MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Heel mooi lijstje van nieuwe nummers

Top catdog! Mooi overzicht zo!
Valt me qua nummers ook niet tegen moet ik zeggen.

Ik neem trouwens aan (meer voor de volledigheid, dan dat het belangrijk is) dat
1388. Counting Crows – Right Here

Round Here moet zijn (of ik ben toch iets minder bekend met het werk van Counting Crows dan ik dacht ).

ook weer terug na een jaartje eruit te zijn geweest

1891 Julien Clerc - This Melody

Bonk schreef:

Ik neem trouwens aan (meer voor de volledigheid, dan dat het belangrijk is) dat
1388. Counting Crows – Right Here

Round Here moet zijn (of ik ben toch iets minder bekend met het werk van Counting Crows dan ik dacht ).

Aangepast. Voor mij gaan de Counting Crows amper verder dan die cover en die Shrek hit

catdog schreef:
(quote)

Aangepast. Voor mij gaan de Counting Crows amper verder dan die cover en die Shrek hit

Zonde, want door dergelijke nummers zou je haast vergeten hoe prachtig dat debuutalbum is. Ik vind Big Yellow Taxi, Accidentally in Love en Holiday in Spain echt niks, maar August and Everything After is voor mij 4,5*-materiaal. Met daarop o.a. het prachtige Round Here.

Arrie Wat zijn we het weer eens helemaal eens. August heb ik helemaal sufgedriaaid in de jaren '90. Het tweede album viel al flink tegen en daarna werd het de zeikband die iedereen kent.

Ik heb weleens slechter gegokt. De top 20 die ik gokte en hun werkelijke posities tussen haakjes.
1. Bohemian Rhapsoy - Queen (1, maar was al bekend)
2. Hotel California - The Eagles (2, idem)
3. Stairway to Heaven - Led Zeppelin (3, idem)
4. Child in Time - Deep Purple (5)
5. Mag ik dan bij Jou - Claudia de Breij (8)
6. Piano Man - Billy Joel (4)
7. Heroes - David Bowie (7)
8. Imagine - John Lennon (12)
9. Fix You - Coldplay (11)
10. Black - Pearl Jam (10)
11. Avond - Boudewijn de Groot (6)
12. Wish You Were Here - Pink Floyd (9)
13. Purple Rain - Prince & The Revolution (13)
14. Comfortably Numb - Pink Floyd (16)
15. Shine On You Crazy Diamond - Pink Floyd (20)
16. November Rain - Guns 'n Roses (17)
17. Nothing Else Matters - Metallica (15)
18. Space Oddity - David Bowie (38)
19. Brothers in Arms - Dire Straits (19)
20. One- Metallica (25)

De door mij voorspelde daling van The River is niet uitgekomen. En God Only Knows zakt ook niet weer terug. En ook mijn gok dat Avond verder zou dalen komt niet uit. Verder heb ik Space Oddity nogal overschat.

Heroes en Purple Rain dan weer wel ingeschat op de juiste plek. Ook de stijging van Child in Time komt uit (maar dan naar 5 ipv 4) en ook met het zakken van Pink Floyd had ik gelijk (al houdt Wish stand en zakken de anderen juist sneller dan ik dacht). Dat Adele niet in de top 20 zou staan is ook uitgekomen al had ik haar hoogste ook weer niet pas op 47 verwacht.

starbright boy schreef:
Arrie Wat zijn we het weer eens helemaal eens. August heb ik helemaal sufgedriaaid in de jaren '90. Het tweede album viel al flink tegen en daarna werd het de zeikband die iedereen kent.

Moet me dan toch nog even van het hart dat hun laatste album toch echt nog wel de moeite waard is en enkele pareltjes herbergt. Zal zeker niet beweren dat het zo goed is als het debuut (want dat is het ook niet), maar wel het beste wat ze de afgelopen jaren gemaakt hebben. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, wellicht toch de moeite waard voor een poging (tips met name Pallisades Park, maar ook God of Ocean Times, Scarecrow en Possibility Days). Hoewel ik wel echt liefhebber van de band ben, deel ook ik dat ze sommige zaken beter hadden kunnen laten.
Maar goed; het debuut blijft absolute buitencategorie!

Cerclezot schreef:
Avond van Boudewijn De Groot is weer de hoogst genoteerde Nederlander (nadat hij vorig jaar door Claudia De Breij van de troon werd gestoten).
Ik accepteer het. Hij kan beter met 'Avond' de hoogst genoteerde Nederlander zijn, want ik geloof ook in iemand (een vrouw) (En 'Mag ik dan bij jou?' vind ik echt vreselijk).

Joren999 schreef:
Pulp op 1988.. Die mag ook wel wat hoger!
'Common people' had toch op zijn minst wel een top1000-plaats verdiend.

Overigens nog re-entry's voor Cyndi Lauper, Chaka Khan, Lenny Kravitz, Nancy Sinatra en Adamski. Leuke hitjes die weer terug zijn!

Arrie schreef:
(quote)

Zonde, want door dergelijke nummers zou je haast vergeten hoe prachtig dat debuutalbum is. Ik vind Big Yellow Taxi, Accidentally in Love en Holiday in Spain echt niks, maar August and Everything After is voor mij 4,5*-materiaal. Met daarop o.a. het prachtige Round Here.

Zal het debuut dan even meenemen de komende weken! Nu word ik wel nieuwsgierig..

catdog schreef:
(quote)

Zal het debuut dan even meenemen de komende weken! Nu word ik wel nieuwsgierig..

Hier nog een groot fan van het debuut, weergaloze plaat. Tweede had zo z'n momenten, daarna ging het als een nachtkaars uit.

Jaarlijks veel moois bij de eerste paar honderd nummers.

Via wikipedia kwam ik tot 200 verdwenen platen ten opzichte van 2015.

De 20 hoogste exits zouden de volgende platen moeten zijn...

Artiest Nummer pos 2015
John Lennon & Plastic Ono Band Give Peace a Chance 1025
Jacques Dutronc Il est cinq heures, Paris s'éveille 1054
OneRepublic Secrets 1176
D.C. Lewis Mijn gebed 1214
Sheppard Geronimo 1281
The Common Linnets Love goes on 1324
Vicki Brown & New London Chorale Stay with Me 'til the Morning 1371
Charles Aznavour La mama 1374
Anouk I Don't Wanna Hurt 1383
Sam Smith Writing's On The Wall 1390
The Smiths This charming man 1417
Armand Blommenkinders 1421
Ed Sheeran Don't 1436
ZZ & De Maskers La comparsa 1437
The Kinks Celluloid Heroes 1438
Freddie Aguilar Anak 1443
Boudewijn de Groot Een tip van de sluier 1455
Bruce Springsteen War 1463
Zucchero Fornaciari Diamante 1466
30 seconds to mars Kings and Queens 1472

mauricedegier schreef:

Jacques Dutronc Il est cinq heures, Paris s'éveille 1054
The Smiths This charming man 1417

Meeste kan me gestolen worden, maar dit vind ik toch wel een gemis.

DjFrankie (moderator)
Lol Placebo eindelijk erin

King Crimson met Starless is gelukkig verdwenen uit de lijst der lijsten dan kan dat soort muziek tenminste niet meer verneukt worden door een stelletje DJ mafketels met dat stuitende gezwets er tussendoor

Vorig jaar draaiden ze hem anders in het geheel zonder er doorheen te lullen.

liefkleinhertje schreef:
King Crimson met Starless is gelukkig verdwenen uit de lijst der lijsten dan kan dat soort muziek tenminste niet meer verneukt worden door een stelletje DJ mafketels met dat stuitende gezwets er tussendoor

Denk aan je hart, lief klein hertje.

In het Excelbestand op de site kun je de precieze tijd zien dat nummers worden uitgezonden. Op die manier kun je ook zien of ze van plan zijn om een singleversie te gaan draaien. Wat ze helaas weer gaan doen met How Soon is Now?

Ze draaien altijd de singleversies en bij lange nummers waarbij geen singleversie bestaat creëren ze anders singleversies. Zoals met Close to the edge van Yes .

Niet altijd hoor. Echoes en Telegraph Road draaien ze bijvoorbeeld altijd helemaal.

Van Child in Time bestaat ook een singleversie van 4:15 minuten, draaien ze ook helemaal.

Maar Child In Time staat dan ook in de top 10, dus die draaien ze sowieso volledig. Volgens mij hangt het een beetje af hoe hoog het nummer staat en hoe laat het dan gedraaid moet worden.

Hedser schreef:
Niet altijd hoor. Echoes en Telegraph Road draaien ze bijvoorbeeld altijd helemaal.

Van 'Mirrors' van Justin Timberlake draaien ze anders gewoon de korte versie.

Juist dat outro maakt het nummer.

Dat komt vermoed ik omdat Justin Timberlake stemmers minder snel boos gaan doen als ze dat doen dan pakweg fans van Pink Floyd en Dire Straits. Hoe hoger het nummer en hoe meer fanatieke fans die flink mopperen, hoe groter de kans dat ze de lange versie draaien.

Dan wordt het tijd dat we eens flink gaan mopperen dat ze de lange versies van die ongein daar bovenin draaien.

titan (crew)
Ach, Bij KX radio draaien ze momenteel de snob 2000. De lange nummers skippen ze gewoon en die komen terug in een aparte XL-podcast. Iedere radiomaker snapt dat inkorten wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:05 uur

geplaatst: vandaag om 09:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.