MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
VladTheImpaler schreef:
Maar Child In Time staat dan ook in de top 10, dus die draaien ze sowieso volledig. Volgens mij hangt het een beetje af hoe hoog het nummer staat en hoe laat het dan gedraaid moet worden.

En zelfs die is weleens afgekapt na de gitaarsolo rond 6 minuten.

mjk87 schreef:
(quote)

En zelfs die is weleens afgekapt na de gitaarsolo rond 6 minuten.
Is inderdaad wel eens voorgekomen (zeker in de beginjaren werd Child in time na 6 minuten afgekapt: precies de lengte van part 1 van de nederlandse single uit 1972), maar de laatste jaren wordt steevast de volledige 10 minuten-versie gedraaid.
Andersom kan overigens ook: in de beginjaren werd Close to the edge van Yes altijd volledig gedraaid in de album-versie van 18 minuten, maar tegenwoordig wordt er gebruik gemaakt van een slechte, zelf-geknipte edit van 8 minuten.
Op het draaien van lange albumversies is niet echt een peil te trekken. Waar een singleversie van is, wordt vaak gekozen voor die versie. Echoes, Telegraph Road, Fool's Overture, Halo of flies, Worn down piano zijn voorbeelden van nummers die altijd volledig worden gedraaid.
Paradise by the Dashboardlight bijvoorbeeld wordt de laatste jaren in de single-versie gedraaid. The end van the Doors wordt ook bijna altijd in een verkorte versie gedraaid. Het blijft voor vele luisteraars een ergernis dat nummers in een te korte versie worden gedraaid dan wel te vroeg worden afgekapt.

Misschien kunnen ze beter alleen nog de lijst publiceren en de nummers niet meer daadwerkelijk draaien. Dat schept in ieder geval geen verwachtingen die kunnen worden teleurgesteld

Het lijkt mij ook een beetje geval van voorkeur DJ, klopt dus van geen kant eigg
Als je dus Echoes helemaal draait,...
Waarom dan lange tracks met kortere speelduur dan ..voorbeeld ...Echoes (23:27) dan weer een edit of ergens afkappen,??
Heb in het verleden ook radiowerk gedaan ,en vind dit kun je gewoon niet maken ,bedoel dus..het ene wel ,het andere niet,.kan niet!. is voor veel muziekliefhebbers nogal behoorlijk irritant
Als er dan toch bv tijdgebrek zou zijn...door een verjongende lijst met keuze's van mogelijk steeds langere tracks zou ik zeggen trek er dan tijd bij, begin dan 1 of 2 uur eerder!
Geef alle noteringen de ruimte voor voledige Airplay,zoals een track of song door de muzikant(en)bedoelt is/was

Voorkeur DJ heeft er niks mee te maken want die krijgt gewoon een schema waaraan hij zich moet houden. Het is de keuze van de muzieksamensteller(s) van Radio 2.

Overigens begint de top 2000 al steeds eerder. Volgens mij is de uitzending al 15 uur langer als dat hij in 1999 was.

starbright boy schreef:
Voorkeur DJ heeft er niks mee te maken want die krijgt gewoon een schema waaraan hij zich moet houden. Het is de keuze van de muzieksamensteller(s) van Radio 2.

Overigens begint de top 2000 al steeds eerder. Volgens mij is de uitzending al 15 uur langer als dat hij in 1999 was.

Oke ,ja dat is ook weer zo
Dan herzie ik mijn vorige bericht in...misplaatste en onterechte voorkeur muzieksamenstellers Radio 2

De laatste paar jaren heb ik tot mijn verbazing zelfs de single versie van Comfortably Numb voorbij horen komen in de Top 2000 terwijl dat een paar jaar terug nog een top 10 notering was. Na het refrein start de eind solo in waarna de solo langzaam fade. Geen 2e couplet en 2e refrein dus. Deze versie duurt 3.59 en is overigens een echte single versie en geen eigen brouwsel. Heb hem zelf ook op vinyl namelijk. Toch komt de album versie die 6.22 duurt uiteraard veel beter tot zijn recht!

Mooi begin van het 2de uur, Pulp met Common People

Homburg

Uur 2 zal dichtbij het beste uur van de lijst komen

Jan Smit

Ben net ingeschakeld en ze gaan al gelijk de mist in. Heart's All I Want to Do Is Make Love To You komt helemaal niet uit 1973, maar uit 1990.

herman schreef:
Ben net ingeschakeld en ze gaan al gelijk de mist in. Heart's All I Want to Do Is Make Love To You komt helemaal niet uit 1973, maar uit 1990.
Maar hij staat op nummer 1973.

Maar nu gaan ze dan echt de mist in. Ze draaien Afscheid in plaats van Hou Me Vast.

Hedser schreef:
Maar nu gaan ze dan echt de mist in. Ze draaien Afscheid in plaats van Hou Me Vast.

Ik wilde het net zeggen, heel vreemd.

Allebei niet om aan te horen, maar toch wel een beetje suf.

Hedser schreef:
(quote)
Maar hij staat op nummer 1973.

Ik neem nog maar een goede slok van mijn koffie.

hij had het niet eens door die Bart

Hierna drie prima nummers!

Om het goed te maken draaien ze straks alsnog Hou Me Vast. Goed moment om ff naar de wc te gaan.

laxus11 schreef:
hij had het niet eens door die Bart

Nu dan eindelijk. Was zeker ook erg aan koffie toe

herman schreef:
Om het goed te maken draaien ze straks alsnog Hou Me Vast. Goed moment om ff naar de wc te gaan.

Om te braken...

Na INXS gaat de radio een paar uur uit want dan komt er wel erg veel bagger langs.

Daarvoor ook wel, zoals Billy Joel's Just The Way You Are net. Celine Dion is er niks bij.

Slow song was fijn

Slow song was fijn
+1, erg fijn zelfs! En Billy Joel kan ik vaak ook best wel hebben.

Slow song was fijn
+1, erg fijn zelfs! En Billy Joel kan ik vaak ook best wel hebben.

Slow Song was wel aardig inderdaad, zelf vond ik Blondie en Heart het leukste van dit uurtje.

Nu Chicago is dan weer moeilijk te verteren. Daar doe je toch niemand een plezier mee...

2x Volumia! Wat boffen we toch zo op die kerstochtend!

Ik heb de radio even uitgezet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.