Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2009, 15:32 uur
pretfrit schreef:
Bekijk het van een afstandje en ga mee in de waanzin of laat het rusten
Bekijk het van een afstandje en ga mee in de waanzin of laat het rusten
Dat is een goed idee voor een refrein! Een potentiële Nederpopklassieker is hier geboren.
0
geplaatst: 27 december 2009, 15:39 uur
orbit schreef:
Misschien was het wel Eloise of zo'n ander iets van een man zittend op een stoel of een ander comateus persoon, maar weer typisch zo'n nummer wat je dus alléén in deze dagen voorbij hoort komen of op Classic FM. Waarom hoor je niet regelmatig een Blitzkrieg pop, Eisbär of Head like a hole voorbij komen, iets waarvan je uit je slaap wakker veert? Nouja, het blijft roepen in een woestijn. De top2000 is al even spannend als onze minister-president. Het moet zo zijn.
(quote)
Misschien was het wel Eloise of zo'n ander iets van een man zittend op een stoel of een ander comateus persoon, maar weer typisch zo'n nummer wat je dus alléén in deze dagen voorbij hoort komen of op Classic FM. Waarom hoor je niet regelmatig een Blitzkrieg pop, Eisbär of Head like a hole voorbij komen, iets waarvan je uit je slaap wakker veert? Nouja, het blijft roepen in een woestijn. De top2000 is al even spannend als onze minister-president. Het moet zo zijn.
Doe zoals ik: Beluister je eigen ding.
Ik ga me hier eens op glad ijs wagen: Bo Rhap van Queen op #1?

Edit: damn, het is nog waar ook...
0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2009, 15:40 uur
Sandokan-veld schreef:
Dat is een goed idee voor een refrein! Een potentiële Nederpopklassieker is hier geboren.
(quote)
dat denk jij...je weet toch dat ze kwaliteitsmuziek niet draaien op commerciele zenders. dus dan kan ik het wel vergeten wat die "nederpopklassieker" betreft.
*..en geeft weer een zwengel aan het rad van ongenoegen*
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 december 2009, 15:41 uur
Ach ja, in dit land waar een zoon zijn vader Piet noemt...
0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2009, 15:43 uur
Casartelli schreef:
er is een oplossing...en hij komt uit het zuiden van het land.
(voor de duidelijkheid: dit is sarcasme)
0
geplaatst: 27 december 2009, 15:47 uur
Edit: Flauwe post van mezelf verwijderd (of was het zelfcensuur?)
0
geplaatst: 27 december 2009, 15:47 uur
kaztor schreef:

(quote)

Tuurlijk doe ik als jij, wat denk jij nou? Ik kwam er NB middernacht bij het zappen op de televisie langs.. de radio heeft hier nog geen seconde aangestaan hoor. Maar het blijft leuk om erover te zeiken natuurlijk

En die "beperkte keuzevrijheid" of de tirannieke censuur die de radio al jaren pleegt door van alles weg te moffelen wat even niet in hun specifieke doelgroepstraatje ligt zijn natuurlijk wel interessante dingen. Ik denk dat dat beter weerspiegelt wat zo'n lijst waard is dan het zeuren erover

0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2009, 15:49 uur
Sandokan-veld schreef:
Volgende keer stem ik ook fascistisch
Volgende keer stem ik ook fascistisch
Marcheren we allemaal (den neuzen eensgezind) richting afgrond..
....weetje wat? ik zet weer eens een lekker free-jazz plaatje op
0
geplaatst: 27 december 2009, 15:50 uur
Sandokan-veld schreef:
Het blijkt dat er toch een kloof zit tussen de smaak van 'het klootjesvolk' en de radiomannen die proberen zo veel mogelijk geld te verdienen aan dat volk... Maar na de coupe van Orbit zal dat wel allemaal worden opgelost, neem ik aan.
Het blijkt dat er toch een kloof zit tussen de smaak van 'het klootjesvolk' en de radiomannen die proberen zo veel mogelijk geld te verdienen aan dat volk... Maar na de coupe van Orbit zal dat wel allemaal worden opgelost, neem ik aan.
Precies! Te beginnen met het verplichte industrial uurtje op het moment dat Piet modaal aan het werk moet in de fabriekshal

0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2009, 15:53 uur
en gebruik The Cure dan maar om dissidenten te martellen
0
geplaatst: 27 december 2009, 15:57 uur
Sandokan-veld schreef:
De term 'misselijkmakende middenstand' heb ik overigens gepikt uit het titelnummer van deze plaat, gemaakt door een andere dromer en idealist. Hij woont in Eindhoven, ik zie hem weleens lopen bij de supermarkt. Zo te zien droomt hij nog steeds.
De term 'misselijkmakende middenstand' heb ik overigens gepikt uit het titelnummer van deze plaat, gemaakt door een andere dromer en idealist. Hij woont in Eindhoven, ik zie hem weleens lopen bij de supermarkt. Zo te zien droomt hij nog steeds.
Ik zat vorig jaar bij een TV-programma waar hij ook was. Opname stond op het punt van beginnen toen hij eindelijk - zeker anderhalf uur te laat - binnen kwam. Vervolgens is er urenlang geen zinnig woord uitgekomen, dus ik kan je stelling wel onderschrijven.

0
geplaatst: 27 december 2009, 16:01 uur
pretfrit schreef:
Gelukkig hebben we daar het pallet jazz voor, is daar genre nog ergens goed voor
The Cure wordt wel ingezet om ze weer enigzins tot hun positieven te laten komen.
0
geplaatst: 27 december 2009, 16:04 uur
Kapot gemaakt door het systeem, Herman. Kapot gemaakt door het systeem.
(De drugs is alleen maar om je te doen ontwaken uit de hypnose en kan verder geen kwaad
)
Een uurtje op de radio is makkelijk. Het probleem ontstaat pas als je geheime dienst er achterkomt dat mensen thuis radio's onder hun bed verstoppen, waarmee ze naar Frans Bauer en de Eagles luisteren. Piet Modaal weet helaas al eeuwen niet wat goed voor hem is...
(De drugs is alleen maar om je te doen ontwaken uit de hypnose en kan verder geen kwaad
)orbit schreef:
Precies! Te beginnen met het verplichte industrial uurtje op het moment dat Piet modaal aan het werk moet in de fabriekshal
Een uurtje op de radio is makkelijk. Het probleem ontstaat pas als je geheime dienst er achterkomt dat mensen thuis radio's onder hun bed verstoppen, waarmee ze naar Frans Bauer en de Eagles luisteren. Piet Modaal weet helaas al eeuwen niet wat goed voor hem is...
0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2009, 16:05 uur
orbit schreef:
Gelukkig hebben we daar het pallet jazz voor, is daar genre nog ergens goed voor
The Cure wordt wel ingezet om ze weer enigzins tot hun positieven te laten komen.
(quote)
The Cure wordt wel ingezet om ze weer enigzins tot hun positieven te laten komen. ik verwachte al zo'n antwoord..
iets origineler graag Orbit en wie weet ga ik je wel steunen bij je coup
0
geplaatst: 27 december 2009, 16:20 uur
pretfrit schreef:
ik verwachte al zo'n antwoord..
(quote)
ik verwachte al zo'n antwoord..
Ik heb liever dat je origineel begint, zodat ik er nog iets mee kan.. als je volgende keer nou iets weet te posten dat niet een flauwe opmerking is wil ik best overwegen om je in mijn heropvoedingscommando te plaatsen in een leidinggevende capaciteit.
0
geplaatst: 27 december 2009, 16:22 uur
Piet Modaal?
Ga zo door, mensen! Misschien dat dan m'n naam Jan in ere hersteld wordt!
('Piet Lul' heeft ook wel wat)
Ga zo door, mensen! Misschien dat dan m'n naam Jan in ere hersteld wordt!

('Piet Lul' heeft ook wel wat)
0
geplaatst: 27 december 2009, 16:26 uur
Sandokan-veld schreef:
Lobotomie sluit ik niet uit..
Overigens post je nu in omgekeerde hoedanigheid hoe Piet de grijze massa waarschijnlijk over de afwijkende muziekluisteraars denkt

0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2009, 16:27 uur
orbit schreef:
Ik heb liever dat je origineel begint, zodat ik er nog iets mee kan.. als je volgende keer nou iets weet te posten dat niet een flauwe opmerking is wil ik best overwegen om je in mijn heropvoedingscommando te plaatsen in een leidinggevende capaciteit.
(quote)
touché
Overigens post ik niet alleen flauwe opmerkingen. Het onderwerp is overigens wel om flauw van te worden
0
geplaatst: 27 december 2009, 17:23 uur
Vandaag hadden ze bij mijn schoonouders de Top 2000 op staan.
En voor deze dagen is het toch wel prima achtergrond muziek.
Het merendeel van de nummers zijn bij jong en oud bekend; en er zit meer variatie in, dan de rest van het jaar bij Radio 2.
Ik bedoel; nu hoor je maar 1x in de week Hotel California; i.p.v. elke dag 1x.
En voor deze dagen is het toch wel prima achtergrond muziek.
Het merendeel van de nummers zijn bij jong en oud bekend; en er zit meer variatie in, dan de rest van het jaar bij Radio 2.
Ik bedoel; nu hoor je maar 1x in de week Hotel California; i.p.v. elke dag 1x.
0
Ravenous
geplaatst: 27 december 2009, 19:06 uur
pretfrit schreef:
tsja Mjuman, je hebt mensen die voorop lopen en op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden en je hebt mensen die romantisch en hartnekkig in een verleden blijven hangen...hangen...hangen....hangen....hangen en alles wat nieuw, onbekend en vooral ongrijpbaar is bij voorbaat veroordelen.
)
tsja Mjuman, je hebt mensen die voorop lopen en op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden en je hebt mensen die romantisch en hartnekkig in een verleden blijven hangen...hangen...hangen....hangen....hangen en alles wat nieuw, onbekend en vooral ongrijpbaar is bij voorbaat veroordelen.
)
Grappig, gisteren keken wij naar 25 jaar Rock and Roll Hall of Fame op Nederland 3. Namen als David Crosby, Lou Reed, Jeff Beck of zelfs B.B. King zeiden mijn vader niets. So be it, mij een zorg ook. Wat ik dan wel weer jammer vond dat ie het gelijk al afschreef, zonder uberhaupt te luisteren. Nog even toevoegend: 'Ik heb er nog nooit van gehoord. En wat staat die rare vent met die baard daar allemaal te doen, is dat een debiel of zo?'. 'Nee, dat is David Crosby, ooit lid van The Byrds'. 'Ook nog nooit van gehoord. Jij luistert allemaal van die muziek die niemand kent', en mijn broer schaapachtig meeknikkend. Om vervolgens een lauw verhaaltje over The Beatles te beginnen, om te laten zien dat ie echt wel wat weet, mijn broer nog altijd meeknikkend, schaapachtig. Ach, ik ben ook zo elitair
. Waarna Simon and Garfunkel even later 'Here Comes The Sun' inzetten. 'Mooi nummer, staat dat ook op die ene CD die ik van Simon and Garfunkel heb?' 'Nee, dat is eigenlijk van The Beatles'. 'Oh'. Tja.Waarna de 'discussie' radio - andere paden om te bewandelen, ook nog eens aan bod kwam. 'Ik heb mijn hele leven radio geluisterd, en nooit tijd gehad om op een andere manier muziek te luisteren.' Waarvan ik als geen ander weet dat dat niks anders is dan een flauw excuus en grote onzin. Het zou een lichtpunt zijn geweest als ie had gezegd 'ik weet niet hoe ik anders muziek moet zou kunnen luisteren'. Maar dat zat er niet in. Laat dan ook maar zitten.
0
pretfrit
geplaatst: 27 december 2009, 20:44 uur
Ravenous schreef:
Wat ik dan wel weer jammer vond dat ie het gelijk al afschreef, zonder uberhaupt te luisteren. Nog even toevoegend: 'Ik heb er nog nooit van gehoord. En wat staat die rare vent met die baard daar allemaal te doen, is dat een debiel of zo?'. 'Nee, dat is David Crosby, ooit lid van The Byrds'. 'Ook nog nooit van gehoord. Jij luistert allemaal van die muziek die niemand kent', en mijn broer schaapachtig meeknikkend. Om vervolgens een lauw verhaaltje over The Beatles te beginnen, om te laten zien dat ie echt wel wat weet, .
Wat ik dan wel weer jammer vond dat ie het gelijk al afschreef, zonder uberhaupt te luisteren. Nog even toevoegend: 'Ik heb er nog nooit van gehoord. En wat staat die rare vent met die baard daar allemaal te doen, is dat een debiel of zo?'. 'Nee, dat is David Crosby, ooit lid van The Byrds'. 'Ook nog nooit van gehoord. Jij luistert allemaal van die muziek die niemand kent', en mijn broer schaapachtig meeknikkend. Om vervolgens een lauw verhaaltje over The Beatles te beginnen, om te laten zien dat ie echt wel wat weet, .
- Je lijkt meer op je moeder, wees blij

- Een beetje tegenstand in je jeugd vormt karakter, ga studeren in een verre en grote stad met veel sex, drugs en rock en roll

- Persoonlijk kan ik zeggen dat ik mijn zoon zou stimuleren om verder te kijken dan zijn neus lang is...ipv hem te kakken te zetten
- Ik bemoei me met zaken waar ik me niet mee moet bemoeien

0
geplaatst: 27 december 2009, 20:45 uur
Je mag mij, als 40+ ouder best PM-en, als je wat wilt weten over oudere artiesten. Trouwens, je kunt bij veel artiesten op leeftijd nog redelijk wat terugvinden op musicmeter. Veel schrijvers op mume die er ook best wat van afweten.
Ik heb weer kinderen die een geheel eigen muzikale kant opgaan en van al die 50+ artiesten van hun vader niets willen weten. Het is niet goed of het deugt niet.
!
Ik heb weer kinderen die een geheel eigen muzikale kant opgaan en van al die 50+ artiesten van hun vader niets willen weten. Het is niet goed of het deugt niet.
!
0
geplaatst: 28 december 2009, 06:44 uur
Iemand zei ook dat goede muziek van vandaag commercieel oninteressant is. Ik ben eerder geneigd het tegenovergestelde te denken. Als men naar Wechter of Pukkelpop gaat dan ziet men daar 50.000 man voor concerten van Bloc Party of The Killers. De laatste twee albums van Editors hebben hier goud behaald.
That was me!
Vóór 1999 moest je voor een gouden plaat 50.000 exemplaren hebben verkocht, dat is via 40.000 en 35.000 inmiddels teruggezakt naar 25.000 verkochte exemplaren in 2008. Dat lijkt me een aardige graadmeter en relativering van 'succes'. Laatst bleek ook nog dat de Beatles (die ruim veertig jaar geleden het laatst een studio deelden) de bestverkopende artiesten te zijn in de periode 2000-2009...eigenlijk is dat, naast het eerbetoon aan hun Legendarische Status, toch ook wel veelzeggend over de verkopen van al die artiesten die vanaf het nieuwe millenium aan de weg timmeren!
(Of: aan het platenkopende publiek die massaal aan het downloaden zijn geslagen! Ik hoorde laatst dat iemand als Steve Miller het niet ziet zitten om een nieuw album op te nemen; materiaal genoeg, maar je verdient geen stuiver aan iets waar je drie maanden voor in de studio aan het zwoegen bent...)
0
geplaatst: 28 december 2009, 09:07 uur
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de meeste 46-jarigen (ik ben er eentje) prima weten wie David Crosby was en 'Here comes the sun' woordelijk mee kunnen zingen. Maar misschien selecteer ik de leeftijdsgenoten in mijn vriendenkring wel op bepaalde muzikale criteria...
Of misschien leef ik gewoon in een enclave en heb ik nog niet door waar het hek staat.

On topic: het was hoe dan ook genieten bij die marathonuitzending van de Rock & Roll Hall of Fame. Ik heb niet zoveel op met het instituut an sich, maar als die 'inductions' leiden tot dit soort concerten, mag het fenomeen van mij nog lang blijven bestaan.
En de top 2000: tja, het begon tien jaar terug als een leuk feestje aan het eind van het jaar. Ik kijk die lijst altijd wel eventjes door om te zien waar de grote verschuivingen in populariteit zitten. Ik vind dit jaar zelfs dat er voor Radio 2 redelijk wat recente nummers bij zitten.
Maar ernaar luisteren? No way. Natuurlijk zijn het bijna allemaal de grijsgedraaide nummers die ik mijn hele leven al heb aangehoord en die ik kan dromen. Met name de laatste paar honderd nummers (de hoogst genoteerden dus) zijn om die reden volkomen oninteressant.
Over het algemeen bulken die nummers van de kwaliteit, dat is het probleem niet, maar het zou leuk zijn als een radiostation eens When the levee breaks op zijn playlist zou zetten inplaats van Stairway to heaven. Utopisch, ik weet het, want commercieel niet levensvatbaar. Maar ik ben toch niet de enige die de hits altijd overslaat als-ie een album opzet?
0
geplaatst: 28 december 2009, 11:08 uur
gaucho schreef:
ik ben toch niet de enige die de hits altijd overslaat als-ie een album opzet?
Dat doe ik alleen bij verzamelaars.
0
geplaatst: 28 december 2009, 12:19 uur
Ravenous schreef:
GrafGantz schreef:
Dat schiet dan lekker op!

0
geplaatst: 28 december 2009, 16:52 uur
Ravenous schreef:
Grappig, gisteren keken wij naar 25 jaar Rock and Roll Hall of Fame op Nederland 3. Namen als David Crosby, Lou Reed, Jeff Beck of zelfs B.B. King zeiden mijn vader niets. So be it, mij een zorg ook. Wat ik dan wel weer jammer vond dat ie het gelijk al afschreef, zonder uberhaupt te luisteren. Nog even toevoegend: 'Ik heb er nog nooit van gehoord. En wat staat die rare vent met die baard daar allemaal te doen, is dat een debiel of zo?'. 'Nee, dat is David Crosby, ooit lid van The Byrds'. 'Ook nog nooit van gehoord. Jij luistert allemaal van die muziek die niemand kent', en mijn broer schaapachtig meeknikkend. Om vervolgens een lauw verhaaltje over The Beatles te beginnen, om te laten zien dat ie echt wel wat weet, mijn broer nog altijd meeknikkend, schaapachtig. Ach, ik ben ook zo elitair
. Waarna Simon and Garfunkel even later 'Here Comes The Sun' inzetten. 'Mooi nummer, staat dat ook op die ene CD die ik van Simon and Garfunkel heb?' 'Nee, dat is eigenlijk van The Beatles'. 'Oh'. Tja.
Waarna de 'discussie' radio - andere paden om te bewandelen, ook nog eens aan bod kwam. 'Ik heb mijn hele leven radio geluisterd, en nooit tijd gehad om op een andere manier muziek te luisteren.' Waarvan ik als geen ander weet dat dat niks anders is dan een flauw excuus en grote onzin. Het zou een lichtpunt zijn geweest als ie had gezegd 'ik weet niet hoe ik anders muziek moet zou kunnen luisteren'. Maar dat zat er niet in. Laat dan ook maar zitten.
. Waarna Simon and Garfunkel even later 'Here Comes The Sun' inzetten. 'Mooi nummer, staat dat ook op die ene CD die ik van Simon and Garfunkel heb?' 'Nee, dat is eigenlijk van The Beatles'. 'Oh'. Tja.Waarna de 'discussie' radio - andere paden om te bewandelen, ook nog eens aan bod kwam. 'Ik heb mijn hele leven radio geluisterd, en nooit tijd gehad om op een andere manier muziek te luisteren.' Waarvan ik als geen ander weet dat dat niks anders is dan een flauw excuus en grote onzin. Het zou een lichtpunt zijn geweest als ie had gezegd 'ik weet niet hoe ik anders muziek moet zou kunnen luisteren'. Maar dat zat er niet in. Laat dan ook maar zitten.
Nou, binnenkort komen er weer heel wat verjaardagen...
Bedankt voor het voorzetje, kan ik me weer gaan voorbereiden op zulke praatjes...

Met elke keer weer de geijkte standaard-vraag: 'Jij luistert toch alleen naar lawaai-muziek?' of iets dat daar dicht tegenaan zit...
Er is ook altijd iemand die denkt dat ie de waarheid over een bepaalde band weet, terwijl ik weet dat het niet zo is, dat uitleg en dan stellig -en met grote gebaren- te horen krijg dat ik fout zit, omdat diegene met de eer wil strijken...
Die doet het ook altijd heel goed bij me.

0
LocoHermano
geplaatst: 28 december 2009, 17:01 uur
kaztor schreef:
Nou, binnenkort komen er weer heel wat verjaardagen...Met elke keer weer de geijkte standaard-vraag: 'Jij luistert toch alleen naar lawaai-muziek?' of iets dat daar dicht tegenaan zit...
Nou, binnenkort komen er weer heel wat verjaardagen...Met elke keer weer de geijkte standaard-vraag: 'Jij luistert toch alleen naar lawaai-muziek?' of iets dat daar dicht tegenaan zit...
Gewoon kappen met uitleggen, de vraag vervolgens met 'ja' beantwoorden, en ze vervolgens als presentjes Weasels Ripped My Flesh, Trout Mask Replica en Reign in Blood in hun mik douwen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.