MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
itchy schreef:
(quote)

Treffende omschrijving van het sentiment waarop het fenomeen top2000 drijft. Het "oh ja" gevoel. Ik bedoel, waarom zou men anders vrijwillig jaar in jaar uit naar 2000 nummers van min of meer dezelfde ouwe meuk luisteren?

Tja ik luister er elk jaar nog graag naar! Ook een hoop van die typische top2000-liedjes die je eigenlijk maar 1x per jaar hoort, en daardoor worden ze eigenlijk een beetje leuker. En vanzelfsprekend zitten er ook dingen tussen die je liever niet wilt horen, maar die noem ik dan maar de 'jaarlijkse ergernissen'.. Veel nummers waar je herinneringen bij hebt, idd, en dat maakt het leuk om die elk jaar weer allemaal achter elkaar te horen

GrafGantz schreef:
Katie Meludinges? Die had toch maar 1 hit?
Niet haten op Katie Melua. Nine million bicycles (ooit nog op 18?) was echter wel één van haar mindere nummers (op de eerste twee albums, daarna ben ik haar uit het oog verloren )

itchy schreef:
waarom zou men anders vrijwillig jaar in jaar uit naar 2000 nummers van min of meer dezelfde ouwe meuk luisteren?
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij vrijwillig jaar in jaar uit naar min of meer dezelfde ouwe meuk luistert.

mjk87 schreef:
(quote)

Tja, ik zou niet zeggen dat het een geweldig nummer is. Ook niet dat het ook maar een seconde in me opkomt dat ik erop zou stemmen. Maar dan kom ik weer terug op mij bericht van iets hierboven, het heeft wel een bepaalde waarde. Dit nummer was helemaal hot in de tijd van mijn examens, en vooral dat we elke avond in de stad hingen draaide dit wel enkele malen in de kroegen en danstenten. Dit nummer brengt me altijd terug naar die absurd hete zomer van 2006 waarin alcohol en volstrekte vrijheid met een open toekomst de hoofdmoten waren. Dus ja, geen enkel probleem voor mij dat dit nummer erin staat. (Al was die plek 17 ooit wel lichtelijk overdreven.)

Ik heb ook wel een mooie herinnering aan Rood. Met Koninginnedag 2007 werden een vriend en ik gevraagd mee te varen op een boot door de Amsterdamse grachten en daarop muziek te draaien. Best een flinke boot, we waren met een groep van een man of 50. Was erg leuk, een beetje electro, techno, etc. draaien. Ik kan me nog wel herinneren dat ik Nathan Fake's The Sky Was Pink (James Holden Remix) ergens heb gedraaid bv. Een nummer dat normaal gesproken overigens wel dik in de top 2000 zou moeten staan.

Op de terugweg naar Zaandam (waar we de boot hadden afgehaald) vroeg de schipper of ik Rood van Marco Borsato wilde draaien. Liever niet natuurlijk, maar ach, ik was ook de beroerdste niet en heb het nummer opgezet. Omdat ik het zelf echt niet hoefde te horen, luisterde ik via de koptelefoon naar muziek op een ander kanaal. Toen ik daarmee klaar was en iets voor na Rood wilde instarten, zag ik pas dat ik Rood 10% versneld had afgedraaid. De kapitein keek wat beteuterd, maar geloofde het verder ook wel.

Overigens begint nu gelijk Marco Borsato te zingen op de radio (we hebben op werk Q-music aan, die hebben ook een toplijst). Als je het over de duvel hebt...

Wat is die Gijs Staverman trouwens vervelend zeg. Ik zit hele dagen thuis aan m'n scriptie te werken, maar zet nu standaard tussen 12 en 2 een film op.
Heb dan liever Rob Stenders met een aanstekelijk enthousiaste sidekick.

More cowbell please!!!

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Niet haten op Katie Melua. Nine million bicycles (ooit nog op 18?) was echter wel één van haar mindere nummers (op de eerste twee albums, daarna ben ik haar uit het oog verloren )

Fanboi.

chevy93 schreef:
(quote)
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij vrijwillig jaar in jaar uit naar min of meer dezelfde ouwe meuk luistert.

Niet geheel vrijwillig. Mijn vrouw is nogal fan en ik gun haar dat

Tja, die korte versie van Tubular Bells. Kan je eigenlijk vrij weinig mee...

Vandaag toch wel wat lekkere plaatjes gehoord. Whiskey in the jar, voodoo chile (slight return) en come together!

en number two van Joe Jackson!

catdog schreef:

Volgend jaar stappen we daar naar binnen om de albumversie van 49 min. te eisen

catdog schreef:

hang the DJ

radio uit en zelf draaien, 2 plaatkanten

tbouwh schreef:
(quote)

Volgend jaar stappen we daar naar binnen om de albumversie van 49 min. te eisen

houd rekening met wachtrij van 5 uur ?

"Just a Little Bit of Peace in My Heart" blijft toch mijn absolute favoriet van Golden Earring(s). Prachtig orkestraal nummer. Mag van mij in de top 50.

DJ Paul Elstak

Vandaag sowieso een dag met veel gave nummers vind ik. Vanavond ook nog een mooi blokje met achter elkaar Roll over lay down en mijn nummer 1; Jungleland!

Teardrop blijft toch ook een prachtig stukje muziek.

Ha, Vielip, da's ook mijn nummer 1 van vandaag!
Mijn nummer 1 uit de lijst, is conquest of paradise van Vangelis.
Die wordt helaas deze nacht egdraaid, staat op 482.

Cerclezot schreef:
Teardrop blijft toch ook een prachtig stukje muziek.

Beste nummer van de afgelopen uren.

Maar zometeen komt het nummer dat eigenlijk op #1 had moeten staan.
?

Gretz schreef:
?

Ik heb Tinseltown in the Rain 2.5 uur geleden anders al langs horen komen.

cosmic kid (moderator)
Geluksmomentje: de lijst niet doorlezen vooraf en dan verrast worden door "There is a light that never goes out"

cosmic kid (moderator)
Verstoord geluksmomentje: "There is a light that never goes out" wordt 1 minuut voor het einde afgebroken.

Gretz schreef:
(quote)

Beste nummer van de afgelopen uren.

?

hear hear

Vind How Soon Is Now van de Chips 10x mooier dan a Light, maar ja dat is mijn beleving

Johnny Marrissey schreef:
(quote)

hear hear

De mooiste 4 minuten zitten er helaas al weer op dit jaar.

Gretz schreef:
(quote)

De mooiste 4 minuten zitten er helaas al weer op dit jaar.

Wat klinkt Metallica dan armoedig direct daarna he

(quote)

Onwijs lekker nummer juist

(quote)

Juist, ik heb de radio vervolgens maar snel weer uitgezet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:42 uur

geplaatst: vandaag om 20:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.