Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2005, 21:36 uur
Avond van Boudewijn de Groot is een leuk plaatje voor op nummer 533. of ergens in die contreien, maar nummer 1?
Mmm.
Mmm.
0
geplaatst: 6 december 2005, 21:53 uur
Jord schreef:
Avond van Boudewijn de Groot is een leuk plaatje voor op nummer 533. of ergens in die contreien, maar nummer 1?
Mmm.
Mmm.
Ja, bepaald geen fluwelen revolutie. Volgend jaar maar weer netjes Queen terug op de troon zetten.
0
geplaatst: 6 december 2005, 22:01 uur
Ach nee, geen Queen meer, dat nummer ken ik nu wel. En ook geen Stairway to Heaven, of Hotel California.
De uitdaging is natuurlijk om een klassieker te noemen, die nog niet bij het grote publiek bekend is, maar dat wel verdient. Ik noem een Firth of Fifth van Genesis, of iets makkelijker, Wish you were here van Pink Floyd.
De uitdaging is natuurlijk om een klassieker te noemen, die nog niet bij het grote publiek bekend is, maar dat wel verdient. Ik noem een Firth of Fifth van Genesis, of iets makkelijker, Wish you were here van Pink Floyd.
0
Toine Rorije
geplaatst: 6 december 2005, 22:44 uur
Ik heb zelf nogal een voorkeur voor een afgezaagde nummer1. Zie ook mijn toptien.
0
geplaatst: 6 december 2005, 22:46 uur
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat in Belgie bij een top zoveel Gorki met mia op nummer 1 staat. Wellicht dat een van onze zuiderburen dat kan bevestigen?
Nadat ik dat las ben ik het nummer gaan opzoeken en beluisteren met als resultaat een notering in mijn top 10 voor de top 2000 van radio 2.
Hebben onze zuiderburen nu een betere smaak?
Overigens vind ik avond helemaal geen slecht nummer, maar natuurlijk geen nummer 1!
Nadat ik dat las ben ik het nummer gaan opzoeken en beluisteren met als resultaat een notering in mijn top 10 voor de top 2000 van radio 2.
Hebben onze zuiderburen nu een betere smaak?
Overigens vind ik avond helemaal geen slecht nummer, maar natuurlijk geen nummer 1!
0
geplaatst: 6 december 2005, 22:48 uur
Das wel een interessante vergelijking. Mia vind ik namelijk heel mooi, maar toch ook geen nummer 1 waardig 

0
geplaatst: 6 december 2005, 22:51 uur
Nee inderdaad wat mij betreft ook geen nummer 1, maar ik was al verbaasd dat het nummer in de keuzelijst stond.
0
titan (crew)
geplaatst: 7 december 2005, 09:26 uur
De nummer 1 van radio 2 is in ieder geval veel verrassender dan wat wij voorlopig op 1 hebben staan in onze tijdloze 100.
0
geplaatst: 7 december 2005, 10:38 uur
De nummer 1 wel ja, maar de rest van 'onze' top 10 zul je niet in de top 2000 zien.
0
Toine Rorije
geplaatst: 7 december 2005, 12:19 uur
Nou, zo verrassend is het nou ook weer niet. Ze lopen bij radio2 dat nummer al sinds de vorige top werkelijk naar die nummer 1 positie te schreeuwen.
0
titan (crew)
geplaatst: 7 december 2005, 13:56 uur
gemaster schreef:
De nummer 1 wel ja, maar de rest van 'onze' top 10 zul je niet in de top 2000 zien.
Ik durf te wedden dat zeker de helft van onze top 10 in de top 2000 zal staan.
0
geplaatst: 7 december 2005, 14:47 uur
Ik formuleerde het verkeerd. Ik bedoel dat onze top 10 niet zo hoog zal staan in de top 2000 en inderdaad zullen er zelfs enkele helemaal niet instaan.
0
titan (crew)
geplaatst: 7 december 2005, 16:36 uur
Klopt, de gemiddelde musicmeteraar is dan ook een heel andere persoon dan de gemiddelde top 2000-stemmer.
0
geplaatst: 19 december 2005, 15:19 uur
De lijsten van Arrow Rock en Veronica (deze week op de radio) zijn over het algemeen veel beter (meer rock-georienteerd en zonder voorgeselecteerde lijst, iig bij Arrow).
0
geplaatst: 19 december 2005, 16:17 uur
Jester schreef:
1. Genesis - Firth of fifth
Niet gehaald
2. Hollies - He ain't heavy, he's my brother
nr. 481
3. Harry Chapin - W.O.L.D (I am the morning DJ)
nr. 1683
4. Sparks - This town ain't big enough for the both of us
nr. 1077
5. Mark & Clark Band - Worn down piano
nr. 64
6. Windjammer - Harborlight
nr. 1659
7. Kansas - Carry on wayward son
Niet gehaald
8. Camel - Rhayader goes to town
Niet gehaald
9. Associates - Breakfast
nr. 1832
10. Dan Fogelberg - Netherlands
nr. 1060
1. Genesis - Firth of fifth
Niet gehaald

2. Hollies - He ain't heavy, he's my brother
nr. 481

3. Harry Chapin - W.O.L.D (I am the morning DJ)
nr. 1683

4. Sparks - This town ain't big enough for the both of us
nr. 1077

5. Mark & Clark Band - Worn down piano
nr. 64

6. Windjammer - Harborlight
nr. 1659

7. Kansas - Carry on wayward son
Niet gehaald

8. Camel - Rhayader goes to town
Niet gehaald

9. Associates - Breakfast
nr. 1832

10. Dan Fogelberg - Netherlands
nr. 1060

0
geplaatst: 19 december 2005, 17:54 uur
Katie Melua met negen miljoen fietsen op nr. 23.
Het is toch onvoorstelbaar........
Ik ga nu de rest van de lijst maar eens bekijken.
Het is toch onvoorstelbaar........

Ik ga nu de rest van de lijst maar eens bekijken.
0
geplaatst: 19 december 2005, 18:08 uur
Langzaam, zeer langzaam druppelen wat ontbrekende (veelal) recentere nummers de lijst binnen. Nirvana staat er eindelijk in, The Verve heeft het ook gehaald. Oasis voor het eerst in de lijst.
Wel nog steeds geen Pearl Jam, The Smiths, Joy Division, Pixies enz.
0
geplaatst: 19 december 2005, 18:20 uur
Ik zie vooral een hoop Nederlandse bands/artiesten van de laatste jaren als nieuwe binnenkomers. De Frans Bauers, Andre Hazes'en, Guus Meeuwis'en en Anouks zijn niet van de lucht. Leuk: Free Bird van Lynyrd Skynyrd weer terug in de lijst 

0
geplaatst: 19 december 2005, 18:56 uur
starbright boy schreef:
Boycot Radio 2 die bands of zo? Bijvoorbeeld 'Alive' staat in vrijwel alle lijstjes namelijk.
0
geplaatst: 19 december 2005, 19:03 uur
Nou het sluit niet echt aan bij de muziek die ze draaien.
Desondanks is de top 2000 m.i. toch een evenement dat los staat van het reguliere werk bij die zender en gezien het feit dat er toch om en nabij de 1 miljoen mensen gestemd hebben gaat het er bij mij niet in dat nummers als Alive er niet in staan.
Is het dan toch allemaal doorgestoken kaart???
Desondanks is de top 2000 m.i. toch een evenement dat los staat van het reguliere werk bij die zender en gezien het feit dat er toch om en nabij de 1 miljoen mensen gestemd hebben gaat het er bij mij niet in dat nummers als Alive er niet in staan.
Is het dan toch allemaal doorgestoken kaart???
0
DutchViking
geplaatst: 19 december 2005, 19:05 uur
Ik vind het een erg onevenwichtige lijst en hecht er dan ook weinig waarde aan, want een aantal topnummers ontbreekt gewoon, zoals:
INXS - Suicide Blonde
Guns n' Roses - Sweet Child O'Mine
Guns n' Roses - Don't Cry
The Cranberries - Zombie
Marillion - Heart of Lothian
Pearl Jam - Alive
Nirvana - Come as you Are
Metallica - The Unforgiven
Golden Earring - Going to the Run
Als deze nummers wel in aanmerking waren gekomen voor de lijst, waren ze vast en zeker hoog geëindigd.
INXS - Suicide Blonde
Guns n' Roses - Sweet Child O'Mine
Guns n' Roses - Don't Cry
The Cranberries - Zombie
Marillion - Heart of Lothian
Pearl Jam - Alive
Nirvana - Come as you Are
Metallica - The Unforgiven
Golden Earring - Going to the Run
Als deze nummers wel in aanmerking waren gekomen voor de lijst, waren ze vast en zeker hoog geëindigd.
0
geplaatst: 19 december 2005, 19:43 uur
0
geplaatst: 19 december 2005, 19:49 uur
starbright boy schreef:
1 miljoen stemmen, da's wat anders.
(quote)
1 miljoen stemmen, da's wat anders.
Excusez-moi, foutje van mij.....

Maar desondanks blijf ik bij mijn standpunt!
0
Toine Rorije
geplaatst: 19 december 2005, 19:57 uur
Ja natuurlijk is het doorgestoken kaart. Wat verder niks uitmaakt. Ik zit bij een lijst van radio2 echt niet te wachten op 'Alive'. Anders trouwens ook niet. 
Elk radiostation heeft gewoon een lijst die bij haar past en die min of meer gebaseerd is op stemmen van luisteraars

Elk radiostation heeft gewoon een lijst die bij haar past en die min of meer gebaseerd is op stemmen van luisteraars
0
geplaatst: 19 december 2005, 20:08 uur
Hoe meer jaren er verstrijken, hoe moeilijker het wordt om zo'n lijst samen te stellen. De selecties zullen met het jaar strenger worden. Dus de dag dat The Pixies en The Smiths in de Top-2000 komen kunnen we wel vergeten, denk ik. Over een aantal jaar is een Top 10.000 misschien een mogelijkheid, dat zou pas perspectief bieden! (maar dan moeten ze er geen 40 Beatles- en 30 Queen-nummers in zetten uiteraard, misschien is een maximum van 10 platen per artiest een idee). Overigens bestaat er al een top-10.000, op KX-radio van Rob Stenders, maar die is maar lukraak samengesteld heb ik het idee.
0
titan (crew)
geplaatst: 19 december 2005, 21:59 uur
Zavo schreef:
De lijsten van Arrow Rock en Veronica (deze week op de radio) zijn over het algemeen veel beter (meer rock-georienteerd en zonder voorgeselecteerde lijst, iig bij Arrow).
Vind je dat echt? Ik vind de top 1000 van Veronica om te huilen zo slecht, een voorspelbaardere lijst bestaat niet. In de top 500 van Arrow staat maar een zeer beperkt aantal artiesten en is daarmee denk ik de minst afwisselende lijst.
0
geplaatst: 19 december 2005, 22:05 uur
titan schreef:
Vind je dat echt? Ik vind de top 1000 van Veronica om te huilen zo slecht, een voorspelbaardere lijst bestaat niet. In de top 500 van Arrow staat maar een zeer beperkt aantal artiesten en is daarmee denk ik de minst afwisselende lijst.
(quote)
Dieptepunt op Veronica is toch wel het feit dat je moet sms-en (of is het sms'en?) om de top-3 samen te stellen (kiezen uit Coldplay, Guns N' Roses of Queen geloof ik). Je reinste geldklopperij! En inderdaad is het een zeer voorspelbare lijst, veiligheid is troef (en ik betwijfel ook of de stemmen écht geteld zijn...).
0
geplaatst: 20 december 2005, 00:43 uur
andré schreef:
Hoe meer jaren er verstrijken, hoe moeilijker het wordt om zo'n lijst samen te stellen. De selecties zullen met het jaar strenger worden. Dus de dag dat The Pixies en The Smiths in de Top-2000 komen kunnen we wel vergeten, denk ik.
Hoe meer jaren er verstrijken, hoe moeilijker het wordt om zo'n lijst samen te stellen. De selecties zullen met het jaar strenger worden. Dus de dag dat The Pixies en The Smiths in de Top-2000 komen kunnen we wel vergeten, denk ik.
Beiden stonden dit jaar juist voor het eerst in de selectie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.