Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
Ravenous
geplaatst: 28 december 2009, 18:12 uur
gaucho schreef:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de meeste 46-jarigen (ik ben er eentje) prima weten wie David Crosby was en 'Here comes the sun' woordelijk mee kunnen zingen. Maar misschien selecteer ik de leeftijdsgenoten in mijn vriendenkring wel op bepaalde muzikale criteria...
Of misschien leef ik gewoon in een enclave en heb ik nog niet door waar het hek staat.
(quote)
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de meeste 46-jarigen (ik ben er eentje) prima weten wie David Crosby was en 'Here comes the sun' woordelijk mee kunnen zingen. Maar misschien selecteer ik de leeftijdsgenoten in mijn vriendenkring wel op bepaalde muzikale criteria...
Of misschien leef ik gewoon in een enclave en heb ik nog niet door waar het hek staat.

Ach, mijn vader heeft zich er nooit in geïnteresseerd, meer iemand die afhankelijk is van wat hij bij toeval hoort op de radio, ziet op televisie of leest in de krant, verder komt ie gewoon niet, op geen enkel vlak eigenlijk.
0
Ravenous
geplaatst: 28 december 2009, 18:16 uur
kaztor schreef:
Nou, binnenkort komen er weer heel wat verjaardagen...
Bedankt voor het voorzetje, kan ik me weer gaan voorbereiden op zulke praatjes...
Met elke keer weer de geijkte standaard-vraag: 'Jij luistert toch alleen naar lawaai-muziek?' of iets dat daar dicht tegenaan zit...
(quote)
Nou, binnenkort komen er weer heel wat verjaardagen...
Bedankt voor het voorzetje, kan ik me weer gaan voorbereiden op zulke praatjes...

Met elke keer weer de geijkte standaard-vraag: 'Jij luistert toch alleen naar lawaai-muziek?' of iets dat daar dicht tegenaan zit...
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk afstand te houden als het om dat soort dingen gaat, maar soms is het niet te vermijden. Zeker nu niet met de top 2000 en andere (nutteloze) eindejaarslijstjes.
Ik ben me hier overigens wel een beetje behoorlijik negatief aan het uiten over mijn vader volgens mij.. laat ik zeggen dat dit 'onderwerp' me sinds een aantal jaren wat tegen is gaan zitten en ik absoluut niet denigrerend wil overkomen of wat dan ook. En daarbij laat ik het.
0
Ravenous
geplaatst: 28 december 2009, 18:33 uur
pretfrit schreef:
- Ik bemoei me met zaken waar ik me niet mee moet bemoeien
(quote)
- Ik bemoei me met zaken waar ik me niet mee moet bemoeien
Nee hoor, ik typ hier zelf per slot van rekening iets neer op een forum dus dan ben je wat mij betreft ook vrij om er op te reageren. En je hebt gelijk. Je bent zeker niet de enige die zegt dat ik meer op mijn moeder lijk dan dat ik op mijn vader lijk

0
geplaatst: 30 december 2009, 23:32 uur
Ik zag vandaag tot mijn grote schrik dat de versie van 'I Heard it Through the Grapevine' van CCR hoger staat als die van Marvin Gaye! 
Onbegrijpelijk toch

Onbegrijpelijk toch

0
geplaatst: 30 december 2009, 23:38 uur
Tja, jij bent dan ook meer een soulliefhebber dan een rockliefhebber.
Ik ken eerlijk gezegd de versie van CCR niet (zo maar eens luisteren dan). Maarover het algemeen is de top 2000 veel meer rock-georienteerd dan soul-georienteerd volgens mij. Dus zo raar vind ik dat niet.
Ik ken eerlijk gezegd de versie van CCR niet (zo maar eens luisteren dan). Maarover het algemeen is de top 2000 veel meer rock-georienteerd dan soul-georienteerd volgens mij. Dus zo raar vind ik dat niet.
0
geplaatst: 30 december 2009, 23:41 uur
Heb net even naar Matthijs en Leo Blokfluit gekeken op Nederland 3 - met een quizzz met zo'n Truus van BNN. Je zal maar net aan het inburgeren zijn en dit voor je kiezen krijgen
- zoveel Hollandse lulligheid, tegen een achtergrond van muzikaal behang.
Ik moet dat niet meer doen naar zulke programma's kijken.
- zoveel Hollandse lulligheid, tegen een achtergrond van muzikaal behang.Ik moet dat niet meer doen naar zulke programma's kijken.

0
pretfrit
geplaatst: 30 december 2009, 23:50 uur
Maar ik wil toch even kwijt dat Twan Huys een toffe peer is. 

0
geplaatst: 30 december 2009, 23:53 uur
Zegt ie dat ie een nummer van Frank Sinatra op 1 wil, komt er boegeroep.
Echt verschrikkelijk vond ik dat. Wel mooi overigens, kende het nummer nog niet.
Echt verschrikkelijk vond ik dat. Wel mooi overigens, kende het nummer nog niet.
0
sxesven
geplaatst: 30 december 2009, 23:54 uur
Arrie schreef:
Echt verschrikkelijk vond ik dat.
Echt verschrikkelijk vond ik dat.
Inderdaad, tenenkrommend. Zo'n hele zaal aan wansmaak die denkt wel even te weten wat er nou weer kut is. Kleingeestigheid op z'n best, net als die hele toplijst zelf, dus wat dat betreft weinig verrassend.
0
geplaatst: 31 december 2009, 00:16 uur
sxesven schreef:
Inderdaad, tenenkrommend. Zo'n hele zaal aan wansmaak die denkt wel even te weten wat er nou weer kut is. Kleingeestigheid op z'n best, net als die hele toplijst zelf, dus wat dat betreft weinig verrassend.
(quote)
Eigenlijk moet je zoiets op dvd zetten en bewaren. Stel je emigreert naar Patagonië om daar bijv schapen te fokken (in goed Nederlandse zin) of je gaat naar Spaans Estremadura om daar wijnboer te worden en je krijgt heimwee. Oplossing: zet die dvd op en je weet het weer: terruggaan - ik verrek (het)!
0
geplaatst: 31 december 2009, 12:24 uur
Die mensen zijn wel makkelijk om te lullen, eerst vinden ze Sinatra niks en na een minuut klappen ze er al voor.
Die romi of hoe ze ook heette leek zo weggelopen uit een aflevering van jiskefet, over the top, het werd me niet helemaal duidelijk wat ze gedaan heeft maar volgens haar heeft Bowie zo'n beetje al zijn nummers op haar gebasseerd
Die romi of hoe ze ook heette leek zo weggelopen uit een aflevering van jiskefet, over the top, het werd me niet helemaal duidelijk wat ze gedaan heeft maar volgens haar heeft Bowie zo'n beetje al zijn nummers op haar gebasseerd
0
geplaatst: 31 december 2009, 12:32 uur
Dan zou ik eerder Hart Van Nederland en TROS Muziekfeest bij elkaar zetten... 
Re: Grapevine: De lijst ademt sowieso 'blanke middenklasse rock/pop' uit al zijn poriën. Ik heb me een keer zitten verbazen bij de lijst van vorig jaar, dat Bob Marley zo'n beetje de enige zwarte artiest in de top dertig was. Liedjes als My Baby Just Cares For Me en I Got A Woman halen de top 200 niet eens volgens mij.
Een paar dagen geleden op televisie bij de top 2000 A Go Go kwam er zo'n compilatie met drie korte stukjes van nummers, waarbij Superstition op 740 ofzoiets stond en Rehab van Amy Winehouse net iets hoger. Commentaar van Matthijs van Nieuwkerk: 'Schande dat Amy Winehouse zo laag staat!'
Nou ja, het is een soort soul...

Re: Grapevine: De lijst ademt sowieso 'blanke middenklasse rock/pop' uit al zijn poriën. Ik heb me een keer zitten verbazen bij de lijst van vorig jaar, dat Bob Marley zo'n beetje de enige zwarte artiest in de top dertig was. Liedjes als My Baby Just Cares For Me en I Got A Woman halen de top 200 niet eens volgens mij.
Een paar dagen geleden op televisie bij de top 2000 A Go Go kwam er zo'n compilatie met drie korte stukjes van nummers, waarbij Superstition op 740 ofzoiets stond en Rehab van Amy Winehouse net iets hoger. Commentaar van Matthijs van Nieuwkerk: 'Schande dat Amy Winehouse zo laag staat!'
Nou ja, het is een soort soul...
0
geplaatst: 31 december 2009, 16:45 uur
-->Sandokan-veld--je hebt helemaal gelijk!
Maar even wat schokkende cijfers....
I Heard It Trough The Grapevine-nr. 675 (de CCR-versie: nummer 463!)
The Dock of The Bay-nummer 195
I Say A Little Prayer-nummer 821
Theme from Shaft-ergens rond de 1700ste positie (!)
Hoogste notering van Bob Marley: 107
James Brown: hoogste stek: 876
Idem voor Stevie Wonder: 786 (!!)
Dus de negen miljoen fietsen van mevrouw Melua scoren hoger dan welke plaat van Stevie Wonder ook!

Maar even wat schokkende cijfers....
I Heard It Trough The Grapevine-nr. 675 (de CCR-versie: nummer 463!)
The Dock of The Bay-nummer 195
I Say A Little Prayer-nummer 821
Theme from Shaft-ergens rond de 1700ste positie (!)
Hoogste notering van Bob Marley: 107
James Brown: hoogste stek: 876
Idem voor Stevie Wonder: 786 (!!)
Dus de negen miljoen fietsen van mevrouw Melua scoren hoger dan welke plaat van Stevie Wonder ook!

0
geplaatst: 31 december 2009, 17:50 uur
Sandokan-veld schreef:
Re: Grapevine: De lijst ademt sowieso 'blanke middenklasse rock/pop' uit al zijn poriën.
Re: Grapevine: De lijst ademt sowieso 'blanke middenklasse rock/pop' uit al zijn poriën.
Je hebt misschien wel gelijk, maar persoonlijk hou ik er wel van. Wanneer ik liedjes als "Oude Maasweg", "Papa" of "Voor Haar" (voor mij typische Top 2000-liedjes) hoor, krijg ik op de een of andere manier toch wel een prettig gevoel van binnen.
Die liedjes doen mij denken aan ouderwetse gezelligheid. Excuses voor mij 'blanke middenklasse-houding'.
Misschien word ik wel vroeg oud. 
0
Elvis Presley
geplaatst: 31 december 2009, 17:55 uur
Bob Marley-fans moet niet zeiken, hij staat hoger dan ik 
Wat ik overigens niet begrijp is dat "It's a man's world" zo laag staat, dat is een top100 nummer. Daarnaast geen enkel probleem met de CCR "I heard it through the grapevine"-notering.

Wat ik overigens niet begrijp is dat "It's a man's world" zo laag staat, dat is een top100 nummer. Daarnaast geen enkel probleem met de CCR "I heard it through the grapevine"-notering.
0
geplaatst: 31 december 2009, 18:18 uur
Ik misgun je de gezelligheid niet hoor Sgt Revolver
. Maar zeker met de cijfers van Bawimeko (waarvoor
) blijkt gewoon dat de soul (en andere 'zwarte' muziekvormen) er enorm bekaaid vanaf komen, gezien de kwaliteit en invloed van die muziek.
En Elvis, maak je niet druk, over een paar jaar komt er wel weer een revival en dan ben je weer overal.
Overigens ben ik groot CCR-fan, maar hun versie van Grapevine haalt het niet bij die van Gaye.
. Maar zeker met de cijfers van Bawimeko (waarvoor
) blijkt gewoon dat de soul (en andere 'zwarte' muziekvormen) er enorm bekaaid vanaf komen, gezien de kwaliteit en invloed van die muziek. En Elvis, maak je niet druk, over een paar jaar komt er wel weer een revival en dan ben je weer overal.

Overigens ben ik groot CCR-fan, maar hun versie van Grapevine haalt het niet bij die van Gaye.
0
geplaatst: 31 december 2009, 18:27 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik vind de versie van CCR juist wel goed en die van Marvin Gaye niet. Maar dat is puur een kwestie van persoonlijke smaak. Ik ben een rockliefhebber en ik hou niet van soul. Marvin Gaye boeit me al helemaal niet, vind geen enkel nummer goed van hem.
0
geplaatst: 31 december 2009, 19:17 uur
Dat 'A whiter shade of pale' van Procol Harum is best een mooi nummer 

0
geplaatst: 31 december 2009, 19:21 uur
Ik heb nu al zin om volgend jaar de top 2000 weer af te zeiken. Want je kunt er van zeggen wat je wil en dat doen we dan ook met veel plezier. Zo zorgt de top 2000 voor het ideale vermaak. 
Meer Rick Astley in de top 2000.

Meer Rick Astley in de top 2000.

0
geplaatst: 31 december 2009, 22:54 uur
Is het iemand trouwens opgevallen dat Joy Division op 337 staat? 
En Jeff Buckley op 51. Het wordt nog wel een keer wat met die top 2000!

En Jeff Buckley op 51. Het wordt nog wel een keer wat met die top 2000!
0
geplaatst: 1 januari 2010, 02:13 uur
Ik vind zowel de versie van I Heard It Through The Grapevine van CCR als die van Marvin Gaye fantastisch! Maarja, ik hou dan ook zowel van rock als van soul. 
En Jeff Buckley heb ik dan persoonlijk weer erg weinig mee, dan vind ik Bohemian Rhapsody nog een stuk leuker.

En Jeff Buckley heb ik dan persoonlijk weer erg weinig mee, dan vind ik Bohemian Rhapsody nog een stuk leuker.
0
geplaatst: 1 januari 2010, 15:58 uur
0
geplaatst: 1 januari 2010, 17:26 uur
Sandokan-veld schreef:
En Elvis, maak je niet druk, over een paar jaar komt er wel weer een revival en dan ben je weer overal.
Precies, Elvis moet gewoon zorgen dat ie rond november dood gaat, dan staat ie zo drie keer in de top tien.
Ik zal het hem wel zeggen als ik hem de volgende keer zie bij Burger King.
0
MrGuitar240
geplaatst: 1 januari 2010, 19:23 uur
Elvis Presley schreef:

Nouja! Dat zei ik al!!! Toen ik in de auto zat, zei ik het tegen mn vader (want die song was erop). Net als House for sale. Boven de 1000. Beter dan Rosanne die in de 300 staat!
. Wel leuk dat Sharp dressed man er nu in staat. Nooit ingestaan en is toch redelijk hoog gekomen gelijk.
0
geplaatst: 2 januari 2010, 10:46 uur
MrGuitar240 schreef:
Nouja! Dat zei ik al!!! Toen ik in de auto zat, zei ik het tegen mn vader (want die song was erop). Net als House for sale. Boven de 1000. Beter dan Rosanne die in de 300 staat!
. Wel leuk dat Sharp dressed man er nu in staat. Nooit ingestaan en is toch redelijk hoog gekomen gelijk.
(quote)
. Wel leuk dat Sharp dressed man er nu in staat. Nooit ingestaan en is toch redelijk hoog gekomen gelijk. En het leuke is dat Legs van ZZ Top er ook eindelijk in staat. Evenals She sells sanctuary-the Cult, Black-Pearl Jam, Forbidden Colours-David Sylvian en de re-entry van Love like blood-Killing Joke om maar een paar juweeltjes te noemen. Ik heb in ieder geval weer genoten van de top 2000.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 02:05 uur
Ach,ik heb gewoon een totaal andere smaak dan de gemiddelde Nederlander. Zeker dan de gemiddelde radio 2 luisteraar en ook ietwat afwijkend van de gemiddelde Mume gebruikers.
Dat is geen waarde-oordeel overigens,maar gewoon een koel observatie
Dat is geen waarde-oordeel overigens,maar gewoon een koel observatie
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.