MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Smiths was geluid vol en huisgenoten wakker zingen

Slowgaze schreef:
Jay Z en Alicia Keys op de radio!

(afbeelding)

Heel leuk met die Jee zet maar... zonder hem stijgt die mooie song 10 x meer in waarde
En dat denken er wss meer want Solo staat ze met Empire State Of Mind veel hoger genoteerd (221)

teus schreef:
Heel leuk met die Jee zet maar... zonder hem stijgt die mooie song 10 x meer in waarde
En dat denken er wss meer want Solo staat ze met Empire State Of Mind veel hoger genoteerd (221)

Met alle respect, maar ik ben het toch met je oneens. Ik vind die solo-versie compleet geen pit hebben en vervallen in wat gegalm in de ruimte. Die drive van de versie met Jay-Z is echt heerlijk (en Jay-Z vind ik niet eens zo'n fantastische rapper). Die versie is trouwens ook een favoriet van Paul Simon en 1 Paul Simon can't be wrong, zoals men zegt.

Inderdaad, die soloversie is slappe Sky Radio-hap. De versie met Jay-Z een klassieker.

Tof dat er steeds meer elektronische muziek in de lijst staat. Vandaag al twee keer Daft Punk gehoord en twee keer The Prodigy, o.a. met het populairste nummer ooit over huiselijk geweld.

Watskeburt

herman schreef:
Inderdaad, die soloversie is slappe Sky Radio-hap. De versie met Jay-Z een klassieker.

Ja dat kan,herman..maar dat vind ik nu precies andersom het geval, maar ik respecteer ieder zijn muzikale opvattingen
Hier heb je er eentje van mij...ik krijg helemaal geen kick van rappen,dus ja

Oeh, You're the Voice is wel een guilty pleasure hier. Superfoute 80's rock met doedelzak en post-live aid tekst. Maar erg meeblerbaar.

Absoluut. Chez Slowgaze is het ook allemaal mee-ooh-hooën bij 'You're the Voice'.

En Empire State of Mind is beter zonder Jay-Z! Ik heb gesproken .

Met...

Note to self: Volgend jaar op Les Poppys stemmen.

starbright boy schreef:
Met...

Note to self: Volgend jaar op Les Poppys stemmen.

Lekker dit.

Nu...... beste track ooit van de Earring

Alleen weer jammer niet de volledige album uitvoering op R2

Trapped

Pfoe, nooit geweten dat er nog zoveel Streisand-liefhebbers in Nederland waren, maar wat is dit hemeltergend zeg

Gelukkig zo Wonderfull Days

Since I've been loving you

starbright boy schreef:
Oeh, You're the Voice is wel een guilty pleasure hier. Superfoute 80's rock met doedelzak en post-live aid tekst. Maar erg meeblerbaar.

Je kan er ook aardig op rellen. Ik kwam hem laatst hier tegen:

Titmeister schreef:
Pfoe, nooit geweten dat er nog zoveel Streisand-liefhebbers in Nederland waren, maar wat is dit hemeltergend zeg

Guilty is echt hemeltergend. En net weer voor de zoveelste keer Anouk. M'n (Amerikaanse) vriendin snapt niet wat die middelmatige meuk zo hoog in de lijst doet. Volgens haar is ze alleen maar zo populair omdat ze Nederlandse is, en ik vrees dat ze daar gelijk in heeft.

Ik moet zeggen een fijn filmpje van blokhuis bij monsieur Jarre

GrafGantz schreef:
(quote)

Guilty is echt hemeltergend. En net weer voor de zoveelste keer Anouk. M'n (Amerikaanse) vriendin snapt niet wat die middelmatige meuk zo hoog in de lijst doet. Volgens haar is ze alleen maar zo populair omdat ze Nederlandse is, en ik vrees dat ze daar gelijk in heeft.

Soms gaat het ook niet alleen over kwaliteit (al zullen dit sommigen oprecht mooi vinden) maar veel meer om herinneringen (al gaat dat bij nummers van een Kensington dan weer niet op). En die heb je met veel airplay vanzelf wel in dit land. En met herinneringen wordt muziek vanzelf mooier, zeker in dit soort lijsten.

Zit eens wat dingen uit te pluizen met de data van de T2000 en The Closest Thing to Crazy is het allereerste nummer dat uit de lijst is gevallen en ooit in de top 100 heeft gestaan.

Zegt me helemaal niets, dus lijkt me volledig terecht.

Katie Melua. Zei mij ook niets meer.

Best een mooi nummer anders. Ik kan een boel veel mindere (ex-)top 100 kandidaten noemen die ik liever uit de lijst zie verdwijnen. Wat te denken van Rood?

Katie Meludinges? Die had toch maar 1 hit?

chevy93 schreef:
Best een mooi nummer anders. Ik kan een boel veel mindere (ex-)top 100 kandidaten noemen die ik liever uit de lijst zie verdwijnen. Wat te denken van Rood?

Tja, ik zou niet zeggen dat het een geweldig nummer is. Ook niet dat het ook maar een seconde in me opkomt dat ik erop zou stemmen. Maar dan kom ik weer terug op mij bericht van iets hierboven, het heeft wel een bepaalde waarde. Dit nummer was helemaal hot in de tijd van mijn examens, en vooral dat we elke avond in de stad hingen draaide dit wel enkele malen in de kroegen en danstenten. Dit nummer brengt me altijd terug naar die absurd hete zomer van 2006 waarin alcohol en volstrekte vrijheid met een open toekomst de hoofdmoten waren. Dus ja, geen enkel probleem voor mij dat dit nummer erin staat. (Al was die plek 17 ooit wel lichtelijk overdreven.)

GrafGantz schreef:
(quote)

Guilty is echt hemeltergend.
Hemeltergend mooi inderdaad. Zoals zovele Gibb composities.

Erg mooi dat ik Leonard weer eens langs hoor komen.

[quote]mjk87 schreef:
(quote)

Treffende omschrijving van het sentiment waarop het fenomeen top2000 drijft. Het "oh ja" gevoel. Ik bedoel, waarom zou men anders vrijwillig jaar in jaar uit naar 2000 nummers van min of meer dezelfde ouwe meuk luisteren?

Pink Floyd, Oasis en Manic Street Preachers na elkaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:26 uur

geplaatst: vandaag om 22:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.