Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 23 december 2009, 11:31 uur
Maar mijn gevoel dat ze een beetje met de tijd proberen mee te gaan is dus wel gerechtvaardigd.. Hopelijk verdwijnen die ouwe rockdinosauriërs zoals Deep Purple en Zep Fleppelin ook na verloop van tijd uit de top10, dat is echt niet meer representatief voor wat de (jonger geworden) massa nu luistert, al wil de programmabaas van Radio2 dat graag denken (zelf vast een 50+er).
0
geplaatst: 23 december 2009, 11:31 uur
Wat denk je zelf. 
Die top 2000 is toch niet serieus te nemen, kan er net zo goed een nummer als Nevver Gonna Give You Up in staan.

Die top 2000 is toch niet serieus te nemen, kan er net zo goed een nummer als Nevver Gonna Give You Up in staan.
0
geplaatst: 23 december 2009, 11:36 uur
orbit schreef:
[...] dat is echt niet meer representatief voor wat de (jonger geworden) massa nu luistert, al wil de programmabaas van Radio2 dat graag denken (zelf vast een 50+er).
[...] dat is echt niet meer representatief voor wat de (jonger geworden) massa nu luistert, al wil de programmabaas van Radio2 dat graag denken (zelf vast een 50+er).
Het lijkt mij niet dat de top2000 zich wil profileren als een lijst voor de jongere (massa) generatie. Daar heb je Veronica/Radio538 voor.
0
geplaatst: 23 december 2009, 11:49 uur
titan schreef:
Ik heb het idee dat Radio 2 eindelijk afgestapt is van het schrappen van platen uit de lijst die blijkbaar niet helemnaal in het profiel van de zender paste. Een goed voorbeeld daarvan is Love Like Blood van Killing Joke. Daar kon je elk jaar op stemmen, mar het stond er nooit in. In andere jaarlijsten staat het nummer altijd hoog genoteerd. Dit jaar komt Love Like Blood dan eindelijk binnen.
Ik heb het idee dat Radio 2 eindelijk afgestapt is van het schrappen van platen uit de lijst die blijkbaar niet helemnaal in het profiel van de zender paste. Een goed voorbeeld daarvan is Love Like Blood van Killing Joke. Daar kon je elk jaar op stemmen, mar het stond er nooit in. In andere jaarlijsten staat het nummer altijd hoog genoteerd. Dit jaar komt Love Like Blood dan eindelijk binnen.
Dit is niet waar hoor, Love like blood heeft al wel degelijk eerder in de Top 2000 gestaan. In het jaar 2000 stond Killing Joke op plaats 554.
0
pretfrit
geplaatst: 23 december 2009, 11:59 uur
vind de top 2000 lijst wel wat afwisselender geworden. De publieke invloed is stukken groter geworden met gevolg dat de lijst nog wat meer afhankelijk is geworden van de waan van de dag...Met nog meer (oerhollands) gemopper en gezeur tot gevolg. want we vinden onze eigen muzieksmaak natuurlijk superieur aan dat van de buurman (wat in mijn geval niet zo moeilijk is
)
En waar hebben we het hier eigenlijk over? het is niet zo dat alle muziek die niet in de lijst staat het komende jaar verboden gaat worden
Als blijk van de gemiddelde muzieksmaak van de nederlandse bevolking anno 2009 vind ik het een representatieve lijst
)En waar hebben we het hier eigenlijk over? het is niet zo dat alle muziek die niet in de lijst staat het komende jaar verboden gaat worden
Als blijk van de gemiddelde muzieksmaak van de nederlandse bevolking anno 2009 vind ik het een representatieve lijst
0
The Oath
geplaatst: 23 december 2009, 12:15 uur
Wel mooi is de hoge notering voor Nights in White Satin. 
Prachtnummer dat in België in geen lijstjes meer voorkomt

Prachtnummer dat in België in geen lijstjes meer voorkomt

0
LocoHermano
geplaatst: 23 december 2009, 12:16 uur
orbit schreef:
Hopelijk verdwijnen die ouwe rockdinosauriërs zoals Deep Purple en Zep Fleppelin ook na verloop van tijd uit de top10.
Hopelijk verdwijnen die ouwe rockdinosauriërs zoals Deep Purple en Zep Fleppelin ook na verloop van tijd uit de top10.
Ik onderga nog liever de Chinese watermethode dan dat ik nog 1 keer naar Stairway to Heaven of Child in Time moet luisteren. Ook al ben je, net zoals ik, liefhebber van ouwe meuk, dit wil je toch niet meer horen.
0
geplaatst: 23 december 2009, 12:16 uur
pretfrit schreef:
De ouwere lullen wel ja.. Nederlandse bevolking onder de 55 draait met grote regelmaat volgens mij iets anders dan Deep
Purple (sterker, weten niet wat dat is of willen dat weten). Die rare hang naar bombastische theaterrock uit de jaren 70 is echt niet meer van deze tijd.. nogmaals, de programmeur van radio2 lijkt me dus eerder verantwoordelijk.
0
titan (crew)
geplaatst: 23 december 2009, 12:18 uur
Robinson schreef:
Dit is niet waar hoor, Love like blood heeft al wel degelijk eerder in de Top 2000 gestaan. In het jaar 2000 stond Killing Joke op plaats 554.
(quote)
Okee, maar dan nog. Dan zijn ze dat jaar blijkbaar vergeten om hem eruit te gooien.
0
pretfrit
geplaatst: 23 december 2009, 12:25 uur
orbit schreef:
De ouwere lullen wel ja.. Nederlandse bevolking onder de 55 draait met grote regelmaat volgens mij iets anders dan Deep
Purple (sterker, weten niet wat dat is of willen dat weten). Die rare hang naar bombastische theaterrock uit de jaren 70 is echt niet meer van deze tijd.. nogmaals, de programmeur van radio2 lijkt me dus eerder verantwoordelijk.
Purple (sterker, weten niet wat dat is of willen dat weten). Die rare hang naar bombastische theaterrock uit de jaren 70 is echt niet meer van deze tijd.. nogmaals, de programmeur van radio2 lijkt me dus eerder verantwoordelijk. Ik denk dat je versteld staat hoeveel jongeren ( laat ik zeggen 30-
) zich aktief druk maken om deze lijst.even voor de duidelijkheid: het is niet jouw smaak en het is ook niet mijn smaak en het is zelfs niet de smaak van de gemiddelde mume bezoeker.
Het is de smaak van blank middenstands publiek en die staat weer voor de smaak van de gemiddelde nederlander.
Maar dat begrijp jij wel Orbit...Je had gewoon weer eens zin om te foeteren op "jaren 70 bombastische theaterrock" , ouwe hippies en alles wat middelmaat is.

0
geplaatst: 23 december 2009, 12:33 uur
0068. The Cure - A forest
1146. The Cure - Boys don't cry
1163. The Cure - Close to me
1582. The Cure - In between days
1146. The Cure - Boys don't cry
1163. The Cure - Close to me
1582. The Cure - In between days
Inderdaad, wat een ouwe lullen lijst.

0
geplaatst: 23 december 2009, 12:37 uur
pretfrit schreef:
Hierop is een aantal antwoorden mogelijk:
1. "quality is not quantity" (Robert Pirsig)
2. vervang muziek door politiek en albums door kandidaten voor het premierschap en sta versteld van de impact van de conclusie.
3. Nederland vergrijst en dat zie ik aan mijn haar; maar dat we zo'n stel truttebollen zijn wil er bij mij niet in.
Afijn, Paul Weller zong het al eens: "The public gets what the public wants..."
Gelukkig waren we met zijn allen wel zo helder om die pokk(i)e-reclame van hi negatief te waarderen, net als de prominente aanwezigheid van Us Fraans in andere reclame.
0
pretfrit
geplaatst: 23 december 2009, 12:41 uur
Mjuman schreef:
2. vervang muziek door politiek en albums door kandidaten voor het premierschap en sta versteld van de impact van de conclusie.
3. Nederland vergrijst en dat zie ik aan mijn haar; maar dat we zo'n stel truttebollen zijn wil er bij mij niet in.
(quote)
volgens mij zijn wij het eens....
0
geplaatst: 23 december 2009, 13:05 uur
Ik vind dat er best wat leuke nieuwe binnenkomers zijn. Radiohead, Björk, Kyteman, Peter Fox, Massive Attack, The Velvet Underground, Gnarls Barkley. Ik zou wel een lobby willen beginnen om Ice Cube, Fennesz of Watskeburt volgend jaar in de lijst te krijgen.
0
geplaatst: 23 december 2009, 13:31 uur
pretfrit schreef:
Maar dat begrijp jij wel Orbit...Je had gewoon weer eens zin om te foeteren op "jaren 70 bombastische theaterrock" , ouwe hippies en alles wat middelmaat is.
Komaan, dingen als Kayak of dat soort ouwe leipo's, daarvan kan je moeilijk beweren dat jeugdig Nederland dat actief zit op te zoeken via internet oid.. Pink Floyd wil ik nog met je meegaan, maar die andere aftandse zooi uit de 70s (nog los van of je het fantastisch vind) is toch niet meer van deze tijd. Ik denk toch dat de vergrijsde programmeuren van radio2 hier een dikke vinger in hebben, wat ze trouwens al vaker hebben toegegeven, door lange tijd dingen als Radiohead te weren.
Overigens is Joy Division of The Cure ook ouwe shit, dat zal ik ook niet ontkennen. Dat is mijn punt verder ook niet
Ik denk dat die new wave bands echter wel wat meer in de actualiteit staan ivm. zovele bandjes die momenteel ode betonen en hun sound soms bijna een-op-een gekopieerd hebben van die ouwe lullen 
0
geplaatst: 23 december 2009, 13:45 uur
Kayak - da's weer een goed voorbeeld hoe iemand's overlijden (drummer Pim) de muziek weer in de aandacht duwt - veel mensen hebben dan zoiets dat ze dat weer moeten horen. Na het overlijden van Jacko waren zijn albums opeens tijdelijk uitverkocht.
En natuurlijk het noemen van albums/bands door het fameuze duo op tv waarvan we nu even de naam niet noemen.
En natuurlijk het noemen van albums/bands door het fameuze duo op tv waarvan we nu even de naam niet noemen.
0
geplaatst: 23 december 2009, 13:56 uur
Wat een gelul over 'ouwe' shit of lullen! Goede muziek is van alle tijden en ik vind zowel Pink Floyd en Deep Purple alsook the Cure en Radiohead erin thuishoren. Voor mij telt alleen de kwaliteit, leeftijd is van geen enkel belang (ik beluister soms ook klassieke muziek dat al eeuwen oud is).
Nights in White Satin is - wat The Oath zegt - een prachtnummer dat in de lijst thuishoort.
Nights in White Satin is - wat The Oath zegt - een prachtnummer dat in de lijst thuishoort.
0
geplaatst: 23 december 2009, 14:29 uur
LucM schreef:
Wat een gelul over 'ouwe' shit of lullen! Goede muziek is van alle tijden en ik vind zowel Pink Floyd en Deep Purple alsook the Cure en Radiohead erin thuishoren. Voor mij telt alleen de kwaliteit, leeftijd is van geen enkel belang (ik beluister soms ook klassieke muziek dat al eeuwen oud is).
Idd: klassiek - da's pas (dooie) ouwe lullenmuziek. Maar Deep Purple kan ik echt niet in mijn omgeving mee aankomen, zou ernstig aan mijn verstandelijke vermogens worden getwijfeld: "mjuman... we think he lost it..."
Zou bijna willen zeggen ga eens lezen over lijstjes, High Fidelity of zo. En Nights in White Satin tegen de tijd dat ik die superkitsch mooi ga vinden, moet ik zo afgetakeld zijn dat ik niet meer toetsenbord-fähig ben (dan ben ik 'het' waarschijnlijk ook wel kwijt).
0
geplaatst: 23 december 2009, 14:36 uur
Vind het ook prima zo. Van mij mogen zowel oude artiesten als Robert Johnson als nieuwe hippie bandjes als Deep Purple in de lijst staan.
0
The Oath
geplaatst: 23 december 2009, 14:40 uur
orbit schreef:
Komaan, dingen als Kayak of dat soort ouwe leipo's, daarvan kan je moeilijk beweren dat jeugdig Nederland dat actief zit op te zoeken via internet oid.. Pink Floyd wil ik nog met je meegaan, maar die andere aftandse zooi uit de 70s (nog los van of je het fantastisch vind) is toch niet meer van deze tijd. Ik denk toch dat de vergrijsde programmeuren van radio2 hier een dikke vinger in hebben, wat ze trouwens al vaker hebben toegegeven, door lange tijd dingen als Radiohead te weren.
Overigens is Joy Division of The Cure ook ouwe shit, dat zal ik ook niet ontkennen. Dat is mijn punt verder ook niet
Ik denk dat die new wave bands echter wel wat meer in de actualiteit staan ivm. zovele bandjes die momenteel ode betonen en hun sound soms bijna een-op-een gekopieerd hebben van die ouwe lullen
(quote)
Omdat jij nu net New Wave zo tof vind.

Van mijn part kan het gestolen worden. Op een paar middelmoot-klassiekertjes na is er niets aan.
Geef mij dan echt maar oude lullenmuziek

Mjuman schreef:
En Nights in White Satin tegen de tijd dat ik die superkitsch mooi ga vinden, moet ik zo afgetakeld zijn dat ik niet meer toetsenbord-fähig ben (dan ben ik 'het' waarschijnlijk ook wel kwijt).
En Nights in White Satin tegen de tijd dat ik die superkitsch mooi ga vinden, moet ik zo afgetakeld zijn dat ik niet meer toetsenbord-fähig ben (dan ben ik 'het' waarschijnlijk ook wel kwijt).
Ik geloof mijn ogen hier niet
Wat is er dan zo mis met dat nummer? Een trauma op gelopen omdat je bomma het altijd draaide?
0
geplaatst: 23 december 2009, 14:45 uur
The Oath schreef:
Van mijn part kan het gestolen worden. Op een paar middelmoot-klassiekertjes na is er niets aan.

Kennelijk jou wel ja, omdat je gehoor niet veel meer aankan dan die vierkwartsmaat en 2 akkoordenschema'tjes van ouwe rock of bluesrockbands.. meeste mensen van jouw leeftijd luisteren echter naar Interpol of Editors of danwel Coldplay en Radiohead (of hooguit Tool). Wat jij met die aftandse meuk hebt moet je zelf weten, maar spannende muziek is het niet.
0
geplaatst: 23 december 2009, 14:46 uur
Superkitsch associeer ik eerder met Lady Gaga, Aqua, Vengaboys, Boney M ... alhoewel kitsch soms ook leuk kan zijn.
De Radio 2 Top 2000 vind ik - zoals eerder gezegd - best te doen.
0
geplaatst: 23 december 2009, 14:47 uur
"And I Lovvv you, yes i lovvv you, ohohohohohoh do i lovvv you.." -viooltjes zetten weer droevig in 

0
geplaatst: 23 december 2009, 14:51 uur
Precies, Orbit, een lach en een traan. Zo gaat het met echte klassiekers.
0
geplaatst: 23 december 2009, 14:53 uur
LucM schreef:
Superkitsch associeer ik eerder met Lady Gaga, Aqua, Vengaboys, Boney M ... alhoewel kitsch soms ook leuk kan zijn.
Da's gladde maakmuziek uit de computerd, waar we vroeger S_A_K voor hadden, al heeft BoneyM nog wel iets lacherigs - nee niet in huidige vorm, dat vind ik meewarig: een 50'ger die nog ene paar graantjes van successen van damals probeert te verzilveren.
Ik vind die top2000 ook best te doen, want ik luister er niet naar. Life's too short to listen to boring music. En de enige legitieme reden om geduldig naar Nights in White Satin te luisteren, zou zijn als ik daarna met aangenaam gezelschap indeed dat witte satijn mocht gaan benutten.
0
The Oath
geplaatst: 23 december 2009, 14:56 uur
orbit schreef:
Kennelijk jou wel ja, omdat je gehoor niet veel meer aankan dan die vierkwartsmaat en 2 akkoordenschema'tjes van ouwe rock of bluesrockbands.. meeste mensen van jouw leeftijd luisteren echter naar Interpol of Editors of danwel Coldplay en Radiohead (of hooguit Tool). Wat jij met die aftandse meuk hebt moet je zelf weten, maar spannende muziek is het niet.
(quote)
Een heel hoop spannender dan de bands die jij in dit topic al genoemd hebt.
Ik vraag me nota bene af wat er spannend is aan New Wave.
0
geplaatst: 23 december 2009, 15:01 uur
Ik constateer tot mijn verrassing en verbazing dat alle tien nummers die ik had ingesturd de lijst hebben gehaald.
Van mijn vijf vrije keuzen dan weer geeneen.
Van mijn vijf vrije keuzen dan weer geeneen.

0
geplaatst: 23 december 2009, 15:55 uur
Mijn platen en waar ze in de lijst staan:
94. Jacques Brel - Ne me quitte pas
192. Rolling Stones - Gimme shelter
975. Earth & Fire - Memories
1408. Shocking Blue - Never marry a railroad man
1552. Blondie - Heart of glass
Army Of Lovers - Crucified
Bow Wow Wow - Do you wanna hold me
Dr. Alban - It's my life
Heaven 17 - Temptation
Human League - Don't you want me
King Crimson - Starless
M - Popmuzik
New Order - Blue monday
Sophie B. Hawkins - Right beside you
Tasmin Archer - Sleeping satellite
Lois Lane - Tonight
Zouk Machine - Maldon
The Beloved - Sweet Harmony
Marky Mark & The Funky Bunch - Good Vibrations
Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties
Doe je zoveel moeite platen uit te zoeken (was best een klus die voorkeuzelijst door te werken, haalt driekwart niet eens de lijst.
94. Jacques Brel - Ne me quitte pas
192. Rolling Stones - Gimme shelter
975. Earth & Fire - Memories
1408. Shocking Blue - Never marry a railroad man
1552. Blondie - Heart of glass
Army Of Lovers - Crucified
Bow Wow Wow - Do you wanna hold me
Dr. Alban - It's my life
Heaven 17 - Temptation
Human League - Don't you want me
King Crimson - Starless
M - Popmuzik
New Order - Blue monday
Sophie B. Hawkins - Right beside you
Tasmin Archer - Sleeping satellite
Lois Lane - Tonight
Zouk Machine - Maldon
The Beloved - Sweet Harmony
Marky Mark & The Funky Bunch - Good Vibrations
Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties
Doe je zoveel moeite platen uit te zoeken (was best een klus die voorkeuzelijst door te werken, haalt driekwart niet eens de lijst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.