Muziek / Toplijsten en favorieten / Verrukkelijke 15
zoeken in:
0
titan (crew)
geplaatst: 2 januari 2017, 11:03 uur
Dit is de 221e lijst van dinsdag 26 januari 1988
deze week / vorige week / titel / artiest / weken
01 02 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 4
02 04 Father Figure - George Michael 3
03 01 Tango - Dalbello 6
04 10 House Arres - Krush 2
05 05 Tunnel of Love - Bruce Springsteen 4
06 == I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 1 klik
07 03 Say You Will - Foreigner 5
08 11 Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz 4
09 08 Family Man - Fleetwood Mac 4
10 13 Hazy Shade of Winter - Bangles 3
11 06 China in Your Hand - T´Pau 8
12 12 Is This Love? - Whitesnake 2
13 09 Ideal World - The Christians 3
14 == Tighten up - Wally Jump Jr. 1 klik
15 == I Think We're Alone Now - Tiffany 1 klik
Verdwenen:
07) Children Say - Level 42
14) Etienne - Guesch Patti
15) Paid in Full - Erik B. & Rakim
Bespreking nieuwe binnenkomers:
06) Band rond de mooie dame Bea van der Maat die later nog in een Urbanusfilm meespeelde. Dit prachtige nummer was hun enige grote hit en schopte het nog tot radio- en televisietip bij de AVRO en parkeerschijf bij de VARA.
14) Een cover van Archie Bell, opgeleukt met wat samples uit het nummer When I Think of You van Janet Jackson. Vervolgens nooit meer iets van de beste man gehoord.
15) De V15 werd steeds meer een gewone hitparade te worden en dat zou vanaf de week erop alleen maar erger worden toen er ook telefonisch gestemd kon worden.
01 02 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 4
02 04 Father Figure - George Michael 3
03 01 Tango - Dalbello 6
04 10 House Arres - Krush 2
05 05 Tunnel of Love - Bruce Springsteen 4
06 == I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 1 klik
07 03 Say You Will - Foreigner 5
08 11 Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz 4
09 08 Family Man - Fleetwood Mac 4
10 13 Hazy Shade of Winter - Bangles 3
11 06 China in Your Hand - T´Pau 8
12 12 Is This Love? - Whitesnake 2
13 09 Ideal World - The Christians 3
14 == Tighten up - Wally Jump Jr. 1 klik
15 == I Think We're Alone Now - Tiffany 1 klik
Verdwenen:
07) Children Say - Level 42
14) Etienne - Guesch Patti
15) Paid in Full - Erik B. & Rakim
06) Band rond de mooie dame Bea van der Maat die later nog in een Urbanusfilm meespeelde. Dit prachtige nummer was hun enige grote hit en schopte het nog tot radio- en televisietip bij de AVRO en parkeerschijf bij de VARA.
14) Een cover van Archie Bell, opgeleukt met wat samples uit het nummer When I Think of You van Janet Jackson. Vervolgens nooit meer iets van de beste man gehoord.
15) De V15 werd steeds meer een gewone hitparade te worden en dat zou vanaf de week erop alleen maar erger worden toen er ook telefonisch gestemd kon worden.
1
titan (crew)
geplaatst: 5 januari 2017, 12:03 uur
Ik ga stug door tot het bittere einde
(= 10 oktober 1989)
(= 10 oktober 1989)
0
titan (crew)
geplaatst: 6 januari 2017, 12:13 uur
Dit is de 222e lijst van dinsdag 2 februari 1988
01 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 5
02 == Angel Eyes - Wet Wet Wet 1 klik
03 06 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 2
04 02 Father Figure - George Michael 4
05 == The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes 1 klik
06 == J.O.S. Days - The Nits 1 klik
07 15 I Think We're Alone Now - Tiffany 2
08 == Max - Paolo Conte 1 klik
09 08 Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz 5
10 10 Hazy Shade of Winter - Bangles 4
11 == A Little Peace of Heaven - Godley & Creme 1 klik
12 14 Tighten up - Wally Jump Jr. 2
13 == Mandinka - Sinead O'Connor 1 klik
14 == When Will I Be Famous - Bros 1 klik
15 11 China in Your Hand - T´Pau 9
Verdwenen:
03) Tango - Dalbello
04) House Arres - Krush
05) Tunnel of Love - Bruce Springsteen
07) Say You Will - Foreigner
09) Family Man - Fleetwood Mac
12) Is This Love? - Whitesnake
13) Ideal World - The Christians
Het was vanaf deze week definitief gedaan met het eigenzinnige karakter van de V15. Je kon vanaf deze editie ook telefonisch je stem doorgeven en daardoor ging de lijst nog meer op een gewone hitparade lijken. Zo kon het gebeuren dat een voormalige parkeerschijf die in de tweede week flink doorsteeg naar 4 ineens verdwenen was (House Arrest zou de volgende week nog éénmalig terugkeren) en o.a. plaats moest maken voor een nummer dat op dat moment al lang en breed een dikke hit was (The Time of My Life). Alleen The Nits, Godley & Creme en Sinead O'Connor zijn wat mij betreft V15-waardig (opvallend genoeg stond Troy, de voorganger van Mandinka, nooit in de lijst!)
01 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 5
02 == Angel Eyes - Wet Wet Wet 1 klik
03 06 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 2
04 02 Father Figure - George Michael 4
05 == The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes 1 klik
06 == J.O.S. Days - The Nits 1 klik
07 15 I Think We're Alone Now - Tiffany 2
08 == Max - Paolo Conte 1 klik
09 08 Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz 5
10 10 Hazy Shade of Winter - Bangles 4
11 == A Little Peace of Heaven - Godley & Creme 1 klik
12 14 Tighten up - Wally Jump Jr. 2
13 == Mandinka - Sinead O'Connor 1 klik
14 == When Will I Be Famous - Bros 1 klik
15 11 China in Your Hand - T´Pau 9
Verdwenen:
03) Tango - Dalbello
04) House Arres - Krush
05) Tunnel of Love - Bruce Springsteen
07) Say You Will - Foreigner
09) Family Man - Fleetwood Mac
12) Is This Love? - Whitesnake
13) Ideal World - The Christians
Het was vanaf deze week definitief gedaan met het eigenzinnige karakter van de V15. Je kon vanaf deze editie ook telefonisch je stem doorgeven en daardoor ging de lijst nog meer op een gewone hitparade lijken. Zo kon het gebeuren dat een voormalige parkeerschijf die in de tweede week flink doorsteeg naar 4 ineens verdwenen was (House Arrest zou de volgende week nog éénmalig terugkeren) en o.a. plaats moest maken voor een nummer dat op dat moment al lang en breed een dikke hit was (The Time of My Life). Alleen The Nits, Godley & Creme en Sinead O'Connor zijn wat mij betreft V15-waardig (opvallend genoeg stond Troy, de voorganger van Mandinka, nooit in de lijst!)
0
titan (crew)
geplaatst: 11 januari 2017, 15:19 uur
Dit is de 223e lijst van dinsdag 9 februari 1988
01 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 6
02 03 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 3
03 02 Angel Eyes - Wet Wet Wet 2
04 13 Mandinka - Sinead O'Connor 2
05 06 J.O.S. Days - The Nits 2
06 == New Sensation - Inxs 1 klik
07 07 I Think We're Alone Now - Tiffany 3
08 05 The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes 2
09 10 Hazy Shade of Winter - Bangles 5
10 04 Father Figure - George Michael 5
11 == House Arrest - Krush 3 klik
12 == Satellite - The Hooters 1 klik
13 09 Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz 6
14 14 When Will I Be Famous - Bros 2
15 11 A Little Peace of Heaven - Godley & Creme 2
Verdwenen:
08) Max - Paolo Conte
12) Tighten up - Wally Jump Jr.
15) China in Your Hand - T´Pau
06) Inxs had een succesvol 1988 met 3 hits, waaronder deze lekkere funky rocker die nog radio- en televisietip bij de AVRO was.
11) Krush mocht na de grote schoonmaak van vorige week nog een weekje terugkeren en verdween daarna definitief.
12) The Hooters bestaan ondertussen al meer dan 30 jaar, maar hadden in al die jaren maar 2 hits, waarvan dit de bekendste is. Pretentieloze, vrolijke folky rock en destijds nog speciale aanbieding bij de KRO.
01 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 6
02 03 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 3
03 02 Angel Eyes - Wet Wet Wet 2
04 13 Mandinka - Sinead O'Connor 2
05 06 J.O.S. Days - The Nits 2
06 == New Sensation - Inxs 1 klik
07 07 I Think We're Alone Now - Tiffany 3
08 05 The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes 2
09 10 Hazy Shade of Winter - Bangles 5
10 04 Father Figure - George Michael 5
11 == House Arrest - Krush 3 klik
12 == Satellite - The Hooters 1 klik
13 09 Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz 6
14 14 When Will I Be Famous - Bros 2
15 11 A Little Peace of Heaven - Godley & Creme 2
Verdwenen:
08) Max - Paolo Conte
12) Tighten up - Wally Jump Jr.
15) China in Your Hand - T´Pau
06) Inxs had een succesvol 1988 met 3 hits, waaronder deze lekkere funky rocker die nog radio- en televisietip bij de AVRO was.
11) Krush mocht na de grote schoonmaak van vorige week nog een weekje terugkeren en verdween daarna definitief.
12) The Hooters bestaan ondertussen al meer dan 30 jaar, maar hadden in al die jaren maar 2 hits, waarvan dit de bekendste is. Pretentieloze, vrolijke folky rock en destijds nog speciale aanbieding bij de KRO.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 16:59 uur
Heb me nooit zo geërgerd aan de latere V15 (al is 1989 niet best, toegegeven), het eerste uur met de Verrukkelijke tips, of zoals Stenders het noemende 'de aangetipte 15', was sws al jaren interessanter en het 2e uur een aardige opmars naar de Avondspits met de leukere hits van dat moment.
0
titan (crew)
geplaatst: 14 januari 2017, 14:13 uur
Dit is de 224e lijst van dinsdag 16 februari 1988
01 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 7
02 03 Angel Eyes - Wet Wet Wet 3
03 02 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 4
04 == Englishman in New York - Sting 1 klik
05 08 The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes 3
06 04 Mandinka - Sinead O'Connor 3
07 06 New Sensation - Inxs 2
08 == Rise to the Occasion - Climie Fisher 1 klik
09 == I Want to Be Your Man - Roger 1 klik
10 05 J.O.S. Days - The Nits 3
11 12 Satellite - The Hooters 2
12 == The International Feel - I Spy 1 klik
13 14 When Will I Be Famous - Bros 3
14 07 I Think We're Alone Now - Tiffany 4
15 == We Care a Lot - Faith No More 1 klik
Verdwenen:
09) Hazy Shade of Winter - Bangles
10) Father Figure - George Michael
11) House Arrest - Krush
13) Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz
15) A Little Peace of Heaven - Godley & Creme
04) Met het album Nothing Like the Sun sloeg Sting een meer jazzy weg in, maar het succes was er niet minder om. Bij de TROS nog gekroond tot paradeplaat.
08) Van dit nummer verscheen tegelijkertijd zowel de gewone balladuitvoering als de hiphopmix hiervan op single. Die eerste werd favorietschijf bij de NCRV en die tweede een hit in de V15 en uiteindelijk was dit ook de meest gedraaide versie op de radio.
09) Tegenwoordig is het heel gewoon, maar in 1988 was zingen met (of is het door?) een vocoder nog iets bijzonders. Dit nummer behoort tot het zeer kleine gezelschap van liedjes die slecht 1 week in de V15 stonden.
12) Dit nummer van de Nederlandse band I Spy werd hevig geplugd door Jan Douwe Kroeske, die het nummer uiteindelijk ook gebruikte als tune voor zijn radioprogramma dat voor de V15 werd uitgezonden. Was ook nog parkeerschijf bij de VARA.
15) Ik heb weinig met de band Faith No More (hier nog zonder Mike Patton), maar de singles We Care a Lot en Epic hoor ik graag. Dit nummer komt oorspronkelijk uit 1985, geen idee waarom het pas jaren later een succes(je) werd (al wijkt deze versie iets af van de 1985 versie).
01 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 7
02 03 Angel Eyes - Wet Wet Wet 3
03 02 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 4
04 == Englishman in New York - Sting 1 klik
05 08 The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes 3
06 04 Mandinka - Sinead O'Connor 3
07 06 New Sensation - Inxs 2
08 == Rise to the Occasion - Climie Fisher 1 klik
09 == I Want to Be Your Man - Roger 1 klik
10 05 J.O.S. Days - The Nits 3
11 12 Satellite - The Hooters 2
12 == The International Feel - I Spy 1 klik
13 14 When Will I Be Famous - Bros 3
14 07 I Think We're Alone Now - Tiffany 4
15 == We Care a Lot - Faith No More 1 klik
Verdwenen:
09) Hazy Shade of Winter - Bangles
10) Father Figure - George Michael
11) House Arrest - Krush
13) Turn Back the Clock - Johnny Hates Jazz
15) A Little Peace of Heaven - Godley & Creme
04) Met het album Nothing Like the Sun sloeg Sting een meer jazzy weg in, maar het succes was er niet minder om. Bij de TROS nog gekroond tot paradeplaat.
08) Van dit nummer verscheen tegelijkertijd zowel de gewone balladuitvoering als de hiphopmix hiervan op single. Die eerste werd favorietschijf bij de NCRV en die tweede een hit in de V15 en uiteindelijk was dit ook de meest gedraaide versie op de radio.
09) Tegenwoordig is het heel gewoon, maar in 1988 was zingen met (of is het door?) een vocoder nog iets bijzonders. Dit nummer behoort tot het zeer kleine gezelschap van liedjes die slecht 1 week in de V15 stonden.
12) Dit nummer van de Nederlandse band I Spy werd hevig geplugd door Jan Douwe Kroeske, die het nummer uiteindelijk ook gebruikte als tune voor zijn radioprogramma dat voor de V15 werd uitgezonden. Was ook nog parkeerschijf bij de VARA.
15) Ik heb weinig met de band Faith No More (hier nog zonder Mike Patton), maar de singles We Care a Lot en Epic hoor ik graag. Dit nummer komt oorspronkelijk uit 1985, geen idee waarom het pas jaren later een succes(je) werd (al wijkt deze versie iets af van de 1985 versie).
0
geplaatst: 14 januari 2017, 15:52 uur
The International Feel kreeg ook veel airplay bij Frits Spits, bleef ook lang in het zgn Steunfonds staan.
Ik denk wel dat iemand daar heel graag Tom Waits wilde zijn...
We care a lot in deze versie komt van het album Introduce yourself uit 1987, dus niet zo vreemd dat het nu pas een hitje werd, het was niet eerder op single uit.
Het succes in nederland was mede te danken aan Stenders & van Inkel, die er hun eerste Buffalo Bob & the Rinkelstars cover van maakten (Hoedje van papier).
Ik denk wel dat iemand daar heel graag Tom Waits wilde zijn...
We care a lot in deze versie komt van het album Introduce yourself uit 1987, dus niet zo vreemd dat het nu pas een hitje werd, het was niet eerder op single uit.
Het succes in nederland was mede te danken aan Stenders & van Inkel, die er hun eerste Buffalo Bob & the Rinkelstars cover van maakten (Hoedje van papier).
0
geplaatst: 14 januari 2017, 16:34 uur
Ik kan me serieus nog herinneren dat de Verrukkelijke 15 per telefoon ging. Ik was inmiddels beginnend middelbare scholier en al jaren een enorme radioluisteraar (tijdens mijn huiswerk stond radio 3 aan en met name op de zondag ook zeker de halve dag (miniparade/weeshuis van de hits vond ik beide geweldig) en soms zelfs op de suffe NCRV zaterdag (met oersaaie figuren als Henk Mouwe)). De Vara was er zich van bewust dat de lijst erdoor zou veranderen en vroeg luisteraars (ook?) om te bellen wat er op nummer 1 zou staan voordat de lijst begon. Toen belde er dus ook mensen die The Time of My Life op 1 verwachten.
Dat radioluisteren en zeker ook de verrukkelijke vijftien (en later het lezen van Oor) heeft mijn muzieksmaak behoorlijk gevormd. De lijst was een van de dingen die me er bewust van maakte dat er nog een hele wereld achter top 40 muziek te ontdekken was. Rond deze tijd was het zaadje al gepland zeg maar.
Overigens heeft de Vara ook nog vrij kort een soort TV versie van de Verrukkelijke 15 gehad. Dat was in mijn herinnering een andere lijst en volgens mij was dat ook met stemmen. Dat heette de clipparade en was met Adeline van Lier (wie kent haar nog?)
Dat radioluisteren en zeker ook de verrukkelijke vijftien (en later het lezen van Oor) heeft mijn muzieksmaak behoorlijk gevormd. De lijst was een van de dingen die me er bewust van maakte dat er nog een hele wereld achter top 40 muziek te ontdekken was. Rond deze tijd was het zaadje al gepland zeg maar.
Overigens heeft de Vara ook nog vrij kort een soort TV versie van de Verrukkelijke 15 gehad. Dat was in mijn herinnering een andere lijst en volgens mij was dat ook met stemmen. Dat heette de clipparade en was met Adeline van Lier (wie kent haar nog?)
1
geplaatst: 14 januari 2017, 16:46 uur
0
geplaatst: 14 januari 2017, 16:47 uur
De Clipparade kan ik me ook nog goed herinneren, dat waren toch andere clips dan die je bij de andere omroepen zag. Cold shot van SRV, Time Zone's World destruction, Old man down the Road van Fogerty, Soul Man van Lou Reed & Sam Moore, Ramones' Something to believe in, Immaculate Fools en het onvolprezen Nasikommervla met sla van Het Goede Doel.
edit: en natuurlijk de geweldige knip en plak clips van Blue Murder.
Adeline ging later ook een soort van vervolg op Je Ziet Maar doen met Michiel Romeyn.
edit: en natuurlijk de geweldige knip en plak clips van Blue Murder.
Adeline ging later ook een soort van vervolg op Je Ziet Maar doen met Michiel Romeyn.
0
titan (crew)
geplaatst: 14 januari 2017, 16:51 uur
starbright boy schreef:
Ik was inmiddels beginnend middelbare scholier en al jaren een enorme radioluisteraar (tijdens mijn huiswerk stond radio 3 aan en met name op de zondag ook zeker de halve dag (miniparade/weeshuis van de hits vond ik beide geweldig) en soms zelfs op de suffe NCRV zaterdag.
Ik was inmiddels beginnend middelbare scholier en al jaren een enorme radioluisteraar (tijdens mijn huiswerk stond radio 3 aan en met name op de zondag ook zeker de halve dag (miniparade/weeshuis van de hits vond ik beide geweldig) en soms zelfs op de suffe NCRV zaterdag.
Heel herkenbaar. Zo ongeveer vanaf de tijd dat de V15 begon luisterde ik zodra het maar kon naar radio 3. Doordeweeks was dat nadat ik uit school kwam (en dan kwam je vooral in de hitparades terecht, bijna elke omroep had in de uren voor de Avondspïts een eigen hitlijst). In de vakanties stond radio 3 de hele dag aan en maakte ik ook kennis met de programma's die overdag werden uitgezonden. De KRO op zondag was inderdaad fijn om naar te luisteren, maar de NCRV op zaterdag met haar softpop en in de middag een sportprogramma een stuk minder. Vooral de Avondspits was een must hear voor mij, ik mocht zelfs van mijn ouders tijdens het eten met een walkman op (waar je ook de radio op kon ontvangen) naar dat programma luisteren. In die tijd raakte ik ook direct gecharmeerd van de toen nog jonge Rob Stenders toen hij de nieuwe presentator werd van de V15, een man die ik nog steeds volg en waar ik een zielsverwantschap mee voel.
0
titan (crew)
geplaatst: 18 januari 2017, 14:12 uur
Dit is de 225e lijst van dinsdag 23 februari 1988
01 03 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 5
02 04 Englishman in New York - Sting 2
03 == Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 1 klik
04 06 Mandinka - Sinead O'Connor 4
05 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 8
06 07 New Sensation - Inxs 3
07 12 The International Feel - I Spy 2
08 11 Satellite - The Hooters 3
09 08 Rise to the Occasion - Climie Fisher 2
10 == Man in the Mirror - Michael Jackson 1 klik
11 15 We Care a Lot - Faith No More 2
12 == Valentine - T'Pau 1 klik
13 13 When Will I Be Famous - Bros 4
14 02 Angel Eyes - Wet Wet Wet 4
15 == Suedehead - Morrissey 1 klik
Verdwenen:
05) The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes
09) I Want to Be Your Man - Roger
10) J.O.S. Days - The Nits
14) I Think We're Alone Now - Tiffany
03) Op dat moment stond deze voormalige favorietschijf van de NCRV al lang en breed in de reguliere hitlijsten en waarschijnlijk met dank aan de nieuwe stemmethode uiteindelijk ook in de V15. Was één van de grootste hits van 1988.
10) De vierde single van het album Bad en er zouden er nog 4 volgen! Het heeft van al die singles misschien wel het best de tand des tijds doorstaan.
12) Destijds perfect getimede derde single van de band waar we daarna niets meer van zouden horen. Was nog speciale aanbieding bij de KRO.
15) Met The Smiths had Morrissey altijd veel succes in de V15 en dus wekt het geen verbazing dat zijn eerste solosingle die lijst ook haalde. Het nummer kan makkelijk wedijveren met het beste werk van The Smiths en is net als T'Pau een voormalige speciale aanbieding.
01 03 I Lie And I Cheat - Won Ton Ton 5
02 04 Englishman in New York - Sting 2
03 == Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 1 klik
04 06 Mandinka - Sinead O'Connor 4
05 01 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 8
06 07 New Sensation - Inxs 3
07 12 The International Feel - I Spy 2
08 11 Satellite - The Hooters 3
09 08 Rise to the Occasion - Climie Fisher 2
10 == Man in the Mirror - Michael Jackson 1 klik
11 15 We Care a Lot - Faith No More 2
12 == Valentine - T'Pau 1 klik
13 13 When Will I Be Famous - Bros 4
14 02 Angel Eyes - Wet Wet Wet 4
15 == Suedehead - Morrissey 1 klik
Verdwenen:
05) The Time of My Life - Bill Medley & Jennifer Warnes
09) I Want to Be Your Man - Roger
10) J.O.S. Days - The Nits
14) I Think We're Alone Now - Tiffany
03) Op dat moment stond deze voormalige favorietschijf van de NCRV al lang en breed in de reguliere hitlijsten en waarschijnlijk met dank aan de nieuwe stemmethode uiteindelijk ook in de V15. Was één van de grootste hits van 1988.
10) De vierde single van het album Bad en er zouden er nog 4 volgen! Het heeft van al die singles misschien wel het best de tand des tijds doorstaan.
12) Destijds perfect getimede derde single van de band waar we daarna niets meer van zouden horen. Was nog speciale aanbieding bij de KRO.
15) Met The Smiths had Morrissey altijd veel succes in de V15 en dus wekt het geen verbazing dat zijn eerste solosingle die lijst ook haalde. Het nummer kan makkelijk wedijveren met het beste werk van The Smiths en is net als T'Pau een voormalige speciale aanbieding.
0
titan (crew)
geplaatst: 23 januari 2017, 15:36 uur
Dit is de 226e lijst van dinsdag 1 maart 1988
01 02 Englishman in New York - Sting 3
02 03 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 2
03 == Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 1 klik
04 09 Rise to the Occasion - Climie Fisher 3
05 04 Mandinka - Sinead O'Connor 5
06 == Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 1 klik
07 12 Valentine - T'Pau 2
08 07 The International Feel - I Spy 3
09 15 Suedehead - Morrissey 2
10 10 Man in the Mirror - Michael Jackson 2
11 == Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 1 klik
12 == Come into My Life - Joyce Sims 1 klik
13 == Tower of Strength - The Mission 1 klik
14 05 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 9
15 == Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 1 klik
Verdwenen:
01) I Lie And I Cheat - Won Ton Ton (!)
06) New Sensation - Inxs
08) Satellite - The Hooters
11) We Care a Lot - Faith No More
13) When Will I Be Famous - Bros
14) Angel Eyes - Wet Wet Wet
03) Naar het schijnt één van de all time favourites van Erik de Zwart, deze voormalige parkeerschijf waarop Robbie Robertson met zijn fluisterzang een mooi sfeertje weet te scheppen.
06) Nog een voormalige parkeerschijf vinden we op nummer 6, één van de vele muzikale aanklachten uit de jaren '80 tegen het apartheidsregime in Zuid Afrika. Later maakte René van der Gijp een Nederlandstalige versie van dit nummer.
11) Ik heb me op deze plek tot op heden nog niet echt lovend uitgelaten over UB 40, maar dit nummer vond en vind ik nog steeds erg leuk om te horen. Dat zal dan wel aan Afrika Mambaataa liggen
12) Dit nummer stond rond deze tijd al een maand in de reguliere hitlijsten, dus waarom het zonodig in de V15 moest ontgaat me enigszins. Zal wel door de nieuwe stemwijze komen. Best een leuk liedje trouwens, daar niet van.
13) Met grote voorsprong het beste nummer onder de binnenkomers van deze week. Zo wist Wayne Hussey wel te bereiken wat hem in The Sisters of Mercy niet lukte: een hit(je) scoren.
15) De hoogtijdagen van Herman Brood waren duidelijk allang voorbij, maar zo af en toe dook hij nog eens op in de hitparade zoals met dit nummer. Niet slecht, maar hij kon veel beter.
01 02 Englishman in New York - Sting 3
02 03 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 2
03 == Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 1 klik
04 09 Rise to the Occasion - Climie Fisher 3
05 04 Mandinka - Sinead O'Connor 5
06 == Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 1 klik
07 12 Valentine - T'Pau 2
08 07 The International Feel - I Spy 3
09 15 Suedehead - Morrissey 2
10 10 Man in the Mirror - Michael Jackson 2
11 == Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 1 klik
12 == Come into My Life - Joyce Sims 1 klik
13 == Tower of Strength - The Mission 1 klik
14 05 Sign Your Name - Terence Trent D'Arby 9
15 == Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 1 klik
Verdwenen:
01) I Lie And I Cheat - Won Ton Ton (!)
06) New Sensation - Inxs
08) Satellite - The Hooters
11) We Care a Lot - Faith No More
13) When Will I Be Famous - Bros
14) Angel Eyes - Wet Wet Wet
03) Naar het schijnt één van de all time favourites van Erik de Zwart, deze voormalige parkeerschijf waarop Robbie Robertson met zijn fluisterzang een mooi sfeertje weet te scheppen.
06) Nog een voormalige parkeerschijf vinden we op nummer 6, één van de vele muzikale aanklachten uit de jaren '80 tegen het apartheidsregime in Zuid Afrika. Later maakte René van der Gijp een Nederlandstalige versie van dit nummer.
11) Ik heb me op deze plek tot op heden nog niet echt lovend uitgelaten over UB 40, maar dit nummer vond en vind ik nog steeds erg leuk om te horen. Dat zal dan wel aan Afrika Mambaataa liggen

12) Dit nummer stond rond deze tijd al een maand in de reguliere hitlijsten, dus waarom het zonodig in de V15 moest ontgaat me enigszins. Zal wel door de nieuwe stemwijze komen. Best een leuk liedje trouwens, daar niet van.
13) Met grote voorsprong het beste nummer onder de binnenkomers van deze week. Zo wist Wayne Hussey wel te bereiken wat hem in The Sisters of Mercy niet lukte: een hit(je) scoren.
15) De hoogtijdagen van Herman Brood waren duidelijk allang voorbij, maar zo af en toe dook hij nog eens op in de hitparade zoals met dit nummer. Niet slecht, maar hij kon veel beter.
0
titan (crew)
geplaatst: 27 januari 2017, 17:47 uur
Dit is de 227e lijst van dinsdag 8 maart 1988
01 03 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 2
02 06 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 2
03 01 Englishman in New York - Sting 4
04 02 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 3
05 09 Suedehead - Morrissey 3
06 11 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 2
07 04 Rise to the Occasion - Climie Fisher 4
08 15 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 2
09 08 The International Feel - I Spy 4
10 12 Come into My Life - Joyce Sims 2
11 13 Tower of Strength - The Mission 2
12 == Tell It to My Heart - Taylor Dayne 1 klik
13 == Stop Loving You - Toto 1 klik
14 05 Mandinka - Sinead O'Connor 6
15 == Play It Cool - Freiheit 1 klik
Verdwenen:
07) Valentine - T'Pau
10) Man in the Mirror - Michael Jackson
14) Sign Your Name - Terence Trent D'Arby
12) Het is niet veel soeps met de binnenkomers van deze week. Met Taylor Dayne erbij staan er nu 3 nummers in de V15 die uiteindelijk de eerste plaats in de reguliere hitlijst zouden halen. Bepaald geen fraaie score voor een alternatief hitlijstje (misschien moeten we het zo maar niet meer noemen).
13) Superdegelijke en als je het mij vraagt ook oersaaie studiomuzikantenmuziek vinden we op 13. Zowel de KRO als de NCRV maakten er hun schijf van. Moet een saai weekend zijn geweest
15) Voor de buitenlandse markt noemde de Duitse band Münchener Freiheit zich Freiheit (waarom niet gelijk Freedom dan maar?) en ook dit (brave) nummer werd door twee omroepen tot schijf gebombardeerd: bij de TROS en de KRO.
01 03 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 2
02 06 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 2
03 01 Englishman in New York - Sting 4
04 02 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 3
05 09 Suedehead - Morrissey 3
06 11 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 2
07 04 Rise to the Occasion - Climie Fisher 4
08 15 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 2
09 08 The International Feel - I Spy 4
10 12 Come into My Life - Joyce Sims 2
11 13 Tower of Strength - The Mission 2
12 == Tell It to My Heart - Taylor Dayne 1 klik
13 == Stop Loving You - Toto 1 klik
14 05 Mandinka - Sinead O'Connor 6
15 == Play It Cool - Freiheit 1 klik
Verdwenen:
07) Valentine - T'Pau
10) Man in the Mirror - Michael Jackson
14) Sign Your Name - Terence Trent D'Arby
12) Het is niet veel soeps met de binnenkomers van deze week. Met Taylor Dayne erbij staan er nu 3 nummers in de V15 die uiteindelijk de eerste plaats in de reguliere hitlijst zouden halen. Bepaald geen fraaie score voor een alternatief hitlijstje (misschien moeten we het zo maar niet meer noemen).
13) Superdegelijke en als je het mij vraagt ook oersaaie studiomuzikantenmuziek vinden we op 13. Zowel de KRO als de NCRV maakten er hun schijf van. Moet een saai weekend zijn geweest

15) Voor de buitenlandse markt noemde de Duitse band Münchener Freiheit zich Freiheit (waarom niet gelijk Freedom dan maar?) en ook dit (brave) nummer werd door twee omroepen tot schijf gebombardeerd: bij de TROS en de KRO.
0
titan (crew)
geplaatst: 10 februari 2017, 17:48 uur
Dit is de 228e lijst van dinsdag 15 maart 1988
01 02 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 3
02 01 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 3
03 13 Stop Loving You - Toto 2
04 == Beds Are Burning - Midnight Oil 1 klik
05 08 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 3
06 06 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 3
07 04 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 4
08 05 Suedehead - Morrissey 4
09 03 Englishman in New York - Sting 5
10 11 Tower of Strength - The Mission 3
11 15 Play It Cool - Freiheit 2
12 12 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 2
13 09 The International Feel - I Spy 5
14 == Under the Milky Way - The Church 1 klik
15 == I Should Be So Lucky - Kylie Minogue 1 klik
Verdwenen:
07) Rise to the Occasion - Climie Fisher
10) Come into My Life - Joyce Sims
14) Mandinka - Sinead O'Connor
04) Het is Australië boven deze week in de V15. Midnight Oil wist pas met haar zesde album, dat opent met dit nummer waarin de Aboriginals een hart onder de riem wordt gestoken, in het buitenland door te breken. Was nog parkeerschijf bij de Vara.
14) Ook The Church was al een poosje bezig voordat de band haar enige hit(je) scoorde met dit wonderschone nummer. Was nog speciale aanbieding bij de KRO
15) Het contrast met het vorige nummer kan haast niet groter! Dit Stock, Aitken en Waterman niemendalletje was de eerste van vele hits van "the princess of pop".
01 02 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 3
02 01 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 3
03 13 Stop Loving You - Toto 2
04 == Beds Are Burning - Midnight Oil 1 klik
05 08 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 3
06 06 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 3
07 04 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 4
08 05 Suedehead - Morrissey 4
09 03 Englishman in New York - Sting 5
10 11 Tower of Strength - The Mission 3
11 15 Play It Cool - Freiheit 2
12 12 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 2
13 09 The International Feel - I Spy 5
14 == Under the Milky Way - The Church 1 klik
15 == I Should Be So Lucky - Kylie Minogue 1 klik
Verdwenen:
07) Rise to the Occasion - Climie Fisher
10) Come into My Life - Joyce Sims
14) Mandinka - Sinead O'Connor
04) Het is Australië boven deze week in de V15. Midnight Oil wist pas met haar zesde album, dat opent met dit nummer waarin de Aboriginals een hart onder de riem wordt gestoken, in het buitenland door te breken. Was nog parkeerschijf bij de Vara.
14) Ook The Church was al een poosje bezig voordat de band haar enige hit(je) scoorde met dit wonderschone nummer. Was nog speciale aanbieding bij de KRO
15) Het contrast met het vorige nummer kan haast niet groter! Dit Stock, Aitken en Waterman niemendalletje was de eerste van vele hits van "the princess of pop".
0
titan (crew)
geplaatst: 15 februari 2017, 13:47 uur
Dit is de 229e lijst van dinsdag 22 maart 1988
01 04 Beds Are Burning - Midnight Oil 2
02 01 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 4
03 02 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 4
04 03 Stop Loving You - Toto 3
05 05 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 4
06 12 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 3
07 06 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 4
08 08 Suedehead - Morrissey 5
09 11 Play It Cool - Freiheit 3
10 14 Under the Milky Way - The Church 2
11 == She's Like the Wind - Patrick Swayze 1 klik
12 07 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 5
13 == Yeke Yeke - Mory Kante 1 klik
14 15 I Should Be So Lucky - Kylie Minogue 2
15 == Don't Turn Around - Aswad 1 klik
Verdwenen:
09) Englishman in New York - Sting
10) Tower of Strength - The Mission
13) The International Feel - I Spy
11) Een nummer uit de film Dirty Dancing dat waarschijnlijk nooit een hit zou zijn geweest als het niet op de soundtrack van die film stond. Laten we er op houden dat Patrick beter kon acteren dan zingen.
13) Een vroege zomerhit waar niemand stil op kan blijven zitten. Het is gebaseerd op een original en Mory nam hier in 1984 al een eerste versie van op. Was nog speciale aanbieding bij de KRO.
15) Net als UB40 was Aswad een leverancier van poppy reggeadeuntjes die veelal covers van andere nummers waren. In dit geval is het origineel van Tina Turner en later coverde Ace of Base het nummer ook nog eens.
01 04 Beds Are Burning - Midnight Oil 2
02 01 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 4
03 02 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 4
04 03 Stop Loving You - Toto 3
05 05 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 4
06 12 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 3
07 06 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 4
08 08 Suedehead - Morrissey 5
09 11 Play It Cool - Freiheit 3
10 14 Under the Milky Way - The Church 2
11 == She's Like the Wind - Patrick Swayze 1 klik
12 07 Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean 5
13 == Yeke Yeke - Mory Kante 1 klik
14 15 I Should Be So Lucky - Kylie Minogue 2
15 == Don't Turn Around - Aswad 1 klik
Verdwenen:
09) Englishman in New York - Sting
10) Tower of Strength - The Mission
13) The International Feel - I Spy
11) Een nummer uit de film Dirty Dancing dat waarschijnlijk nooit een hit zou zijn geweest als het niet op de soundtrack van die film stond. Laten we er op houden dat Patrick beter kon acteren dan zingen.
13) Een vroege zomerhit waar niemand stil op kan blijven zitten. Het is gebaseerd op een original en Mory nam hier in 1984 al een eerste versie van op. Was nog speciale aanbieding bij de KRO.
15) Net als UB40 was Aswad een leverancier van poppy reggeadeuntjes die veelal covers van andere nummers waren. In dit geval is het origineel van Tina Turner en later coverde Ace of Base het nummer ook nog eens.
0
titan (crew)
geplaatst: 19 februari 2017, 16:16 uur
Dit is de 230e lijst van dinsdag 29 maart 1988
01 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 3
02 04 Stop Loving You - Toto 4
03 02 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 5
04 05 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 5
05 03 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 5
06 13 Yeke Yeke - Mory Kante 2
07 11 She's Like the Wind - Patrick Swayze 2
08 == Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 1 klik
09 10 Under the Milky Way - The Church 3
10 06 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 4
11 09 Play It Cool - Freiheit 4
12 07 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 5
13 15 Don't Turn Around - Aswad 2
14 == Stay on These Roads - a-ha 1 klik
15 08 Suedehead - Morrissey 6
Verdwenen:
12) Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean
14) I Should Be So Lucky - Kylie Minogue
08) Exit I Should Be So Lucky, enter Wishing I Was Lucky. Zowaar best nog een fatsoenlijk nummer van Wet Wet Wet, dat hierna weer snel in de vergetelheid zou raken
14) Destijds nog wel eens iets te makkelijk weggezet als hitparadebandje, maar later werden ze meer gewaardeerd toen hun invloed zichtbaar werd in bands als Keane. Dit is één van hun betere singles.
01 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 3
02 04 Stop Loving You - Toto 4
03 02 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 5
04 05 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 5
05 03 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 5
06 13 Yeke Yeke - Mory Kante 2
07 11 She's Like the Wind - Patrick Swayze 2
08 == Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 1 klik
09 10 Under the Milky Way - The Church 3
10 06 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 4
11 09 Play It Cool - Freiheit 4
12 07 Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa 5
13 15 Don't Turn Around - Aswad 2
14 == Stay on These Roads - a-ha 1 klik
15 08 Suedehead - Morrissey 6
Verdwenen:
12) Get outta My Dreams, Get into My Car - Billy Ocean
14) I Should Be So Lucky - Kylie Minogue
08) Exit I Should Be So Lucky, enter Wishing I Was Lucky. Zowaar best nog een fatsoenlijk nummer van Wet Wet Wet, dat hierna weer snel in de vergetelheid zou raken
14) Destijds nog wel eens iets te makkelijk weggezet als hitparadebandje, maar later werden ze meer gewaardeerd toen hun invloed zichtbaar werd in bands als Keane. Dit is één van hun betere singles.
0
titan (crew)
geplaatst: 22 februari 2017, 18:21 uur
Dit is de 231e lijst van dinsdag 5 april 1988
01 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 4
02 03 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 6
03 06 Yeke Yeke - Mory Kante 3
04 02 Stop Loving You - Toto 5
05 04 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 6
06 07 She's Like the Wind - Patrick Swayze 3
07 08 Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 2
08 05 Somewhere Down the Crazy River Robbie Robertson 6
09 09 Under the Milky Way - The Church 4
10 13 Don't Turn Around - Aswad 3
11 14 Stay on These Roads - a-ha 2
12 11 Play It Cool - Freiheit 5
13 == Can I Play with Madness - Iron Maiden 1 klik
14 10 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 5
15 == Born Again - The Christians 1 klik
Verdwenen:
12) Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa
15) Suedehead - Morrissey
13) De eerste top 10 hit van Iron Maiden (Wasted Years) ging nog aan de V15 voorbij, maar deze niet. Had voor mij niet gehoeven, ik vind het klereherrie.
15) Een voormalige speciale aanbieding van de KRO (wel passend bij de katholieke omroep die destijds de zondag vulde op radio 3). Lekkere niets aan de hand muziek, niet meer en niet minder.
01 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 4
02 03 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 6
03 06 Yeke Yeke - Mory Kante 3
04 02 Stop Loving You - Toto 5
05 04 Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance 6
06 07 She's Like the Wind - Patrick Swayze 3
07 08 Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 2
08 05 Somewhere Down the Crazy River Robbie Robertson 6
09 09 Under the Milky Way - The Church 4
10 13 Don't Turn Around - Aswad 3
11 14 Stay on These Roads - a-ha 2
12 11 Play It Cool - Freiheit 5
13 == Can I Play with Madness - Iron Maiden 1 klik
14 10 Tell It to My Heart - Taylor Dayne 5
15 == Born Again - The Christians 1 klik
Verdwenen:
12) Reckless - UB 40 & Afrika Mambaataa
15) Suedehead - Morrissey
13) De eerste top 10 hit van Iron Maiden (Wasted Years) ging nog aan de V15 voorbij, maar deze niet. Had voor mij niet gehoeven, ik vind het klereherrie.
15) Een voormalige speciale aanbieding van de KRO (wel passend bij de katholieke omroep die destijds de zondag vulde op radio 3). Lekkere niets aan de hand muziek, niet meer en niet minder.
0
titan (crew)
geplaatst: 26 februari 2017, 15:03 uur
Dit is de 232e lijst van dinsdag 12 april 1988
01 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 5
02 03 Yeke Yeke - Mory Kante 4
03 02 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 7
04 04 Stop Loving You - Toto 6
05 == Alphabet Street - Prince 1
06 11 Stay on These Roads - a-ha 3
07 13 Can I Play with Madness - Iron Maiden 2
08 == Everywhere - Fleetwood Mac 1 klik
09 09 Under the Milky Way - The Church 5
10 08 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 7
11 == One More Try - George Michael 1 klik
12 07 Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 3
13 06 She's Like the Wind - Patrick Swayze 4
14 15 Born Again - The Christians 2
15 12 Play It Cool - Freiheit 6
Verdwenen:
05) Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance
10) Don't Turn Around - Aswad
14) Tell It to My Heart - Taylor Dayne
05) Alleen maar grote namen als binnenkomers deze week. Prince was een vaste V15 klant. Hij mag dan wel inmiddels op spotify staan, maar nog altijd niet op youtube. Geen clipje dus.
08) Fleetwood Mac scoorde destijds de ene hit na de andere en vooral de nummers van Christine McVie waren erg succesvol. Dit was nog paradeplaat bij de TROS.
11) Nog een artiest die niet meer onder ons is en nog een voormalige paradeplaat. Misschien wel veelzeggend dat de eigen schijven van de Vara nauwelijks meer de lijst wisten te halen, maar die van de hitparadejongens van de TROS wel.
01 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 5
02 03 Yeke Yeke - Mory Kante 4
03 02 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 7
04 04 Stop Loving You - Toto 6
05 == Alphabet Street - Prince 1
06 11 Stay on These Roads - a-ha 3
07 13 Can I Play with Madness - Iron Maiden 2
08 == Everywhere - Fleetwood Mac 1 klik
09 09 Under the Milky Way - The Church 5
10 08 Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson 7
11 == One More Try - George Michael 1 klik
12 07 Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 3
13 06 She's Like the Wind - Patrick Swayze 4
14 15 Born Again - The Christians 2
15 12 Play It Cool - Freiheit 6
Verdwenen:
05) Sleepin' Bird - Herman Brood & His Wild Romance
10) Don't Turn Around - Aswad
14) Tell It to My Heart - Taylor Dayne
05) Alleen maar grote namen als binnenkomers deze week. Prince was een vaste V15 klant. Hij mag dan wel inmiddels op spotify staan, maar nog altijd niet op youtube. Geen clipje dus.
08) Fleetwood Mac scoorde destijds de ene hit na de andere en vooral de nummers van Christine McVie waren erg succesvol. Dit was nog paradeplaat bij de TROS.
11) Nog een artiest die niet meer onder ons is en nog een voormalige paradeplaat. Misschien wel veelzeggend dat de eigen schijven van de Vara nauwelijks meer de lijst wisten te halen, maar die van de hitparadejongens van de TROS wel.
0
titan (crew)
geplaatst: 3 maart 2017, 18:13 uur
Dit is de 233e lijst van dinsdag 19 april 1988
01 05 Alphabet Street - Prince 2
02 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 6
03 02 Yeke Yeke - Mory Kante 5
04 11 One More Try - George Michael 2
05 06 Stay on These Roads - a-ha 4
06 07 Can I Play with Madness - Iron Maiden 3
07 08 Everywhere - Fleetwood Mac 2
08 09 Under the Milky Way - The Church 6
09 03 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 8
10 04 Stop Loving You - Toto 7
11 14 Born Again - The Christians 3
12 12 Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 4
13 == Rain - Terence Trent D'Arby 1 klik
14 == Heart - Pet Shop Boys 1 klik
15 == Rock of Life - Rick Springfield 1 klik
Verdwenen:
10) Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson
13) She's Like the Wind - Patrick Swayze
15) Play It Cool - Freiheit
13) De laatste single van zijn succesvolle debuutalbum en nog paradeplaat bij de TROS. Verscheen destijds niet alleen op vinylsingle, maar ook op cdsingle en dat was toen nog een noviteit.
14) Een nummer van de Pet Shop Boys dat je vandaag de dag nog nauwelijks hoort, maar dat ligt niet aan de kwaliteit. Ook een voormalige paradeplaat en in de videoclip zien we Ian McKellan als vampier.
15) Ik ken Rick alleen van Jessie's Girl en Celebrate Youth, dit nummer was geheel uit mijn geheugen verbannen. Op zich niet zo raar, want zo'n geweldig nummer is het zeker niet.
01 05 Alphabet Street - Prince 2
02 01 Beds Are Burning - Midnight Oil 6
03 02 Yeke Yeke - Mory Kante 5
04 11 One More Try - George Michael 2
05 06 Stay on These Roads - a-ha 4
06 07 Can I Play with Madness - Iron Maiden 3
07 08 Everywhere - Fleetwood Mac 2
08 09 Under the Milky Way - The Church 6
09 03 Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant 8
10 04 Stop Loving You - Toto 7
11 14 Born Again - The Christians 3
12 12 Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet 4
13 == Rain - Terence Trent D'Arby 1 klik
14 == Heart - Pet Shop Boys 1 klik
15 == Rock of Life - Rick Springfield 1 klik
Verdwenen:
10) Somewhere Down the Crazy River - Robbie Robertson
13) She's Like the Wind - Patrick Swayze
15) Play It Cool - Freiheit
13) De laatste single van zijn succesvolle debuutalbum en nog paradeplaat bij de TROS. Verscheen destijds niet alleen op vinylsingle, maar ook op cdsingle en dat was toen nog een noviteit.
14) Een nummer van de Pet Shop Boys dat je vandaag de dag nog nauwelijks hoort, maar dat ligt niet aan de kwaliteit. Ook een voormalige paradeplaat en in de videoclip zien we Ian McKellan als vampier.
15) Ik ken Rick alleen van Jessie's Girl en Celebrate Youth, dit nummer was geheel uit mijn geheugen verbannen. Op zich niet zo raar, want zo'n geweldig nummer is het zeker niet.
0
geplaatst: 4 maart 2017, 13:38 uur
Ik meen toch eens opgevangen te hebben dat Rain van TTD de 1e Top 40 notering was die enkel op cd-single was uitgebracht en niet meer op vinyl.
Rock of Life hoor ik nog geregeld, het is sinds 1988 de eindtune van Spijkers met Koppen.
Het nummer bleef ook lang hangen in het Steunfonds bij Frits Spits.
Rock of Life hoor ik nog geregeld, het is sinds 1988 de eindtune van Spijkers met Koppen.
Het nummer bleef ook lang hangen in het Steunfonds bij Frits Spits.
0
titan (crew)
geplaatst: 8 maart 2017, 15:31 uur
Dit is de 234e lijst van dinsdag 26 april 1988
01 01 Alphabet Street - Prince 3
02 04 One More Try - George Michael 3
03 06 Can I Play with Madness - Iron Maiden 4
04 05 Stay on These Roads - a-ha 5
05 07 Everywhere - Fleetwood Mac 3
06 02 Beds Are Burning - Midnight Oil 7
07 08 Under the Milky Way - The Church 7
08 13 Rain - Terence Trent D'Arby 2
09 11 Born Again - The Christians 4
10 03 Yeke Yeke - Mory Kante 6
11 14 Heart - Pet Shop Boys 2
12 15 Rock of Life - Rick Springfield 2
13 == Devil Inside - INXS 1 klik
14 10 Stop Loving You - Toto 8
15 == Simon, Simon - Dale 1 klik
Verdwenen:
09) Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant
12) Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet
13) De zoveelste hit van het succesalbum Kick en een voormalige radio- en televisietip van de AVRO. Het is wat minder opzwepend, pakkend en funky dan de andere singles.
15) De invloed van Prince ligt er duidelijk bovenop in dit nummer van een zangeresje dat zo uit een pornofilm of een bordeel lijkt te zijn geplukt. Was nog parkeerschijf bij de Vara.
01 01 Alphabet Street - Prince 3
02 04 One More Try - George Michael 3
03 06 Can I Play with Madness - Iron Maiden 4
04 05 Stay on These Roads - a-ha 5
05 07 Everywhere - Fleetwood Mac 3
06 02 Beds Are Burning - Midnight Oil 7
07 08 Under the Milky Way - The Church 7
08 13 Rain - Terence Trent D'Arby 2
09 11 Born Again - The Christians 4
10 03 Yeke Yeke - Mory Kante 6
11 14 Heart - Pet Shop Boys 2
12 15 Rock of Life - Rick Springfield 2
13 == Devil Inside - INXS 1 klik
14 10 Stop Loving You - Toto 8
15 == Simon, Simon - Dale 1 klik
Verdwenen:
09) Gimme Hope Jo'anna - Eddy Grant
12) Wishing I Was Lucky - Wet Wet Wet
13) De zoveelste hit van het succesalbum Kick en een voormalige radio- en televisietip van de AVRO. Het is wat minder opzwepend, pakkend en funky dan de andere singles.
15) De invloed van Prince ligt er duidelijk bovenop in dit nummer van een zangeresje dat zo uit een pornofilm of een bordeel lijkt te zijn geplukt. Was nog parkeerschijf bij de Vara.
0
geplaatst: 8 maart 2017, 16:44 uur
deric raven schreef:
Die Dale; is dat de moeder van Lady Gaga?
Die Dale; is dat de moeder van Lady Gaga?
Dat weet ik niet, wel dat ze de zangeres was van Missing Persons en ook bij Zappa gezongen heeft.
Van een porno- of bordeelverleden is mij ook niets bekend

0
titan (crew)
geplaatst: 15 maart 2017, 16:48 uur
Dit is de 235e lijst van dinsdag 3 mei 1988
01 01 Alphabet Street - Prince 4
02 02 One More Try - George Michael 4
03 08 Rain - Terence Trent D'Arby 3
04 04 Stay on These Roads - a-ha 6
05 03 Can I Play with Madness - Iron Maiden 5
06 05 Everywhere - Fleetwood Mac 4
07 == Fragile - Sting 1 klik
08 13 Devil Inside - INXS 2
09 09 Born Again - The Christians 5
10 11 Heart - Pet Shop Boys 3
11 == Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 1 klik
12 12 Rock of Life - Rick Springfield 3
13 10 Yeke Yeke - Mory Kante 7
14 15 Simon, Simon - Dale 2
15 == Babies - Herman Brood & His Wild Romance 1 klik
Verdwenen:
06) Beds Are Burning - Midnight Oil
07) Under the Milky Way - The Church
14) Stop Loving You - Toto
07) Het is niet dat ik het een heel slecht nummer vind, maar je kunt dit zonder moeite in het bijzijn van je opa en oma draaien en dat is doorgaans geen grote aanbeveling.
11) Hij mist het grote talent van zijn vader, maar deze voormalige speciale aanbieding van de KRO was toch wel mooi één van de eerste zomerhits van 1988.
15) Er gaat geen enkel belletje bij mij rinkelen bij het beluisteren van dit nummer en laten we eerlijk zijn: Herman heeft wel betere nummers gemaakt.
01 01 Alphabet Street - Prince 4
02 02 One More Try - George Michael 4
03 08 Rain - Terence Trent D'Arby 3
04 04 Stay on These Roads - a-ha 6
05 03 Can I Play with Madness - Iron Maiden 5
06 05 Everywhere - Fleetwood Mac 4
07 == Fragile - Sting 1 klik
08 13 Devil Inside - INXS 2
09 09 Born Again - The Christians 5
10 11 Heart - Pet Shop Boys 3
11 == Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 1 klik
12 12 Rock of Life - Rick Springfield 3
13 10 Yeke Yeke - Mory Kante 7
14 15 Simon, Simon - Dale 2
15 == Babies - Herman Brood & His Wild Romance 1 klik
Verdwenen:
06) Beds Are Burning - Midnight Oil
07) Under the Milky Way - The Church
14) Stop Loving You - Toto
07) Het is niet dat ik het een heel slecht nummer vind, maar je kunt dit zonder moeite in het bijzijn van je opa en oma draaien en dat is doorgaans geen grote aanbeveling.
11) Hij mist het grote talent van zijn vader, maar deze voormalige speciale aanbieding van de KRO was toch wel mooi één van de eerste zomerhits van 1988.
15) Er gaat geen enkel belletje bij mij rinkelen bij het beluisteren van dit nummer en laten we eerlijk zijn: Herman heeft wel betere nummers gemaakt.
0
titan (crew)
geplaatst: 22 maart 2017, 15:59 uur
Dit is de 236e lijst van dinsdag 10 mei 1988
01 02 One More Try - George Michael 5
02 01 Alphabet Street - Prince 5
03 07 Fragile - Sting 2
04 == Fast Car - Tracy Chapman 1 klik
05 03 Rain - Terence Trent D'Arby 4
06 11 Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 2
07 05 Can I Play with Madness - Iron Maiden 6
08 04 Stay on These Roads - a-ha 7
09 15 Babies - Herman Brood & His Wild Romance 2
10 08 Devil Inside - INXS 3
11 == Dirty Diana - Michael Jackson 1 klik
12 == Perfect - Fairground Attraction 1 klik
13 14 Simon, Simon - Dale 3
14 09 Born Again - The Christians 6
15 13 Yeke Yeke - Mory Kante 8
Verdwenen:
06) Everywhere - Fleetwood Mac
10) Heart - Pet Shop Boys
12) Rock of Life - Rick Springfield
04) Ineens vanuit het niets was daar Tracy Chapman, met een mooi akoestisch nummer dat de harten van iedereen veroverde. Was destijds parkeerschijf bij de Vara.
11) De zoveelste hit van Michael en ik vind dit nog steeds één van zijn beste nummers. Hij zingt het nummer vol overgave, al deed hij dat wel vaker.
12) Ik vond het destijds een strontvervelend nummer en dat vind ik nog steeds. Was favorietschijf bij de NCRV.
01 02 One More Try - George Michael 5
02 01 Alphabet Street - Prince 5
03 07 Fragile - Sting 2
04 == Fast Car - Tracy Chapman 1 klik
05 03 Rain - Terence Trent D'Arby 4
06 11 Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 2
07 05 Can I Play with Madness - Iron Maiden 6
08 04 Stay on These Roads - a-ha 7
09 15 Babies - Herman Brood & His Wild Romance 2
10 08 Devil Inside - INXS 3
11 == Dirty Diana - Michael Jackson 1 klik
12 == Perfect - Fairground Attraction 1 klik
13 14 Simon, Simon - Dale 3
14 09 Born Again - The Christians 6
15 13 Yeke Yeke - Mory Kante 8
Verdwenen:
06) Everywhere - Fleetwood Mac
10) Heart - Pet Shop Boys
12) Rock of Life - Rick Springfield
04) Ineens vanuit het niets was daar Tracy Chapman, met een mooi akoestisch nummer dat de harten van iedereen veroverde. Was destijds parkeerschijf bij de Vara.
11) De zoveelste hit van Michael en ik vind dit nog steeds één van zijn beste nummers. Hij zingt het nummer vol overgave, al deed hij dat wel vaker.
12) Ik vond het destijds een strontvervelend nummer en dat vind ik nog steeds. Was favorietschijf bij de NCRV.
0
titan (crew)
geplaatst: 26 maart 2017, 17:17 uur
Dit is de 237e lijst van dinsdag 17 mei 1988
01 04 Fast Car - Tracy Chapman 2
02 02 Alphabet Street - Prince 6
03 01 One More Try - George Michael 6
04 11 Dirty Diana - Michael Jackson 2
05 06 Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 3
06 03 Fragile - Sting 3
07 09 Babies - Herman Brood & His Wild Romance 3
08 05 Rain - Terence Trent D'Arby 5
09 12 Perfect - Fairground Attraction 2
10 == Nothing's Gonna Change My Love for You - Glenn Medeiros 1 klik
11 13 Simon, Simon - Dale 4
12 07 Can I Play with Madness - Iron Maiden 7
13 == Let Be Must the Queen - Guesch Patti 1 klik
14 == I Don't Want to Live without You - Foreigner 1 klik
15 == Theme from S-Express - S'Express 1 klik
Verdwenen:
08) Stay on These Roads - a-ha
10) Devil Inside - INXS
14) Born Again - The Christians
15) Yeke Yeke - Mory Kante
10) Ik heb het hier al vaker gehad over de teloorgang van de V15, maar het kon met de binnenkomst van deze ideale schoonzoon blijkbaar nog erger. Was nog favorietschijf bij de NCRV.
13) Etienne kennen we vast allemaal nog wel, maar deze single van Guesch over travestie is een stuk minder bekend. Overigens is de titel het enige stukje Engels in het nummer, de rest is Frans.
14) De titel doet al het ergste vermoeden, maar ook de uitvoering van deze rockballad is behoorlijk clichématig.
15) Er werd flink wat gesampled in de eerste househits en in dit geval is dat een nummer van Rose Royce. Nog altijd een echte dance classic.
01 04 Fast Car - Tracy Chapman 2
02 02 Alphabet Street - Prince 6
03 01 One More Try - George Michael 6
04 11 Dirty Diana - Michael Jackson 2
05 06 Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 3
06 03 Fragile - Sting 3
07 09 Babies - Herman Brood & His Wild Romance 3
08 05 Rain - Terence Trent D'Arby 5
09 12 Perfect - Fairground Attraction 2
10 == Nothing's Gonna Change My Love for You - Glenn Medeiros 1 klik
11 13 Simon, Simon - Dale 4
12 07 Can I Play with Madness - Iron Maiden 7
13 == Let Be Must the Queen - Guesch Patti 1 klik
14 == I Don't Want to Live without You - Foreigner 1 klik
15 == Theme from S-Express - S'Express 1 klik
Verdwenen:
08) Stay on These Roads - a-ha
10) Devil Inside - INXS
14) Born Again - The Christians
15) Yeke Yeke - Mory Kante
10) Ik heb het hier al vaker gehad over de teloorgang van de V15, maar het kon met de binnenkomst van deze ideale schoonzoon blijkbaar nog erger. Was nog favorietschijf bij de NCRV.
13) Etienne kennen we vast allemaal nog wel, maar deze single van Guesch over travestie is een stuk minder bekend. Overigens is de titel het enige stukje Engels in het nummer, de rest is Frans.
14) De titel doet al het ergste vermoeden, maar ook de uitvoering van deze rockballad is behoorlijk clichématig.
15) Er werd flink wat gesampled in de eerste househits en in dit geval is dat een nummer van Rose Royce. Nog altijd een echte dance classic.
0
titan (crew)
geplaatst: 31 maart 2017, 17:39 uur
Dit is de 238e lijst van dinsdag 24 mei 1988
01 01 Fast Car - Tracy Chapman 3
02 04 Dirty Diana - Michael Jackson 3
03 09 Perfect - Fairground Attraction 3
04 02 Alphabet Street - Prince 7
05 03 One More Try - George Michael 7
06 14 I Don't Want to Live without You - Foreigner 2
07 15 Theme from S-Express - S'Express 2
08 10 Nothing's Gonna Change My Love for You - Glenn Medeiros 2
09 06 Fragile - Sting 4
10 05 Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 4
11 == A Love Supreme - Will Downing 1 klik
12 == Rock And Roll Star - Fatal Flowers 1 klik
13 13 Let Be Must the Queen - Guesch Patti 2
14 == My One Temptation - Mica Paris 1 klik
15 12 Can I Play with Madness - Iron Maiden 8
Verdwenen:
07) Babies - Herman Brood & His Wild Romance
08) Rain - Terence Trent D'Arby
11) Simon, Simon - Dale
11) Een unicum deze week, alle binnenkomers zijn voormalige parkeerschijven. De Vara had blijkbaar weer aansluiting gevonden met haar luisteraars. In dit nummer wordt de titel zo vaak gezongen dat het op een gegeven moment gaat irriteren.
12) Volgens velen destijds de beste rockband van eigen bodem, maar van een echte doorbraak is het nooit gekomen. Nadat ook een buitenlandse doorbraak mislukte hield de band er een paar jaar later mee op.
14) Een modaal popnummertje, dit nummer waar Mica haar 15 minutes of fame aan te danken heeft. Een paar jaar later nam ze nog een nummer op met de hoogste binnenkomer van deze week.
01 01 Fast Car - Tracy Chapman 3
02 04 Dirty Diana - Michael Jackson 3
03 09 Perfect - Fairground Attraction 3
04 02 Alphabet Street - Prince 7
05 03 One More Try - George Michael 7
06 14 I Don't Want to Live without You - Foreigner 2
07 15 Theme from S-Express - S'Express 2
08 10 Nothing's Gonna Change My Love for You - Glenn Medeiros 2
09 06 Fragile - Sting 4
10 05 Tomorrow People - Ziggy Marley & The Melody Makers 4
11 == A Love Supreme - Will Downing 1 klik
12 == Rock And Roll Star - Fatal Flowers 1 klik
13 13 Let Be Must the Queen - Guesch Patti 2
14 == My One Temptation - Mica Paris 1 klik
15 12 Can I Play with Madness - Iron Maiden 8
Verdwenen:
07) Babies - Herman Brood & His Wild Romance
08) Rain - Terence Trent D'Arby
11) Simon, Simon - Dale
11) Een unicum deze week, alle binnenkomers zijn voormalige parkeerschijven. De Vara had blijkbaar weer aansluiting gevonden met haar luisteraars. In dit nummer wordt de titel zo vaak gezongen dat het op een gegeven moment gaat irriteren.
12) Volgens velen destijds de beste rockband van eigen bodem, maar van een echte doorbraak is het nooit gekomen. Nadat ook een buitenlandse doorbraak mislukte hield de band er een paar jaar later mee op.
14) Een modaal popnummertje, dit nummer waar Mica haar 15 minutes of fame aan te danken heeft. Een paar jaar later nam ze nog een nummer op met de hoogste binnenkomer van deze week.
* denotes required fields.