Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2015, 01:45 uur
Dit leek me de kortere singleversie. Ook exclusief dat stukje waarin het lijkt of het nummer vastloopt. Niettemin wordt nog steeds veel afgekapt vele seconden voor het echte einde.
0
buizen
geplaatst: 26 december 2015, 03:39 uur
Zie dat het ook live op tv is, de uitzending. Je ziet de disckjockeys die het uit zenden. Van romantiek hebben ze daar volgens mij nog nooit gehoord. Wat een akelig kille ambiance daar.
Schermpjes, monitors, knopjes en alles even clean. Rare ziekenhuisapparatuurachtige constructies voor die microfoons.
Geen dampende mokken warme chocomel of mensen die eens gezellig binnen komen wandelen met wat lekkers. Een kerstboom op de achtergrond weggemoffeld.
Man in houthakkershemd vrouw in hoodie, geen enkele kerstkleding. Geen kaarsjes.
De tweets onderin beeld zijn wel leuk.
Daar hadden ze toch veel meer van kunnen maken, zeker omdat het constant live wordt uitgezonden?
Schermpjes, monitors, knopjes en alles even clean. Rare ziekenhuisapparatuurachtige constructies voor die microfoons.
Geen dampende mokken warme chocomel of mensen die eens gezellig binnen komen wandelen met wat lekkers. Een kerstboom op de achtergrond weggemoffeld.
Man in houthakkershemd vrouw in hoodie, geen enkele kerstkleding. Geen kaarsjes.
De tweets onderin beeld zijn wel leuk.
Daar hadden ze toch veel meer van kunnen maken, zeker omdat het constant live wordt uitgezonden?
0
geplaatst: 26 december 2015, 10:33 uur
Vreselijk. Het klonk trouwens als een jaren 80 nummer, maar het is kennelijk van 1997...
0
geplaatst: 26 december 2015, 10:53 uur
ranboy schreef:
Vreselijk. Het klonk trouwens als een jaren 80 nummer, maar het is kennelijk van 1997...
Jeugdsentiment telt dan vast mee, als 5 jarige voor de buis gekluisterd

0
geplaatst: 26 december 2015, 10:53 uur
ranboy schreef:
Inderdaad, klonk als slechte jaren '80 powerpop.
0
geplaatst: 26 december 2015, 10:55 uur
Dat zal het zijn want ik stond met een smile op mijn gezicht mee te zingen. Ik was wel al twaalf toen Pokémon op tv kwam.
0
geplaatst: 26 december 2015, 11:13 uur
buizen schreef:
Zie dat het ook live op tv is, de uitzending. Je ziet de disckjockeys die het uit zenden.
Dat is al, in ieder geval, een paar jaar gaande. Toch blijf ik vaak wel "hangen". Mensen kijken blijft leuk (terrasgevoel) en zo nu en dan een geweldig nummer op de achtergrond. Och tussen twaalf en twee meestal toch niet veel anders te doen in deze tijd.Zie dat het ook live op tv is, de uitzending. Je ziet de disckjockeys die het uit zenden.
0
geplaatst: 26 december 2015, 12:58 uur
Ik ben het wel eens met buizen dat ze daar heel makkelijk meer mee kunnen doen.
0
geplaatst: 26 december 2015, 15:23 uur
Ze zijn erin geslaagd zoveel door de intro's en outro's heen te blèren dat Whitney naar een volgend uur doorgeschoven moest worden.
Juist, een paradox, want dat zou er toch juist voor moeten zorgen dat hun schemaatje naar planning afgewerkt kan worden?
Juist, een paradox, want dat zou er toch juist voor moeten zorgen dat hun schemaatje naar planning afgewerkt kan worden?
0
geplaatst: 26 december 2015, 15:52 uur
tbouwh schreef:
Ze zijn erin geslaagd zoveel door de intro's en outro's heen te blèren dat Whitney naar een volgend uur doorgeschoven moest worden.
Niet als de dj van dienst Rob Stenders is. Moest gisteren ook zo nodig het hele intro van While you see a chance vol praten. Toen het nummer afgelopen was, ging hij vervolgens het hele intro nogmaals draaien, omdat hij een klacht van een luisteraar had ontvangen ..Ze zijn erin geslaagd zoveel door de intro's en outro's heen te blèren dat Whitney naar een volgend uur doorgeschoven moest worden.
0
geplaatst: 26 december 2015, 16:22 uur
royh schreef:
(quote)
Niet als de dj van dienst Rob Stenders is. Moest gisteren ook zo nodig het hele intro van While you see a chance vol praten. Toen het nummer afgelopen was, ging hij vervolgens het hele intro nogmaals draaien, omdat hij een klacht van een luisteraar had ontvangen .. Dan kunnen ze van vrijwel ieder nummer de intro en/of outro opnieuw gaan draaien..
0
buizen
geplaatst: 26 december 2015, 20:12 uur
Wat doet zo'n Diederik Samsom in de Radio top2000 op tv? Hij zei dat ie dit hele jaar nog geen CD had gekocht. En van Living Colour had ie nog nooit gehoord. En dat voor een politicus.
0
geplaatst: 26 december 2015, 20:19 uur
Ik heb zojuist geleerd dat het begrip "sampling" al 30 jaar aan Matthijs van Nieuwkerk voorbij gegaan is. Toch knap, voor de presentator van een muziekprogramma.
0
geplaatst: 26 december 2015, 20:23 uur
Ik lees hier regelmatig kritiek over de Top 2000, tijd voor nog eens een positief geluid. Van een Belg die nog nooit naar de Nederlandse Radio 2 geluisterd heeft (over klachten over presentatie en nummers afkappen en zo spreek ik me dus niet uit).
Ik vind het eigenlijk een hele mooie lijst als ik zie wat er allemaal in staat. De lijst gaat echt ontzettend breed. Marco Borsato én Muse staan er bijvoorbeeld meermaals in, waar elders zie je dat? In België alvast niet. De muziekliefhebbers stemmen eerder op de Classics 100 van Radio 1 en de Tijdloze van Studio Brussel, de mensen die jong waren in de jaren '60, '70 en '80 op de 1000 Klassiekers van Radio 2 en de (hitlijstlievende) jeugd op de MNM 1000 van MNM. Bij de Nederlandse Radio 2 heb ik de indruk dat bijna heel de bevolking in de lijst geïnteresseerd is in plaats van enkel de doelgroep van de zender. Kijk maar hoeveel gebruikers hier een lijstje inzenden en de discussies in dit topic. Hoewel veel gebruikers klagen over de muziek die (hoog) in de Top 2000 staat (en zo mogelijk nog meer over de muziek die er niet in staat), leeft de lijst hier wel. Vandaar ook dat de lijst van de Nederlandse Radio 2 een stuk alternatiever en breder is dan die van de Belgische Radio 2. Ik heb beide lijsten eens vergelijken, en in de Nederlandse lijst staan veel meer nummers van op MuMe populaire artiesten:
Artiest: aantal nummers in top 1000 Radio 2(NL)-aantal nummers in 1000 Klassiekers Radio 2(BE)
Arcade Fire: 0-0
Arctic Monkeys: 1-0
Bruce Springsteen: 11-5
David Bowie: 11-5
Kate Bush: 5-2
Muse: 8-0
Nirvana: 6-1
Pearl Jam: 4-0
Pink Floyd: 8-2
R.E.M.: 4-2
Radiohead: 6-0
The National: 0-0
The Cure: 3-2
The Smiths: 1-0
U2: 15-5
En natuurlijk vind je dat er muziek in staat die er misschien niet hoort in te staan en dat er veel goeie artiesten ontbreken, maar dat is niet meer dan logisch in een lijst die door veel verschillende mensen samengesteld wordt. Ik kan er alleen maar van dromen dat veel van mijn favoriete muziek (zoals Muse, Radiohead, Editors...) gedraaid wordt op zenders waar mijn ouders (in het algemeen: mensen zonder bovengemiddelde interesse in muziek) naar luisteren. Bij jullie in Nederland lijkt dat toch meer te gebeuren als ik afga op de Top 2000 (al ga ik ervan uit dat die meer alternatieve artiesten niet echt in de vaste playlist van Radio 2 zitten, maar er vooral instaan omdat het stempubliek ruimer is dan de vaste luisteraars van de zender).
Dus ik zou zeggen: wees blij met zo'n mooie, gevarieerde lijst die veel mensen bezighoudt en geniet ervan.
Ik vind het eigenlijk een hele mooie lijst als ik zie wat er allemaal in staat. De lijst gaat echt ontzettend breed. Marco Borsato én Muse staan er bijvoorbeeld meermaals in, waar elders zie je dat? In België alvast niet. De muziekliefhebbers stemmen eerder op de Classics 100 van Radio 1 en de Tijdloze van Studio Brussel, de mensen die jong waren in de jaren '60, '70 en '80 op de 1000 Klassiekers van Radio 2 en de (hitlijstlievende) jeugd op de MNM 1000 van MNM. Bij de Nederlandse Radio 2 heb ik de indruk dat bijna heel de bevolking in de lijst geïnteresseerd is in plaats van enkel de doelgroep van de zender. Kijk maar hoeveel gebruikers hier een lijstje inzenden en de discussies in dit topic. Hoewel veel gebruikers klagen over de muziek die (hoog) in de Top 2000 staat (en zo mogelijk nog meer over de muziek die er niet in staat), leeft de lijst hier wel. Vandaar ook dat de lijst van de Nederlandse Radio 2 een stuk alternatiever en breder is dan die van de Belgische Radio 2. Ik heb beide lijsten eens vergelijken, en in de Nederlandse lijst staan veel meer nummers van op MuMe populaire artiesten:Artiest: aantal nummers in top 1000 Radio 2(NL)-aantal nummers in 1000 Klassiekers Radio 2(BE)
Arcade Fire: 0-0
Arctic Monkeys: 1-0
Bruce Springsteen: 11-5
David Bowie: 11-5
Kate Bush: 5-2
Muse: 8-0
Nirvana: 6-1
Pearl Jam: 4-0
Pink Floyd: 8-2
R.E.M.: 4-2
Radiohead: 6-0
The National: 0-0
The Cure: 3-2
The Smiths: 1-0
U2: 15-5
En natuurlijk vind je dat er muziek in staat die er misschien niet hoort in te staan en dat er veel goeie artiesten ontbreken, maar dat is niet meer dan logisch in een lijst die door veel verschillende mensen samengesteld wordt. Ik kan er alleen maar van dromen dat veel van mijn favoriete muziek (zoals Muse, Radiohead, Editors...) gedraaid wordt op zenders waar mijn ouders (in het algemeen: mensen zonder bovengemiddelde interesse in muziek) naar luisteren. Bij jullie in Nederland lijkt dat toch meer te gebeuren als ik afga op de Top 2000 (al ga ik ervan uit dat die meer alternatieve artiesten niet echt in de vaste playlist van Radio 2 zitten, maar er vooral instaan omdat het stempubliek ruimer is dan de vaste luisteraars van de zender).
Dus ik zou zeggen: wees blij met zo'n mooie, gevarieerde lijst die veel mensen bezighoudt en geniet ervan.

0
geplaatst: 26 december 2015, 20:34 uur
Ja heerlijk, hoorde 'm net in de auto. Prachtig natuurlijk. Alleen jammer dat m'n ouders het kloteherrie vonden. Maar ja, alles met een beetje piepende gitaar krijgt die kwalificatie van ze. Mijn stem krijgen ze volgend jaar in ieder geval weer.
0
Misterfool
geplaatst: 26 december 2015, 20:36 uur
Lievelingsnummer. Speciaal mijn (internet)radio voor aangezet.
.
(dit jaar niet zo zin in de top 2000: ben op het moment meer bezig met elektronische muziek/ ambient/ game-soundtracks).
.(dit jaar niet zo zin in de top 2000: ben op het moment meer bezig met elektronische muziek/ ambient/ game-soundtracks).
0
geplaatst: 26 december 2015, 20:40 uur
Al die reacties op twitter enzo 
Niet voor de gevoelige oortjes blijkbaar

Niet voor de gevoelige oortjes blijkbaar

0
geplaatst: 26 december 2015, 20:45 uur
Ook speciaal voor Starless net even de internetradio aangezet, heerlijk hoor!
Op twitter waren de mensen wat minder enthousiast, maar dat was wel te verwachten
Op twitter waren de mensen wat minder enthousiast, maar dat was wel te verwachten

0
geplaatst: 26 december 2015, 21:50 uur
Starless ook in de auto, ik reed op de A12, gehoord. Was puur toeval want had geen idee waar ie stond. Mijn dochter sliep op de achterbank, mijn vrouw zat ook te knikkebollen, maar papa zette het volume toch even wat harder... Spaarzame kippenvelmomentjes in de hele lijst voor mij. Twitterende muzikale nitwits, ben zo blij dat ik beter weet. King Crimson live in Tivoli/Vredenburg was mijn beste concert in jaaaaren. Bewondering voor de band is alleen nog maar dieper gaan zitten.
0
geplaatst: 26 december 2015, 23:49 uur
Fear Of The Dark in de live versie. Wellicht net zo bekend als de album versie. Was even afwachten welke versie er gedraaid ging worden aangezien dit nummer nog nooit op Radio 2 voorbij is gekomen gok ik zo 

0
geplaatst: 27 december 2015, 00:29 uur
Thrift Shop en Watskeburt achter elkaar. Krijgt Fresku toch gelijk 

0
geplaatst: 27 december 2015, 07:22 uur
Haha. Ja en al die bejaarden in het café die geen idee hebben wat ze ermee moeten. Is natuurlijk wel 'veilige' hip hop. Kendrick of Atmosphere zal de top 2000 niet zo snel halen. Jammer dat Rapper's Delight zo snel werd afgekapt.
Dat zo'n DJ trouwens met een strak gezicht Rita Hovink kan aankondigen zeg. Ongelooflijk dat dat meer stemmen krijgt dan Helpless. Dat kan toch bijna niet kloppen.
Dat zo'n DJ trouwens met een strak gezicht Rita Hovink kan aankondigen zeg. Ongelooflijk dat dat meer stemmen krijgt dan Helpless. Dat kan toch bijna niet kloppen.
0
buizen
geplaatst: 27 december 2015, 08:35 uur
JoaMuse schreef:
De lijst gaat echt ontzettend breed. Marco Borsato én Muse staan er bijvoorbeeld meermaals in, waar elders zie je dat? In België alvast niet. De muziekliefhebbers stemmen eerder op de Classics 100 van Radio 1 en de Tijdloze van Studio Brussel, de mensen die jong waren in de jaren '60, '70 en '80 op de 1000 Klassiekers van Radio 2 en de (hitlijstlievende) jeugd op de MNM 1000 van MNM. Bij de Nederlandse Radio 2 heb ik de indruk dat bijna heel de bevolking in de lijst geïnteresseerd is in plaats van enkel de doelgroep van de zender. Kijk maar hoeveel gebruikers hier een lijstje inzenden en de discussies in dit topic. Hoewel veel gebruikers klagen over de muziek die (hoog) in de Top 2000 staat (en zo mogelijk nog meer over de muziek die er niet in staat), leeft de lijst hier wel. Vandaar ook dat de lijst van de Nederlandse Radio 2 een stuk alternatiever en breder is dan die van de Belgische Radio 2.
De lijst gaat echt ontzettend breed. Marco Borsato én Muse staan er bijvoorbeeld meermaals in, waar elders zie je dat? In België alvast niet. De muziekliefhebbers stemmen eerder op de Classics 100 van Radio 1 en de Tijdloze van Studio Brussel, de mensen die jong waren in de jaren '60, '70 en '80 op de 1000 Klassiekers van Radio 2 en de (hitlijstlievende) jeugd op de MNM 1000 van MNM. Bij de Nederlandse Radio 2 heb ik de indruk dat bijna heel de bevolking in de lijst geïnteresseerd is in plaats van enkel de doelgroep van de zender. Kijk maar hoeveel gebruikers hier een lijstje inzenden en de discussies in dit topic. Hoewel veel gebruikers klagen over de muziek die (hoog) in de Top 2000 staat (en zo mogelijk nog meer over de muziek die er niet in staat), leeft de lijst hier wel. Vandaar ook dat de lijst van de Nederlandse Radio 2 een stuk alternatiever en breder is dan die van de Belgische Radio 2.
Zie net even die 1000 klassiekerslijst van 'jullie in Belgie' en die gaat niet verder dan tot nr. 101 maar er staan wel Yasmine (Porselein) en Ann Christy (Dag Vreemde Man) op de nrs. 102 en 118.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.