Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:00 uur
Kun je nagaan wat een impact Imagine in een paar weken tijd heeft gewonnen.
Normaal gesproken geen top 10 materiaal.
Ik kan er wel mee leven. Ook 35 jaar geleden dat Lennon werd vermoord in December.
Normaal gesproken geen top 10 materiaal.
Ik kan er wel mee leven. Ook 35 jaar geleden dat Lennon werd vermoord in December.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:00 uur
Jester schreef:
Dat laatste is in ieder geval een meevaller.
De Breij zal ik denk wel richting top 10 gaan (stond vorig jaar op 19). Op 2 december kun je checken of een bepaald nummer in de lijst staat via staatieindetop2000.nl en op 16 december wordt de hele lijst bekend gemaakt. Er zijn dit jaar 4,5 miljoen stemmen uitgebracht: dat is een nieuw record (een stijging van 20 % ten opzichte van vorig jaar), maar dat komt natuurlijk ook omdat er meer vrije keuzes konden worden opgegeven.Dat laatste is in ieder geval een meevaller.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:03 uur
De Top 2000 wordt gemanipuleerd, dat is inmiddels wel bewezen. Of dat ook hier het geval is.....
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:06 uur
Zou best kunnen, 4.5 miljoen stemmen slaat natuurlijk ook weer nergens op 

0
geplaatst: 27 november 2015, 23:07 uur
Ik dacht dat de Top 2000-organisatie nummers waarvoor opgeroepen werd om er op te stemmen mocht boycotten. Benieuwd wat er met 'Gotta Catch 'em All' gebeurt. Ik snap dat het sentiment dat 'Imagine' oproept nu goed valt, maar ik heb de anti-religieuze ondertoon van het nummer altijd maar flauw gevonden.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:08 uur
Het zal heus wel een voorkeursbehandeling hebben gehad.
Anderzijds is Imagine weer behoorlijk actueel.
Wat dat aangaat een tijdloos liedje.
Anderzijds is Imagine weer behoorlijk actueel.
Wat dat aangaat een tijdloos liedje.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:13 uur
Slowgaze schreef:
Ik snap dat het sentiment dat 'Imagine' oproept nu goed valt, maar ik heb de anti-religieuze ondertoon van het nummer altijd maar flauw gevonden.
Ik snap dat het sentiment dat 'Imagine' oproept nu goed valt, maar ik heb de anti-religieuze ondertoon van het nummer altijd maar flauw gevonden.
Daar heb je een goed punt.

0
geplaatst: 27 november 2015, 23:26 uur
Wel leuk voor de variatie een nieuwe nummer 1. Zoveel stemmen vanwege de utopische/onrealistische boodschap die Imagine uitdraagt vind ik op zich prima, al zou een meer eigentijdse song zoals Iron Sky van Paolo Nutini de hoge positie meer verdienen. Puur op muzikale gronden is Imagine helaas een weinig bijzonder nummer (gaat richting saai). Ik heb het helemaal niet op Bohemian Rhapsody, maar in dat nummer gebeuren meer interessante dingen.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:32 uur
Weer eens wat anders op nr 1 en zeker niet onverwacht door de campagne van Radio 2, lukte destijds ook al met Avond. Gelukkig zijn er nog 1997 nrs die de lijst wel interessant maken. Al vrees ik dat dat verschrikkelijke Hello van Adele wel eens veel te hoog of zelfs als allerhoogste binnen gaat komen!
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:38 uur
Gretz schreef:
Wel leuk voor de variatie een nieuwe nummer 1. Zoveel stemmen vanwege de utopische doch onrealistische boodschap die Imagine uitdraagt vind ik op zich prima, al zou een meer eigentijdse song zoals Iron Sky van Paolo Nutini de hoge positie meer verdienen. Puur op muzikale gronden is Imagine helaas een weinig bijzonder nummer (gaat richting saai). Ik heb het helemaal niet op Bohemian Rhapsody, maar in dat nummer gebeuren meer interessante dingen.
Ik vind Imagine muzikaal gezien ook niet bijzonder, wat dat betreft is die 1e plek niet verdiend, maar gezien de gebeurtenissen de afgelopen weken was te verwachten dat de nodige stemmers een statement wilden maken c.q. met de hype mee wilden doen. Wel leuk voor de variatie een nieuwe nummer 1. Zoveel stemmen vanwege de utopische doch onrealistische boodschap die Imagine uitdraagt vind ik op zich prima, al zou een meer eigentijdse song zoals Iron Sky van Paolo Nutini de hoge positie meer verdienen. Puur op muzikale gronden is Imagine helaas een weinig bijzonder nummer (gaat richting saai). Ik heb het helemaal niet op Bohemian Rhapsody, maar in dat nummer gebeuren meer interessante dingen.
Bohemian Rhapsody is inderdaad veel interessanter, ook al vind ik dat nummer redelijk overschat (zelfs binnen het Queen-oeuvre): ik hoor liever Innuendo, die zou ook hoger moeten staan dan de 44e plek van vorig jaar. Iron Sky zal denk ik wel in de top 100 binnenkomen, misschien zelfs wel top 50.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:38 uur
John Lennon op één, ach ja... de top 5 bestaat dus voor het eerst sinds 2004 niet uit dezelfde vijf nummers!
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:39 uur
Mensen zijn gewoon door de hype aangezet om op 'Imagine' van John Lennon te gaan stemmen. En dat schaadt de eerlijkheid in de Top-2000. Ik hoop dat Pink Floyd minstens twee keer in de top-10 staat en dat Claudia de Breij er buiten valt.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:39 uur
freitzen schreef:
John Lennon op één, ach ja... de top 5 bestaat dus voor het eerst sinds 2004 niet uit dezelfde vijf nummers!
Dat is een klein pluspuntje.John Lennon op één, ach ja... de top 5 bestaat dus voor het eerst sinds 2004 niet uit dezelfde vijf nummers!
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:45 uur
adri1982 schreef:
Mensen zijn gewoon door de hype aangezet om op 'Imagine' van John Lennon te gaan stemmen. En dat schaadt de eerlijkheid in de Top-2000. Ik hoop dat Pink Floyd minstens twee keer in de top-10 staat en dat Claudia de Breij er buiten valt.
Ik hoop ook op minstens 2 x Pink Floyd, liever nog 3 x, maar dat zal wel moeilijk worden gezien de concurrentie. Black en Mag ik dan bij jou staan te dringen om de top 10 binnen te komen.Mensen zijn gewoon door de hype aangezet om op 'Imagine' van John Lennon te gaan stemmen. En dat schaadt de eerlijkheid in de Top-2000. Ik hoop dat Pink Floyd minstens twee keer in de top-10 staat en dat Claudia de Breij er buiten valt.
0
geplaatst: 27 november 2015, 23:57 uur
Ik vind Imagine geen onaardig nummer (beter dan Eagles, veel minder dan Queen), maar jammer dat het op deze manier moet. Het ging in de media en zelfs op radio 2 steeds maar weer over imagine. Dan is dit natuurlijk geen verrassing. Radio 2 zou geen nummers moeten bannen vanwege acties, een stem is een stem, maar om nou zelf een nummer zo te pushen maakt het er echt niet leuker op.
Ik vind het ook helemaal niet per se beter als de top 10 elk jaar compleet zou veranderen. Het is toch een aller tijden lijst.
Ik vind het ook helemaal niet per se beter als de top 10 elk jaar compleet zou veranderen. Het is toch een aller tijden lijst.
0
geplaatst: 28 november 2015, 00:00 uur
Wees blij dat het net de Eagles Of Death Metal is...
Ja, het is een hype en nee dat is vast niet helemaal gemanipuleerd. Mensen zijn nu eenmaal erg raar met dit soort verschrikkelijke gebeurtenissen. Franse vlaggetjes op FB. Hier wordt opgeroepen om dat Bataclan bandje in de rotatielijst te zetten. Om maar te laten zien hoe je meeleeft. Radio 2 past daar uitstekend bij met z'n eindejaarslijstje.
De kans is overigens vrij klein dat ik om 23:55 voor de radio ga liggen om met Imagine mee te deinen.
Zeg maar gerust nihil.
Zeg, staat Iron Maiden daar nu al eens in? En waar staat Slayer?
Oh, ik zie het al. Hier in mijn platenkast.
Ja, het is een hype en nee dat is vast niet helemaal gemanipuleerd. Mensen zijn nu eenmaal erg raar met dit soort verschrikkelijke gebeurtenissen. Franse vlaggetjes op FB. Hier wordt opgeroepen om dat Bataclan bandje in de rotatielijst te zetten. Om maar te laten zien hoe je meeleeft. Radio 2 past daar uitstekend bij met z'n eindejaarslijstje.
De kans is overigens vrij klein dat ik om 23:55 voor de radio ga liggen om met Imagine mee te deinen.
Zeg maar gerust nihil.
Zeg, staat Iron Maiden daar nu al eens in? En waar staat Slayer?
Oh, ik zie het al. Hier in mijn platenkast.
0
geplaatst: 28 november 2015, 00:04 uur
royh schreef:
. Ik heb ook het liefst dat 'Wish you were here', 'Shine on you crazy diamond' en 'Comfortably numb' alle 3 in de Top-10 staan, evenals 'Black' van Pearl Jam.(quote)
Ik hoop ook op minstens 2 x Pink Floyd, liever nog 3 x, maar dat zal wel moeilijk worden gezien de concurrentie. Black staat te dringen om de top 10 binnen te komen.
0
geplaatst: 28 november 2015, 00:12 uur
bikkel2 schreef:
Ik zeg Echoes in de top 10 !
Ja, dat zou ook geweldig zijn: die 171e plek van vorig jaar moet te verbeteren zijn.Ik zeg Echoes in de top 10 !
0
geplaatst: 28 november 2015, 00:17 uur
Gelezen op twitter:

Imagine op 1 in de #top2000. Heeft Henk Krol John Lennon al gefeliciteerd met dit mooie resultaat?

0
geplaatst: 28 november 2015, 00:41 uur
Slowgaze schreef:
Ik dacht dat de Top 2000-organisatie nummers waarvoor opgeroepen werd om er op te stemmen mocht boycotten. Benieuwd wat er met 'Gotta Catch 'em All' gebeurt. Ik snap dat het sentiment dat 'Imagine' oproept nu goed valt, maar ik heb de anti-religieuze ondertoon van het nummer altijd maar flauw gevonden.
Nou in ieder geval riep John Lennon niet op tot het dwangmatig verzamelen van wilde beestjes om die vervolgens tegen elkaar te laten vechten. Give peace a chance!

0
geplaatst: 28 november 2015, 00:51 uur
Het viel mij op bij het invullen van de lijst hoeveel klassiekers er niet tussen stonden, je hebt een overdosering aan The Beatles nummers, maar geen Strange Machine van The Gathering en Suds & Soda van dEUS.
NPO Radio 2 - Top 2000 - De lijst van Leon - stemmen.top2000.nl
0
geplaatst: 28 november 2015, 00:53 uur
Gretz schreef:
utopische doch onrealistische boodschap
Is dat niet een kenmerk van een utopie? utopische doch onrealistische boodschap

al zou een meer eigentijdse song zoals Iron Sky van Paolo Nutini de hoge positie meer verdienen.
Volgens mij zit de kracht van Iron Sky eerder in de (tijdloze) speech van Chaplin. En die is ruim 70 jaar oud en dus weinig eigentijds.
0
geplaatst: 28 november 2015, 01:01 uur
Ah natuurlijk ja, ik zeg 2x hetzelfde.
chevy93 schreef:
(quote)
Volgens mij zit de kracht van Iron Sky eerder in de (tijdloze) speech van Chaplin. En die is ruim 70 jaar oud en dus weinig eigentijds. Ik vind de regels die Paolo Nutini zelf heeft geschreven sterker.
0
geplaatst: 28 november 2015, 08:19 uur
deric raven schreef:
Het viel mij op bij het invullen van de lijst hoeveel klassiekers er niet tussen stonden, je hebt een overdosering aan The Beatles nummers, maar geen Strange Machine van The Gathering en Suds & Soda van dEUS.
En Carnal Malefactor of Inno A Satana staat er ook al niet in..
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 09:25 uur
Je zag het al van kilometers aan komen natuurlijk.
Laat Imagine een brecht zijn in deze donkere tijden met zoveel chaos, wanhoop en haat in de wereld.
Een mooi nummer, goede keuze van de deelnemers.
Laat Imagine een brecht zijn in deze donkere tijden met zoveel chaos, wanhoop en haat in de wereld.
Een mooi nummer, goede keuze van de deelnemers.
0
geplaatst: 28 november 2015, 10:01 uur
De avond van de aanslagen in Parijs was ik in centraal station in Den Haag, daar stond een piano waar iedereen op mocht spelen. Er kwam een dakloze aan wandelen die nam plaats en begon Imagine te spelen, kippenvelmoment. Waarna hij Wish you were here inzette. Ook heel bijzonder.
En de top 2000, ik heb er verder niets mee, altijd Queen of the Eagles, het zegt mij niets. Maar als er dan toch een nummer in 2015 op 1 moet staan, dan is het universele Imagine. Het verwoord het gevoel wat miljoenen nu wereldwijd hebben.
En de top 2000, ik heb er verder niets mee, altijd Queen of the Eagles, het zegt mij niets. Maar als er dan toch een nummer in 2015 op 1 moet staan, dan is het universele Imagine. Het verwoord het gevoel wat miljoenen nu wereldwijd hebben.
0
geplaatst: 28 november 2015, 10:42 uur
bikkel2 schreef:
Hoort veel hoger idd. Ze draaien 'm meestal wel helemaal.
Hoort veel hoger idd. Ze draaien 'm meestal wel helemaal.
In het uur dat er slechts 5 ipv 12 nummers ingepland staan

0
geplaatst: 28 november 2015, 10:51 uur
Ach, Imagine. Best een leuk nummer en inderdaad, niet verwonderlijk dat die schreeuw om vrede het goed doet in deze tijden. Had persoonlijk wel liever Don't Look Back In Anger op 1 gehad, toch de betere versie van Imagine 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.