Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 23 december 2009, 16:02 uur
The Oath schreef:
Een heel hoop spannender dan de bands die jij in dit topic al genoemd hebt.
Ik vraag me nota bene af wat er spannend is aan New Wave.
(quote)
Een heel hoop spannender dan de bands die jij in dit topic al genoemd hebt.
Ik vraag me nota bene af wat er spannend is aan New Wave.
Stukken intenser en oprechter dan die oubollige jankballads van die rockmastodonten. Maar het is goed dat jij de gemiddelde leeftijd van de 2 fm luisteraar met 40 jaar omlaag probeert te halen hoor

0
geplaatst: 23 december 2009, 16:04 uur
Sandokan-veld schreef:
Precies, Orbit, een lach en een traan. Zo gaat het met echte klassiekers.
Precies, Orbit, een lach en een traan. Zo gaat het met echte klassiekers.
Met protretjes van zigeunermeisjes of een Pierrot ook

0
titan (crew)
geplaatst: 23 december 2009, 16:05 uur
Dat is ook niet zo raar. Waarschijnlijk zijn er zoveel verschillende vrije keuzes opgegeven dat er maar een enkeling voldoende stemmen heeft gehaald om binnen te komen dit jaar. Volgens mij is alleen Pearl jam (Black) en Muse (Uprising) dit gelukt. Ik heb het idee dat radio 2 de vrije keuzes die meerdere keren zijn aangedragen volgend jaar zal toevoegen aan de keuzelijst. Mijn vrije keuzes hebben het overigens ook niet gehaald, net als 3 nummers uit mijn top 15.
0
geplaatst: 23 december 2009, 16:12 uur
orbit schreef:
Stukken intenser en oprechter dan die oubollige jankballads van die rockmastodonten. Maar het is goed dat jij de gemiddelde leeftijd van de 2 fm luisteraar met 40 jaar omlaag probeert te halen hoor
Mijn moeder is zelfs 43 jaar ouder dan The Oath en een fervent Radio 2 luisteraar. Ik zal het compliment aan haar doorgeven.

0
The Oath
geplaatst: 23 december 2009, 16:25 uur
orbit schreef:
(quote)
Intenser? Nummertjes die van begin tot het einde hetzelfde zijn?
Geef mij dan maar Jimi Hendrix of The Doors. Lang van voor mijn tijd, maar zeer gevarieerd en passioneel.

0
geplaatst: 23 december 2009, 16:30 uur
titan schreef:
Waarschijnlijk zijn er zoveel verschillende vrije keuzes opgegeven dat er maar een enkeling voldoende stemmen heeft gehaald om binnen te komen dit jaar. Volgens mij is alleen Pearl jam (Black) en Muse (Uprising) dit gelukt.
Waarschijnlijk zijn er zoveel verschillende vrije keuzes opgegeven dat er maar een enkeling voldoende stemmen heeft gehaald om binnen te komen dit jaar. Volgens mij is alleen Pearl jam (Black) en Muse (Uprising) dit gelukt.
Ik was ook wel eens benieuwd hoeveel vrije keuzes de lijst hebben gehaald. Aangezien de originele keuzelijst niet meer te vinden valt, moest ik het anders proberen. Al eerder viel me op dat op de Radio 2 stemmenkaart (open hem als het even kan in Firefox, IE geeft soms problemen en is sowieso slomer) alleen de keuzelijstnummers van de stemmers worden weergegeven, en dus niet de vrije nummers. Hoewel je blijkbaar wel op Black van Pearl Jam kan zoeken, geeft hij logischerwijs geen resultaten (en staat bovendien linksonder nog het nummer waar je daarvoor op hebt gezocht). Uprising van Muse kan je dan weer niet op zoeken - gek genoeg wel op andere nummers van Muse en bijv. ook op een hele lading Radiohead die het niet gehaald heeft.
Als ik het goed heb, zijn er in totaal van de nieuwe binnenkomers (dank Titan voor je lijstje) 14 die niet of zonder resultaat op de kaart te vinden zijn:
326. Michael Jackson - Man in the Mirror
803. Pearl Jam - Black
1005. Kyteman - Sorry
1086. AC/DC - Thunderstruck
1242. Anouk - Three Days in a Row
1619. Kings of Leon - Use Somebody
1726. Muse - Uprising
1730. Peter Fox - Haus am See
1789. Queensrÿche - Silent Lucidity
1838. Leonard Cohen - Hallelujah
1914. The Cult - She Sells Sanctuary
1917. Pia Douwes - Mijn Leven Is van Mij
1928. Oasis - Don't Look Back in Anger
1930. 3js - Watermensen
waarbij ik dus vermoed dat al deze nummers vrije keuzes zijn. Sowieso op the Cult en Oasis is in dit topic al als vrije keuze gestemd - dat Michael Jackson als vrije keuze dan zo hoog staat betwijfel ik dan wel weer, en van Queensrÿche weet ik dat er in 2006 in dit topic ook al op gestemd was als keuzelijstnummer... hoe dan ook, er zijn er in ieder geval meer dan twee die de lijst gehaald hebben.
0
geplaatst: 23 december 2009, 16:45 uur
herman schreef:
Human League - Don't you want me
New Order - Blue monday
Human League - Don't you want me
New Order - Blue monday
Bedoel je nu serieus dat deze twee niet in de Top2000 staan? Of heb ik je post nu verkeerd begrepen?
0
geplaatst: 23 december 2009, 16:52 uur
Don't You Want Me stond er in 2004 voor het laatst in (plaats 1992).
Blue Monday staat er toch wel in, op 622.
Blue Monday staat er toch wel in, op 622.
0
geplaatst: 23 december 2009, 16:53 uur
The Oath schreef:
Geef mij dan maar Jimi Hendrix of The Doors. Lang van voor mijn tijd, maar zeer gevarieerd en passioneel.
Hendrix gevarieerd?

0
geplaatst: 23 december 2009, 16:55 uur
Kom bij toeval Metallica - Sad But True tegen in de lijst op nummer 1209.. Wat heeft dat nummer daar te zoeken? 

0
geplaatst: 23 december 2009, 17:04 uur
Thomzic schreef:
Kom bij toeval Metallica - Sad But True tegen in de lijst op nummer 1209.. Wat heeft dat nummer daar te zoeken?
Omdat er een paar mensen op hebben gestemd en zo is die daar terecht gekomen. Hij heeft daar dus niets te zoeken, maar staat daar om gehoord te worden.

0
geplaatst: 23 december 2009, 17:06 uur
Wél in de lijst.
0051. Jeff Buckley - Hallelujah
0403. Daniël Lohues - Hier Kom Ik Weg
0431. The Bangles - Eternal Flame
0492. Bob Dylan - The Times They are A-Changin'
0659. The Clash - London Calling
0720. Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life
0781. The Band - The Weight
0862. Chuck Berry - Johnny B. Goode
0945. Barry McGuire - Eve of Destruction
1046. Buddy Holly - Peggy Sue
1447. Kinks - Days
1554. Donovan - Universal Soldier
1956. Rory Block - Lovin' Whiskey
Niét in de lijst.
Paul Simon - The Boy in the Bubble
Tim Hardin - Simple Song of Freedom
Van mijn vrije keuzes heeft (logischerwijs) niks de lijst gehaald.
Joni Mitchell - A Case of You
Woody Guthrie - Pastures of Plenty
Alela Diane - The Rifle
The Pogues - If I Should Fall from Grace with God
Gerard van Maasakkers - Hier Heur Ik Thuis
[flauwe modus] Nee hoor, elk jaar precies 2000. [/flauwe modus]
0051. Jeff Buckley - Hallelujah
0403. Daniël Lohues - Hier Kom Ik Weg
0431. The Bangles - Eternal Flame
0492. Bob Dylan - The Times They are A-Changin'
0659. The Clash - London Calling
0720. Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life
0781. The Band - The Weight
0862. Chuck Berry - Johnny B. Goode
0945. Barry McGuire - Eve of Destruction
1046. Buddy Holly - Peggy Sue
1447. Kinks - Days
1554. Donovan - Universal Soldier
1956. Rory Block - Lovin' Whiskey
Niét in de lijst.
Paul Simon - The Boy in the Bubble
Tim Hardin - Simple Song of Freedom
Van mijn vrije keuzes heeft (logischerwijs) niks de lijst gehaald.
Joni Mitchell - A Case of You
Woody Guthrie - Pastures of Plenty
Alela Diane - The Rifle
The Pogues - If I Should Fall from Grace with God
Gerard van Maasakkers - Hier Heur Ik Thuis
Elvis Presley schreef:
Lijst gezien, wordt ook elk jaar minder zeg.
Lijst gezien, wordt ook elk jaar minder zeg.
[flauwe modus] Nee hoor, elk jaar precies 2000. [/flauwe modus]
0
The Oath
geplaatst: 23 december 2009, 17:29 uur
Gerards Dream schreef:
Omdat er een paar mensen op hebben gestemd en zo is die daar terecht gekomen. Hij heeft daar dus niets te zoeken, maar staat daar om gehoord te worden.
(quote)
Belachelijk.
Master Of Puppets staat er dan weer niet in

0
geplaatst: 23 december 2009, 17:39 uur
herman schreef:
Hendrix gevarieerd?
(quote)
Hendrix gevarieerd?
Hij weet niet beter..
0
geplaatst: 23 december 2009, 17:41 uur
Als die er al niet in zou staan, zou het echt als een bos uien op een harige wrat slaan die lijst

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2009, 18:24 uur
LucM schreef:
Wat een gelul over 'ouwe' shit of lullen! Goede muziek is van alle tijden en ik vind zowel Pink Floyd en Deep Purple alsook the Cure en Radiohead erin thuishoren. Voor mij telt alleen de kwaliteit, leeftijd is van geen enkel belang (ik beluister soms ook klassieke muziek dat al eeuwen oud is).
Nights in White Satin is - wat The Oath zegt - een prachtnummer dat in de lijst thuishoort.
Wat een gelul over 'ouwe' shit of lullen! Goede muziek is van alle tijden en ik vind zowel Pink Floyd en Deep Purple alsook the Cure en Radiohead erin thuishoren. Voor mij telt alleen de kwaliteit, leeftijd is van geen enkel belang (ik beluister soms ook klassieke muziek dat al eeuwen oud is).
Nights in White Satin is - wat The Oath zegt - een prachtnummer dat in de lijst thuishoort.

En Kayak ook. Een top 2000 zonder het prachtige Ruthless Queen slaat natuurlijk ook nergens op.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2009, 18:28 uur
Mjuman schreef:
Maar Deep Purple kan ik echt niet in mijn omgeving mee aankomen, zou ernstig aan mijn verstandelijke vermogens worden getwijfeld: "mjuman... we think he lost it..."
Maar Deep Purple kan ik echt niet in mijn omgeving mee aankomen, zou ernstig aan mijn verstandelijke vermogens worden getwijfeld: "mjuman... we think he lost it..."
Ik zou zeggen: ga muziek luisteren omdat je het mooi vindt, niet omdat je omgeving vindt dat je er wel of niet naar moet luisteren. Word je veel gelukkiger van, echt waar!

0
Lukk0
geplaatst: 23 december 2009, 18:37 uur
Die Orbit is gewoon een beetje aan het azijnzeiken joh, en mooi dat iedereen er elke keer weer intrapt en weer dezelfde discussie aangaat 
Het is trouwens weer één bak verkeerde ouwelullenmuziek in die top 2000, en aandacht voor toffe oude bands als The Velvet Underground, dacht het niet

Het is trouwens weer één bak verkeerde ouwelullenmuziek in die top 2000, en aandacht voor toffe oude bands als The Velvet Underground, dacht het niet

0
Lost Highway
geplaatst: 23 december 2009, 19:43 uur
Wat ik vooral bizar vind is dat Nederland wel goede eindejaarslijsten heeft en Vlaanderen niet.
Deze Radio 2 lijst blijft wat oubollig maar in vergelijking met de Belgische Radio 2 is dit dan weer een verademing.
Jullie beste lijst is toch gewoon de Q top 1000? Als Vlaming was ik echt verbaasd over de kwaliteit van deze lijst, in Vlaanderen is Q oerconservatief.
Deze Radio 2 lijst blijft wat oubollig maar in vergelijking met de Belgische Radio 2 is dit dan weer een verademing.
Jullie beste lijst is toch gewoon de Q top 1000? Als Vlaming was ik echt verbaasd over de kwaliteit van deze lijst, in Vlaanderen is Q oerconservatief.
0
geplaatst: 23 december 2009, 19:47 uur
Lukk0 schreef:
Die Orbit is gewoon een beetje aan het azijnzeiken joh, en mooi dat iedereen er elke keer weer intrapt en weer dezelfde discussie aangaat

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 december 2009, 20:03 uur
Lost Highway schreef:
Wat ik vooral bizar vind is dat Nederland wel goede eindejaarslijsten heeft en Vlaanderen niet.
Ik vind De Tijdloze anders een prima aller tijden lijst hoor.
0
geplaatst: 23 december 2009, 20:07 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Dat is zowat de enige goede lijst

Ikzelf vind dat jullie Nederlanders niks te klagen hebben over jullie eindejaarslijstjes

0
geplaatst: 23 december 2009, 20:08 uur
En wat dan te zeggen van de top-1000 van MNM, Lost Highway?
0
geplaatst: 23 december 2009, 20:11 uur
Mede vanwege de onvrede over deze lijst is El Ninjo een aantal jaar geleden de MuMeLadder begonnen.
Dus wees blij met de Top 2000, hoe die in elkaar steekt.
Zonder middelmatige Top 2000 geen mooie MuMeladder.
0
The Oath
geplaatst: 23 december 2009, 20:16 uur
Lost Highway schreef:
De lijst van Q-music vind ik kei-belachelijk.

Als je met Robbie Williams, Bon Jovi, Anouk en Snow Patrol in je top20 staat...
MNM is gewoon een recente top2000 met hier en daar eens een oud nummer in. 55% was van de jaren 00

De radio2 is ook van een bedroefend niveau. Met Barry White, ABBA, Adamo, Ann Christy en Bryan Adams in de top10.
Maar daarnaast ook met Creedence, Procul Harum, Moody Blues in de hoogste regionen. Ook deze lijst wordt gecensureerd.
Maar de tijdloze, das een zeer mooie lijst. Geen censuur, en gewoon 5 meerkeuzeopties.
De lijst komt ook grotendeel overeen met de smaak op musicmeter.
0
The Oath
geplaatst: 23 december 2009, 20:17 uur
deric raven schreef:
Mede vanwege de onvrede over deze lijst is El Ninjo een aantal jaar geleden de MuMeLadder begonnen.
De Mumeladder is toch ook niet echt supergevarieerd. 3 keer velvet Underground, 4 keer Joy Division in de finale.

0
Lost Highway
geplaatst: 23 december 2009, 20:29 uur
LucM schreef:
Grapjas

Ik denk niet dat Nederlanders weten hoe het in ons landje gesteld is. Bij ons is drie keer Lady Gaga, vier keer Black Eyed Peas en drie keer Rihanna in de top 100 allertijden echt geen uitzondering.
De Tijdloze is ok, maar dat zijn dan ook maar 100 songs. En nu een stelletje ouwe hippies op elk forum hun rockdino's promoten is deze lijst misschien ook omzeep.

Al bij al is de Q top 1000 van Nederland de beste en meest gevarieerde lijst. Ook daar staat veel bagger in, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de aangename verrassingen. Black van PJ staat daar in de top 100, Run van Snow Patrol en Mr. Brightside in de top 200. Voorts drie songs van The Killers, ook Muse, Franz Ferdinand, Manic Street Preachers, verschillende keren Foo Fighters, Massive Attack, Queens Of The Stone Age,... Daar schrik je als Vlaming van dat dit in Nederland op een commercieel station mogelijk is.
Het Vlaamse radiolandschap is simpel te schetsen. Studio Brussel is ok. Daarbuiten zijn al onze stations een conservatief drama, ondanks het feit dat onze hitlijsten elk jaar beter worden.
0
geplaatst: 23 december 2009, 20:32 uur
Onweerwolf schreef:
Ik zou zeggen: ga muziek luisteren omdat je het mooi vindt, niet omdat je omgeving vindt dat je er wel of niet naar moet luisteren. Word je veel gelukkiger van, echt waar!
(quote)
Dat was ook meer bij wijze van spreken - als je alle teksten van iedereen letterlijk neemt ("loop naar de maan", "je kunt mijn rug op", "ik zie weer beren op de weg") , heb je een zwaar leven.
Aan de andere kant, als ik naar jouw toptien kijk, snap ik je uitspraak wel; daar staan max. 2 albums in die ik zou willen/kunnen draaien. Ik heb heb een lichte allergie t.a..v. rock (MOR, AOR, hard etc), en daarmee kan ik goed leven - meestal vind ik rock redelijk overspannen en ongeloofwaardig macho-gedoe. En verder sommige muziek vind ik niet mooi, maar die draai ik toch - het gaat nl niet om mooi, maar om wat muziek (met) je doet - gek hè?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.