Muziek / Toplijsten en favorieten / Verrukkelijke 15
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2014, 03:13 uur
15) ja als gitarist bij de band Shriekback
Maar zijn soloproject The Ship is een meesterwerk binnen de Belgische popscene. Zijn samenzang met Anna Domino is echt heel aangenaam. Ook op deze single maar zeker op Zanna. Laatstgenoemde single is nog steeds mijn favoriete nummer van Belgische bodem. Luc van Acker & Anna Domino - Zanna Een doekje voor het bloeden omdat ze nooit deze lijst hebben gehaald.
Maar zijn soloproject The Ship is een meesterwerk binnen de Belgische popscene. Zijn samenzang met Anna Domino is echt heel aangenaam. Ook op deze single maar zeker op Zanna. Laatstgenoemde single is nog steeds mijn favoriete nummer van Belgische bodem. Luc van Acker & Anna Domino - Zanna Een doekje voor het bloeden omdat ze nooit deze lijst hebben gehaald.
0
titan (crew)
geplaatst: 20 augustus 2014, 16:29 uur
Dit is de 47e lijst van 21 augustus 1984:
deze week / vorige week / titel / artiest / weken
01 (01) Message to My Girl - Split Enz 4
02 (02) The Mask - Roger Glover 3
03 (----) Louise - The Human League 1 klik
04 (04) Jump - Pointer Sisters 3
05 (05) High in the City - Lou Reed 5
06 (13) Tinseltown in the Rain - The Blue Nile 2
07 (----) Master and Servant - Depeche Mode 1 klik
08 (11) Private Dancer - Tina Turner 2
09 (09) Perfect Skin - Lloyd Cole & The Commotions 4
10 (03) Smalltown Boy - Bronski Beat 3
11 (07) Love Resurrection - Alison Moyet 7
12 (14) Sunglasses at Night - Corey Hart 2
13 (15) The Ship - Luc van Acker 2
14 (06) Kontakt - Frank Boeijen Groep 6
15 (08) When Doves Cry - Prince 8
Bespreking nieuwe binnenkomers:
03) Een all-time-favorite van een goede vriend van mij en ik snap best waarom, want dit is een praktisch melancholisch nummer met een mooie en ontroerende tekst. Toch wel een kleine schande dat dit geen hit werd.
07) Afkomstig van het meest industriële album van Depeche Mode (het is soms met Einstürzende Neubauten light) en in ieder geval ook hun beste uit de jaren '80. Wat een broekies zijn het trouwens als je de videoclip ziet en dat vergelijkt met het rock-n-rollimago dat de band momenteel pleegt na te streven.
01 (01) Message to My Girl - Split Enz 4
02 (02) The Mask - Roger Glover 3
03 (----) Louise - The Human League 1 klik
04 (04) Jump - Pointer Sisters 3
05 (05) High in the City - Lou Reed 5
06 (13) Tinseltown in the Rain - The Blue Nile 2
07 (----) Master and Servant - Depeche Mode 1 klik
08 (11) Private Dancer - Tina Turner 2
09 (09) Perfect Skin - Lloyd Cole & The Commotions 4
10 (03) Smalltown Boy - Bronski Beat 3
11 (07) Love Resurrection - Alison Moyet 7
12 (14) Sunglasses at Night - Corey Hart 2
13 (15) The Ship - Luc van Acker 2
14 (06) Kontakt - Frank Boeijen Groep 6
15 (08) When Doves Cry - Prince 8
03) Een all-time-favorite van een goede vriend van mij en ik snap best waarom, want dit is een praktisch melancholisch nummer met een mooie en ontroerende tekst. Toch wel een kleine schande dat dit geen hit werd.
07) Afkomstig van het meest industriële album van Depeche Mode (het is soms met Einstürzende Neubauten light) en in ieder geval ook hun beste uit de jaren '80. Wat een broekies zijn het trouwens als je de videoclip ziet en dat vergelijkt met het rock-n-rollimago dat de band momenteel pleegt na te streven.
0
titan (crew)
geplaatst: 23 augustus 2014, 12:28 uur
Dit is de 48e lijst van 28 augustus 1984:
01 (01) Message to My Girl - Split Enz 5
02 (07) Master and Servant - Depeche Mode 2
03 (03) Louise - The Human League 2
04 (06) Tinseltown in the Rain - The Blue Nile 3
05 (08) Private Dancer - Tina Turner 3
06 (02) The Mask - Roger Glover 4
07 (----) Walk Through the Fire - Peter Gabriel 1 klik
08 (04) Jump - Pointer Sisters 4
09 (09) Perfect Skin - Lloyd Cole & The Commotions 5
10 (----) Hand on My Heart - Shriekback 1 klik
11 (05) High in the City - Lou Reed 6
12 (12) Sunglasses at Night - Corey Hart 3
13 (13) The Ship - Luc van Acker 3
14 (----) Everytime I Look Around - Yellow Magic Orchestra 1 klik
15 (----) Let's Go Crazy - Prince 1
07) Op een regulier album of een verzamelaar van hem is het tevergeefs zoeken naar dit nummer, want deze ritmisch klinkende single is alleen te vinden op de soundtrack van de film Against All Odds. Het is allemaal geen gemis overigens, want het behoort zeker niet tot zijn beste werk (al is het zeker ook geen verkeerd nummer).
10) En daar hebben we Luc Van Acker dus nogmaals, als bandlid van Shriekback, de band met de beste basloopjes van de jaren '80. Minder indrukwekkend dan All Lined Up, Hammerhead of Nemesis, maar toch zeer de moeite waard.
14) De band rond Ryuichi Sakamoto die een beetje klinkt als het Aziatische antwoord op Kraftwerk (maar dan iets minder kil en mechanisch klinkend). Het nummer bewijst bovenal dat steenkolenengels ook buiten Nederland gangbaar is.
15) Een beetje fatsoenlijke versie van dit nummer is niet te vinden op youtube (maar dat geldt voor meer nummers van Prince), maar goed: jullie kennen het allemaal onderhand wel dacht ik zo. Purple Rain en I Would Die 4U werden eerst nog op single uitgebracht. Het is mij niet duidelijk waarom dit nummer toen al in de V15 verscheen.
01 (01) Message to My Girl - Split Enz 5
02 (07) Master and Servant - Depeche Mode 2
03 (03) Louise - The Human League 2
04 (06) Tinseltown in the Rain - The Blue Nile 3
05 (08) Private Dancer - Tina Turner 3
06 (02) The Mask - Roger Glover 4
07 (----) Walk Through the Fire - Peter Gabriel 1 klik
08 (04) Jump - Pointer Sisters 4
09 (09) Perfect Skin - Lloyd Cole & The Commotions 5
10 (----) Hand on My Heart - Shriekback 1 klik
11 (05) High in the City - Lou Reed 6
12 (12) Sunglasses at Night - Corey Hart 3
13 (13) The Ship - Luc van Acker 3
14 (----) Everytime I Look Around - Yellow Magic Orchestra 1 klik
15 (----) Let's Go Crazy - Prince 1
07) Op een regulier album of een verzamelaar van hem is het tevergeefs zoeken naar dit nummer, want deze ritmisch klinkende single is alleen te vinden op de soundtrack van de film Against All Odds. Het is allemaal geen gemis overigens, want het behoort zeker niet tot zijn beste werk (al is het zeker ook geen verkeerd nummer).
10) En daar hebben we Luc Van Acker dus nogmaals, als bandlid van Shriekback, de band met de beste basloopjes van de jaren '80. Minder indrukwekkend dan All Lined Up, Hammerhead of Nemesis, maar toch zeer de moeite waard.
14) De band rond Ryuichi Sakamoto die een beetje klinkt als het Aziatische antwoord op Kraftwerk (maar dan iets minder kil en mechanisch klinkend). Het nummer bewijst bovenal dat steenkolenengels ook buiten Nederland gangbaar is.
15) Een beetje fatsoenlijke versie van dit nummer is niet te vinden op youtube (maar dat geldt voor meer nummers van Prince), maar goed: jullie kennen het allemaal onderhand wel dacht ik zo. Purple Rain en I Would Die 4U werden eerst nog op single uitgebracht. Het is mij niet duidelijk waarom dit nummer toen al in de V15 verscheen.
0
geplaatst: 25 augustus 2014, 02:41 uur
Eerder andersom. Het is mij niet duidelijk waarom Let's Go Crazy niet de opvolger werd van When Doves Cry in Nederland. Dat was dus wel het geval in bv. Duitsland, U.K en de U.S.A.
In de States werd Let's Go Crazy uitgebracht op 18-07-1984, Purple Rain als derde single op 26-09-1984, I Would Die 4 U op 28-11-1984 en als laatst ook nog Take Me With U begin 1985. Laatst genoemde single was in Nederland weer de B-side van Let's Go Crazy dat dus hier niet apart werd uitgebracht. Logisch want het album was inmiddels uitgemolken.
Opmerkelijk is ook dat Let's Go Crazy een grotere hit werd dan Purple Rain in de U.S.A. Samen met When Doves Cry bereikte het de hoogste positie aldaar. Hier in Nederland is nog steeds de titeltrack zijn grootste hit en is juist Let's Go Crazy de minste van het kwartet.
Ben nog aan het uitzoeken of daar een reden voor was dat onze hitlijsten afweek met die van eerder genoemde landen. Maar een heel gepuzzel zo in de nachtelijke uren en volgens mij ook wat chaotisch gebracht mijn verhaal
In de States werd Let's Go Crazy uitgebracht op 18-07-1984, Purple Rain als derde single op 26-09-1984, I Would Die 4 U op 28-11-1984 en als laatst ook nog Take Me With U begin 1985. Laatst genoemde single was in Nederland weer de B-side van Let's Go Crazy dat dus hier niet apart werd uitgebracht. Logisch want het album was inmiddels uitgemolken.
Opmerkelijk is ook dat Let's Go Crazy een grotere hit werd dan Purple Rain in de U.S.A. Samen met When Doves Cry bereikte het de hoogste positie aldaar. Hier in Nederland is nog steeds de titeltrack zijn grootste hit en is juist Let's Go Crazy de minste van het kwartet.
Ben nog aan het uitzoeken of daar een reden voor was dat onze hitlijsten afweek met die van eerder genoemde landen. Maar een heel gepuzzel zo in de nachtelijke uren en volgens mij ook wat chaotisch gebracht mijn verhaal

0
titan (crew)
geplaatst: 25 augustus 2014, 16:21 uur
Dit is de 49e lijst van 3 september 1984:
01 (----) Pride (In the Name of Love) - U2 1 klik
02 (01) Message to My Girl - Split Enz 6
03 (02) Master and Servant - Depeche Mode 3
04 (----) The Ink in the Well - David Sylvian 1 klik
05 (03) Louise - The Human League 3
06 (----) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 1 klik
07 (07) Walk Through the Fire - Peter Gabriel 2
08 (04) Tinseltown in the Rain - The Blue Nile 4
09 (05) Private Dancer - Tina Turner 4
10 (10) Hand on My Heart - Shriekback 2
11 (06) The Mask - Roger Glover 5
12 (15) Let's Go Crazy - Prince 2
13 (12) Sunglasses at Night - Corey Hart 4
14 (14) Everytime I Look Around - Yellow Magic Orchestra 2
15 (----) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 1 klik
01) Hoppa, op 1 binnen komen om er vervolgens 9 opeenvolgende weken te verblijven. Dat is daarna nooit meer geëvenaard. De definitieve doorbraaksingle van de Ierse rockband, dat haar maatschappelijke betrokkenheid toont met een fraai eerbetoon aan Martin Luther King.
04) Zijn tweede notering is wederom een stukje sfeervolle tristesse, een term waarmee je een groot deel van Davids solocarrière kan typeren. Was net als de volgende binnenkomer zo'n act die je (bijna) alleen bij de Vara hoorde.
06) Ocean Rain, het vierde album van E&TB is nog altijd hun magnum opus en een ware waveklassieker. Hun in Engeland succesvolste single ooit, The Killing Moon (een vaste waarde in de hoge regiones van onze mumeladder), wist opvallend genoeg de V15 nooit te halen.
15) De beste van het viertal nieuwe binnenkomers komt het laagst binnen. Na met diverse uiteenlopende genres geëxperimenteerd te hebben (waaronder punk, wereldmuziek en rap) nam muzikant en zakenman McLaren een duik in de klassieke muziek. Met hemels resultaat. Als 11-jarig jochie was ik overdonderd door dit nummer en het hoort nog altijd tot mijn all-time favourites.
01 (----) Pride (In the Name of Love) - U2 1 klik
02 (01) Message to My Girl - Split Enz 6
03 (02) Master and Servant - Depeche Mode 3
04 (----) The Ink in the Well - David Sylvian 1 klik
05 (03) Louise - The Human League 3
06 (----) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 1 klik
07 (07) Walk Through the Fire - Peter Gabriel 2
08 (04) Tinseltown in the Rain - The Blue Nile 4
09 (05) Private Dancer - Tina Turner 4
10 (10) Hand on My Heart - Shriekback 2
11 (06) The Mask - Roger Glover 5
12 (15) Let's Go Crazy - Prince 2
13 (12) Sunglasses at Night - Corey Hart 4
14 (14) Everytime I Look Around - Yellow Magic Orchestra 2
15 (----) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 1 klik
01) Hoppa, op 1 binnen komen om er vervolgens 9 opeenvolgende weken te verblijven. Dat is daarna nooit meer geëvenaard. De definitieve doorbraaksingle van de Ierse rockband, dat haar maatschappelijke betrokkenheid toont met een fraai eerbetoon aan Martin Luther King.
04) Zijn tweede notering is wederom een stukje sfeervolle tristesse, een term waarmee je een groot deel van Davids solocarrière kan typeren. Was net als de volgende binnenkomer zo'n act die je (bijna) alleen bij de Vara hoorde.
06) Ocean Rain, het vierde album van E&TB is nog altijd hun magnum opus en een ware waveklassieker. Hun in Engeland succesvolste single ooit, The Killing Moon (een vaste waarde in de hoge regiones van onze mumeladder), wist opvallend genoeg de V15 nooit te halen.
15) De beste van het viertal nieuwe binnenkomers komt het laagst binnen. Na met diverse uiteenlopende genres geëxperimenteerd te hebben (waaronder punk, wereldmuziek en rap) nam muzikant en zakenman McLaren een duik in de klassieke muziek. Met hemels resultaat. Als 11-jarig jochie was ik overdonderd door dit nummer en het hoort nog altijd tot mijn all-time favourites.
0
geplaatst: 25 augustus 2014, 18:18 uur
15) Dat had ik dus ook met Madame Butterfly (One Fine Day) Was totaal overrompeld toen ik het hoorde. Zoiets had ik nog nooit gehoord en vind het nog steeds prachtig. Die videoclip was ook zo schitterend! Opvolger Carmen was een stuk minder maar ook nog steeds aangenaam om te horen. Van beide heb ik de maxi-singles nog. Intussen opgezocht en ga even 6:30 min. genieten. Die McLaren had een neusje voor sensationele hypes. Maar ik blijf hem toch voor altijd associeren met zijn punk verleden (Sex Pistols)
0
titan (crew)
geplaatst: 27 augustus 2014, 15:28 uur
Dit is de 50e lijst van 10 september 1984:
01 (01) Pride - U2 2
02 (02) Message to My Girl - Split Enz 7
03 (06) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 2
04 (04) The Ink In the Well - David Sylvian 2
05 (03) Master And Servant - Depeche Mode 4
06 (15) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 2
07 (----) Blue Jean - David Bowie 1 klik
08 (05) Louise - The Human League 4
09 (07) Walk Through the Fire - Peter Gabriel 3
10 (08) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 5
11 (09) Private Dancer - Tina Turner 5
12 (12) Let's Go Crazy - Prince 3
13 (----) Castles In Spain - The Armoury Show 1 klik
14 (----) Less Cities, More Moving People - The Fixx 1 klik
15 (----) Tesla Girls - Orchestral Manoeuvres In the Dark 1 klik
07) Commercieel gezien ging het Bowie in de eerste helft van de jaren '80 voor de wind, maar artistiek gezien is het bepaald niet zijn beste periode. Zijn singles waren in ieder geval nog wel de moeite waard.
13) Een nummer dat prima past in de traditie van de "Big Music" uit de eerste helft van de jaren '80 met The Alarm, U2, The Waterboys, Big Country en Simple Minds als bekendste exponenten. Twee leden hebben een verleden bij Magazine, maar daar is niet zo veel van te merken.
14) De band zal vooral bekend zijn vanwege de singles Stand Or Fall en Red Skies, maar ook dit is een hele behoorlijke single. Ik heb een keer hun debuutalbum beluisterd, maar daar vond ik (behalve de twee hierboven genoemde bekende singles) niet veel aan.
15) Weer zo'n guitig en speels nummer van OMD, dat na het artistiek geslaagde maar commercieel geflopte album Dazzle Ships uit 1983 definitief koos voor een lichtere en luchtigere sound. Na Thomas Dolby en de Frank Boeijen Groep de derde band met een derde notering in de V15.
01 (01) Pride - U2 2
02 (02) Message to My Girl - Split Enz 7
03 (06) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 2
04 (04) The Ink In the Well - David Sylvian 2
05 (03) Master And Servant - Depeche Mode 4
06 (15) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 2
07 (----) Blue Jean - David Bowie 1 klik
08 (05) Louise - The Human League 4
09 (07) Walk Through the Fire - Peter Gabriel 3
10 (08) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 5
11 (09) Private Dancer - Tina Turner 5
12 (12) Let's Go Crazy - Prince 3
13 (----) Castles In Spain - The Armoury Show 1 klik
14 (----) Less Cities, More Moving People - The Fixx 1 klik
15 (----) Tesla Girls - Orchestral Manoeuvres In the Dark 1 klik
07) Commercieel gezien ging het Bowie in de eerste helft van de jaren '80 voor de wind, maar artistiek gezien is het bepaald niet zijn beste periode. Zijn singles waren in ieder geval nog wel de moeite waard.
13) Een nummer dat prima past in de traditie van de "Big Music" uit de eerste helft van de jaren '80 met The Alarm, U2, The Waterboys, Big Country en Simple Minds als bekendste exponenten. Twee leden hebben een verleden bij Magazine, maar daar is niet zo veel van te merken.
14) De band zal vooral bekend zijn vanwege de singles Stand Or Fall en Red Skies, maar ook dit is een hele behoorlijke single. Ik heb een keer hun debuutalbum beluisterd, maar daar vond ik (behalve de twee hierboven genoemde bekende singles) niet veel aan.
15) Weer zo'n guitig en speels nummer van OMD, dat na het artistiek geslaagde maar commercieel geflopte album Dazzle Ships uit 1983 definitief koos voor een lichtere en luchtigere sound. Na Thomas Dolby en de Frank Boeijen Groep de derde band met een derde notering in de V15.
0
titan (crew)
geplaatst: 30 augustus 2014, 12:05 uur
Dit is de 51e lijst van 17 september 1984:
01 (01) Pride - U2 3
02 (04) The Ink In the Well - David Sylvian 3
03 (07) Blue Jean - David Bowie 2
04 (06) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 3
05 (03) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 3
06 (02) Message to My Girl - Split Enz 8
07 (----) Why - Bronski Beat 1 klik
08 (05) Master And Servant - Depeche Mode 5
09 (----) All You Pretty Girls - XTC 1 klik
10 (10) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 6
11 (11) Private Dancer - Tina Turner 6
12 (14) Less Cities, More Moving People - The Fixx 2
13 (13) Castles In Spain - The Armoury Show 2
14 (15) Tesla Girls - Orchestral Manoeuvres In the Dark 2
15 (08) Louise - The Human League 5
07) Dit volledig uit homo's bestaande trio toont zich op haar tweede single opnieuw strijdbaar door vooroordelen te bekritiseren. Dit wordt overgoten door een lekkere high-energy discosaus. De TROS maakte er nog paradeplaat van.
09) Als zanger Andy Partridge niet behept was met podiumangst en een nukkig karakter was de band ongetwijfeld een stuk groter en populairder geworden. Nu is het toch een beetje een fijnproeversbandje gebleven. Een decennium later bleek met de Britpop hoe invloedrijk de band toch was (er is veel van XTC in Blur te horen bijvoorbeeld).
01 (01) Pride - U2 3
02 (04) The Ink In the Well - David Sylvian 3
03 (07) Blue Jean - David Bowie 2
04 (06) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 3
05 (03) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 3
06 (02) Message to My Girl - Split Enz 8
07 (----) Why - Bronski Beat 1 klik
08 (05) Master And Servant - Depeche Mode 5
09 (----) All You Pretty Girls - XTC 1 klik
10 (10) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 6
11 (11) Private Dancer - Tina Turner 6
12 (14) Less Cities, More Moving People - The Fixx 2
13 (13) Castles In Spain - The Armoury Show 2
14 (15) Tesla Girls - Orchestral Manoeuvres In the Dark 2
15 (08) Louise - The Human League 5
07) Dit volledig uit homo's bestaande trio toont zich op haar tweede single opnieuw strijdbaar door vooroordelen te bekritiseren. Dit wordt overgoten door een lekkere high-energy discosaus. De TROS maakte er nog paradeplaat van.
09) Als zanger Andy Partridge niet behept was met podiumangst en een nukkig karakter was de band ongetwijfeld een stuk groter en populairder geworden. Nu is het toch een beetje een fijnproeversbandje gebleven. Een decennium later bleek met de Britpop hoe invloedrijk de band toch was (er is veel van XTC in Blur te horen bijvoorbeeld).
0
titan (crew)
geplaatst: 1 september 2014, 17:16 uur
Dit is de 52e lijst van 24 september 1984:
01 (01) Pride - U2 4
02 (03) Blue Jean - David Bowie 3
03 (10) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 7
04 (07) Why - Bronski Beat 2
05 (05) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 4
06 (04) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 4
07 (----) All I Need Is Everything - Aztec Camera 1 klik
08 (13) Castles in Spain - The Armoury Show 3
09 (09) All You Pretty Girls - XTC 2
10 (02) The Ink In the Well - David Sylvian 4
11 (11) Private Dancer - Tina Turner 7
12 (----) Walk On the Water - Buster Smiles 1 klik
13 (08) Master And Servant - Depeche Mode 6
14 (14) Tesla Girls - Orchestral Manoeuvres In the Dark 3
15 (15) Louise - The Human League 6
07) Schotse waveband rond de al heel volwassen klinkende twintigjarige Roddy Frame. Muzikaal doet het soms aan Everything But the Girl, The Style Council en Lloyd Cole denken. Afkomstig van het tweede album van de band, dat werd geproduceerd door niemand minder dan Mark Knopfler.
12) Buster Smiles is een Nederlandse band die in 1984 de Grote Prijs wint en na 1 album alweer uit elkaar valt. Dit Caribische deuntje laat me koud.
01 (01) Pride - U2 4
02 (03) Blue Jean - David Bowie 3
03 (10) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 7
04 (07) Why - Bronski Beat 2
05 (05) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 4
06 (04) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 4
07 (----) All I Need Is Everything - Aztec Camera 1 klik
08 (13) Castles in Spain - The Armoury Show 3
09 (09) All You Pretty Girls - XTC 2
10 (02) The Ink In the Well - David Sylvian 4
11 (11) Private Dancer - Tina Turner 7
12 (----) Walk On the Water - Buster Smiles 1 klik
13 (08) Master And Servant - Depeche Mode 6
14 (14) Tesla Girls - Orchestral Manoeuvres In the Dark 3
15 (15) Louise - The Human League 6
07) Schotse waveband rond de al heel volwassen klinkende twintigjarige Roddy Frame. Muzikaal doet het soms aan Everything But the Girl, The Style Council en Lloyd Cole denken. Afkomstig van het tweede album van de band, dat werd geproduceerd door niemand minder dan Mark Knopfler.
12) Buster Smiles is een Nederlandse band die in 1984 de Grote Prijs wint en na 1 album alweer uit elkaar valt. Dit Caribische deuntje laat me koud.
0
titan (crew)
geplaatst: 3 september 2014, 22:31 uur
Dit is de 53e lijst van 1 oktober 1984:
01 (01) Pride - U2 5
02 (02) Blue Jean - David Bowie 4
03 (04) Why - Bronski Beat 3
04 (03) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 8
05 (08) Castles In Spain - The Armory Show 4
06 (07) All I Need Is Everything - Aztec Camera 2
07 (12) Walk On the Water - Buster Smiles 2
08 (06) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 5
09 (09) All You Pretty Girls - XTC 3
10 (----) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 1 klik
11 (----) What Is Life - Black Uhuru 1 klik
12 (11) Private Dancer - Tina Turner 8
13 (05) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 5
14 (----) If It Happens Again - UB 40 1 klik
15 (----) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 1 klik
10) Superdegelijke en prettig in het gehoord klinkende Nederrock vind ik dit. Wel opvallend dat het enigszins vergelijkbare Powerplay met kwalitatief minder songmateriaal een stuk populairder was.
11) Daar hebben we er weer eentje: een steunplaat van Frits Spits. Het staat op een album uit 1983, maar het duurde blijkbaar even voor dit reggeanummer hier aansloeg. Het heeft iets lekker looms.
14) Nog meer reggea op 14, maar dan hoor ik toch liever Black Uhuru. Na een interessante start begon de band mij al gauw de keel uit te hangen met al die zouteloze covers van ze.
15) Hmmm, er lijkt iets van een rode draad in de binnenkomers van deze week te zitten. Nelson Mandela kent iedereen, maar dit met een fraaie kopstem gezongen nummer is denk ik een stuk onbekender. Het werd ook geen hit.
01 (01) Pride - U2 5
02 (02) Blue Jean - David Bowie 4
03 (04) Why - Bronski Beat 3
04 (03) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 8
05 (08) Castles In Spain - The Armory Show 4
06 (07) All I Need Is Everything - Aztec Camera 2
07 (12) Walk On the Water - Buster Smiles 2
08 (06) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 5
09 (09) All You Pretty Girls - XTC 3
10 (----) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 1 klik
11 (----) What Is Life - Black Uhuru 1 klik
12 (11) Private Dancer - Tina Turner 8
13 (05) Seven Seas - Echo & The Bunnymen 5
14 (----) If It Happens Again - UB 40 1 klik
15 (----) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 1 klik
10) Superdegelijke en prettig in het gehoord klinkende Nederrock vind ik dit. Wel opvallend dat het enigszins vergelijkbare Powerplay met kwalitatief minder songmateriaal een stuk populairder was.
11) Daar hebben we er weer eentje: een steunplaat van Frits Spits. Het staat op een album uit 1983, maar het duurde blijkbaar even voor dit reggeanummer hier aansloeg. Het heeft iets lekker looms.
14) Nog meer reggea op 14, maar dan hoor ik toch liever Black Uhuru. Na een interessante start begon de band mij al gauw de keel uit te hangen met al die zouteloze covers van ze.
15) Hmmm, er lijkt iets van een rode draad in de binnenkomers van deze week te zitten. Nelson Mandela kent iedereen, maar dit met een fraaie kopstem gezongen nummer is denk ik een stuk onbekender. Het werd ook geen hit.
0
geplaatst: 4 september 2014, 02:32 uur
Het is reggae titan Maar geeft niet: is een klassieke spelfout. Ben een reggae-liefhebber en was in mijn (puber) tijd de gehele dag bezig om mensen op de juiste spelling te attenderen.
Maar het album heet Anthem (1983) waar dit nummer opstaat. Alle pijlen waren op Black Uhuru ( met o.a. Michael Rose) gericht na het uiteen vallen van The Wailers ( & Bob Marley) maar nooit die status kunnen evenaren onder het grote publiek. Maar vooral de periode voor dit zoetsappig niemendalletje hebben ze geweldige nummers gemaakt en onder de reggae-liefhebbers zeer populaire groep. Helaas niet zo vaak maar de zwoele vocalen van Puma Jones waren aangenaam naar te luisteren. Helaas veel te jong overleden. Maar laat je dus niet misleiden door dit nummer dat de tipparade wist te halen. Al hun albums, vanaf het debuut Love Crisis in 1977 tot en met het album Chill Out uit '82, waren uitmuntend te noemen. Een paar klassiekers: Guess Who's Coming to Dinner, Sinsemilla, Shine Eye Gal en I Love King Selassie. Het album Red (1981) is voor mij de op één na beste reggae albums aller tijden. BMW/Babylon by Bus (1978) is ongenaakbaar (een waar reggae live-document)
UB40
Echte reggae-liefhebbers gaan met een grote bocht om hun heen. Hun eerste 4 albums waren prima met goede (dub) reggae en een mooi optreden in Rockpalast (1981). Maar na 1982 uitgegroeid tot een hitmachine die menig reggae-klassieker om zeep hebben geholpen.
Maar het album heet Anthem (1983) waar dit nummer opstaat. Alle pijlen waren op Black Uhuru ( met o.a. Michael Rose) gericht na het uiteen vallen van The Wailers ( & Bob Marley) maar nooit die status kunnen evenaren onder het grote publiek. Maar vooral de periode voor dit zoetsappig niemendalletje hebben ze geweldige nummers gemaakt en onder de reggae-liefhebbers zeer populaire groep. Helaas niet zo vaak maar de zwoele vocalen van Puma Jones waren aangenaam naar te luisteren. Helaas veel te jong overleden. Maar laat je dus niet misleiden door dit nummer dat de tipparade wist te halen. Al hun albums, vanaf het debuut Love Crisis in 1977 tot en met het album Chill Out uit '82, waren uitmuntend te noemen. Een paar klassiekers: Guess Who's Coming to Dinner, Sinsemilla, Shine Eye Gal en I Love King Selassie. Het album Red (1981) is voor mij de op één na beste reggae albums aller tijden. BMW/Babylon by Bus (1978) is ongenaakbaar (een waar reggae live-document)
UB40
Echte reggae-liefhebbers gaan met een grote bocht om hun heen. Hun eerste 4 albums waren prima met goede (dub) reggae en een mooi optreden in Rockpalast (1981). Maar na 1982 uitgegroeid tot een hitmachine die menig reggae-klassieker om zeep hebben geholpen.
0
titan (crew)
geplaatst: 4 september 2014, 09:28 uur
sheep67 schreef:
Het is reggae.
Het is reggae.

Dan doe ik het al jaren (consequent) fout. Overigens is in mijn collectie een verzamelaar van Bob Marley de enige reggaeplaat.
0
geplaatst: 4 september 2014, 15:51 uur
Dan heb je vast Legend (1984) in je collectie. Het jaartal past wel bij je
Heb even snel in je albumlijstje e.d. gekeken maar ik denk dat midden jaren '80 wel favoriet is bij jou. Ik heb een vrij brede smaak ontwikkeld met lichte voorkeur voor de reggae. Maar op deze site is er niet veel animo voor. Begrijpelijk want de meest users hebben de hoogtijdagen van de reggae niet bewust meegemaakt. Maar heel de filosofie er omheen heeft mij altijd wel geinteresseerd. Maar staar mij er niet blind op en altijd wel interesse gehad in andere genres. Ik blijf het mooi gevonden maar muzikaal schizofreen zijn bestaat dus
. Bedoel van Korn tot Sandra Kim en weer terug via T.C. Matic naar Céline Dion met reggae als hoofdader.
Heb even snel in je albumlijstje e.d. gekeken maar ik denk dat midden jaren '80 wel favoriet is bij jou. Ik heb een vrij brede smaak ontwikkeld met lichte voorkeur voor de reggae. Maar op deze site is er niet veel animo voor. Begrijpelijk want de meest users hebben de hoogtijdagen van de reggae niet bewust meegemaakt. Maar heel de filosofie er omheen heeft mij altijd wel geinteresseerd. Maar staar mij er niet blind op en altijd wel interesse gehad in andere genres. Ik blijf het mooi gevonden maar muzikaal schizofreen zijn bestaat dus
. Bedoel van Korn tot Sandra Kim en weer terug via T.C. Matic naar Céline Dion met reggae als hoofdader.
0
titan (crew)
geplaatst: 4 september 2014, 16:23 uur
Dat is inderdaad het enige album dat ik heb. Mijn zwaartepunt ligt meer in de jaren '90. Het grootste deel van de jaren '80 was ik een prille puber (in 1984 was ik 11 jaar, maar al hevig met muziek bezig).
0
titan (crew)
geplaatst: 6 september 2014, 12:58 uur
Dit is de 54e lijst van 8 oktober 1984:
01 (01) Pride - U2 6
02 (04) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 8
03 (03) Why - Bronski Beat 4
04 (02) Blue Jean - David Bowie 5
05 (10) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 2
06 (14) If It Happens Again - UB40 2
07 (07) Walk On the Water - Buster Smiles 3
08 (08) Madame Butterfly (un bel diverdremo) - Malcolm McLaren 6
09 (12) Private Dancer - Tina Turner 9
10 (11) What Is Life - Black Uhuru 2
11 (----) Waiting For the Loveboat - The Associates 1 klik
12 (15) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 2
13 (----) Mothers Talk - Tears For Fears 1 klik
14 (05) Castles In Spain - The Armoury Show 5
15 (09) All You Pretty Girls - XTC 4
11) Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen de stem van Billy MacKenzie trekt, maar ik vind hem, in zijn ongewone combinatie van dramatiek, theater en naargeestigheid, één van de mooiste en opvallendste van de jaren '80. Op dit nummer klinkt de band een stuk vrolijker dan we doorgaans van haar gewend zijn. Hun ware meesterwerk kwam een paar maanden later de V15 binnen.
13) Tears For Fears werd begin jaren '80 al snel onder de hausse aan synthipopbands gerangschikt. Dat heb ik altijd wat merkwaardig gevonden, omdat de band toch wel iets meer te bieden had. Dat blijkt wel uit deze wat pompeus klinkende single, de voorloper van hun tweede album.
01 (01) Pride - U2 6
02 (04) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 8
03 (03) Why - Bronski Beat 4
04 (02) Blue Jean - David Bowie 5
05 (10) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 2
06 (14) If It Happens Again - UB40 2
07 (07) Walk On the Water - Buster Smiles 3
08 (08) Madame Butterfly (un bel diverdremo) - Malcolm McLaren 6
09 (12) Private Dancer - Tina Turner 9
10 (11) What Is Life - Black Uhuru 2
11 (----) Waiting For the Loveboat - The Associates 1 klik
12 (15) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 2
13 (----) Mothers Talk - Tears For Fears 1 klik
14 (05) Castles In Spain - The Armoury Show 5
15 (09) All You Pretty Girls - XTC 4
11) Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen de stem van Billy MacKenzie trekt, maar ik vind hem, in zijn ongewone combinatie van dramatiek, theater en naargeestigheid, één van de mooiste en opvallendste van de jaren '80. Op dit nummer klinkt de band een stuk vrolijker dan we doorgaans van haar gewend zijn. Hun ware meesterwerk kwam een paar maanden later de V15 binnen.
13) Tears For Fears werd begin jaren '80 al snel onder de hausse aan synthipopbands gerangschikt. Dat heb ik altijd wat merkwaardig gevonden, omdat de band toch wel iets meer te bieden had. Dat blijkt wel uit deze wat pompeus klinkende single, de voorloper van hun tweede album.
0
titan (crew)
geplaatst: 9 september 2014, 21:54 uur
Dit is de 55e lijst van 15 oktober 1984:
01 (01) Pride - U2 7
02 (02) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 9
03 (03) Why - Bronski Beat 5
04 (11) Waiting For the Loveboat - The Associates 2
05 (13) Mothers Talk - Tears For Fears 2
06 (06) If It Happens Again - UB40 3
07 (----) Day One - The Comsat Angels 1 klik
08 (05) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 3
09 (04) Blue Jean - David Bowie 6
10 (09) Private Dancer - Tina Turner 10
11 (08) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 7
12 (12) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 3
13 (----) Skin Deep - The Stranglers 1 klik
14 (10) What Is Life - Black Uhuru 3
15 (07) Walk On the Water - Buster Smiles 4
07) Bij de pers en ook een deel van de fans van het eerste uur had de band het onderhand helemaal verbruid (want in vergelijking met een donkere waveklassieker als Sleep No More veel te commercieel), maar ook deze wat "geliktere" versie van The Comsat Angels bevalt mij heel goed.
13) Dat verhaal van teleurgestelde fans van het eerste uur kun je ook prima loslaten op The Stranglers. Velen vonden dat de punkers van weleer diep waren gezongen tot het niveau van gladde pophits. Persoonlijk vind ik dit één van hun fijnste singles en het intro hoort tot de beste ooit gemaakt.
01 (01) Pride - U2 7
02 (02) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 9
03 (03) Why - Bronski Beat 5
04 (11) Waiting For the Loveboat - The Associates 2
05 (13) Mothers Talk - Tears For Fears 2
06 (06) If It Happens Again - UB40 3
07 (----) Day One - The Comsat Angels 1 klik
08 (05) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 3
09 (04) Blue Jean - David Bowie 6
10 (09) Private Dancer - Tina Turner 10
11 (08) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 7
12 (12) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 3
13 (----) Skin Deep - The Stranglers 1 klik
14 (10) What Is Life - Black Uhuru 3
15 (07) Walk On the Water - Buster Smiles 4
07) Bij de pers en ook een deel van de fans van het eerste uur had de band het onderhand helemaal verbruid (want in vergelijking met een donkere waveklassieker als Sleep No More veel te commercieel), maar ook deze wat "geliktere" versie van The Comsat Angels bevalt mij heel goed.
13) Dat verhaal van teleurgestelde fans van het eerste uur kun je ook prima loslaten op The Stranglers. Velen vonden dat de punkers van weleer diep waren gezongen tot het niveau van gladde pophits. Persoonlijk vind ik dit één van hun fijnste singles en het intro hoort tot de beste ooit gemaakt.
0
titan (crew)
geplaatst: 12 september 2014, 16:54 uur
Dit is de 56e lijst van 22 oktober 1984:
01 (01) Pride - U2 8
02 (07) Day One - The Comsat Angels 2
03 (02) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 10
04 (13) Skin Deep - The Stranglers 2
05 (05) Mothers Talk - Tears For Fears 3
06 (03) Why - Bronski Beat 6
07 (04) Waiting For the Loveboat - The Associates 3
08 (08) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 4
09 (12) What I Like Most About You Is Your Girlfiend - The Special AKA 4
10 (06) If It Happens Again - UB40 4
11 (----) Quiet Village - Palais Schaumburg 1 klik
12 (----) Shout To the Top - The Style Council 1 klik
13 (----) Lovers In a Dangerous Time - Bruce Cockburn 1 klik
14 (11) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 8
15 (10) Private Dancer - Tina Turner 11
11) Over de vorige notering van deze band was ik niet heel enthousiast. Deze is iets beter, maar nog steeds kan het me weinig bekoren en om dezelfde reden: anno nu klinkt dit behoorlijk gedateerd.
12) De nieuwe band van Paul Weller begon steeds beter zijn definitieve vorm en sound te krijgen en dit mag gerust één van hun beter singles genoemd worden. Frits Spits maakte er nog steunplaat van.
13) Een in kleine kringen zeer gewaardeerde Canadese zanger (ik herinner me dat Boudewijn Buch hem hoog had zitten). Degelijk nummer dat prima in het dinsdaggeluid van de Vara van destijds past.
01 (01) Pride - U2 8
02 (07) Day One - The Comsat Angels 2
03 (02) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 10
04 (13) Skin Deep - The Stranglers 2
05 (05) Mothers Talk - Tears For Fears 3
06 (03) Why - Bronski Beat 6
07 (04) Waiting For the Loveboat - The Associates 3
08 (08) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 4
09 (12) What I Like Most About You Is Your Girlfiend - The Special AKA 4
10 (06) If It Happens Again - UB40 4
11 (----) Quiet Village - Palais Schaumburg 1 klik
12 (----) Shout To the Top - The Style Council 1 klik
13 (----) Lovers In a Dangerous Time - Bruce Cockburn 1 klik
14 (11) Madame Butterfly (un bel di vedremo) - Malcolm McLaren 8
15 (10) Private Dancer - Tina Turner 11
11) Over de vorige notering van deze band was ik niet heel enthousiast. Deze is iets beter, maar nog steeds kan het me weinig bekoren en om dezelfde reden: anno nu klinkt dit behoorlijk gedateerd.
12) De nieuwe band van Paul Weller begon steeds beter zijn definitieve vorm en sound te krijgen en dit mag gerust één van hun beter singles genoemd worden. Frits Spits maakte er nog steunplaat van.
13) Een in kleine kringen zeer gewaardeerde Canadese zanger (ik herinner me dat Boudewijn Buch hem hoog had zitten). Degelijk nummer dat prima in het dinsdaggeluid van de Vara van destijds past.
0
geplaatst: 13 september 2014, 04:02 uur
Om eerlijk te zijn luister ik liever naar de veelzijdigheid van The Style Council dan naar die punk-nummers van The Jam. Met alle respect natuurlijk want het is en blijft een grote naam ten tijde van die beweging. Het album The Gift (1982) heb ik intussen grijs gedraaid en week af van de bekende stijl van het drietal. Een andere koers met een nieuwe band (o.a Mick Talbot). Heb hun eerste 5 albums in de kast staan en met liefde gekocht. Our Favourite Shop uit '85 zie ik als een klassieker in de witte soul/funk wereld met wat flarden new-wave. Extra vermelding waard ( en niet blank) de fantastische zangeres Dee C. Lee (See the Day).Heb gewoon zin om bv. Walls Come Tumbling Down en/of Internationalists op te zetten......
P.S. Vergeten te reageren op Day One (mooi gedaan nu al op de tweede plek) The Comsat Angels volgens mij niet echt voet aan wal kunnen zetten in ons land. Een schare fans heb je altijd wel. Maar toegegeven: ik ken niet veel werk van de band. Heb alleen het album Land (1983) met o.a. Will You Stay Tonight en misschien wel hun bekendste nummer Independence Day. Niet echt mijn ding maar toen ik Day One hoorde nam ik een sprint naar, volgens mij de V & D
. om het singletje te kopen! Zit wel een dosis power in die plaat. Even kijken op YouTube.
P.S. Vergeten te reageren op Day One (mooi gedaan nu al op de tweede plek) The Comsat Angels volgens mij niet echt voet aan wal kunnen zetten in ons land. Een schare fans heb je altijd wel. Maar toegegeven: ik ken niet veel werk van de band. Heb alleen het album Land (1983) met o.a. Will You Stay Tonight en misschien wel hun bekendste nummer Independence Day. Niet echt mijn ding maar toen ik Day One hoorde nam ik een sprint naar, volgens mij de V & D
. om het singletje te kopen! Zit wel een dosis power in die plaat. Even kijken op YouTube.
0
titan (crew)
geplaatst: 14 september 2014, 18:03 uur
Dit is de 57e lijst van 29 oktober 1984:
01 (01) Pride - U2 9
02 (04) Skin Deep - The Stranglers 3
03 (02) Day One - The Comsat Angels 3
04 (03) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 11
05 (05) Mothers Talk - Tears For Fears 4
06 (12) Shout To the Top - The Style Council 2
07 (----) Overground - Siouxsie & The Banshees 1 klik
08 (----) I'm Gonna Tear Your Playhouse Down - Paul Young 1 klik
09 (11) Quiet Village - Palais Schaumburg 2
10 (----) Shout - Devo 1 klik
11 (06) Why - Bronski Beat 7
12 (07) Waiting For the Loveboat - The Associates 4
13 (13) Lovers In a Dangerous Time - Bruce Cockburn 2
14 (09) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 5
15 (08) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 5
07) Voor hun The Thorn EP nam Siouxsie met haar Banshees nieuwe versies op van enkele oudere nummers, waaronder dit nummer van hun debuutalbum uit 1978. Met hemels resultaat, want deze orkestrale versie is stukken beter en spannender dan het origineel.
08) Je kan van Paul Young zeggen wat je wil, hij verstaat wel de kunst van een goede cover want hier drukt hij duidelijk een eigen stempel op. Een stuk steviger dan het origineel van Ann Peebles.
10) Ook voor absurde humor is er plek in de muziekwereld, hetgeen dit prettig gestoorde gezelschap aantoont. Zes jaar later wisten de heren zelfs een alarmschijf te scoren met Post Post Modern Man. Als de V15 toen nog bestond had dat nummer vast ook wel de lijst gehaald.
01 (01) Pride - U2 9
02 (04) Skin Deep - The Stranglers 3
03 (02) Day One - The Comsat Angels 3
04 (03) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 11
05 (05) Mothers Talk - Tears For Fears 4
06 (12) Shout To the Top - The Style Council 2
07 (----) Overground - Siouxsie & The Banshees 1 klik
08 (----) I'm Gonna Tear Your Playhouse Down - Paul Young 1 klik
09 (11) Quiet Village - Palais Schaumburg 2
10 (----) Shout - Devo 1 klik
11 (06) Why - Bronski Beat 7
12 (07) Waiting For the Loveboat - The Associates 4
13 (13) Lovers In a Dangerous Time - Bruce Cockburn 2
14 (09) What I Like Most About You Is Your Girlfriend - The Special AKA 5
15 (08) Johnny And the Rites Of Sin - Secret Sounds 5
07) Voor hun The Thorn EP nam Siouxsie met haar Banshees nieuwe versies op van enkele oudere nummers, waaronder dit nummer van hun debuutalbum uit 1978. Met hemels resultaat, want deze orkestrale versie is stukken beter en spannender dan het origineel.
08) Je kan van Paul Young zeggen wat je wil, hij verstaat wel de kunst van een goede cover want hier drukt hij duidelijk een eigen stempel op. Een stuk steviger dan het origineel van Ann Peebles.
10) Ook voor absurde humor is er plek in de muziekwereld, hetgeen dit prettig gestoorde gezelschap aantoont. Zes jaar later wisten de heren zelfs een alarmschijf te scoren met Post Post Modern Man. Als de V15 toen nog bestond had dat nummer vast ook wel de lijst gehaald.
0
titan (crew)
geplaatst: 17 september 2014, 14:02 uur
Dit is de 58e lijst van 5 november 1984:
01 (02) Skin Deep - The Stranglers 4
02 (01) Pride - U2 10
03 (==) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 1 klik
04 (07) Overground - Siouxsie & The Banshees 2
05 (==) Another Silent Day - The Adventures 1 klik
06 (06) Shout To the Top - The Style Council 3
07 (03) Day One - The Comsat Angels 4
08 (08) I'm Gonna Tear Your Playhouse Down - Paul Young 2
09 (04) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 12
10 (10) Shout - Devo 2
11 (==) Together In Electric Dreams - Phil Oakey & Giorgio Moroder 1 klik
12 (12) Waiting For the Loveboat - The Associates 5
13 (05) Mothers Talk - Tears For Fears 5
14 (==) Out of Touch - Hall & Oates 1 klik
15 (13) Lovers In a Dangerous Time - Bruce Cockburn 3
03) Omdat de platenmaatschappij van HGD vond dat hun album Tempo Doeloe geen geschikte singlekandidaten meer had besloot de band een nieuw nummer op te nemen en dat werd dit lied. Een swingend nummer dat ondanks een liveoptreden in de door miljoenen bekeken talkshow van Sonja geen hit werd.
05) Ik dacht altijd dat ik van deze band alleen het nummer Broken Land kende, maar diep uit mijn geheugen kwam nog dit liedje opborrelen. Het is muziek zonder fratsen, maar wel erg goed gespeeld en gezongen en dat geldt eigenlijk ook wel voor hun debuut dat het jaar erop zou verschijnen.
11) Een geslaagde éénmalige samenwerking tussen twee grootheden in de elektronische muziek. Het nummer werd speciaal opgenomen voor de film Electric Dreams. Het was niet het enige nummer van de soundtrack die op single werd uitgebracht, dat overkwam ook o.a. het nummer Video van Jeff Lynne en daarmee was dat zijn eerste solohitje
14) Dit was zo'n beetje de laatste stuiptrekking van het met name in de VS erg succesvolle duo. Het was hun laatste hit en al gauw hierna begon Daryl Hall een solocarrière. Dat leverde o.a. het prachtige nummer Dreamtime op, dat in 1986 in de V15 zou komen.
01 (02) Skin Deep - The Stranglers 4
02 (01) Pride - U2 10
03 (==) Net Zo Lief Gefortuneerd - Het Goede Doel 1 klik
04 (07) Overground - Siouxsie & The Banshees 2
05 (==) Another Silent Day - The Adventures 1 klik
06 (06) Shout To the Top - The Style Council 3
07 (03) Day One - The Comsat Angels 4
08 (08) I'm Gonna Tear Your Playhouse Down - Paul Young 2
09 (04) Tinseltown In the Rain - The Blue Nile 12
10 (10) Shout - Devo 2
11 (==) Together In Electric Dreams - Phil Oakey & Giorgio Moroder 1 klik
12 (12) Waiting For the Loveboat - The Associates 5
13 (05) Mothers Talk - Tears For Fears 5
14 (==) Out of Touch - Hall & Oates 1 klik
15 (13) Lovers In a Dangerous Time - Bruce Cockburn 3
03) Omdat de platenmaatschappij van HGD vond dat hun album Tempo Doeloe geen geschikte singlekandidaten meer had besloot de band een nieuw nummer op te nemen en dat werd dit lied. Een swingend nummer dat ondanks een liveoptreden in de door miljoenen bekeken talkshow van Sonja geen hit werd.
05) Ik dacht altijd dat ik van deze band alleen het nummer Broken Land kende, maar diep uit mijn geheugen kwam nog dit liedje opborrelen. Het is muziek zonder fratsen, maar wel erg goed gespeeld en gezongen en dat geldt eigenlijk ook wel voor hun debuut dat het jaar erop zou verschijnen.
11) Een geslaagde éénmalige samenwerking tussen twee grootheden in de elektronische muziek. Het nummer werd speciaal opgenomen voor de film Electric Dreams. Het was niet het enige nummer van de soundtrack die op single werd uitgebracht, dat overkwam ook o.a. het nummer Video van Jeff Lynne en daarmee was dat zijn eerste solohitje
14) Dit was zo'n beetje de laatste stuiptrekking van het met name in de VS erg succesvolle duo. Het was hun laatste hit en al gauw hierna begon Daryl Hall een solocarrière. Dat leverde o.a. het prachtige nummer Dreamtime op, dat in 1986 in de V15 zou komen.
0
geplaatst: 18 september 2014, 15:55 uur
Inderdaad want pas na 2 1/2 jaar was dat nummer van Het Goede Doel terug te vinden op een album. Mooi en Onverslijtbaar (1986). Hun derde album inmiddels. Ik vond eigenlijk elk nieuw uitgebracht album een stuk minder als zijn voorganger.
0
Martial
geplaatst: 18 september 2014, 16:37 uur
sheep67 schreef:
Inderdaad want pas na 2 1/2 jaar was dat nummer van Het Goede Doel terug te vinden op een album. Mooi en Onverslijtbaar (1986). Hun derde album inmiddels. Ik vond eigenlijk elk nieuw uitgebracht album een stuk minder als zijn voorganger.
Een geweldige LP van Het Goede Doel - Mooi En Onverslijtbaar en die is toch behoorlijk grijsgedraaid destijds en Net Zo Lief Gefortuneerd vind ik een onderschat nummer en zeer terecht dat die in de Verrukkelijke 15 wel zijn waardering kreeg.

0
geplaatst: 18 september 2014, 18:22 uur
Martial schreef:
(quote)
Een geweldige LP van Het Goede Doel - Mooi En Onverslijtbaar en die is toch behoorlijk grijsgedraaid destijds en Net Zo Lief Gefortuneerd vind ik een onderschat nummer en zeer terecht dat die in de Verrukkelijke 15 wel zijn waardering kreeg.
Ik zie in mijn albumlijst dat het album Mooi en Onverslijtbaar zelfs een halve stem meer heeft dan Tempo Doeloe (3.5*-3.0*). Dus die stelling van mij is ongegrond maar heeft veel te maken met het, wat mij betreft, beste Nederlandstalig nummer ooit Alles Geprobeerd. Ik vind Tempo Doeloe toch iets spannender en wat meer ingetogen album dan het wat meer swingende opvolger. Maar zeker niet slecht natuurlijk maar bij mij leunt het album voornamelijk op de afsluiter van dat album.
De verkoopcijfers zijn er wel weer na of men heeft de grens verlegd. Belgie (platina), Tempo Doeloe (goud) en Mooi en Onverslijtbaar (geen) Maar is uiteraard geen maatstaf!

0
titan (crew)
geplaatst: 20 september 2014, 18:11 uur
Persoonlijk vind ik Mooi en Onverslijtbaar het beste album van HGD en niet alleen vanwege Alles Geprobeerd.
0
Martial
geplaatst: 21 september 2014, 10:44 uur
De kracht van Mooi En Onverslijtbaar is dat alle nummers single kandidaten zijn, nu zijn er dacht ik 6 nummers van dit album als single verschenen, maar de overige 4 hadden dat ook zomaar kunnen zijn.
Qua sterkte ontlopen de eerste 3 LP's elkaar niet veel moet ik zeggen.
Qua sterkte ontlopen de eerste 3 LP's elkaar niet veel moet ik zeggen.
0
geplaatst: 22 september 2014, 04:22 uur
Bijna goed Martial
Maar het is net andersom. 4 nummers zijn op single verschenen. Nooduitgang staat weliswaar ook op het album maar werd een jaar later pas een hit toen er een live-versie van werd uitgebracht. Live!!!(1987)
Mooi en Onverslijtbaaris zeker geen slecht album en de eerste drie platen ontlopen elkaar inderdaad niet zoveel maar hun debuutalbum blijft voor mij een ware nederpop classic (met 5 singles).
Maar het is net andersom. 4 nummers zijn op single verschenen. Nooduitgang staat weliswaar ook op het album maar werd een jaar later pas een hit toen er een live-versie van werd uitgebracht. Live!!!(1987) Mooi en Onverslijtbaaris zeker geen slecht album en de eerste drie platen ontlopen elkaar inderdaad niet zoveel maar hun debuutalbum blijft voor mij een ware nederpop classic (met 5 singles).
0
geplaatst: 22 september 2014, 21:41 uur
Franse auto was ook een single. Dan kom ik op uit 5 singles (waarvan 4 in 1986 uitgebracht), als je de live-uitvoering van Nooduitgang buiten beschouwing laat: Net zo lief gefortuneerd, Ik dans dus ik besta, Alles geprobeerd, Zwijgen en Franse auto.
0
geplaatst: 22 september 2014, 21:46 uur
Ja Franse auto zat ook in mijn herinnering maar die heeft dan zelfs de tipparade niet kunnen bereiken..
Ben nu op zoek naar het hoesje van Franse auto maar tevergeefs tot nu toe...
Ben nu op zoek naar het hoesje van Franse auto maar tevergeefs tot nu toe...
0
geplaatst: 22 september 2014, 21:49 uur
sheep67 schreef:
Ja Franse auto zat ook in mijn herinnering maar die heeft dan zelfs de tipparade niet kunnen bereiken..
Ja, dat klopt inderdaad. Franse auto was tevens de laatste single van het album.Ja Franse auto zat ook in mijn herinnering maar die heeft dan zelfs de tipparade niet kunnen bereiken..
0
geplaatst: 22 september 2014, 21:50 uur
* denotes required fields.