Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2015, 15:21 uur
Ik vind dat ook terecht. Geniale muziek als die van Pink Floyd wordt nu niet meer gemaakt, vind ik. Tijdloos en onverslijtbaar.
0
geplaatst: 29 december 2015, 15:24 uur
Tricolores schreef:
Ik vind dat ook terecht. Geniale muziek als die van Pink Floyd wordt nu niet meer gemaakt, vind ik. Tijdloos en onverslijtbaar.
Nou A Sky Full Off Stars komt dicht in de buurt Pfffff

0
geplaatst: 29 december 2015, 15:24 uur
In een allertijdenlijst met zo'n groot draagvlak vind ik eigenlijk dat er geen enkele band met meer dan 1 nummer bij de eerste 50 hoort te staan. Liever wat meer variatie dan.
Dat Pink Floyd zo goed scoort komt volgens mij mede omdat de gemiddelde Pink Floyd-liefhebber zijn oren min of meer lijkt te hebben gesloten voor de geniale muziek die vandaag de dag ook wordt gemaakt. Ik lees wel vaker dat de genialiteit van Pink Floyd nooit meer is overtroffen, maar het ontbreekt dan vervolgens aan argumentatie. Tricolores: neem eens een kijkje in de MuMeLadder of de Witte Trui van dit jaar, daar kom je hoog in de lijst genoeg nummers tegen die op zijn minst net zo geniaal zijn als de bekendere Pink Floyd-songs.
Dat Pink Floyd zo goed scoort komt volgens mij mede omdat de gemiddelde Pink Floyd-liefhebber zijn oren min of meer lijkt te hebben gesloten voor de geniale muziek die vandaag de dag ook wordt gemaakt. Ik lees wel vaker dat de genialiteit van Pink Floyd nooit meer is overtroffen, maar het ontbreekt dan vervolgens aan argumentatie. Tricolores: neem eens een kijkje in de MuMeLadder of de Witte Trui van dit jaar, daar kom je hoog in de lijst genoeg nummers tegen die op zijn minst net zo geniaal zijn als de bekendere Pink Floyd-songs.
0
geplaatst: 29 december 2015, 15:32 uur
Gretz schreef:
In een allertijdenlijst met zo'n groot draagvlak vind ik eigenlijk dat er geen enkele band met meer dan 1 nummer bij de eerste 50 hoort te staan. Liever wat meer variatie dan.
Ga ik zeker eens doen

Is die geniale muziek dan nu ondergewaardeerd? Want ik zie vooral nummers die je meer als "alternatief" kan beschouwen en die je zeker niet snel in een pop-lijst genre top-2000 zal vinden.
0
geplaatst: 29 december 2015, 16:04 uur
Gretz schreef:
Dat Pink Floyd zo goed scoort komt volgens mij mede omdat de gemiddelde Pink Floyd-liefhebber zijn oren min of meer lijkt te hebben gesloten voor de geniale muziek die vandaag de dag ook wordt gemaakt.
Dat Pink Floyd zo goed scoort komt volgens mij mede omdat de gemiddelde Pink Floyd-liefhebber zijn oren min of meer lijkt te hebben gesloten voor de geniale muziek die vandaag de dag ook wordt gemaakt.
Ach kom op zeg. Dat is toch wel een grandioze diskwalificatie van heel wat muziekliefhebbers. Ik kan voor een groot gedeelte meekomen in je verhaal en vind absoluut dat er ook nu nog heel wat geniale muziek gemaakt wordt.
Dat er ook echt wel wat Pink Floyd-fans zijn die blijven hangen, klopt, maar het is volgens mij onzin om deze groep tot de gemiddelde liefhebber te maken.
Denk dat de gemiddeld hoge positie van Pink Floyd er vooral mee te maken heeft, dat vrijwel iedereen wel de muziek kent en je moeilijk om ze heen kon in de jaren 70. Er zijn denk ik gewoon veel liefhebbers uit verschillende genres (niet beslist prog) die Pink Floyd opnemen in hun lijst.
0
Cured
geplaatst: 29 december 2015, 16:28 uur
Haha , die Gretz....man on a mission. Nou als ik de muziek voor 2000 vergelijk met nu , houdt het niet over. Het is een kortere periode uiteraard, heel veel is al eens gedaan en wordt nu voor 2/3 met een ander sausje overgoten. Echt origineel/geniaal zijn is al heel moeilijk heden ten dage en als ik dan de bovenste 50 van de Witte Trui beluister, zit er niet heel veel nieuws tussen, maar belangrijker ; niet veel beter, eerder 'slechter' .
Wil je het heden begrijpen, zal je het verleden moeten kennen. Overigens heb ik het hier niet over de 'status' van de Top 2000, want dat is niet best.
Wil je het heden begrijpen, zal je het verleden moeten kennen. Overigens heb ik het hier niet over de 'status' van de Top 2000, want dat is niet best.
0
geplaatst: 29 december 2015, 16:39 uur
Bonk schreef:
Denk dat de gemiddeld hoge positie van Pink Floyd er vooral mee te maken heeft, dat vrijwel iedereen wel de muziek kent en je moeilijk om ze heen kon in de jaren 70.
Laat ik het zo zeggen, ben blij dat mijn aktieve "muziek luisteren" periode in de 80's begon Denk dat de gemiddeld hoge positie van Pink Floyd er vooral mee te maken heeft, dat vrijwel iedereen wel de muziek kent en je moeilijk om ze heen kon in de jaren 70.

Ik vind dat PF op een enkel nummer na helemaal niks, maar zie wel in dat ze belangrijk zijn geweest voor veel muzikanten en dus voor muziek in den breedte.
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 december 2015, 16:48 uur
Aiaiai, het briljante outro van When Doves Cry de mist in 

0
Cured
geplaatst: 29 december 2015, 17:03 uur
Dat PF hoog staat komt meer door de 'hoge' gemiddelde leeftijd van de inzenders. Overigens hoeven ze er voor mij niet echt in. Wish You Were Here zou ik zeer waarschijnlijk niet eens in mijn Top 100 Aller Tijden hebben, zeker niet dat ellenlange SOYCD.
0
geplaatst: 29 december 2015, 17:08 uur
Tricolores schreef:
Ga ik zeker eens doen
Is die geniale muziek dan nu ondergewaardeerd? Want ik zie vooral nummers die je meer als "alternatief" kan beschouwen en die je zeker niet snel in een pop-lijst genre top-2000 zal vinden.
(quote)
Ga ik zeker eens doen

MuMeladder is toch niet echt "alternatief" (ik weet trouwens niet wat die term nu nog waard is in versnipperd muziekland)? Het is wel een alternatief (voor kazige lijsten als de radio2 2000), maar gewoon ook een eindejaarslijst zoals er zovelen zijn. De meeste muziek die erin staat is toch wel lang en breed bekend en amper ondergewaardeerd, op enkele artiesten na dan.
Denk trouwens dat veel van de radio2 lijst net zo obscuur is voor vele luisteraars van
5 als veel in de MuMe lijst voor de luisteraar van >50 
0
geplaatst: 29 december 2015, 17:35 uur
Cured schreef:
Haha , die Gretz....man on a mission. Nou als ik de muziek voor 2000 vergelijk met nu , houdt het niet over. Het is een kortere periode uiteraard, heel veel is al eens gedaan en wordt nu voor 2/3 met een ander sausje overgoten. Echt origineel/geniaal zijn is al heel moeilijk heden ten dage en als ik dan de bovenste 50 van de Witte Trui beluister, zit er niet heel veel nieuws tussen, maar belangrijker ; niet veel beter, eerder 'slechter' .
Lol Cured, bedenk wel dat je hier op MusicMeter een van de weinigen bent die van mening is dat de muziek van 2000 zoveel minder is dan alles wat daarvoor is gemaakt. Vind het ook onzinnig om het op die manier te proberen te vergelijken. Omdat veel muziek vandaag de dag gebaseerd is op stromingen uit de vorige eeuw kan het niet veel zijn? Zijn films en boeken uit de 21e eeuw dan ook vrij waardeloos als ze gebaseerd zijn op thema's die de vorige eeuw ook al tot de verbeelding spraken? Wat een onzin. Er wordt elk jaar zat originele, geniale, vernieuwende en/of goede muziek uitgebracht. Het succes van De Witte Trui geeft wel aan dat veel users het met mij eens zijn.
Cured schreef:
Die snap ik niet helemaal. Hoewel het absoluut een pre is om als muziekliefhebber een doorsnede van de muziekgeschiedenis te kennen, lijkt het me geen absolute voorwaarde om hedendaagse muziek te snappen. Je kunt volgens mij prima de muziek van nu beoordelen en begrijpen zonder het steeds (zoals in jouw geval) obsessief met het verleden te moeten vergelijken.
Cured schreef:
Dat PF hoog staat komt meer door de 'hoge' gemiddelde leeftijd van de inzenders. Overigens hoeven ze er voor mij niet echt in. Wish You Were Here zou ik zeer waarschijnlijk niet eens in mijn Top 100 Aller Tijden hebben, zeker niet dat ellenlange SOYCD.
Gelukkig kunnen we het ook wel eens zijn.
SOYCD is altijd een mooi moment om een lang WC-bezoek te plannen.
0
geplaatst: 29 december 2015, 17:41 uur
Bonk schreef:
Dat er ook echt wel wat Pink Floyd-fans zijn die blijven hangen, klopt, maar het is volgens mij onzin om deze groep tot de gemiddelde liefhebber te maken.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt en dat de meerderheid van die mensen wel kan genieten van de muziek die tegenwoordig wordt uitgebracht (anders moeten ze een hoop moois missen namelijk). Ik was misschien iets te stellig, maar dat komt wellicht omdat ik het schrikbeeld heb dat deze jongeman lang niet de enige is met een uitermate conservatief beeld over muziek.
0
geplaatst: 29 december 2015, 17:44 uur
Gretz schreef:
Lol Cured, bedenk wel dat je hier op MusicMeter een van de weinige bent die van mening is dat de muziek van na 2000 zoveel minder is dan alles wat daarvoor is gemaakt.
Lol Cured, bedenk wel dat je hier op MusicMeter een van de weinige bent die van mening is dat de muziek van na 2000 zoveel minder is dan alles wat daarvoor is gemaakt.
Ik vrees dat de rij (netjes 2 aan 2) toch een enorm stuk langer is dan jij nu schetst
0
geplaatst: 29 december 2015, 17:48 uur
vigil schreef:
Ik vrees dat de rij (netjes 2 aan 2) toch een enorm stuk langer is dan jij nu schetst
(quote)
Ah ik bedoel voornamelijk als ik kijk naar users die behoorlijk actief zijn op het forum. Dan denk ik dat de meerderheid relatief progressief is. Dus de groep die zowel recente als oude muziek op waarde kan schatten, en daar ook allebei in voldoende mate mee bezig is.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:19 uur
Gretz schreef:
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt en dat de meerderheid van die mensen wel kan genieten van de muziek die tegenwoordig wordt uitgebracht (anders moeten ze een hoop moois missen namelijk). Ik was misschien iets te stellig, maar dat komt wellicht omdat ik het schrikbeeld heb dat deze jongeman lang niet de enige is met een uitermate conservatief beeld over muziek.
(quote)
Je 'angst' voor beknepen en kortzichtige muziekbeleving en -visie deel ik volledig met je en daar is overigens naar mijn mening bijna het hele magazine Lust for Life een voorbeeld van.
Wat dat betreft zijn we het volgens mij wel aardig eens. Over Shine On You Crazy Diamond wat minder, maar dat mag

Edit:
Gretz schreef:
SOYCD is altijd een mooi moment om een lang WC-bezoek te plannen.
SOYCD is altijd een mooi moment om een lang WC-bezoek te plannen. Dit is eigenlijk wel heel erg letterlijk een nummer af lopen te pissen, maar dat terzijde.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:25 uur
Gretz schreef:
Ah ik bedoel voornamelijk als ik kijk naar users die behoorlijk actief zijn op het forum. Dan denk ik dat de meerderheid relatief progressief is.
Ah ik bedoel voornamelijk als ik kijk naar users die behoorlijk actief zijn op het forum. Dan denk ik dat de meerderheid relatief progressief is.
Volgens mij houden die progressievelingen nu net heel erg van Pink Floyd...
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:32 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Pink Floyd kon je vroeger progressief noemen, nu niet meer.
Ik gok dat jij zo iemand bent die én veel van Pink Floyd houdt maar ook een behoorlijk progressieve smaak heeft op gebied van hedendaagse muziek. 
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:35 uur
PF is m'n eerste grote liefde. Dus daar zal je van mij geen kwaad woord over horen, sorry 

0
geplaatst: 29 december 2015, 18:36 uur
Bonk schreef:
Je 'angst' voor beknepen en kortzichtige muziekbeleving en -visie deel ik volledig met je en daar is overigens naar mijn mening bijna het hele magazine Lust for Life een voorbeeld van.
Wat dat betreft zijn we het volgens mij wel aardig eens. Over Shine On You Crazy Diamond wat minder, maar dat mag
Edit:
Dit is eigenlijk wel heel erg letterlijk een nummer af lopen te pissen, maar dat terzijde.
(quote)

Edit:
(quote)
Dit is eigenlijk wel heel erg letterlijk een nummer af lopen te pissen, maar dat terzijde.
Haha, luister hem in de meeste gevallen dat ik 'verplicht' moet luisteren gewoon helemaal af. Maar dit is nou typisch zo'n nummer dat imo veel krachtiger had kunnen zijn als ze het 2x zo kort hadden gemaakt.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:37 uur
GrafGantz schreef:
PF is m'n eerste grote liefde. Dus daar zal je van mij geen kwaad woord over horen, sorry
Gelukkig heb je je smaak daarna nog wel ontwikkeld

0
Misterfool
geplaatst: 29 december 2015, 18:37 uur
Ja, wanneer vind jij de jouwe, Mjuman 
Ten aanzien van Pink Floyd. Topband! Maar net zo als elke muzikale grootheid: overdaad schaadt. Variatie doet eten.

Ten aanzien van Pink Floyd. Topband! Maar net zo als elke muzikale grootheid: overdaad schaadt. Variatie doet eten.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:38 uur
GrafGantz schreef:
Ik had al zo'n vermoeden. Ik heb hetzelfde met eerste muzikale liefdes. Je gaat er met de jaren gemiddeld steeds minder naar luisteren (in mijn geval), maar m'n waardering wordt er eigenlijk nauwelijks minder op.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:42 uur
Kijkend naar de fysieke muziekobjecten hier in huis is mijn smaak minstens 3,50 breed en 2,25 hoog; loopt ie van Abba tot Zuco 103 en zit er verder van alles tussen, zelfs Rick Wakeman, Yes en GYBE.
Oliebollen?
Bovendien is het helemaal niet verkeerd om een oude liefde eens uit het oog te verliezen. En dat, muziekvrinden, is het digitale stigma van deze tijd OoP (ook wel O/P) bestaat niet meer. Ik zou er niet aan moeten denken nog steeds The Phantoms of Les Cruches te moeten draaien/waarderen.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:42 uur
Gretz schreef:
Ik heb hetzelfde met eerste muzikale liefdes. Je gaat er met de jaren gemiddeld steeds minder naar luisteren (in mijn geval), maar m'n waardering wordt er eigenlijk nauwelijks minder op.
En dat heb ik nou met die (deels) "foute" 80's. Toen begon het voor mij allemaal. En daar kan zelfs een Eefje de Visser Ik heb hetzelfde met eerste muzikale liefdes. Je gaat er met de jaren gemiddeld steeds minder naar luisteren (in mijn geval), maar m'n waardering wordt er eigenlijk nauwelijks minder op.
niets aan veranderen. Neemt niet weg dat er in andere "decades" ook genoeg moois is gemaakt.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:45 uur
Ik ben wel blij dat Mjuman niet bepaald het prototype is van een OW (dus niet in de jaren 80 is blijven hangen). Anders had ik toch al aardig wat mooie hedendaagse tips moeten missen.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:49 uur
Poeha schreef:
niets aan veranderen. Neemt niet weg dat er in andere "decades" ook genoeg moois is gemaakt.
(quote)
En dat heb ik nou met die (deels) "foute" 80's. Toen begon het voor mij allemaal. En daar kan zelfs een Eefje de Visser
niets aan veranderen. Neemt niet weg dat er in andere "decades" ook genoeg moois is gemaakt. En dat is eigenlijk wel het mooie wel, dat we mede door onze muzikale voorgeschiedenis uiteindelijk allemaal een min of meer unieke smaak ontwikkelen.
Ik ken eigenlijk niemand behalve jou die zowel groot fan is van artiesten als Toto en Bryan Adams (80s) als van artiesten als Eefje de Visser en Haim (10s). Die variatie in smaak maakt het praten en discussiëren over muziek juist zo leuk denk ik.
0
geplaatst: 29 december 2015, 18:52 uur
En dan vergeet je de Zuid-Koreaanse meiden groepen nog te vermelden, Geert 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.