Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2015, 17:54 uur
'Snow' van Red hot Chili Peppers komt langs, en elke keer verbaas ik me er weer over wat voor een infantiel nummer dat is.
0
buizen
geplaatst: 30 december 2015, 18:20 uur
Luister nu naar een, qua song, best oubollig lied maar toch hoog in de top2000 geeindigd. Net voor Joy Division, dat kan alleen in de top2000.
Het komt door de hartverscheurende tekst, waarin zoveel mensen die een of andere relatie met elkaar hebben zich herkennen:
Du bist alles, was ich habe auf der Welt
Du bist alles was ich will
Du, du allein kannst mich versteh'n
Du, du darfst nie mehr von mir geh'n
Met een goede duidelijke tekst kom je er wel.
Het komt door de hartverscheurende tekst, waarin zoveel mensen die een of andere relatie met elkaar hebben zich herkennen:

0
geplaatst: 30 december 2015, 18:28 uur
buizen schreef:
Luister nu naar een, qua song, best oubollig lied maar toch hoog in de top2000 geeindigd. Net voor Joy Division, dat kan alleen in de top2000.
Het nummer van mijn ouders ik kan het niet meer horen
0
geplaatst: 30 december 2015, 20:16 uur
Beste lijstduwerskeuze tot nu toe. Had heel wat meer van gedraaid mogen worden, beetje jammer dat het er zo schamel vanaf kwam.
0
geplaatst: 30 december 2015, 21:44 uur
Slowgaze schreef:
'Snow' van Red hot Chili Peppers komt langs, en elke keer verbaas ik me er weer over wat voor een infantiel nummer dat is.
Die vindt m'n vriendin erg goed

0
geplaatst: 30 december 2015, 21:52 uur
Prima nummer dat Snow en ik kan zelfs dat refrein meezingen 
Slowgaze wil alleen teksten horen die niemand anders snapt

0
geplaatst: 30 december 2015, 22:19 uur
Rudi S schreef:

M'n schoenen zijn gejat
Maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat
0
geplaatst: 30 december 2015, 22:33 uur
De Zeeuwse kust de zeeuwse lucht
Waar de rijpe mossel zucht
En geen groene spruitjes lust
En de zilte zak is uitgeblust..
Waar de rijpe mossel zucht
En geen groene spruitjes lust
En de zilte zak is uitgeblust..
0
geplaatst: 30 december 2015, 22:44 uur
Nr. 275; Een van mijn vroegere favoriete liedjes, 'Run' van Snow Patrol. In 2006 kreeg ik dat in 2003 uitgebrachte album 'The Final straw' waar dat nummer op staat, cadeau. Draaide destijds heel vaak dat album. Ik heb jarenlang op 'Run' gestemd, vroeger.
0
buizen
geplaatst: 31 december 2015, 06:14 uur
Led Zeppelin nu.
Dat café zit ook alweer (of nog steeds?) vol. Mensen die er ontbijten. Dagjesmensen.
Tijd voor een bak koffie en een oliebol.
Dat café zit ook alweer (of nog steeds?) vol. Mensen die er ontbijten. Dagjesmensen.
Tijd voor een bak koffie en een oliebol.
0
buizen
geplaatst: 31 december 2015, 07:08 uur
Slayer - Angel Of Death nu.
Headbangen met een pruik op, om 07.00 's ochtends.
Leuk hoor, Dj.
En daar is ie dan: 23 minuten lang Pink Floyd.
Headbangen met een pruik op, om 07.00 's ochtends.
Leuk hoor, Dj.
En daar is ie dan: 23 minuten lang Pink Floyd.

0
geplaatst: 31 december 2015, 10:21 uur
Wat ik niet snap van de top 2000 uitzending: Nu heb je een keer het bijzondere toeval dat van het album Dark Side Of The Moon Time en het daaropvolgende The Great Gig In The Sky in de top 2000 zijn gemarkeerd als nr. 308 en 307. Bosdavid schreef het al bij het album zelf. Je zou denken dat ze genoeg feeling hebben met dit overbekende album dat ze deze nummers achter elkaar draaien. Gewoon beginnen bij de klinkende klokken en stoppen vlak voor de kassa's van Money.
Maar nee hoor... Er wordt uitgebreid tussen deze twee nummers in geouwehoerd over wat stemmers vinden van Time en ook alvast hoe mensen The Great Gig In The Sky beleven. Je zou toch verwachten dat ze met hun muziekmarathon meer feeling hiervoor zouden hebben. Ze draaien wel vaker twee plaatjes achter elkaar. Dan leek me daar nu een uitgelezen moment. Maar helaas...
Leptop, je was er al bang voor...
Maar nee hoor... Er wordt uitgebreid tussen deze twee nummers in geouwehoerd over wat stemmers vinden van Time en ook alvast hoe mensen The Great Gig In The Sky beleven. Je zou toch verwachten dat ze met hun muziekmarathon meer feeling hiervoor zouden hebben. Ze draaien wel vaker twee plaatjes achter elkaar. Dan leek me daar nu een uitgelezen moment. Maar helaas...
Leptop, je was er al bang voor...
0
geplaatst: 31 december 2015, 10:30 uur
Dat is wel heel stom ja... heb je de unieke kans een stukje DSotM achter elkaar te draaien, doe je het niet. 

0
geplaatst: 31 december 2015, 10:41 uur
Gemiste kans. Maar omdat zij zo dwepen met hun muziekfeeling, en pretenderen de lijst der lijsten te zijn, en al die bladiebla, irriteerde mij dat wel een beetje.
0
geplaatst: 31 december 2015, 11:01 uur
Ik denk dat ze niet eens door hadden dat dit unieke noteringen waren,ik bedoel dus 2 tracks van hetzelfde album in volgorde zoals op het album,ik ben ook DJ geweest ik had het vermeld en mooi achter elkaar door laten lopen
0
geplaatst: 31 december 2015, 11:01 uur
Die laatste dag heeft altijd wel veel mooie klassiekertjes moet ik zeggen. Al heb je er wel steeds meer meuk tussendoor dit jaar jammer genoeg.
0
geplaatst: 31 december 2015, 11:49 uur
Vandaag ook al verschrikkelijke rotzooi aan moeten horen van Muse en de Foo Fighters. Waarom iedereen op die compleet nietszeggende meuk stemt, ik weet het niet. Ik zeg het nog één keer: dit nummer hoort op één.
0
Cured
geplaatst: 31 december 2015, 11:53 uur
Da's dan wel weer erg .....sloooooow , Gaze
. Het nummer wat nu erop is/was, is veel beter. 
. Het nummer wat nu erop is/was, is veel beter. 
0
geplaatst: 31 december 2015, 14:01 uur
Slowgaze schreef:
Vandaag ook al verschrikkelijke rotzooi aan moeten horen van Muse en de Foo Fighters.
Vandaag ook al verschrikkelijke rotzooi aan moeten horen van Muse en de Foo Fighters.
Ik vond het rijtje van Muse, Frank Boeijen en Kate Bush wel erg mooi.
"Video Games" van Lana Del Rey is ook prachtig.
0
buizen
geplaatst: 31 december 2015, 14:14 uur
Er staan best veel Nederlandstalige liedjes in de Top2000. Er zijn veel mensen die daar van houden.
Maar zo jammer dat het Guus Meeuwis, Marco Borsato en Paul de Leeuw is en dat echte toppers niet of amper te vinden zijn in de lijst.
. Ann Christy
. Cornelis Vreeswijk
. Zjef VanUytsel
en nog veel meer geweldige liedjesschrijvers/vertolkers.
Maar zo jammer dat het Guus Meeuwis, Marco Borsato en Paul de Leeuw is en dat echte toppers niet of amper te vinden zijn in de lijst.
. Ann Christy
. Cornelis Vreeswijk
. Zjef VanUytsel
en nog veel meer geweldige liedjesschrijvers/vertolkers.
0
geplaatst: 31 december 2015, 14:21 uur
Ja, Spinvis staat er maar 1x in. Terwijl Smalfilm, Bagagedrage, Aan de Oevers van de Tijd en Oostende niet zouden misstaan. En ook Eefje, Roosbeef en Jan de Wilde bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 31 december 2015, 16:36 uur
Grootste schandaal wat betreft nederlandstalige klassiekers die zijn verdwenen is natuurlijk KL204 

0
Cured
geplaatst: 31 december 2015, 17:03 uur
vielip schreef:
Grootste schandaal wat betreft nederlandstalige klassiekers die zijn verdwenen is natuurlijk KL204
Alweer een vliegtuig weg/vermist ?Grootste schandaal wat betreft nederlandstalige klassiekers die zijn verdwenen is natuurlijk KL204
0
geplaatst: 31 december 2015, 17:27 uur
vielip schreef:
Dat is inmiddels meer iets voor de lijst van radio nostalgia.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.