Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2015, 11:31 uur
royh schreef:
Niet als de dj van dienst Rob Stenders is. Moest gisteren ook zo nodig het hele intro van While you see a chance vol praten. Toen het nummer afgelopen was, ging hij vervolgens het hele intro nogmaals draaien, omdat hij een klacht van een luisteraar had ontvangen ..
Niet als de dj van dienst Rob Stenders is. Moest gisteren ook zo nodig het hele intro van While you see a chance vol praten. Toen het nummer afgelopen was, ging hij vervolgens het hele intro nogmaals draaien, omdat hij een klacht van een luisteraar had ontvangen ..
Dat vond ik dan juist weer een stoere actie!

0
geplaatst: 27 december 2015, 11:49 uur
Ja, ben ik met je eens. Ik zie dat andere dj's ook niet zo snel doen.
Gisterenavond nog genoten van Starless-King Crimson en vanochtend Lord of the Ages-Magna Carta. Nu op de radio: Rendez vous 6.02-U.K.: prachtig !
Gisterenavond nog genoten van Starless-King Crimson en vanochtend Lord of the Ages-Magna Carta. Nu op de radio: Rendez vous 6.02-U.K.: prachtig !
0
geplaatst: 27 december 2015, 12:02 uur
Ik ben het wel eens met JoaMuse, want ondanks dat ik óók altijd van alles te zeiken heb over wat er wel en juist niet in de Top2000 staat, is het wel een ontzettend brede lijst. Ik luister er nog altijd met plezier naar (en het ergeren aan de DJ's en aan de slechte nummers en aan te vroeg afgekapte nummers is ook een soort van traditie geworden
)
)
0
geplaatst: 27 december 2015, 12:20 uur
Er is sowieso niemand stoerder op de radio dan Rob Stenders, met afstand de beste DJ van t land (al jaaaaaaren)
0
geplaatst: 27 december 2015, 13:10 uur
vigil schreef:
Er is sowieso niemand stoerder op de radio dan Rob Stenders, met afstand de beste DJ van t land (al jaaaaaaren)
Helemaal mee eens, de enige ook voor wie ik de radio nog wel eens aanzet, in de auto

0
geplaatst: 27 december 2015, 14:17 uur
JoaMuse schreef:
De lijst gaat echt ontzettend breed. Marco Borsato én Muse staan er bijvoorbeeld meermaals in, waar elders zie je dat? In België alvast niet.
...
en de (hitlijstlievende) jeugd op de MNM 1000 van MNM.
De lijst gaat echt ontzettend breed. Marco Borsato én Muse staan er bijvoorbeeld meermaals in, waar elders zie je dat? In België alvast niet.
...
en de (hitlijstlievende) jeugd op de MNM 1000 van MNM.
In België dus ook

en ik denk ook dat als je Studio Brussel of Radio 1 een Top 2000 zou laten uitzenden dat veel Nederlanders hier op Mume dan weer 'jaloers' zouden zijn op onze lijst.
Bij de nummers 101 - 300 van de Classics 100 van Radio 1 vond je, naast de typische klassiekers die je in de Top 2000 waarschijnlijk ook wel ziet passeren, ook nummers van Bon Iver, Miriam Makeba, John Cale, Nick Cave, Johan Verminnen, Eels, Sigur Ros, Wilco, The Velvet Underground en Nick Drake.
Ik zou een top 2000 op één van deze zenders wel zien zitten.
0
geplaatst: 27 december 2015, 17:34 uur
Frejarius schreef:
In België dus ook
en ik denk ook dat als je Studio Brussel of Radio 1 een Top 2000 zou laten uitzenden dat veel Nederlanders hier op Mume dan weer 'jaloers' zouden zijn op onze lijst.
Bij de nummers 101 - 300 van de Classics 100 van Radio 1 vond je, naast de typische klassiekers die je in de Top 2000 waarschijnlijk ook wel ziet passeren, ook nummers van Bon Iver, Miriam Makeba, John Cale, Nick Cave, Johan Verminnen, Eels, Sigur Ros, Wilco, The Velvet Underground en Nick Drake.
(quote)
In België dus ook

Idd en zou een leuke lijst worden maar minder gevarieerd. Want op Radio 1 hoor je bv geen ABBA, Marco Borsato, Whitney Houston, ...
En net die vele soorten mooie muziekjes maakt voor mij die top 2000 een lijst waarvoor ik een weekje verlof op het werk neem om ten volle via het internet mee te kunnen luisteren naar die top 2000 van onze noorderburen.
Tuurlijk ontbreken er altijd zaken, maar dat kan ook niet anders er is maar plaats voor 2000 platen.
0
geplaatst: 27 december 2015, 18:11 uur
Juist die variatie vind ik te prijzen. Ja er zijn fantastische nummers die daardoor moeten sneuvelen maar juist die variatie brengt die heerlijke sfeer met zich mee de hele week.
Tussen plaats 1910-1900 gingen we van Roxette naar Chicago naar The Black Keys naar Adam Lambert naar Outkast naar Robin S. Toch heerlijk om alles voorbij te horen komen?
Tussen plaats 1910-1900 gingen we van Roxette naar Chicago naar The Black Keys naar Adam Lambert naar Outkast naar Robin S. Toch heerlijk om alles voorbij te horen komen?
0
geplaatst: 27 december 2015, 19:32 uur
Tjonge jonge, Move On Up wordt schaamteloos afgekapt na 3 minuten. Terwijl ik de laatste 4 minuten altijd het mooiste vind
0
geplaatst: 27 december 2015, 20:28 uur
Snoeperd schreef:
Tjonge jonge, Move On Up wordt schaamteloos afgekapt na 3 minuten. Terwijl ik de laatste 4 minuten altijd het mooiste vind
Volgens mij gaat radio 2 uit van een singleversie, als die er is. Dat verklaart het wel (niet dat het daarom minder jammer is).Tjonge jonge, Move On Up wordt schaamteloos afgekapt na 3 minuten. Terwijl ik de laatste 4 minuten altijd het mooiste vind
0
geplaatst: 27 december 2015, 20:50 uur
0
Misterfool
geplaatst: 27 december 2015, 21:10 uur
Vind het toch wel erg mooi dat het erin staat.
Ben met de serie/games opgegroeid.
0
geplaatst: 27 december 2015, 21:12 uur
Heerlijk. Ben benieuwd hoeveel ze van How Soon Is Now? draaien....
0
geplaatst: 27 december 2015, 21:14 uur
Een krappe 3 minuten dus. Toen kwamen de meeuwen van Calypso er al doorheen 

0
geplaatst: 27 december 2015, 23:41 uur
Er is toch geen singleversie van How Soon is Now?? Vind het wel belachelijk dat ze zelfs die afkappen. En dan Echoes wel 23 minuten draaien. Begin dan nog een uur of twee eerder zodat je ook de rest in z'n geheel kan draaien.
0
geplaatst: 28 december 2015, 00:07 uur
Na een popquiz in Eindhoven (waarin ik derde ben geworden), thuis Radio 2 aangezet, en ik hoorde net 'Srivers seat' van Sniff 'N The Tears (nr. 1180). 'Still believe' van Herman Brood volgt.
0
geplaatst: 28 december 2015, 01:05 uur
Nu bezig met het volgen van de TV-programma Top-2000 á gogo op www.ntr.nl. In de top2000-quiz zongen twee jongetjes het lied 'Hallelujah', waarvan de versies van Jeff Buckley (101e), Leonard Cohen (188e) en Lisa Loïs (761e: overbodig voor deze lijst) er alle drie instaan.
0
geplaatst: 28 december 2015, 01:08 uur
Nu Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face.
Geweldig dat dit prachtige nummer al sinds 2001 een vaste waarde is ronde plek 1000.
Geweldig dat dit prachtige nummer al sinds 2001 een vaste waarde is ronde plek 1000.
0
geplaatst: 28 december 2015, 01:09 uur
Snoeperd schreef:
Er is toch geen singleversie van How Soon is Now??
Er is toch geen singleversie van How Soon is Now??
Blijkbaar wel ...op The Smiths - Singles Box (2008) staat een versie van 3:41 ,wat het nr niet ten goede komt
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 28 december 2015, 10:54 uur
Haha, ik krabde ook even achter mijn oren vanochtend in de auto. Ik vind dat ze betere klassiekers hebben gemaakt

0
geplaatst: 28 december 2015, 11:38 uur
Niet mijn plaat, maar een oom van mij stemt dit nummer al sinds het begin bij zijn vrije keuzes, en nu Was het eindelijk zover 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.