Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2016, 11:42 uur
Heel leuk met die Jee zet maar... zonder hem stijgt die mooie song 10 x meer in waarde

En dat denken er wss meer want Solo staat ze met Empire State Of Mind veel hoger genoteerd (221)
1
geplaatst: 28 december 2016, 11:48 uur
teus schreef:
Heel leuk met die Jee zet maar... zonder hem stijgt die mooie song 10 x meer in waarde
En dat denken er wss meer want Solo staat ze met Empire State Of Mind veel hoger genoteerd (221)

Met alle respect, maar ik ben het toch met je oneens. Ik vind die solo-versie compleet geen pit hebben en vervallen in wat gegalm in de ruimte. Die drive van de versie met Jay-Z is echt heerlijk (en Jay-Z vind ik niet eens zo'n fantastische rapper). Die versie is trouwens ook een favoriet van Paul Simon en 1 Paul Simon can't be wrong, zoals men zegt.
1
geplaatst: 28 december 2016, 11:57 uur
Inderdaad, die soloversie is slappe Sky Radio-hap. De versie met Jay-Z een klassieker.
0
geplaatst: 28 december 2016, 13:08 uur
Tof dat er steeds meer elektronische muziek in de lijst staat. Vandaag al twee keer Daft Punk gehoord en twee keer The Prodigy, o.a. met het populairste nummer ooit over huiselijk geweld.
0
geplaatst: 28 december 2016, 13:28 uur
herman schreef:
Inderdaad, die soloversie is slappe Sky Radio-hap. De versie met Jay-Z een klassieker.
Ja dat kan,herman..maar dat vind ik nu precies andersom het geval, maar ik respecteer ieder zijn muzikale opvattingen
Hier heb je er eentje van mij...ik krijg helemaal geen kick van rappen,dus ja

3
geplaatst: 28 december 2016, 13:44 uur
Oeh, You're the Voice is wel een guilty pleasure hier. Superfoute 80's rock met doedelzak en post-live aid tekst. Maar erg meeblerbaar.
0
geplaatst: 28 december 2016, 13:52 uur
Absoluut. Chez Slowgaze is het ook allemaal mee-ooh-hooën bij 'You're the Voice'.
0
geplaatst: 28 december 2016, 14:31 uur
En Empire State of Mind is beter zonder Jay-Z! Ik heb gesproken
.
.
0
geplaatst: 28 december 2016, 14:40 uur
0
geplaatst: 28 december 2016, 15:53 uur
Nu...... beste track ooit van de Earring 
Alleen weer jammer niet de volledige album uitvoering op R2

Alleen weer jammer niet de volledige album uitvoering op R2

0
geplaatst: 28 december 2016, 18:57 uur
Pfoe, nooit geweten dat er nog zoveel Streisand-liefhebbers in Nederland waren, maar wat is dit hemeltergend zeg 
Gelukkig zo Wonderfull Days

Gelukkig zo Wonderfull Days

0
geplaatst: 28 december 2016, 20:46 uur
starbright boy schreef:
Oeh, You're the Voice is wel een guilty pleasure hier. Superfoute 80's rock met doedelzak en post-live aid tekst. Maar erg meeblerbaar.
Je kan er ook aardig op rellen.
Ik kwam hem laatst hier tegen:
0
geplaatst: 28 december 2016, 21:30 uur
Titmeister schreef:
Pfoe, nooit geweten dat er nog zoveel Streisand-liefhebbers in Nederland waren, maar wat is dit hemeltergend zeg
Guilty is echt hemeltergend. En net weer voor de zoveelste keer Anouk. M'n (Amerikaanse) vriendin snapt niet wat die middelmatige meuk zo hoog in de lijst doet. Volgens haar is ze alleen maar zo populair omdat ze Nederlandse is, en ik vrees dat ze daar gelijk in heeft.
1
geplaatst: 28 december 2016, 21:33 uur
Ik moet zeggen een fijn filmpje van blokhuis bij monsieur Jarre 

0
geplaatst: 28 december 2016, 21:56 uur
GrafGantz schreef:
Guilty is echt hemeltergend. En net weer voor de zoveelste keer Anouk. M'n (Amerikaanse) vriendin snapt niet wat die middelmatige meuk zo hoog in de lijst doet. Volgens haar is ze alleen maar zo populair omdat ze Nederlandse is, en ik vrees dat ze daar gelijk in heeft.
(quote)
Soms gaat het ook niet alleen over kwaliteit (al zullen dit sommigen oprecht mooi vinden) maar veel meer om herinneringen (al gaat dat bij nummers van een Kensington dan weer niet op). En die heb je met veel airplay vanzelf wel in dit land. En met herinneringen wordt muziek vanzelf mooier, zeker in dit soort lijsten.
0
geplaatst: 29 december 2016, 00:32 uur
Zit eens wat dingen uit te pluizen met de data van de T2000 en The Closest Thing to Crazy is het allereerste nummer dat uit de lijst is gevallen en ooit in de top 100 heeft gestaan.
0
geplaatst: 29 december 2016, 00:38 uur
Best een mooi nummer anders. Ik kan een boel veel mindere (ex-)top 100 kandidaten noemen die ik liever uit de lijst zie verdwijnen. Wat te denken van Rood?
0
geplaatst: 29 december 2016, 01:21 uur
chevy93 schreef:
Best een mooi nummer anders. Ik kan een boel veel mindere (ex-)top 100 kandidaten noemen die ik liever uit de lijst zie verdwijnen. Wat te denken van Rood?
Tja, ik zou niet zeggen dat het een geweldig nummer is. Ook niet dat het ook maar een seconde in me opkomt dat ik erop zou stemmen. Maar dan kom ik weer terug op mij bericht van iets hierboven, het heeft wel een bepaalde waarde. Dit nummer was helemaal hot in de tijd van mijn examens, en vooral dat we elke avond in de stad hingen draaide dit wel enkele malen in de kroegen en danstenten. Dit nummer brengt me altijd terug naar die absurd hete zomer van 2006 waarin alcohol en volstrekte vrijheid met een open toekomst de hoofdmoten waren. Dus ja, geen enkel probleem voor mij dat dit nummer erin staat. (Al was die plek 17 ooit wel lichtelijk overdreven.)
0
geplaatst: 29 december 2016, 01:35 uur
Hemeltergend mooi inderdaad. Zoals zovele Gibb composities.
0
geplaatst: 29 december 2016, 08:12 uur
[quote]mjk87 schreef:
Treffende omschrijving van het sentiment waarop het fenomeen top2000 drijft. Het "oh ja" gevoel. Ik bedoel, waarom zou men anders vrijwillig jaar in jaar uit naar 2000 nummers van min of meer dezelfde ouwe meuk luisteren?
(quote)
Treffende omschrijving van het sentiment waarop het fenomeen top2000 drijft. Het "oh ja" gevoel. Ik bedoel, waarom zou men anders vrijwillig jaar in jaar uit naar 2000 nummers van min of meer dezelfde ouwe meuk luisteren?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.