Muziek / Toplijsten en favorieten / De Beste Gitarist
zoeken in:
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 25 augustus 2010, 13:12 uur
dat mag inderdaad opmerkelijk gevonden worden 

0
geplaatst: 27 augustus 2010, 16:53 uur
In de Metal zou ik zeggen: Dimebag Darrell (Pantera)
In de andere muziekstijlen: Robert Fripp, een van de meest innovatieve gitaristen (King Crimson)
En in Nederland: Jan Akkerman (Focus)
In de andere muziekstijlen: Robert Fripp, een van de meest innovatieve gitaristen (King Crimson)
En in Nederland: Jan Akkerman (Focus)
0
geplaatst: 27 augustus 2010, 17:59 uur
Jerry Cantrell is geen onaardige gitarist. Ik bedoel die ongeloofelijk mooi solo op Them Bones bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 13:27 uur
Voor mij John Frusciante, maar ja, ik ben ook hele grote fan van de peppers. En slash is ook buitenaards goed
0
geplaatst: 5 september 2010, 14:21 uur
Ik ben er paar vergeten:
Rory Gallagher
Chuck Schuldiner (Death)
Rory Gallagher
Chuck Schuldiner (Death)
0
geplaatst: 15 september 2010, 16:59 uur
Alex Lifeson. 
Ik heb laatst de DVD "Snakes and Arrows Live" nog eens bekeken.
Wat een formidabel gitaarwerk; wat een gevoel legt ie erin.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het nummer "Mission".

0
geplaatst: 16 september 2010, 02:18 uur
Bulldozer schreef:
Alex Lifeson.
Alex Lifeson.

Wat wil je ook met zoveel barbie-poppen voor je ?

0
geplaatst: 16 september 2010, 08:56 uur
0
k.grubs
geplaatst: 20 september 2010, 01:01 uur
Wat me zo te binnen schiet en ik zie ze niet zo gauw hier:
Bill Frisell
Snakefinger (o.a. Residents)
Moris Tepper (o.a. Captain Beefheart)
Chris Spedding (o.a. John Cale)
en eh.. Jack White (o.a. White Stripes)
Prince
Mick Ronson (o.a. Spiders from Mars)
Bill Frisell
Snakefinger (o.a. Residents)
Moris Tepper (o.a. Captain Beefheart)
Chris Spedding (o.a. John Cale)
en eh.. Jack White (o.a. White Stripes)
Prince
Mick Ronson (o.a. Spiders from Mars)
0
#koen
geplaatst: 20 september 2010, 10:24 uur
Elliott Smit is geloof ik nog niet genoemd. Misschien niet de meest virtuoze gitarist maar dat maakt z'n spel er zeker niet minder op! Verder kan ik ook erg genieten van een Johnny Marr, een John McGeoch of een Bernard Butler 

0
geplaatst: 13 november 2010, 15:16 uur
Ja, ken die man van DWDD, maar echt heb ik nog niet naar zijn muziek geluisterd. Toch maar is doen dan.

0
geplaatst: 1 februari 2011, 00:07 uur
Mijn favorieten: Nels Cline, Jack White, Omar Rodriguez Lopez, Jimmy Page en de absolute nummer 1 John Frusciante.
Frusciante beheerst verschillende stijlen, experimenteert, improviseert en speelt met zo veel gevoel. Als één van de weinigen speelt hij nog solo's met kop en staart maar vraag hem om twintig minuten non-stop te soleren zonder zijn ringvinger te gebruiken... no problem.
Dat soort beperkingen als het niet gebruiken van een vinger of bepaalde noten legt hij zichzelf op tijdens optredens om het interessant voor zichzelf te houden. Dat hij nooit tweemaal dezelfde solo speelt, vind ik ook fantastisch. Gewoon ter plekke je gitaar laten zingen.
Op studio albums zijn zijn solo's altijd in dienst van het liedje. Op zijn solo albums speelt hij in tegenstelling tot bij the Peppers vaak heel ingetogen en zonder solo's.
Frusciante beheerst verschillende stijlen, experimenteert, improviseert en speelt met zo veel gevoel. Als één van de weinigen speelt hij nog solo's met kop en staart maar vraag hem om twintig minuten non-stop te soleren zonder zijn ringvinger te gebruiken... no problem.
Dat soort beperkingen als het niet gebruiken van een vinger of bepaalde noten legt hij zichzelf op tijdens optredens om het interessant voor zichzelf te houden. Dat hij nooit tweemaal dezelfde solo speelt, vind ik ook fantastisch. Gewoon ter plekke je gitaar laten zingen.
Op studio albums zijn zijn solo's altijd in dienst van het liedje. Op zijn solo albums speelt hij in tegenstelling tot bij the Peppers vaak heel ingetogen en zonder solo's.
0
Stickman10
geplaatst: 8 maart 2011, 21:21 uur
1 Lindsey Buckingham = zwaaaaaaaaaaaaar onderschat!!!!!!!
Lindsey is voor mij een geniaal gitarist, vooral zijn finger-picking Style bevalt mij enorm!!!!
2 Frank Zappa
Frank onderscheid zich door zijn veelzijdigheid!!!
3 David Gilmour
David de koning van de gitaar solo's
Lindsey is voor mij een geniaal gitarist, vooral zijn finger-picking Style bevalt mij enorm!!!!
2 Frank Zappa
Frank onderscheid zich door zijn veelzijdigheid!!!
3 David Gilmour
David de koning van de gitaar solo's
0
geplaatst: 11 maart 2011, 16:17 uur
De nummer 1 aller tijden: Jimi Hendrix
en verder nog: Rory Gallagher, Ritchie Blackmore, Joe Satriani, Jeff Beck, Jack White, Jan Akkerman, Johnny Winter, Kurt Cobain, Slash, Santana en Eric Clapton.
en verder nog: Rory Gallagher, Ritchie Blackmore, Joe Satriani, Jeff Beck, Jack White, Jan Akkerman, Johnny Winter, Kurt Cobain, Slash, Santana en Eric Clapton.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 16:21 uur
Het gaat om meer dan alleen noten, Cobain heeft gewoon een verschrikkelijk mooie stijl van spelen. Hij speelt echt met hart en ziel en in mijn ogen mag hij dus best tot een van de besten worden gerekend. Het is maar net aan welke criteria jij vind dat een gitarist moet voldoen om in zo'n lijstje te komen.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 13:19 uur
1. Eddie Van Halen (Van Halen)
2. Warren Cuccurullo (Missing Persons)
3. Jimi Hendrix
4. Steve Vai
5. Joe Satarani
6. Frank Zappa
7. Ritchie Blackmore (Deep Purple)
8. Carlos Santana (Santana)
9. Vicente Amigo
10. Tom Morello (Rage Against the machine)
2. Warren Cuccurullo (Missing Persons)
3. Jimi Hendrix
4. Steve Vai
5. Joe Satarani
6. Frank Zappa
7. Ritchie Blackmore (Deep Purple)
8. Carlos Santana (Santana)
9. Vicente Amigo
10. Tom Morello (Rage Against the machine)
0
geplaatst: 15 juli 2011, 19:34 uur
Er zijn heel veel goede gitaristen, die in hun genre erg goed uit de voeten komen. Ik kan zelf niet bepalen dat die of die gitarist de beste is, dan zou ik een heleboel goede gitaristen echt te kort doen.
Maar er schieten nu een paar namen binnen waar ik niet om heen kan, en wellicht is het morgen of overmorgen weer anders...
Mike Stern
John Scofield
John Petrucci
Alan Holdsworth
Jeff Beck
Maar er schieten nu een paar namen binnen waar ik niet om heen kan, en wellicht is het morgen of overmorgen weer anders...
Mike Stern
John Scofield
John Petrucci
Alan Holdsworth
Jeff Beck
0
geplaatst: 12 november 2011, 20:46 uur
1. Jimi Hendrix
2. Eric Clapton
3. Jimmy Page
4. David Gilmour
5. Robert Fripp
6. Andy Latimer
7. Steve Hackett
8. Mike Oldfield
9. Steve Howe
10.Carlos Santana
2. Eric Clapton
3. Jimmy Page
4. David Gilmour
5. Robert Fripp
6. Andy Latimer
7. Steve Hackett
8. Mike Oldfield
9. Steve Howe
10.Carlos Santana
0
MatthijsBudding
geplaatst: 8 april 2012, 00:39 uur
Wat een opgave.... De beste gitarist? Clapton kan me kippevel bezorgen met zijn improvisaties. Tommy Emmanuel kan dingen op een akoestische gitaar die niemand kan en schrijft daarnaast prachtige nummers. Joe Satriani is ook een fantastisch gitarist en heeft een ongelofelijke feel voor zijn stijl. Deze 3 zijn favorieten, maar beste? Die bestaat niet.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 16:35 uur
Frank Zappa, Grant Green, Paco de Lucía, Wes Montgomery, Andres Segovia (Klassiek), Johnny Smith,Cliff Gallup van Gene Vincents Blue Caps, Barney Kessel en natuurlijk Django Reinhardt.
Joao Gilberto is geen virtuoos, maar voor zijn introductie van de Bossa Nova techniek. En als ik toch in Brazillie beland ben: Baden Powell, Luiz Bonfa.
Keith Richards voor zijn open tuning techniek, en oa door hem ben ik zelf gaan gitaar spelen.
Euh,..........Enzovoort.
Joao Gilberto is geen virtuoos, maar voor zijn introductie van de Bossa Nova techniek. En als ik toch in Brazillie beland ben: Baden Powell, Luiz Bonfa.
Keith Richards voor zijn open tuning techniek, en oa door hem ben ik zelf gaan gitaar spelen.
Euh,..........Enzovoort.
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 16:58 uur
De beste gitarist. Blijft toch allemaal persoonlijk. Er zijn gitaristen waar ik van opveer en misschien zijn er technisch betere, maar daar gaat het niet om.
Een updatje van snaarplukkers die mij in ieder geval bekoren:
David Gilmour, Steve Rothery, Jimmy Page, Robert Fripp, Andrew Belew, The Edge, Brian May,
Lindsay Buckingham, Joe Walsh, Mick Taylor, Rory Gallagher en George Harrisson.
Een updatje van snaarplukkers die mij in ieder geval bekoren:
David Gilmour, Steve Rothery, Jimmy Page, Robert Fripp, Andrew Belew, The Edge, Brian May,
Lindsay Buckingham, Joe Walsh, Mick Taylor, Rory Gallagher en George Harrisson.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 oktober 2012, 17:15 uur
judgepaddy schreef:
Paco de Lucía, Andres Segovia .
Paco de Lucía, Andres Segovia .
Leuk dat deze wereldwonderen ook eens genoemd worden!

0
geplaatst: 5 oktober 2012, 18:07 uur
Met alle soorten van genoegen gedaan 
Dat zijn inderdaad twee van die voorbeelden van grootheden waar ik als gitarist zeer nederig van wordt.

Dat zijn inderdaad twee van die voorbeelden van grootheden waar ik als gitarist zeer nederig van wordt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 oktober 2012, 18:19 uur
En ook wel een tikkeltje frustrerend. Ik wil het dan ook kunnen en dat is maar voor weinigen weggelegd. 

0
geplaatst: 5 oktober 2012, 19:04 uur
Het streven en het pad daar naar toe is vele malen boeiender dan het doel 
(Nu moet ik werken
Laters!)

(Nu moet ik werken
Laters!)* denotes required fields.