MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Verrukkelijke 15

zoeken in:
sheep67 schreef:
Gevonden royh dus 5 singles

(afbeelding)
Mooi dat je hem gevonden hebt. Ik zoek zelf altijd op de site van discogs:Link naar hoes Franse auto

Ja klopt. Is een goede bron. Heb daar ook een accountje aangemaakt bij Discogs.
Ik voer vaak de naam van de titel in bij Google afbeeldingen en krijg dan verschillende hoesjes en formaten.

titan (crew)
Dit is de 59e lijst van 12 november 1984:

deze week / vorige week / titel / artiest / weken

01 (01) Skin Deep - The Stranglers 5
02 (03) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 2
03 (02) Pride - U2 11
04 (04) Overground - Siouxsie & The Banshees 3
05 (06) Shout To the Top - The Style Council 4
06 (05) Another Silent Day - The Adventures 2
07 (==) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 1 klik
08 (08) I'm Gonna Tear Your Playhouse Down - Paul Young 3
09 (07) Day One - The Comsat Angels 5
10 (11) Together In Electric Dreams - Phil Oakey & Giorgio Moroder 2
11 (==) The Wedding - Social Security 1 klik
12 (09) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 13
13 (==) Oude Lullen Moeten Weg - Van Kooten & De Bie 1 klik
14 (14) Out Of Touch - Hall & Oates 2
15 (10) Shout - Devo 3

Bespreking nieuwe binnenkomers:

07) Dit mag gerust hun bekendste nummer genoemd worden en wat mij betreft ook hun beste. Een onvervalste eightiesklassieker. Tevens hun enige hit(je) en bij de KRO nog gebombardeerd tot speciale aanbieding.
11) De betere Nederrock had duidelijk een streepje voor in de V15, al vind ik bij dit nummer de goedkoop klinkende drumsound nogal storend. Verder best een lekker nummer.
13) Ze waren betere grappenmaker en televisiemakers dan muzikanten, maar het illustere duo Van Kooten en De Bie heeft toch zeker wel een aantal leuke liedjes op haar repertoire staan. Let ook even op de drummer. Dat is de zoon van Kees, Casper Van Kooten

titan (crew)
Dit is de 60e lijst van 19 november 1984:

01 (02) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 3
02 (01) Skin Deep - The Stranglers 6
03 (==) The Unforgettable Fire - U2 1 klik
04 (==) Welcome To the Pleasure Dome - Frankie Goes To Hollywood 1 klik
05 (05) Shout to The Top - The Style Council 5
06 (04) Overground - Siouxsie & The Banshees 4
07 (07) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 2
08 (10) Together In Electric Dreams - Phil Oakey & Giorgio Moroder 3
09 (11) The Wedding - Social Security 2
10 (13) Oude Lullen Moeten Weg - Van Kooten & De Bie 2
11 (03) Pride - U2 12
12 (08) I'm Gonna Tear Your Playhouse Down - Paul Young 4
13 (06) Another Silent Day - The Adventures 3
14 (14) Out Of Touch - Hall & Oates 3
15 (==) Tentations - Jo Lemaire 1 klik

03) De vorige was nog niet verdwenen of de tweede single van het gelijknamige album komt alweer binnen. Nog altijd mijn favoriete track van de band, sfeervoller is het hierna niet meer geworden met U2. Pas in 1985 een hit in ons land.
04) 1984 was o.a. het jaar van FGTH. Ook hier weer iets soortgelijks als bij U2: pas in 1985 stond dit in de hitparade. In ons land was (met kerst) The Power Of Love eerst nog een hit.
15) Alleen maar mooie binnenkomers deze week. Dit nummer van de Waalse zangeres is er zo eentje die in je kop blijft hangen. Toch raar dat het geen hit is geweest, waar ligt dat nou aan?

Inderdaad onbegrijpelijk dat Jo Lemaire geen hit heeft gescoord met het pakkende "Tentations" van haar 4.0* album Jo Lemaire (1984) Zelfs in Wallonie sloeg het niet aan. Niet te verklaren want haar titelloze album, geproduceerd door T.C.Matic icoon J.M.Aerts, is ronduit geweldig. Misschien valt niet iedereen voor haar stemgeluid, bij mij aangenaam zwoel overkomend trouwens. Het is blijkbaar niet eenvoudig om als Belgisch zangeres Europees door te breken (Jo Lemaire kende wel succes net over grens in Frankrijk). Dacht vroeger dat de tweedeling nadelig bepalend was voor het artiestenwereldje in Belgie. Ga je op de Franstalige toer of iets beperkter qua bereikbaarheid Nederlandstalig? Vaak genoeg kiest men voor beide talen. Denk dat bv een Selah Sue het slim heeft aangepakt om Engels te blijven zingen.

Jo Lemaire laat zich af en toe zien op een festival en zingt vooral nummers van Piaf, Brel en Gainsbourg. Op 22 januari 2015 geeft ze een eenmalig concert in Rijswijk. Vrij uniek gebeuren.
Vorig jaar (25-05/2013) heb ik haar nog zien optreden tijdens een Franstalig chanson avond in Borgerhout. Nog steeds die mooie donkere stem en op de foto 5e van links naast een voor mij onbekende zangeres
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10411268_581595708622207_540363236949371540_n.jpg?oh=c532f01c51dba36af80bcea43dce242c&oe=54CDB21D&__gda__=1422368220_d7ab9dddfd55619d28423b5378b644ce

Martial
Geweldig nummer van FGTH - Welcome To The Pleasuredome

The World Is My Oyster Hahahahahaha

En zeker de album-versie van meer dan 13 minuten!!

Hu ha,....hu ha.

titan (crew)
Dit is de 61e lijst van 26 november 1984:

01 (03) The Unforgettable Fire - U2 2
02 (01) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 4
03 (02) Skin Deep - The Stranglers 7
04 (04) Welcome To the Pleasure Dome - Frankie Goes To Hollywood 2
05 (07) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 3
06 (06) Overground - Siouxsie & The Banshees 5
07 (15) Tentations - Jo Lemaire 2
08 (09) The Wedding - Social Security 3
09 (==) Listen To Your Father - Feargal Sharkey 1 klik
10 (05) Shout To the Top - The Style Council 6
11 (10) Oude Lullen Moeten Weg - Van Kooten & De Bie 3
12 (==) A Spy In the House Of Love - The DB's 1 klik
13 (==) Hypnotise - Scritti Politti 1 klik
14 (==) You Need a Gun - Grin 1
15 (11) Pride - 2 13

09) Zijn grote wereldhit scoort de voormalig zanger van The Undertones en The Assembly pas een jaar later, maar deze mag er ook best zijn.
12) The DB's worden nogal eens vergeleken met R.E.M., maar eerlijk gezegd hoor ik dat niet echt terug. Met dit nummer had de band haar spreekwoordelijke 15 minutes of fame.
13) Er lijkt geen middenweg bij deze band. Je vindt het geweldig of je walgt van de moddervette productie en het heliumstemmetje van Green Gartside. Na 1 week was het nummer alweer verdwenen.
14) Niet gevonden op youtube en het nummer zegt me ook niets. Schijnt een Nederlandse band te zijn.

Martial
titan schreef:

14) Niet gevonden op youtube en het nummer zegt me ook niets. Schijnt een Nederlandse band te zijn.

Is inderdaad een Nederlandse band en het gehele album staat wel op youtube daarop ook de single You Need A Gun die dus op 14 binnenkomt.

titan (crew)
Ik heb het nummer beluisterd. Ben er bepaald niet weg van, met name de zang irriteert enorm.

Martial
Ben het met je eens + dat het album hier en daar wel wat over de top klinkt.

titan (crew)
Dit is de 62e lijst van 3 december 1984:

01 (01) The Unforgettable Fire - U2 3
02 (02) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 5
03 (04) Welcome To the Pleasure Dome - Frankie Goes To Hollywood 3
04 (07) Tentations - Jo Lemaire 3
05 (05) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 4
06 (06) Overground - Siouxsie & The Banshees 6
07 (03) Skin Deep - The Stranglers 8
08 (==) Gimme All Your Loving - ZZ Top 1 klik
09 (09) Listen To Your Father - Feargal Sharkey 2
10 (14) You Need a Gun - Grin 2
11 (==) Hang On To Your Love - Sade 1 klik
12 (12) A Spy In the House Of Love - The DB's 2
13 (==) Blasphemous Rumours - Depeche Mode 1 klik
14 (==) Don't Look Now - Torch Song 1 klik
15 (==) Jungle Love - The Time 1 klik

08) Een beetje rare bandnaam, maar de heren wilden per se altijd op het eind van de muziekencyclopedieën ende platenbakken staan. Op dat moment al meer dan 10 jaar actief, maar met een wat toegankelijker geluid ineens ook commercieel succesvol (waarschijnlijk ook met dank aan de wulpse dames uit de videoclips). Was ook nog speciale aanbieding bij de KRO.
11) Hier kan ik kort over zijn. Ik vond en vind de softe jazzpop van Sade verschrikkelijk. Volgende!
13) Uitgebracht als dubbele A kant met het zelfs nog betere nummer Somebody, maar in de V15 staat alleen deze notering. Mede door o.a. het gebruik van staalpercussie kwam de band een beetje van haar synthipopboybandimago af.
14) Een torch song is een weemoedige ballad over een verloren of onbereikbare liefde. De gelijknamige band maakt echter swingende electropop. Vandaag de dag vooral bekend als de band waarin de later zeer beroemd geworden producer William Orbit zat.
15) Ook als je niet weet dat dit nummer uit de film Purple Rain komt associeer je het meteen met Prince. De band wist nooit echt de schaduw van haar maestro te ontstijgen.

Blasphemous Rumours is dan ook wel een stuk beter dan Somebody.

titan (crew)
Omdat er toch geen nieuwe binnenkomers zijn doen we meteen ook maar de 63e lijst van 10 december 1984:

01 (01) The Unforgettable Fire - U2 4
02 (05) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 5
03 (04) Tentations - Jo Lemaire 4
04 (02) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 6
05 (13) Blasphemous Rumours - Depeche Mode 2
06 (12) A Spy In the House Of Love - The DB's 3
07 (03) Welcome To the Pleasure Dome - Frankie Goes To Hollywood 4
08 (08) Gimme All Your Loving - ZZ Top 2
09 (06) Overground - Siouxsie & The Banshees 7
10 (10) You Need a Gun - Grin 3
11 (11) Hang On To Your Love - Sade 2
12 (14) Don't Look Now - Torch Song 2
13 (09) Listen To Your Father - Feargal Sharkey 3
14 (07) Skin Deep - The Stranglers 9
15 (15) Jungle Love - The Time 2

Mijn verrukkelijke 5: 01.The Unforgettable Fire - U2 / *02. Blasphemous Rumours - Depeche Mode
03. Tentations - Jo Lemaire / 04. Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions / 05. Welcome To the Pleasure Dome - Frankie Goes To Hollywood.

*dit keer eens met deric raven: Somebody mag niet eens in de schaduw staan van het memorabele en verguiste nummer Blasphemous Rumours

titan (crew)
Dit is de 64e lijst van 17 december 1984:

01 (01) The Unforgettable Fire - U2 5
02 (==) Shout - Tears For Fears 1 klik
03 (02) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 6
04 (05) Blasphemous Rumours - Depeche Mode 3
05 (03) Tentations - Jo Lemaire 5
06 (04) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 7
07 (06) A Spy In the House Of Love - The DB's 4
08 (==) Every Single Day - The Thought 1 klik
09 (08) Gimme All Your Loving - ZZ Top 3
10 (10) You Need a Gun - Grin 4
11 (07) Welcome To the Pleasure Dome - Frankie Goes To Hollywood 5
12 (==) I Would Die 4 U - Prince 1 klik
13 (11) Hang On To Your Love - Sade 3
14 (12) Don't Look Now - Torch Song 3
15 (15) Jungle Love - The Time 3

02) De doorbraaksingle van TFF en vandaag de dag nog altijd een echte eightiesknaller. Ook in de echte hitlijsten haalde het uiteindelijk de hoogste positie. Dit nummer was zowel favorietschijf bij de NCRV als speciale aanbieding bij de KRO.
08) Wat leuk om dit nummer weer eens te horen! Nederlandse rockbands hadden een streepje voor bij de Vara en blijkbaar ook bij haar luisteraars. Echt groot is de band helaas niet geworden.
12) Aan sommige nummers heb je specifieke herinneringen. Ik heb dit nummer nog eens gedaan tijdens een playbackshow op mijn basisschool. Ik snap nu nog niet dat ik als introverte jongen regelmatig meedeed aan die shows.

Change kwam zelfs niet verder dan de tipparade maar wel in de top 5 van de U.K. net als voorganger Mad World. Was in de veronderstelling dat Change de Nederlandse Top 40 gehaald had. Maar dan is Shout inderdaad hun doorbraaksingle bij het grote publiek. Overigens (even opgezocht) kwam Change in de Nationale Hitparade binnen op nummer 32 en zal niet verder stijgen.
Shout veel te vaak gehoord maar logisch gezien de verkoopcijfers. Maar ik hoef hem niet meer te horen

Shout sloeg bij mij gelijk in als een bom.
Was The Hurting nog meer op electronica gericht, bij Shout kwam die geweldige gitaarsolo op het eind.
Verwacht je niet, totaal anders dan het debuut.
Het volgende album liet weer een geheel andere kant van Tears For Fears horen, waar ik toch wat minder mee heb.

Tja....in het begin wel. Maar The Hurting draai ik regelmatig en Songs from the Big Chair eigenlijk nooit meer en heb er nog 1of 2....weet niet eens waar ze staan lol Maar The Hurting is van een klasse apart.

titan (crew)
Dit is de 65e lijst van 25 december 1984:

01 (02) Shout - Tears For Fears 2
02 (01) The Unforgettable Fire - U2 6
03 (04) Blasphemous Rumours - Depeche Mode 4
04 (03) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 7
05 (08) Every Single Day - The Thought 2
06 (06) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 8
07 (07) A Spy In the House Of Love - The DB's 5
08 (05) Tentations - Jo Lemaire 6
09 (09) Gimme All Your Loving - ZZ Top 4
10 (12) I would Die 4 U - Prince 2
11 (==) I Want To Know What Love Is - Foreigner 1 klik
12 (10) You Need a Gun - Grin 5
13 (15) Jungle Love - The Time 4
14 (==) Hello Again - The Cars 1 klik
15 (13) Hang On To Your Love - Sade 4

11) Ik heb het niet zo op met het genre dat ook wel wordt aangeduid als AOR. Foreigner is daar onder te scharen en heeft best een paar aardige nummers gemaakt (ik noem een Starrider, Waiting For A Girl Like You en That Was Yesterday), maar deze wollige rockballad hoeft voor mij niet zo. Het was hun grootste hit in ons land.
14) Over rockballads gesproken: een maand of twee hiervoor was Drive van The Cars een hit. Dat nummer haalde de V15 niet (ook niet in 1985 toen het nummer vanwege Live Aid opnieuw werd uitgebracht), maar deze opvolger wel. Het klinkt me iets te Amerikaans, maar verder best okee.

Foreigner is ook niet mijn genre muziek maar I Want to Know What Love Is vind ik wel wat hebben. Items als moedeloosheid, wanhoop en pijn in een songtekst liggen mij wel mits zo'n nummer ook muzikaal goed in elkaar zit natuurlijk. Kan nog net met dit plaatje. Maar daar blijft het ook bij wat Lou Gramm & co betreft. Beetje primitieve Amerikaanse radio-rockmuziek (zoiets). Vrij oppervlakkig dus maar nog niet zo erg als Chicago om een beetje in dat genre te blijven. If You Leave Me Now is qua tekst wel aardig maar het totaalplaatje is tenenkrommend. Maar goed, ik dwaal weer af. Leuk nummer dus

titan (crew)
Dit is de 66e lijst van dinsdag 8 januari 1985 (in de vroege morgen van deze dag vroor het 24 graden op de Veluwe):

01 (01) Shout - Tears For Fears 3
02 (05) Every Single Day - The Thought 3
03 (02) The Unforgettable Fire - U2 7
04 (==) Slippery People - Talking Heads 1 klik
05 (04) Blasphemous Rumours - Depeche Mode 5
06 (==) One Night In Bangkok - Murray Head 1 klik
07 (07) A Spy In the House Of Love - The DB's 6
08 (==) Nothing At All - Anne Clark 1 klik
09 (04) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions 8
10 (08) Tentations - Jo Lemaire 7
11 (11) I Want To Know What Love Is - Foreigner 2
12 (14) Hello Again - The Cars 2
13 (06) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 9
14 (09) Gimme All Your Loving - ZZ Top 5
15 (13) Jungle Love - The Time 5

Verdwenen:

10) I would Die 4 U - Prince
12) You Need a Gun - Grin
15) Hang On To Your Love - Sade

04) De hoogste nieuwe binnenkomer in de eerste lijst van 1985 is het nummer dat uiteindleijk zou uitgroeien tot de succesvolste notering in de V15 ooit. De liveversie van de oude hit wist het uiteindelijk maar liefst 16 weken vol te houden in de lijst.
06) Murray Head is misschien bekender als zanger dan als acteur. Vooral zijn rol van Judas in Jesus Christ Superstar is bekend. In 1984 speelde hij opnieuw in een zeer succesvolle musical, Chess (met muziek van de mannen van Abba). Qua zang moet ik soms denken aan Flash & The Pan, het is af en toe net of Murray ook vanuit een telefooncel zingt.
08) Anne Clark heeft met haar typische praatzang een paar twee eightiesklassiekers op haar naam staan (Our Darkness en Sleeper In Metropolis), maar dit nummer is lang niet zo memorabel.

titan (crew)
Dit is de 67e lijst van dinsdag 15 januari 1985 (de dag waarop Brazilië na 21 jaar dictatuur weer een president had):

01 (01) Shout - Tears For Fears 4
02 (02) Every Single Day - The Thought 4
03 (04) Slippery People - Talking Heads 2
04 (==) No Mercy - The Stranglers 1 klik
05 (06) One Night In Bangkok - Murray Head 2
06 (03) The Unforgettable Fire - U2 8
07 (08) Nothing At All - Anne Clark 2
08 (05) Blasphemous Rumours - Depeche Mode 6
09 (==) Easy Lover - Philip Bailey & Phil Collins 1 klik
10 (==) Still On Fire - Aztec Camera 1 klik
11 (12) Hello Again - The Cars 3
12 (11) I Want To Know What Love Is - Foreigner 3
13 (15) Jungle Love - The Time 6
14 (14) Gimme All Your Loving - ZZ Top 6
15 (07) A Spy In the House Of Love - The DB's 7

Verdwenen:

09) Rattlesnakes - Lloyd Cole & The Commotions
10) Tentations - Jo Lemaire
13) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel

04) Met punk had de muziek van The Stranglers anno 1985 allang niets meer te maken, maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds leuke liedjes maakten. Bij de KRO was dit nog speciale aanbieding.
09) Ik kan dit nummer niet zo goed plaatsen in de V15. Het was toen al een hit en past niet zo goed op de Varadinsdag vind ik. Niet meer dan een aardig niemendalletje en bij de AVRO destijds verkozen tot radio- en televisietip.
10) Ook met Mark Knopfler achter de knoppen wist het tweede album van Aztec Camera niet grote massa's te bekoren, maar de ongedwongen klinkende liedjes van de band vielen in ieder geval wel bij de V15-luisteraars in de smaak. Hierna volgden nog 2 albums, maar de jus was er toen wel vanaf.

titan (crew)
Dit is de 68e lijst van dinsdag 22 januari 1985 (de dag waarop Zak Starkey, de 19-jarige zoon van Ringo Starr, trouwt met de 25-jarige Sarah Menikides):

01 (01) Shout - Tears For Fears 5
02 (04) No Mercy - The Stranglers 2
03 (03) Slippery People - Talking Heads 3
04 (02) Every Single Day - The Thought 5
05 (10) Still On Fire - Aztec Camera 2
06 (05) One Night In Bangkok - Murray Head 3
07 (07) Nothing At All - Anne Clark 3
08 (09) Easy Lover - Philip Bailey & Phil Collins 2
09 (==) The Boys Of Summer - Don Henley 1 klik
10 (==) Ballen In Me Buik - De Vieze Man 1 klik
11 (15) A Spy In the House Of Love - The DB's 8
12 (==) Since Yesterday - Strawberry Switchblade 1 klik
13 (13) Jungle Love - The Time 7
14 (==) Send My Heart - The Adventures 1 klik
15 (06) The Unforgettable Fire - U2 9

Verdwenen:

08) Blasphemous Rumours - Depeche Mode
11) Hello Again - The Cars
12) I Want To Know What Love Is - Foreigner
14) Gimme All Your Loving - ZZ Top

09) The Eagles en de solocarrières van haar individuele leden kunnen me gestolen worden. Alleen Don Henley heb ik twee keer op een alleraardigste single betrapt en dit is er eentje van. Frits Spits maakte er nog een steunplaat van.
10) Misschien wel 1 van de meest geslaagde typetjes van Kees Van Kooten en ook nog eens 1 van de beste liedjes van de heren (feitelijk is dit Kees solo).
12) Hier word ik nou vrolijk van, een heerlijke moddervet geproduceerde poplolly van dit olijke damesduo. Het intro is overigens puur jatwerk van de 5e symfonie van Sibelius (luister maar, vanaf 01:25) en werd ook al eens gebruikt door First Class (in het nummer Beach Baby, luister maar, vanaf 03:05).
14) Ook de tweede single van The Adventures is een heerlijk nummer zonder fratsen dat meteen in je hoofd blijft zitten. Later in 1985 verscheen hun prachtige debuutalbum Theodore And Friends.

Martial
titan schreef:

14 (==) Send My Heart - The Adventures 1 klik

Nog steeds een heel leuk nummer ook al een hele tijd niet meer gehoord trouwens......

Heb dat singletje nog ergens liggen van The Adventures. Zeker een leuk nummer! Beetje Comsat Angels-achtig maar dan iets luchtiger.

The Eagles / Don Henley ( en ook The Boys of Summer)

Ballen In Mijn Buik schuif ik direct opzij. Wat een irritante onzin! En iedereen om mij heen ging het nog nadoen ook...

Zag in mijn hitlijsten-documentatie (schreef me rot met al die hitlijsten) dat ook de K.R.O. een hitlijst was begonnen per 01-01-1985 De Wereldparade (Top 30). Met als eerste nummer 1 Madonna - Like a Virgin

titan (crew)
Dit is de 69e lijst van dinsdag 29 januari 1985 (de dag waarop jonge boeren zich verzamelden in de Markthal te Barneveld voor een actiedag met als thema "Jongeren Willen Toekomst"):

01 (01) Shout - Tears for Fears 6
02 (03) Slippery People - Talking Heads 4
03 (02) No Mercy - The Stranglers 3
04 (04) Every Single Day - The Thought 6
05 (==) Breakfast - The Associates 1 klik
06 (09) The Boys Of Summer - Don Henley 2
07 (05) Still On Fire - Aztec Camera 3
08 (==) She Said the Same Things To Me - John Hiatt 1 klik
09 (10) Ballen In Me Buik - De Vieze Man 2
10 (12) Since Yesterday - Strawberry Switchblades 2
11 (06) One Night In Bangkok - Murray Head 4
12 (07) Nothing At All - Anne Clark 4
13 (14) Send My Heart - The Adventures 2
14 (11) A Spy In the House Of Love - The DB's 9
15 (08) Easy Lover - Philip Bailey & Phil Collins 3

Verdwenen:

13) Jungle Love - The Time (in 7 weken V15 nooit hoger gekomen dan nummer 13!)
15) The Unforgettable Fire - U2

05) En zo vieren we deze week de binnenkomst van 1 van de allermooiste nummers ooit gemaakt. Een prachtige pianoballad met ontzettend veel gevoel gezongen. Ik krijg er nog steeds kippenvel van elke keer als ik dit nummer hoor.
08) Voor hij een paar hitjes scoorde hoorde je John Hiatt eigenlijk alleen bij de VARA en de KRO. Degelijke rockmuziek zonder poespas, maar ook niet echt heel spannend.

Breakfast, samen met Hide and Seek (Howard Jones), is absoluut één van de mooiste "kippenvel"platen van, laten we zeggen, de jaren '80!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:27 uur

geplaatst: vandaag om 00:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.