het kiezen van mijn vrije keuzes was dit jaar erg lastig...

Zeer mooie vrije keuzes Sundance!

Ik zie behoorlijk wat overeenkomsten qua smaak. "One Day Like This" van Elbow was één van mijn laatste afvallers. Ik ken niet alle liedjes uit jouw lijstje, maar volgens mij kan ik zeker 20 van de 25 keuzes waarderen.

Sgt. Revolver schreef:
(quote)

Ik zie behoorlijk wat overeenkomsten qua smaak. "One Day Like This" van Elbow was één van mijn laatste afvallers. Ik ken niet alle liedjes uit jouw lijstje, maar volgens mij kan ik zeker 20 van de 25 keuzes waarderen.

Heb jouw lijstje ook even bekeken. Is wel gevarieerder dan de mijne. Ben eigenlijk Nederlandstalig vergeten, De Kift, Andre Manuel (Kraaien) of Broeder Dieleman (Adriana).
Een lijst met je all time favorites samenstellen is eigenlijk ondoenlijk.

Ik klets uit mijn nek, de gevarieerde lijst komt van Gretz

Doet me goed om Roxy Music in je lijstje te zien staan. Van dat nummer ga ik altijd helemaal uit mijn dak.

Dwarsdoorsnede van miin muzieksmaak, rekening houdend met de liedjes die de grootste kans maken om hoog te eindigen. Plus wat jonge nummers om te vernieuwen in de lijst:

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Harm - stemmen.top2000.nl

Mooi (en verrassend) om Wichita lineman ook aan te treffen, Luuk!

harm1985 schreef:
Dwarsdoorsnede van miin muzieksmaak, rekening houdend met de liedjes die de grootste kans maken om hoog te eindigen. Plus wat jonge nummers om te vernieuwen in de lijst:

NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Harm - stemmen.top2000.nl

Dat zijn al twee stemmen voor Revelator. Top!
(ondanks dat het niet in de top 2000 gaat eindigen natuurlijk)

Wel erg veel Arcade Fire in je lijst. Wat meer ruimte voor goedgemaakte pop zou de lijst denk ik wel goed doen.

Persoonlijk heb ik Abba liever ook wat vaker in de lijst dan The Beatles (58 nummers), The Rolling Stones (46 nummers) en Michael Jackson (29).

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Wel erg veel Arcade Fire in je lijst. Wat meer ruimte voor goedgemaakte pop zou de lijst denk ik wel goed doen.

Onweerwolf
Sandokan-veld schreef:
(quote)

Ja sorry, ik ben nogal alternatief.

Echo & the Bunnymen vergeten. Die had ik er wel heel erg graag in willen hebben. Stom!

edit: ik heb nog niet bevestigd zie ik

Snel wijzigen: NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Eric - stemmen.top2000.nl

Hé, mag je dit jaar tien vrije keuzes invullen! Schijnbaar gaan ze steeds meer waarde hechten aan vrije keuzes om zo de keuzelijst voor het jaar daarop aan te kunnen vullen. Fijn.

titan (crew)
stoepkrijt schreef:
Schijnbaar gaan ze steeds meer waarde hechten aan vrije keuzes om zo de keuzelijst voor het jaar daarop aan te kunnen vullen.

Dat gebeurt nog vrij beperkt. Dit jaar zijn ongeveer 250 nummers toegevoegd aan de keuzelijst. Ze kunnen beter jaarlijks standaard alle nummers die minstens een X aantal stemmen via de vrije keuze halen toevoegen.

Mijn lijst;

keuzelijst:
SUPERTRAMP - Hide in your shell (1974)
PINK FLOYD - Wish you were here (1975)
PINK FLOYD - Comfortably numb (1979)
ULTRAVOX - Vienna (1980)
THE CURE - A Forest (1980)
NEW ORDER - Blue Monday (1983)
DEPECHE MODE - Enjoy the silence (1990)
NIRVANA - Smells like teen spirit (1991)
PEARL JAM - Black (1991)
THE VERVE - Bitter sweet symphony (1997)
AIR - All I need (1998)
SAYBIA - The Day after tomorrow (2001)
COLDPLAY - Clocks (2002)
COLDPLAY - Fix you (2005)
KEANE - Sovereign light cafe (2012)

vrije keuze:
GENESIS - The Carpet crawlers (1974)
SIMPLE MINDS - New Gold dream '81, 82, 83, 84' (1982)
MARILLION - Heart of Lothian (1985)
THE SMITHS - Bigmouth strikes again (1986)
THE CHURCH - Under the milky way (1988)
SONIC YOUTH - Teenage riot (1988)
THE PIXIES - Monkey gone too heaven (1989)
DAFT PUNK - Alive (1997)
ARCADE FIRE - Rebellion (Lies) (2004)
THE WAR ON DRUGS - Under the pressure (2014)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:12 uur

geplaatst: vandaag om 14:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.