Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2015, 17:51 uur
Gretz schreef:
Ook nieuw in de lijst, ongelofelijk toch wel:
Tame Impala - Let It Happen

Niet eens een radiohit. Alleen The Less I Know the Better werd een klein hitje. Nu is Tame Impala wel flink gepusht door 3FM, maar zoveel vrije keuze-stemmen op dit specifieke nummer? Mooi dat dit mogelijk is.
Ook nieuw in de lijst, ongelofelijk toch wel:
Tame Impala - Let It Happen

Niet eens een radiohit. Alleen The Less I Know the Better werd een klein hitje. Nu is Tame Impala wel flink gepusht door 3FM, maar zoveel vrije keuze-stemmen op dit specifieke nummer? Mooi dat dit mogelijk is.
Ik heb Let It Happen toch best vaak bij 3FM gehoord en zo vaak heb ik 3FM niet eens opstaan.
0
geplaatst: 2 december 2015, 18:07 uur
Arrie schreef:
Ik heb Let It Happen toch best vaak bij 3FM gehoord en zo vaak heb ik 3FM niet eens opstaan.
(quote)
Ah, toch al 135 keer gedraaid dit jaar zie ik nu. Het leeuwendeel wel in oktober, dus nadat The Less I Know the Better een hit is geworden.
0
geplaatst: 2 december 2015, 18:09 uur
Vinniee schreef:
De volgende nummers uit de keuzelijst staan dit jaar voor het eerst in de Top 2000:
Run DMC – Walk This Way
Sheppard – Geronimo
...
De volgende nummers uit de keuzelijst staan dit jaar voor het eerst in de Top 2000:
Run DMC – Walk This Way
Sheppard – Geronimo
...
Sam Smith - Writing's on the Wall kan ertussen...
0
geplaatst: 2 december 2015, 18:09 uur
Gretz schreef:
Ah, toch al 135 keer gedraaid dit jaar zie ik nu. Het leeuwendeel wel in oktober, dus nadat The Less I Know the Better een hit is geworden.
(quote)
Oh, en dus ook megahit geweest begin oktober. Tof.
Al snap ik niet dat er pas zo laat zoveel airplay kwam. Dat had ook al in maart gekund imo.
0
geplaatst: 2 december 2015, 19:24 uur
Toch fijn dat naast een hele lading baggerplaten uit 2014 en 2015 met Red Eyes van TWOD en Let It Happen van Tame Impala toch ook de imo beste platen van 2014 en 2015 binnenkomen.
Van mijn vrije keuzes is Save A Prayer van EODM de enige binnenkomer. Eigenlijk net de plaat die ik het minst had verwacht van mijn 10 vrije keuzes. Het wordt nu toch echt stilaan onbegrijpelijk dat onze Canadese vrienden van Arcade Fire nog niet aanwezig zijn.
Sky & Sand van Paul & Fritz Kalkbrenner verder ook een fijne binnenkomer uit mijn stemlijst.
Van mijn vrije keuzes is Save A Prayer van EODM de enige binnenkomer. Eigenlijk net de plaat die ik het minst had verwacht van mijn 10 vrije keuzes. Het wordt nu toch echt stilaan onbegrijpelijk dat onze Canadese vrienden van Arcade Fire nog niet aanwezig zijn.

Sky & Sand van Paul & Fritz Kalkbrenner verder ook een fijne binnenkomer uit mijn stemlijst.
0
geplaatst: 2 december 2015, 19:40 uur
Volgens mij overschat men hier de populariteit van Arcade Fire.
0
geplaatst: 2 december 2015, 19:42 uur
chevy93 schreef:
Ja, dat idee heb ik heel erg vaak.
0
geplaatst: 2 december 2015, 19:53 uur
Vinniee schreef:
Rock With You stond er vorig jaar nog gewoon in.
Dit zijn tot nu toe de re-entries:
Armand – Blommenkinders
Beatles – Can’t Buy Me Love
Beatles – Eight Days A Week
Jacksons – ABC
John Lennon – Happy X-Mas
John Lennon – Give Peace A Chance
(quote)
Rock With You stond er vorig jaar nog gewoon in.
Dit zijn tot nu toe de re-entries:
Armand – Blommenkinders
Beatles – Can’t Buy Me Love
Beatles – Eight Days A Week
Jacksons – ABC
John Lennon – Happy X-Mas
John Lennon – Give Peace A Chance
Nee joh. Stond in 2013 op 1736 maar stond in 2014 niet genoteerd.

0
geplaatst: 2 december 2015, 19:55 uur
Die heeft toch niet in de keuzelijst gestaan? Songs uit 2015 staan er volgens mij niet in.
0
geplaatst: 2 december 2015, 19:59 uur
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:00 uur
Ik zal de populariteit van Arcade Fire vast wel eens overschat hebben, maar ze zijn echt niet veel minder populair dan een aantal andere indie-rockbands die met meerdere nummers genoteerd staan. Als je Arcade Fire nu boekt voor de HMH verkopen ze in no time uit, geloof me.
Bands als Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en The Black Keys zijn wel een stukje groter maar dat maakt volgens mij het verschil niet. Als Ready to Start, We Used to Wait, Reflektor of Rebellion op de keuzelijst had gestaan hadden ze er al lang en breed in gestaan.
Bands als Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en The Black Keys zijn wel een stukje groter maar dat maakt volgens mij het verschil niet. Als Ready to Start, We Used to Wait, Reflektor of Rebellion op de keuzelijst had gestaan hadden ze er al lang en breed in gestaan.
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:04 uur
Gretz schreef:
Ik zal de populariteit van Arcade Fire vast wel eens overschat hebben, maar ze zijn echt niet veel minder populair dan een aantal andere indie-rockbands die met meerdere nummers genoteerd staan. Als je Arcade Fire nu boekt voor de HMH verkopen ze in no time uit, geloof me.
Als Arctic Monkeys en Franz Ferdinand al groter zijn dan Arcade Fire dan hoort Arcade Fire gewoon niet thuis in de top 2000. Het is af te vragen of Franz Ferdinand uberhaupt al de status heeft om in een dergelijke lijst te kunnen staan.
Edit: Daarnaast heb ik nog nooit van Arcade Fire gehoord
Is het leuk?
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:04 uur
Punt is ook dat 3FM wél Arctic Monkeys, Franz Ferdinand en Black Keys draait en zelden Arcade Fire...
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:12 uur
horned_reaper schreef:
Als Arctic Monkeys en Franz Ferdinand al groter zijn dan Arcade Fire dan hoort Arcade Fire gewoon niet thuis in de top 2000. Het is af te vragen of Franz Ferdinand uberhaupt al de status heeft om in een dergelijke lijst te kunnen staan.
(quote)
Gaat niet om status, maar om de populariteit. Er staan in de Top 2000 zoveel artiesten die het in mijn ogen niet verdienen om (met zoveel nummers) de lijst te halen.
Take Me Out van Franz Ferdinand is een absolute classic van de 00s en hoort er zeker in. Andere nummers van hen zijn vermoedelijk niet populair genoeg. Zelfde geldt voor de hits van Arctic Monkeys die het nu gehaald hebben.
Arcade Fire heeft wel de pech dat ze hier nooit een (radio)hitje hebben gescoord. Onder de grote muziekliefhebbers (in de betekenis: mensen die regelmatig concerten bezoeken) zijn ze heel bekend en geliefd. Maar daarbuiten zal het waarschijnlijk tegenvallen. Toch geeft de koppositie in de Snob 2000 wel aan dat het qua populariteit toch wel eens langzaam zou moeten kunnen lukken.
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:14 uur

Op Pink Floyd en Queensrÿche na zijn de bands in jouw top 10 een stuk onbekender.
Denk dat ze niet echt in je straatje liggen, maar de gemiddelde MuMe-user kent hen wel.
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:19 uur
Zitten paar mooie nieuwe binnenkomers bij met als beste toch wel I Bet You Look Good On The Dancefloor, eindelijk zeg!
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:49 uur
Ja, maar ook daarbuiten is de populariteit groeiende. Dat ze op Pinkpop 2014 geboekt stonden en mochten afsluiten op de 3FM-stage geeft wel aan dat ook door een deel van het mainstream publiek al zijn opgepikt. Alleen hebben ze nogal veel goede nummers, en is het niet massaal kunnen kiezen voor 1 favoriet nummer er waarschijnlijk de oorzaak van dat ze nog niet op vrije keuze zijn binnengekomen. Ik zag op Facebook en Twitter regelmatig stemlijstjes voorbij komen met daarin nummers van Arcade Fire, maar meestal verschillenden.
0
geplaatst: 2 december 2015, 20:53 uur
Gretz schreef:
Arcade Fire heeft wel de pech dat ze hier nooit een (radio)hitje hebben gescoord. Onder de grote muziekliefhebbers (in de betekenis: mensen die regelmatig concerten bezoeken) zijn ze heel bekend en geliefd.
Arcade Fire heeft wel de pech dat ze hier nooit een (radio)hitje hebben gescoord. Onder de grote muziekliefhebbers (in de betekenis: mensen die regelmatig concerten bezoeken) zijn ze heel bekend en geliefd.
Ook bij de minder grote muziekliefhebbers (in de betekenis: mensen die niet (regelmatig) concerten bezoeken) zijn ze bekend

Is getekend...een mainstreamer (meestal dan, K-pop is niet echt mainstream naar wij dachten).
0
wavanbuuren
geplaatst: 2 december 2015, 21:03 uur
Soms moet je in het leven blij zijn met de kleine dingen. Ik heb jarenlang als vrije keuzes Echo and the Bunnymen - Killing Moon en Johan - Tumble and fall ingevuld. Dit jaar stonden ze al in de keuzelijst en waarempel. 2 keer prijs 

0
geplaatst: 2 december 2015, 21:07 uur
Een band als Johan die niet meer actief is en door veel mensen alweer een beetje vergeten is zou waarschijnlijk nooit meer op eigen kracht de lijst kunnen halen. Nu staan ze voor het eerst in de keuzelijst en is het direct raak! (met hun mooiste nummer
). Maar dit geeft wel aan dat de invloed van de keuzelijst nog steeds te groot is. Die zou of 10x zo groot moeten worden of helemaal moeten verdwijnen.
). Maar dit geeft wel aan dat de invloed van de keuzelijst nog steeds te groot is. Die zou of 10x zo groot moeten worden of helemaal moeten verdwijnen.
0
geplaatst: 2 december 2015, 21:07 uur
Eerlijk gezegd ken ik ze alleen van naam. Staat nog op mijn to do lijst.
Wel frappant dat een Grammy winnaar voor het beste album er niet in staat. Zo ook Bon Iver.
Wel frappant dat een Grammy winnaar voor het beste album er niet in staat. Zo ook Bon Iver.
0
geplaatst: 2 december 2015, 22:16 uur
Heb zelf eigenlijk nog nooit iets van Arcade Fire opgezocht, al is de naam wel algemeen bekend bij mij en verkocht hun laatste CD best prima bij mijn winkel in de Media Markt. Belandde zelfs meerdere weken in de MM Top 40. Plus ze hebben ook een zeer aardige track aangeleverd voor de eerste Hunger Games soundtrack. Met alles wat ik dan over de band voorbij zie komen vind ik het dan wel vreemd dat er nog geen Top 2000 positie in kan zitten en sommige andere bands (een Franz Ferdinand idd) het wel voor elkaar krijgt
0
geplaatst: 2 december 2015, 22:27 uur
Jord schreef:
Daar word ik heel verdrietig van. Op zich ben ik ook blij met alle toevoegingen van de laatste 20 jaar - die waren wat ondervertegenwoordigd - maar de parels uit de jaren 60 en 70 die verdwijnen, komen misschien nooit meer terug. En verdwijnen voorgoed in het moeras der vergetelheid...
Ik blijf op de Sparks stemmen. Desnoods in de Snob2000.
...
(quote)
Daar word ik heel verdrietig van. Op zich ben ik ook blij met alle toevoegingen van de laatste 20 jaar - die waren wat ondervertegenwoordigd - maar de parels uit de jaren 60 en 70 die verdwijnen, komen misschien nooit meer terug. En verdwijnen voorgoed in het moeras der vergetelheid...
Ik blijf op de Sparks stemmen. Desnoods in de Snob2000.
...
Eens. Ik snap de blijdschap van velen hier wel, maar ik zie dat er ook heel veel mooie (oudere) nummers gesneuveld zijn. Eight Miles High, Lonely Boy, This Town, Ti Sento, Wintertime. Jammer.
0
geplaatst: 2 december 2015, 22:35 uur
Even gecheckt, maar dit waren de noteringen in Nederland van de laatste 3 albums van Arcade Fire:
Neon Bible: 13 - 11 weken in de lijst
The Suburbs: 4 - 28
Reflektor: 6 - 19
Je kan Arcade Fire dus bepaald geen kleine band noemen in Nederland. Het zou normaal zijn geweest als er een paar nummers van hen in de keuzelijst hadden gestaan, als je hier naar kijkt bijvoorbeeld We Used To Wait & Reflektor.
In België doen ze het overigens helemaal goed: daar stonden The Suburbs & Reflektor op 1.
Neon Bible: 13 - 11 weken in de lijst
The Suburbs: 4 - 28
Reflektor: 6 - 19
Je kan Arcade Fire dus bepaald geen kleine band noemen in Nederland. Het zou normaal zijn geweest als er een paar nummers van hen in de keuzelijst hadden gestaan, als je hier naar kijkt bijvoorbeeld We Used To Wait & Reflektor.
In België doen ze het overigens helemaal goed: daar stonden The Suburbs & Reflektor op 1.
0
geplaatst: 2 december 2015, 23:00 uur
The Suburbs heeft ook nog een aantal jaar in de Hemelse Honderd gestaan van 3fm.
Reflektor werd 14e in 3voor12s Song van het Jaar 2013.
We Used to Wait werd2e in 3voor12s Song van het Jaar 2010.
Ik hoor dat Rebellion (Lies) vorig jaar ongeveer 100-120 stemmen heeft gekregen in de Snob 2000. Op 2500 deelnemers. Waarom zou dit nummer niet minste hetzelfde aantal in de Top 2000 kunnen bereiken? Op de Top 2000 stemmen veel meer mensen. Zeker nu het aantal vrije keuzes verhoogd is naar tien. Het schijnt dat een nummer zo'n 150-200 stemmen nodig heeft om in de lijst te komen.
Reflektor werd 14e in 3voor12s Song van het Jaar 2013.
We Used to Wait werd2e in 3voor12s Song van het Jaar 2010.
Ik hoor dat Rebellion (Lies) vorig jaar ongeveer 100-120 stemmen heeft gekregen in de Snob 2000. Op 2500 deelnemers. Waarom zou dit nummer niet minste hetzelfde aantal in de Top 2000 kunnen bereiken? Op de Top 2000 stemmen veel meer mensen. Zeker nu het aantal vrije keuzes verhoogd is naar tien. Het schijnt dat een nummer zo'n 150-200 stemmen nodig heeft om in de lijst te komen.
0
geplaatst: 2 december 2015, 23:45 uur
Ik vermoed (kan het niet zeker weten natuurlijk, zolang radio 2 zo geheimzinnig blijft) dat dat getal van 200 ondertussen al flink verouderd is. Het aantal stemmers neemt elk jaar toe. Tien vrije keuzes, en een sterk uitgebreide keuzelijst zullen het alleen maar verder omhoog brengen. Het lijkt me aannemelijk dat je ondertussen al minstens het dubbele (400) nodig hebt, misschien nog wel veel meer.
0
geplaatst: 2 december 2015, 23:48 uur
Jester schreef:
Eens. Ik snap de blijdschap van velen hier wel, maar ik zie dat er ook heel veel mooie (oudere) nummers gesneuveld zijn. Eight Miles High, Lonely Boy, This Town, Ti Sento, Wintertime. Jammer.
(quote)
En Fleetwood Mac verliest twee prachtsongs uit de Peter Green periode met The Green Manalishi en Man Of The World

0
geplaatst: 2 december 2015, 23:52 uur
Rebellion is zelfs nog nooit (sinds de database van de site) op de radio gedraaid:
Zoek op Arcade - watiseropderadio.nl
Als er al wat in de T2000 zou moeten komen, wordt het Ready to Start of The Suburbs: Zoek op Arcade - watiseropderadio.nl
En zie hoe vaak het Arrow Classic Rock betreft. Op 3FM is het dan weer heel vaak We Used to Wait.
Er zijn genoeg hiaten in de Top 2000, maar om nou Arcade Fire als grootste hiaat te noemen..
P.S. http://watiseropderadio.nl/zoek/Pulp
Zoek op Bunnymen - watiseropderadio.nl
Valt nog best mee. En vergeet ook niet dat deze artiesten uit de jeugd komen van de gemiddelde doelgroep van Radio 2.
Zoek op Arcade - watiseropderadio.nl
Als er al wat in de T2000 zou moeten komen, wordt het Ready to Start of The Suburbs: Zoek op Arcade - watiseropderadio.nl
En zie hoe vaak het Arrow Classic Rock betreft. Op 3FM is het dan weer heel vaak We Used to Wait.
Er zijn genoeg hiaten in de Top 2000, maar om nou Arcade Fire als grootste hiaat te noemen..
P.S. http://watiseropderadio.nl/zoek/Pulp
Zoek op Bunnymen - watiseropderadio.nl
Valt nog best mee. En vergeet ook niet dat deze artiesten uit de jeugd komen van de gemiddelde doelgroep van Radio 2.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.