Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2015, 22:49 uur
Locomotive Breath hoorde ik net als albumversie met het langere opbouwende intro,terwijl er ook een singleuitvoering is..maar beter zo!
maar het is volgens mij net hoe hun pet staat,andere langere tracks worden soms weer weggefade in de volgende notering
maar het is volgens mij net hoe hun pet staat,andere langere tracks worden soms weer weggefade in de volgende notering

0
geplaatst: 30 december 2015, 00:17 uur
Ik geniet dit jaar weer van de Top 2000. Elk jaar zijn er wel weer liedjes die ik ontdek. Soms heb ik ze echt nog nooit gehoord (bijvoorbeeld "Lord of the Ages" van Magna Carta), maar meestal heb ik ze wel eens gehoord, maar hoor ik de liedjes ineens op een andere manier. Dat heb ik dit jaar met "In the Year 2525" van Zager & Evans, "You've Got a Friend" van James Taylor en vrijwel alle Top 2000-noteringen van John Denver (daar gaat mijn geloofwaardigheid...
).
Natuurlijk staan er ook liedjes in de lijst die ik vervelend vind ("Moves Like Jagger" bijvoorbeeld), maar ach, dat hoort erbij.
). Natuurlijk staan er ook liedjes in de lijst die ik vervelend vind ("Moves Like Jagger" bijvoorbeeld), maar ach, dat hoort erbij.
0
geplaatst: 30 december 2015, 00:24 uur
Ik heb dit jaar trouwens ook aandachtig geluisterd naar "Starless" van King Crimson, aangezien enkele MusicMeter-gebruikers die ik volg dit een mooi nummer vinden. Ik ben persoonlijk geen fan van het liedje. Het gaat naar mijn smaak veel te lang door... "In the Court of the Crimson King", dat volgens mij niet in de lijst staat, vind ik dan wel weer een bijzonder mooi liedje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2015, 00:40 uur
Tsja, muziekliefhebbers kunnen ze bij Radio 2 niet gebruiken natuurlijk want die passen niet in hun format.
0
geplaatst: 30 december 2015, 01:18 uur
Shit, 'Video Games' gemist, ongeveer het enige nummer in de lijst waarvan ik dacht 'die wil ik wel voorbij horen komen'. Is er nog iets leuks over gezegd?
0
Franck Maudit
geplaatst: 30 december 2015, 01:51 uur
Slowgaze schreef:
Shit, 'Video Games' gemist, ongeveer het enige nummer in de lijst waarvan ik dacht 'die wil ik wel voorbij horen komen'. Is er nog iets leuks over gezegd?
Toevallig dit nummer sinds lang nog eens beluisterd - en dan zie ik jouw bericht. Godverdomme, wat wist dat nummer de tijdsgeest te vatten. Incroyable.
0
geplaatst: 30 december 2015, 02:31 uur
Onweerwolf schreef:
Tsja, muziekliefhebbers kunnen ze bij Radio 2 niet gebruiken natuurlijk want die passen niet in hun format.
Hij was er vandaag weer en Stenders haalde hem speciaal naar de studio om een praatje met hem te maken. De beveiliger vroeg hem hier om mee te komen maar 10 minuten later stond hij alweer gewoon binnen uit zijn dak te gaan.(quote)
Niets is wat het lijkt mensen, nooit oordelen op basis van een fragment....
#IronMaidenMan in de studio | NPO radio 2 - nporadio2.nl
0
geplaatst: 30 december 2015, 11:23 uur
Straks Sebastian van Cockney Rebel. Die plaat heeft de afgelopen jaren ook een enorme duik genomen.
Nu Avicii, hoewel ik zijn nummers vrij goed vind binnen zijn genre, was zijn optreden in Antwerpen vorig jaar één van de meest teleurstellende die ik ooit zag.
Nu Avicii, hoewel ik zijn nummers vrij goed vind binnen zijn genre, was zijn optreden in Antwerpen vorig jaar één van de meest teleurstellende die ik ooit zag.
0
geplaatst: 30 december 2015, 12:21 uur
Maid of Orleans nu met de gehele intro, zonder dat er doorheen gepraat wordt 
Was vorig jaar wel anders.
Wel ironisch inderdaad hoe beelden een ander leven kunnen gaan leiden. De 'Iron-Maidenman', die niet tot rust gemaand wordt maar juist uitgenodigd in de studio.

Was vorig jaar wel anders.
Wel ironisch inderdaad hoe beelden een ander leven kunnen gaan leiden. De 'Iron-Maidenman', die niet tot rust gemaand wordt maar juist uitgenodigd in de studio.
0
geplaatst: 30 december 2015, 12:22 uur
Ze zitten ook gewoon krap qua timing lijkt me. Nog vroeger beginnen lijkt me in ieder geval geen optie meer.
0
geplaatst: 30 december 2015, 12:42 uur
Op zich zouden ze nog 9 uur eerder kunnen beginnen, maar dan is de rek er ook gelijk uit.
0
geplaatst: 30 december 2015, 12:45 uur
Als je nu naar de planning voor de hoogst genoteere platen kijkt, dan vraag ik me af of ze het wel gaan halen. Voor sommige nummers zijn er maar vijf minuten voorzien, terwijl ze veel langer duren... Of ze zouden zo drastisch moeten snijden dat er een opstand gaat ontstaan 

0
geplaatst: 30 december 2015, 13:34 uur
Mijn stemlijst was trouwens als volgt:
PINK FLOYD - SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND
PEARL JAM - BLACK
SUPERTRAMP - FOOL'S OVERTURE
DIRE STRAITS - PRIVATE INVESTIGATIONS
THE ALAN PARSONS PROJECT - OLD AND WISE
BILLY JOEL - PIANO MAN
JACQUES BREL - VOIR UN AMI PLEURER
JOHN LENNON - IMAGINE
ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA - MR. BLUE SKY
PINK FLOYD - COMFORTABLY NUMB
PINK FLOYD - WISH YOU WERE HERE
GUNS N' ROSES - NOVEMBER RAIN
PROCOL HARUM - A WHITER SHADE OF PALE
DEREK & THE DOMINOS - LAYLA
CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL - HAVE YOU EVER SEEN THE RAIN
Vrije keuzes:
NAT KING COLE - L.O.V.E.
GORKI - MIA
WIM DE CRAENE - TIM
DIRE STRAITS - YOUR LATEST TRICK
NAT KING COLE - WHEN I FALL IN LOVE
Ik veronderstel dat ik dat hier wel mag plaatsen?
PINK FLOYD - SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND
PEARL JAM - BLACK
SUPERTRAMP - FOOL'S OVERTURE
DIRE STRAITS - PRIVATE INVESTIGATIONS
THE ALAN PARSONS PROJECT - OLD AND WISE
BILLY JOEL - PIANO MAN
JACQUES BREL - VOIR UN AMI PLEURER
JOHN LENNON - IMAGINE
ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA - MR. BLUE SKY
PINK FLOYD - COMFORTABLY NUMB
PINK FLOYD - WISH YOU WERE HERE
GUNS N' ROSES - NOVEMBER RAIN
PROCOL HARUM - A WHITER SHADE OF PALE
DEREK & THE DOMINOS - LAYLA
CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL - HAVE YOU EVER SEEN THE RAIN
Vrije keuzes:
NAT KING COLE - L.O.V.E.
GORKI - MIA
WIM DE CRAENE - TIM
DIRE STRAITS - YOUR LATEST TRICK
NAT KING COLE - WHEN I FALL IN LOVE
Ik veronderstel dat ik dat hier wel mag plaatsen?
0
geplaatst: 30 december 2015, 13:46 uur
Hoorde net Sterrenstof. 
Kom er achter dat De Jeugd van Tegenwoordig bij ons zowel in de MuMeLadder als in de Witte Trui ontbreekt, verrassend wel.

Kom er achter dat De Jeugd van Tegenwoordig bij ons zowel in de MuMeLadder als in de Witte Trui ontbreekt, verrassend wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2015, 13:56 uur
Gretz schreef:
Hoorde net Sterrenstof.
Hoorde net Sterrenstof.

Elk jaar weer een fijne verrassing inderdaad als de Jeuk van Tegenwoordig het wéér niet haalt.

0
geplaatst: 30 december 2015, 14:04 uur
Tricolores schreef:
Als je nu naar de planning voor de hoogst genoteere platen kijkt, dan vraag ik me af of ze het wel gaan halen. Voor sommige nummers zijn er maar vijf minuten voorzien, terwijl ze veel langer duren... Of ze zouden zo drastisch moeten snijden dat er een opstand gaat ontstaan
Of het journaal eruit, is al wel eens eerder gedaan. Als je alle nummers op hele minuten naar boven afrondt, dan zit je nog onder de 60. Krap, maar het kan. Of Wish You Were Here hangt een beetje tussen beide uren in. Child in Time is al wel eens eerder afgekapt na de gitaarsolo (scheelt alweer vier minuten) en zelfs de gitaarsolo bij Hotel California is weleens eruit geknipt.
0
geplaatst: 30 december 2015, 14:06 uur
Men zou ook een deel van de reclametijd kunnen opofferen. Het is niet dat het bestaan van Radio 2 afhangt van hoeveel geld er wordt verdiend met commercials in deze dagen.
0
geplaatst: 30 december 2015, 14:20 uur
Als ze de solo van November Rain knippen ga ik heel boos zijn! 

0
geplaatst: 30 december 2015, 15:32 uur
Ik ben nu aan het luisteren naar het prachtige 'Vienna' van Ultravox, waarop ik heb gestemd.
0
geplaatst: 30 december 2015, 16:24 uur
Gretz schreef:
Hoorde net Sterrenstof.
Hoorde net Sterrenstof.

Heb Watskeburt voor de MuMeladder genomineerd dit jaar. En misschien heb ik ook wel een plekje voor ze in de Witte Trui. Maar dan ga ik voor Het Mysterie van de Koude Schouder

0
buizen
geplaatst: 30 december 2015, 16:43 uur
Net kwam Time In A Bottle van Jim Groce voorbij. Prachtig!
(Kende het liedje aanvankelijk alleen als een liedje van Cornelis Vreeswijk, ook een heel mooie uitvoering).
(Kende het liedje aanvankelijk alleen als een liedje van Cornelis Vreeswijk, ook een heel mooie uitvoering).
0
geplaatst: 30 december 2015, 16:50 uur
buizen schreef:
Time In A Bottle is zeker uitzonderlijk mooi,die cover van Cornelis Vreeswijk ken ik niet ,ga ik nog es x luisteren
0
buizen
geplaatst: 30 december 2015, 16:59 uur
teus schreef:
Time In A Bottle is zeker uitzonderlijk mooi,die cover van Cornelis Vreeswijk ken ik niet ,ga ik nog es x luisteren
(quote)
Had er tranen van in m'n ogen bij het luisteren net, maar dat komt omdat het liedje werd gedraaid op een begrafenis van een geliefde naaste. De versie van Vreeswijk werd gedraaid, maar toch wordt je dan zonet ook geraakt door het origineel van Jim Groce.
Vreeswijk heeft ook I'll Have To Say I Love You In A Song van Groce vertolkt. Over dat je niet kunt zeggen dat je van iemand houdt, en dat je daarom maar een liedje hebt gemaakt en dat zingt voor diegene.

0
buizen
geplaatst: 30 december 2015, 17:22 uur
Heb heel even die al bekende lijst ingekeken, via het AD: http://static3.ad.nl/static/asset/2015/Top_2000_3__13091.pdf
Maar heb al ontdekt dat dat niets aan is. Het is juist zo leuk de radio aan te hebben en dan steeds verrast te worden door wat er nu weer komt. Onderhand zijn het allemaal de betere songs hoor. Heb alleen bar weinig met die hoog geëindigde Nederlandstalige nummers (Guus Meeuwis etc.)
Internetbeelden van het gezellige cafe kijk ik af en toe even. Maar kan geen colbertje, kaal manshoofd, dikke buik, houthakkersblouse, kort - makkelijk - dameskapsel, grote zwarte bril of rondspringend kind meer zien.
Nog geen kleurling in het publiek gezien, apart.
Maar heb al ontdekt dat dat niets aan is. Het is juist zo leuk de radio aan te hebben en dan steeds verrast te worden door wat er nu weer komt. Onderhand zijn het allemaal de betere songs hoor. Heb alleen bar weinig met die hoog geëindigde Nederlandstalige nummers (Guus Meeuwis etc.)
Internetbeelden van het gezellige cafe kijk ik af en toe even. Maar kan geen colbertje, kaal manshoofd, dikke buik, houthakkersblouse, kort - makkelijk - dameskapsel, grote zwarte bril of rondspringend kind meer zien.
Nog geen kleurling in het publiek gezien, apart.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.