MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
deric raven schreef:
Leo Blokhuis zou zeggen; Eeuwige Roem

Je bent en blijft een bikkel.
Maar wel de eeuwige 2e.

deric raven schreef:
Je bent en blijft een bikkel.
Maar wel de eeuwige 2e.

Story of my life.

Was in "86" niet.....misschien...heel toevallig hetzelfde??

Wel bijna

1 Stairway to heaven Led Zeppelin 1972
2 Child in time Deep Purple 1971
3 Bohemian rhapsody Queen 1975
4 Angie Rolling Stones 1973
5 Hotel California Eagles 1976
6 Paradise by the dashboard l. Meat Loaf 1978
7 Another brick in the wall Pink Floyd 1979
8 Year of the cat Al Stewart 1977
9 Whole lotta Rosie AC/DC 1978
10 Private investigations Dire Straits 1982

vielip schreef:
Ik had stille hoop dat The river weer eens in de top 10 op zou duiken. Jammer! Als het uitgelekte lijstje klopt tenminste

Effe wachten tot het jaar dat ie dood gaat, dan lukt het vast en zeker.

De top 10 is al nooit het tofste onderdeel van de top 2000, maar dit jaar is wel heel saai dit jaar eigenlijk. En minder dan vorig jaar omdat Bowie zijn overlijdbonus weer (deels) inlevert. Veruit het beste nummer is daarmee uit de top 10 gevallen en we krijgen met November Rain er echt een gigantische draak voor terug. Misschien nog wel erger dan die van The Eagles. En van het enthousiasme voor Fix You begrijp ik ook niks. Zelfs als ik een Coldplay top 50 zou moeten samenstellen staat dat nummer er niet in.

Had op zijn minst gehoopt dat Piano Man of Black de top 3 had gehaald. Niet zozeer om die nummers maar om die drie dino's eens te breken. Zonder aanwijsbare aanleiding. Of dat Child in Time verder was gaan dalen.

Ik vind de top10 juist een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar! Geen de Breij meer en ook Avond glijd langzaam maar zeker weg. Daarvoor terug krijgen we prima platen als Fix you en November rain. Zoals hierboven gezegd had ik liever The river erbij gezien maar ja, je kan niet alles hebben. Mooi hè, al die verschillende smaken en meningen!

Martial
vielip schreef:
ook Avond glijd langzaam maar zeker weg.

Vind ik helemaal niet erg, vreselijk dat ik geloof ik geloof .......

Goed lezen!

Potverdepippe - over het algemeen ben ik een ongekroonde koning azijnpisser als het gaat om de prestaties/presentaties van Matthijs en Leo, maar dit maal: nietsvermoedend schakelde ik hedenavond weg van NPO1 om middenin in een item over Paul Buchanan te belanden - welnu lightning struck: Paul Buchanan is een van de scharnieren van The Blue Nile en die maken prachtige muziek.

Tja, daar zit je met je anti-attitude en word je compleet verrast. Af en toe boekt Leo Blokfluit een hit - en dan is 't verdulleme nog raak ook: Paul Buchanan, Blue Nile - prachtig, mensen

Een voorbeeldje: PETER GABRIEL & ELIZABETH FRASER & PAUL BUCHANAN * Downside Up - YouTube

deric raven schreef:
1 Child in time Deep Purple 1971
2 Stairway to heaven Led Zeppelin 1972
3 Radar love Golden Earring 1973
4 Bohemian rhapsody Queen 1975
5 Whole lotta Rosie AC/DC 1978
6 Angie Rolling Stones 1973
7 Another brick in the wall Pink Floyd 1979
8 Hotel California Eagles 1976
9 School Supertramp 1974
10 Nights in white satin Moody Blues 1968

Leuk lijstje, en aan jullie de gok uit welk jaar deze Top 10 Allertijden komt.

Kortom, er veranderd niks in al die jaren.
1983? Deep Purple leverde op December 1984 de nr.1 positie in aan Queen's 'Bohemian Rhapsody'

Mjuman schreef:
om middenin in een item over Paul Buchanan te belanden

Was het een herhaling van vorig jaar (of 2 jaar geleden)? Toen was er ook n minidocu over Paul en Blue Nile. Met name over het huis waar hij/ze toen leefden en/of samen kwamen om te spelen. Weet het niet meer zo goed, was n beetje vage docu...

Tony schreef:
(quote)

Was het een herhaling van vorig jaar (of 2 jaar geleden)? Toen was er ook n minidocu over Paul en Blue Nile. Met name over het huis waar hij/ze toen leefden en/of samen kwamen om te spelen. Weet het niet meer zo goed, was n beetje vage docu...

Dit was een stuk dat op de snijtafel was blijven liggen. Ging over z'n soloplaat Mid Air.

Dit dus:

Poek schreef:
Overigens hebben de docu's nu ook een apart programma (The Untold Stories, met niet eerder uitgezonden materiaal)

Voor zo'n minidocu wordt heel veel gefilmd (en weinig uitgezonden) en van het overgebleven materiaal kun je makkelijk nog een aantal programma's vullen. Dat gebeurt dus ook.

Top 2000: Top 2000: The Untold Stories kijk je op npo.nl

titan (crew)
Sowieso tof dat Leo in The Untold Stories (is daar nou echt geen Nederlandse titel voor te verzinnen?) aandacht besteedde aan Sparks.

De niet vertelde verhalen zou een optie kunnen zijn.

Goh, en ik maar denken dat jullie al het werk al gedaan hadden en al op 10.000 nummers hadden gezocht om te kijken of 'ie erin staat.

http://www.staatieindetop2000.nl/

Is nog de lijst van vorig jaar toch?

Oh, ik zie het nu. Dan heb ik (nog) niets gezegd.

Vandaag zou die tool toch geopend worden?

chevy93 schreef:
Vandaag zou die tool toch geopend worden?

Dat dacht ik ook. Radio 2 had duidelijk gezegd dat op 12 december die site in gebruik genomen zou worden. Zal waarschijnlijk rond deze tijd (of ergens later in de avond) geopend worden hoop ik.

Onweerwolf
Zou leuk als we (jullie ) alle 2000 nummers eruit weten te halen voordat de lijst bekend is.

Komt blijkbaar morgen pas

Twitter

Zijn jullie al aan het efvijfen?

Vraagt nu om inlogcode...
Ze zullen er nu wel mee bezig zijn denk ik.

Simon77 schreef:
Vraagt nu om inlogcode...
Ze zullen er nu wel mee bezig zijn denk ik.

Hopelijk gaat 'ie om 10:00 uur live. F5-en

Via Twitter meldt Radio 2 nu dat hij 'pas' in de middag online komt te staan.

Linkje

AstroStart schreef:
(quote)

Hopelijk gaat 'ie om 10:00 uur live. F5-en

Ja, kan niet wachten om te checken of Painting, Fake Empire en Rebellion (Lies) het gehaald hebben.

Deze nummers verwacht ik sowieso wel nieuw binnen:

Arcade Fire - Everything Now
Dua Lipa - Be the One
Portugal. The Man - Feel It Still
Radiohead - Exit Music
Tame Impala - The Less I Know the Better

Gretz schreef:
(quote)

Ja, kan niet wachten om te checken of Painting, Fake Empire en Rebellion (Lies) het gehaald hebben.

Deze nummers verwacht ik sowieso wel nieuw binnen:

Arcade Fire - Everything Now
Dua Lipa - Be the One
Portugal. The Man - Feel It Still
Radiohead - Exit Music
Tame Impala - The Less I Know the Better

Radiohead is waarschijnlijk de lastigste van dat rijtje van 5, maar hoop het wel. De rest ben ik ook vrij zeker van. Daarnaast verwacht ik ook een berg Tom Petty's erbij.

Ik vrees dat ze er alle drie niet in staan Geert.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:47 uur

geplaatst: vandaag om 17:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.