Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2016 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
1
geplaatst: 4 juli 2016, 20:34 uur
Soow, dan ga ook ik hier nu aan beginnen.
Hallo allemaal. Na vandaag wat eerste berichtjes te hebben geplaatst op MuMe zou ik me nu ook al willen mengen in dit toffe topic.
De afrekening is één van de redenen dat ik lid ben geworden hier, nieuwe muziek ontdekken is voor mij inmiddels uitgegroeid tot een soort hobby. Zelf hou ik sinds februari op Spotify een eigen afrekening bij: een lijst van twintig nummers (inclusief albumtracks) die ik elke dag minstens eenmaal draai; op zondag gaan mijn negen tot elf favorieten ‘door’ naar de volgende week en wordt de lijst terug aangevuld. De Mume-afrekening hier is één van de kweekvijvers van, en op via jullie heb ik op deze manier al veel nieuwe nummers leren kennen. Hopelijk kan dit nu ook de andere kant op. Ik denk dat ik elke woensdag of donderdag een lijst ga maken.
Laten we maar aftrappen met mijn eerste lijst, losjes gebaseerd op mijn eigen Weekafrekening (link naar Spotify). Van een enkel nummer weet ik niet of het een single is, of dat ie recent genoeg is. Maar dat hoor ik dan wel.
PS. Geen idee of ie de deadline van deze week nog haalt, anders schuiven we hem met eventueel kleine aanpassingen een weekje door.
1. Beau - C’mon Please
2. Arthur Beatrice - Real Life
3. School of Seven Bells - Ablaze
4. Black Honey - All My Pride
5. Eefje de Visser - Staan
6. Bells of Youth - Running
7. Moderat - Running
8. Kaleo - Way Down We Go
9. The Strokes - Drag Queen
10. Alexandra Savior - Shades
11. Atmosphere - Ringo
12. Madeline Juno - You Know What?
13. Nosoyo - Disillusioned
14. It’s a Fine Line - The Delivery
15. Warhaus - The Good Lie
16. Band Of Skulls - Bodies
17. The Kills - Doing It To Death
18. Apneu - Siobhan
19. Otherkin - I Was Born
20. Saint PHNX - Reload
Actergrond keuzes:
Beau - C’mon Please
Heerlijk zomers. Leuke meisjes met een gitaartje die een enorm aanstekelijk album neerzetten. Dit was hun eerste single en ook gelijk mijn favoriet. Is dus al wel wat ouder, maar juist in de zomermaanden moet dit gewoon gedraaid worden. Nu nog wachten op zomerweer.
Arthur Beatrice - Real Life
“Hé, ik dacht dat Florence + The Machine vorig jaar nog een album hadden gemaakt?” Dit lijkt er wel heel erg op, maar is dat zo erg? Niet als het aan mij ligt.
School of Seven Bells - Ablaze
Waarschijnlijk het laatste wapenfeit van deze groep die één van haar leden verloor aan kanker. Heerlijk nummer, een beetje Grimes maar dan met een wat dromerigere stem - beetje mal vergelijk misschien maar ik heb momenteel niet beter.
Black Honey - All My Pride
Rauwe Britpoprock doet het altijd goed bij ondergetekende, zeker als de stem ook nog zo goed is. Ik vind ze zelfs beter dan Wolf Alice.
Eefje de Visser - Staan
Was eigenlijk al uit mijn eigen afrekening verdwenen (Mee is nu aan de beurt), maar deze is net weer uit als single dus prima geschikt voor dit topic. En het blijft een prachtig nummer, na Jong het beste van de plaat.
Bells of Youth - Running
Volwaardige bands met louter vrouwen blijven vrij zeldzaam, maar er zitten ook wel hele goeie tussen. Hinds, Warpaint en Haim bijvoorbeeld. Voor Nederland is Bells of Youth vertegenwoordigd, dat na een heerlijk debuutalbum dit jaar met een evenzo goede opvolger kwam.
Moderat - Running
We blijven maar rennen. Waar bij Reminder het kwartje even moest vallen, heeft deze me direct te pakken. Aangename kennismaking met deze groep.
Kaleo - Way Down We Go
In de vroege dagen van mijn Weekafrekening was het nummer al een prominente stamgast, maar nu het schitterende album A/B uit is verdient deze IJslandse folkrockpopbluesband weer wat aandacht. Een soort van re-entry dus. Wat een stem. Wat een emotie. En dan te bedenken dat het bij lange na niet het beste nummer op A/B is.
The Strokes - Drag Queen
Vocalen blijven wennen, maar instrumentaal zit het echt weer zoals de eerste drie albums in elkaar en het groeit en groeit. Als dit het nieuwe geluid is, en ze dus die stem weten te fiksen, dan weet ik weer waarom ik zo hou van Casablancas en vrienden.
Alexandra Savior - Shades
Deze dame is de muze van Alex Turner en dat is te merken. Alles ademt Humbug, en haar prachtige stem is uitstekend geschikt om ook haar eigen duistere draai eraan te geven. Het prachtige Risk (Demo) is voor mij persoonlijk de grote ontdekking van de latste tijd. Maar da’s helaas geen single. Dit iets meer uptempo nummer gelukkig wel.
Atmosphere - Ringo
Hiphop heb ik over het algemeen niet zo heel veel mee, maar een enkeling is wel te pruimen. Atmosphere is daar één van. Dit is gewoon een lekker nummertje.
Madeline Juno - You Know What
De nieuwe Duitse kid on the block, die Ellie Goulding wel eens achterna zou kunnen gaan (heeft al met haar getourd). Album staat vol pompende beats, waar dit een aangenaam rustpuntje is. Prima toegankelijk popnummertje.
Nosoyo - Disillusion
Zoals bij mijn #1 al aangegeven, heb ik toch wel een zwak voor dergelijke zomerpopliedjes. Had gezegd dat het van Sara Bareilles was geweest en ik had het geloofd. En dat is een groot compliment.
It’s a Fine Line - The Delivery
Franse undergroundact in de progressive house die hier met Alex Kapranos (Franz Ferdinand) een tof mysterieus nummertje neerzet.
Warhaus - The Good Lie
The Balthazar Saga continues. In België al onwijs populair, al hier volgens mij ook aardig gewaardeerd. Ook dit soloproject van Maarten Devoldere is een groeier.
Band Of Skulls - Bodies
Bij de meeste nummers die ik ken van deze band is het vrouwtje dominant in de zang. Nu is het het mannetje, en in dit geval werkt het. Zijn stem lijkt heel erg op die van The Strypes (of andersom, BoS is een stukkie ouder). En dat is één van mijn lievelingsbandjes, dus dit nummer kan eigenlijk weinig fout doen.
The Kills - Doing It To Death
Rauwe rock, vertrouwd en daardoor ook goed te behappen. Heel sterk nummer van het duo dat eigenlijk constant goede nummers maakt.
Apneu - Siobhan
Tof Nederlands bandje dat rammelende garagepunkliedjes maakt. Liefst heel kort, liedjes van onder de drie minuten zijn meer regel dan uitzondering.
Otherkin - I Was Born
Ik heb een zwak voor postpunkrevivalbandjes, en van alle nieuwe namen (VANT, Circa Waves, Pretty Vicious, The Academic) is het Ierse Otherkin denk ik mijn favoriet. Hun meest recente single verdient dus ook een plekje.
Saint PHNX - Reload
Eerste single en überhaupt nummer van een nieuwe band uit Glasgow. Als je van stadsgenoot WHITE houdt is dit een aanrader. Skyyyyyyyyyyyy.
Hallo allemaal. Na vandaag wat eerste berichtjes te hebben geplaatst op MuMe zou ik me nu ook al willen mengen in dit toffe topic.
De afrekening is één van de redenen dat ik lid ben geworden hier, nieuwe muziek ontdekken is voor mij inmiddels uitgegroeid tot een soort hobby. Zelf hou ik sinds februari op Spotify een eigen afrekening bij: een lijst van twintig nummers (inclusief albumtracks) die ik elke dag minstens eenmaal draai; op zondag gaan mijn negen tot elf favorieten ‘door’ naar de volgende week en wordt de lijst terug aangevuld. De Mume-afrekening hier is één van de kweekvijvers van, en op via jullie heb ik op deze manier al veel nieuwe nummers leren kennen. Hopelijk kan dit nu ook de andere kant op. Ik denk dat ik elke woensdag of donderdag een lijst ga maken.
Laten we maar aftrappen met mijn eerste lijst, losjes gebaseerd op mijn eigen Weekafrekening (link naar Spotify). Van een enkel nummer weet ik niet of het een single is, of dat ie recent genoeg is. Maar dat hoor ik dan wel.
PS. Geen idee of ie de deadline van deze week nog haalt, anders schuiven we hem met eventueel kleine aanpassingen een weekje door.
1. Beau - C’mon Please
2. Arthur Beatrice - Real Life
3. School of Seven Bells - Ablaze
4. Black Honey - All My Pride
5. Eefje de Visser - Staan
6. Bells of Youth - Running
7. Moderat - Running
8. Kaleo - Way Down We Go
9. The Strokes - Drag Queen
10. Alexandra Savior - Shades
11. Atmosphere - Ringo
12. Madeline Juno - You Know What?
13. Nosoyo - Disillusioned
14. It’s a Fine Line - The Delivery
15. Warhaus - The Good Lie
16. Band Of Skulls - Bodies
17. The Kills - Doing It To Death
18. Apneu - Siobhan
19. Otherkin - I Was Born
20. Saint PHNX - Reload
Actergrond keuzes:
Beau - C’mon Please
Heerlijk zomers. Leuke meisjes met een gitaartje die een enorm aanstekelijk album neerzetten. Dit was hun eerste single en ook gelijk mijn favoriet. Is dus al wel wat ouder, maar juist in de zomermaanden moet dit gewoon gedraaid worden. Nu nog wachten op zomerweer.
Arthur Beatrice - Real Life
“Hé, ik dacht dat Florence + The Machine vorig jaar nog een album hadden gemaakt?” Dit lijkt er wel heel erg op, maar is dat zo erg? Niet als het aan mij ligt.
School of Seven Bells - Ablaze
Waarschijnlijk het laatste wapenfeit van deze groep die één van haar leden verloor aan kanker. Heerlijk nummer, een beetje Grimes maar dan met een wat dromerigere stem - beetje mal vergelijk misschien maar ik heb momenteel niet beter.
Black Honey - All My Pride
Rauwe Britpoprock doet het altijd goed bij ondergetekende, zeker als de stem ook nog zo goed is. Ik vind ze zelfs beter dan Wolf Alice.
Eefje de Visser - Staan
Was eigenlijk al uit mijn eigen afrekening verdwenen (Mee is nu aan de beurt), maar deze is net weer uit als single dus prima geschikt voor dit topic. En het blijft een prachtig nummer, na Jong het beste van de plaat.
Bells of Youth - Running
Volwaardige bands met louter vrouwen blijven vrij zeldzaam, maar er zitten ook wel hele goeie tussen. Hinds, Warpaint en Haim bijvoorbeeld. Voor Nederland is Bells of Youth vertegenwoordigd, dat na een heerlijk debuutalbum dit jaar met een evenzo goede opvolger kwam.
Moderat - Running
We blijven maar rennen. Waar bij Reminder het kwartje even moest vallen, heeft deze me direct te pakken. Aangename kennismaking met deze groep.
Kaleo - Way Down We Go
In de vroege dagen van mijn Weekafrekening was het nummer al een prominente stamgast, maar nu het schitterende album A/B uit is verdient deze IJslandse folkrockpopbluesband weer wat aandacht. Een soort van re-entry dus. Wat een stem. Wat een emotie. En dan te bedenken dat het bij lange na niet het beste nummer op A/B is.
The Strokes - Drag Queen
Vocalen blijven wennen, maar instrumentaal zit het echt weer zoals de eerste drie albums in elkaar en het groeit en groeit. Als dit het nieuwe geluid is, en ze dus die stem weten te fiksen, dan weet ik weer waarom ik zo hou van Casablancas en vrienden.
Alexandra Savior - Shades
Deze dame is de muze van Alex Turner en dat is te merken. Alles ademt Humbug, en haar prachtige stem is uitstekend geschikt om ook haar eigen duistere draai eraan te geven. Het prachtige Risk (Demo) is voor mij persoonlijk de grote ontdekking van de latste tijd. Maar da’s helaas geen single. Dit iets meer uptempo nummer gelukkig wel.
Atmosphere - Ringo
Hiphop heb ik over het algemeen niet zo heel veel mee, maar een enkeling is wel te pruimen. Atmosphere is daar één van. Dit is gewoon een lekker nummertje.
De nieuwe Duitse kid on the block, die Ellie Goulding wel eens achterna zou kunnen gaan (heeft al met haar getourd). Album staat vol pompende beats, waar dit een aangenaam rustpuntje is. Prima toegankelijk popnummertje.
Nosoyo - Disillusion
Zoals bij mijn #1 al aangegeven, heb ik toch wel een zwak voor dergelijke zomerpopliedjes. Had gezegd dat het van Sara Bareilles was geweest en ik had het geloofd. En dat is een groot compliment.
It’s a Fine Line - The Delivery
Franse undergroundact in de progressive house die hier met Alex Kapranos (Franz Ferdinand) een tof mysterieus nummertje neerzet.
Warhaus - The Good Lie
The Balthazar Saga continues. In België al onwijs populair, al hier volgens mij ook aardig gewaardeerd. Ook dit soloproject van Maarten Devoldere is een groeier.
Band Of Skulls - Bodies
Bij de meeste nummers die ik ken van deze band is het vrouwtje dominant in de zang. Nu is het het mannetje, en in dit geval werkt het. Zijn stem lijkt heel erg op die van The Strypes (of andersom, BoS is een stukkie ouder). En dat is één van mijn lievelingsbandjes, dus dit nummer kan eigenlijk weinig fout doen.
The Kills - Doing It To Death
Rauwe rock, vertrouwd en daardoor ook goed te behappen. Heel sterk nummer van het duo dat eigenlijk constant goede nummers maakt.
Apneu - Siobhan
Tof Nederlands bandje dat rammelende garagepunkliedjes maakt. Liefst heel kort, liedjes van onder de drie minuten zijn meer regel dan uitzondering.
Otherkin - I Was Born
Ik heb een zwak voor postpunkrevivalbandjes, en van alle nieuwe namen (VANT, Circa Waves, Pretty Vicious, The Academic) is het Ierse Otherkin denk ik mijn favoriet. Hun meest recente single verdient dus ook een plekje.
Saint PHNX - Reload
Eerste single en überhaupt nummer van een nieuwe band uit Glasgow. Als je van stadsgenoot WHITE houdt is dit een aanrader. Skyyyyyyyyyyyy.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 20:41 uur
Geweldig!! Wat een binnenkomer!! Beau op nr. 1!! Ik vind je nu al tof!! 
Edit: ik was bij de nr 1 blijven hangen, maar ook Black Honey, Eefje en Apneu! Respect!!

Edit: ik was bij de nr 1 blijven hangen, maar ook Black Honey, Eefje en Apneu! Respect!!
0
geplaatst: 4 juli 2016, 20:43 uur
Ai, te laat deze week. Ik maak 'm voor de administratie voor mezelf, maar dan komt volgende week weer een nieuwe op MuMe.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 20:48 uur
123poetertjes schreef:
Dit is alvast een heerlijke ontdekking, thanks.
Heeft ze nog meer nummers van deze kwaliteit?
0
geplaatst: 4 juli 2016, 20:56 uur
Welkom 123poetertjes. De deadline is 20:00 uur dus die heb je helaas niet gehaald maar verder heel tof om er een vaste deelnemern bij te hebben! 

1
geplaatst: 4 juli 2016, 21:09 uur
Dit is alvast een heerlijke ontdekking, thanks. Heeft ze nog meer nummers van deze kwaliteit?
Gern geschehen!Ondanks dat deze appetijtelijke deerne slechts twintig jaar oud is heeft ze al twee albums uit. Ik ken alleen haar laatste, heb hem nu een paar keer gehoord dus weet de details ook nog niet. You know What? is voorlopig in elk geval mijn favoriet. Je kan andere single Salvation proberen, ook niet een te hoog tempo. Al zit daar wel een vent herhaaldelijk iets onverstaanbaars doorheen te murmelen (soort geluidseffectje) dus dat moet je net liggen.
Weet je wat? Ik zet haar album gewoon weer op, misschien word ik dan wat wijzer.

Geweldig!! Wat een binnenkomer!! Beau op nr. 1!! Ik vind je nu al tof!! ?
Haha, Beau en Apneu ken ik via dit topic, dus waarschijnlijk door jou!
0
geplaatst: 4 juli 2016, 21:24 uur
123poetertjes schreef:
Weet je wat? Ik zet haar album gewoon weer op, misschien word ik dan wat wijzer.
Ik heb haar tweede album nu op staan. Klinkt zeker niet verkeerd
, al hoor ik ook niet direct een nieuwe Taylor Swift in haar.123poetertjes schreef:
Ondanks dat deze appetijtelijke deerne slechts twintig jaar oud is heeft ze al twee albums uit.
Ondanks dat deze appetijtelijke deerne slechts twintig jaar oud is heeft ze al twee albums uit.
Ik zie trouwens dat de single edit van You Know What? gemixt is door Madizin die eerder ook Geiles Leben van Glasperlenspiel onder handen namen, een nummer dat nog een redelijke hit werd in de Afrekening. Mocht je niet vies zijn van de Duitse taal dan kan ik je dat nummer ook wel aanraden.
0
geplaatst: 4 juli 2016, 21:25 uur
Wie geil! Zal hem zo even luisteren. Als ik klaar ben met Salvation that is.
2
geplaatst: 4 juli 2016, 21:28 uur
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 26
1. (01) (5w) The Avalanches - Frankie Sinatra #3 (215) (14)
2. (03) (9w) Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales (152) (11)
3. (06) (4w) The Strokes - OBLIVIUS (129) (11)
4. (09) (4w) Beck - Wow (106) (10)
5. (10) (8w) Grimes - California (104) (8)
6. (02) (9w) Radiohead - Burn the Witch #6 (103) (9)
7. (07) (4w) James Blake - Radio Silence (101) (8)
8. (05) (3w) The Stone Roses - Beautiful Thing (100) (9)
9. (12) (7w) Moderat - Running (89) (8)
10. (04) (9w) Radiohead - Daydreaming (88) (7)
11. (19) (6w) Mitski - Happy (77) (6)
12. (11) (4w) Cass McCombs - Opposite House (68) (4)
13. (26) (5w) Shura - What's It Gonna Be (64) (4)
14. (35) (2w) Danny Brown - When It Rain (61) (5)
15. (28) (2w) Bear's Den - Auld Wives (60) (4)
16. (22) (4w) The Tragically Hip - In a World Possessed By the Human Mind (60) (4)
17. (08) (11w) Car Seat Headrest - Fill In the Blank (56) (6)
18. (15) (12w) Eefje de Visser - Staan (55) (6)
19. (27) (2w) Tangents - Jindabyne [Four Tet Remix] (49) (3)
20. (---) (1w) The Faint - Young and Realistic (47) (4)
21. (18) (4w) Lonely the Brave - Rattlesnakes (47) (3)
22. (25) (8w) Stillwave - What Have You (46) (3)
23. (---) (1w) Angel Olsen - Intern (45) (3)
24. (29) (2w) The Avalanches - Subways (44) (4)
25. (23) (9w) Amber Arcades - Fading Lines (44) (3)
26. (34) (3w) The Strokes - Drag Queen (41) (3)
27. (13) (7w) Few Bits - Summer Sun (40) (6)
28. (33) (4w) D.D Dumbo - Satan (39) (3)
29. (37) (3w) Deakin - Just Am (39) (3)
30. (---) (1w) Phoria - Evolve (39) (2)
31. (14) (6w) CHVRCHES - Warning Call (38) (5)
32. (16) (4w) Whitney - No Matter Where We Go (37) (4)
33. (31) (2w) Sigur Rós - Óveður (37) (4)
34. (32) (3w) Band of Horses - In a Drawer (37) (4)
35. (24) (2w) Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities (36) (2)
36. (20) (6w) Okkervil River - Okkervil River R.I.P. (35) (4)
37. (---) (1w) Mass Gothic - Mind Is Probably (35) (3)
38. (17) (10w) DJ Shadow (ft. Run the Jewels) - Nobody Speak (34) (2)
39. (RE) (8w) Mitski - Your Best American Girl (33) (3)
40. (RE) (5w) Metronomy - Old Skool (33) (2)
Exit:
Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True (9w)
D.A.R.K. - Loosen the Noose (3w)
Richard Ashcroft - Hold On (1w)
Tides from Nebula - The Lifter (1w)
Drowners - Cruel Ways (2w)
Teleman - Glory Hallelujah (4w)
We zijn halverwege het jaar en nog steeds loopt dit topic erg goed, is men enthousiast en is de activiteit hoog genoeg om een lijst van veertig liedjes te maken. Er komen zelfs met enige regelmaat nieuwe deelnemers bij! Zo af en toe lukt het een paar users niet om een lijstje te maken. Dat was deze week het geval en dat merk je dan wel. Maar ik had voor mezelf bedacht dat ik terug zou gaan naar een top dertig als de nummer 40 onder de dertig punten kwam. Dat is nog niet gebeurd.
Deze week was dus wel een iets mindere week, maar ach, vanaf volgende week hebben we er dan weer een lijstje bij. Je ziet dan dat het onderaan de lijst allemaal dicht bij elkaar gaat liggen. Richard Ashcroft, Tides from Nebula en Drowners vallen er weliswaar erg snel weer uit, maar zitten ook net onder de nummer 40 en kunnen volgende week makkelijk weer terugstijgen. Net zoals Metronomy en Mitski (voor de tweede keer!) deze week doen.
Echte nieuwkomers hebben we er vier van en volgens mijj zijn dat voor de lijst ook allevier nieuwe artiesten. Dat betekent echter niet dat ze nog maar net bezig zijn...
The Faint is zelfs al sinds de jaren '90 bezig. Het is wel grappig: Conor Oberst heeft nog kort in de band gezeten voor hij zijn eigen band begon: Bright Eyes. En ondanks dat The Faint vrijwel net zo lang is heeft het nooit de bekendheid weten te vergaren van Bright Eyes. Het grappigste eraan is trouwens dat de band enorm anders is dan Bright Eyes. Ze maken namelijk lekker stevige synthpop, geïnspireerd door de eighties. Young amd Realistic is in dat opzicht niet verrassend maar wel goed.
Ook geïnspireerd door de eighties is Mass Gothic. Die band debuteert weliswaar net maar de frontman van Mass Gothic zat bijna tien jaar lang in Hooray for Earth, een band die nogal in de obscuriteit gebleven. Het album van Mass Gothic schijnt alle kanten op te schieten, maar deze single heeft een vleugje donkere new wave in zich, uiteindelijk culminerend in wat lekkere gitaarherrie.
Een andere band die erg gevarieerd is, is Phoria. Ook al geen nieuwkomer. De band bestaat al sinds 1997. Toch brachten ze in 2010 pas hun eerste EP uit en dit jaar het debuutalbum. De band wordt met van alles en nog wat vergeleken: Radiohead, Sigur Rós, James Blake, Aphex Twin. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon een heel eigen stijl gevonden waarin ze eigenzinnige composities maken zonder de emotie uit het oog te verliezen. Een bijzondere band!
De enige met een clip is Angel Olsen. Al is in de clip maar een gedeelte van het nummer te horen en wordt het een trailer genoemd. Zij is vergeleken met de andere binnenkomers nog maar met bezig. Ze debuteerde in 2010 met een plaat vol intieme lo-fi folk. Haar nieuwste album lijkt echter een koerswijziging in te luiden; Intern heeft zelfs wel wat weg van Lana Del Rey en is veel poppier dan haar oudere werk. En hé, alweer van die 80s-synths. Dat is tegenwoordig helemaal in, lijkt het.
1. (01) (5w) The Avalanches - Frankie Sinatra #3 (215) (14)
2. (03) (9w) Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales (152) (11)
3. (06) (4w) The Strokes - OBLIVIUS (129) (11)
4. (09) (4w) Beck - Wow (106) (10)
5. (10) (8w) Grimes - California (104) (8)
6. (02) (9w) Radiohead - Burn the Witch #6 (103) (9)
7. (07) (4w) James Blake - Radio Silence (101) (8)
8. (05) (3w) The Stone Roses - Beautiful Thing (100) (9)
9. (12) (7w) Moderat - Running (89) (8)
10. (04) (9w) Radiohead - Daydreaming (88) (7)
11. (19) (6w) Mitski - Happy (77) (6)
12. (11) (4w) Cass McCombs - Opposite House (68) (4)
13. (26) (5w) Shura - What's It Gonna Be (64) (4)
14. (35) (2w) Danny Brown - When It Rain (61) (5)
15. (28) (2w) Bear's Den - Auld Wives (60) (4)
16. (22) (4w) The Tragically Hip - In a World Possessed By the Human Mind (60) (4)
17. (08) (11w) Car Seat Headrest - Fill In the Blank (56) (6)
18. (15) (12w) Eefje de Visser - Staan (55) (6)
19. (27) (2w) Tangents - Jindabyne [Four Tet Remix] (49) (3)
20. (---) (1w) The Faint - Young and Realistic (47) (4)
21. (18) (4w) Lonely the Brave - Rattlesnakes (47) (3)
22. (25) (8w) Stillwave - What Have You (46) (3)
23. (---) (1w) Angel Olsen - Intern (45) (3)
24. (29) (2w) The Avalanches - Subways (44) (4)
25. (23) (9w) Amber Arcades - Fading Lines (44) (3)
26. (34) (3w) The Strokes - Drag Queen (41) (3)
27. (13) (7w) Few Bits - Summer Sun (40) (6)
28. (33) (4w) D.D Dumbo - Satan (39) (3)
29. (37) (3w) Deakin - Just Am (39) (3)
30. (---) (1w) Phoria - Evolve (39) (2)
31. (14) (6w) CHVRCHES - Warning Call (38) (5)
32. (16) (4w) Whitney - No Matter Where We Go (37) (4)
33. (31) (2w) Sigur Rós - Óveður (37) (4)
34. (32) (3w) Band of Horses - In a Drawer (37) (4)
35. (24) (2w) Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities (36) (2)
36. (20) (6w) Okkervil River - Okkervil River R.I.P. (35) (4)
37. (---) (1w) Mass Gothic - Mind Is Probably (35) (3)
38. (17) (10w) DJ Shadow (ft. Run the Jewels) - Nobody Speak (34) (2)
39. (RE) (8w) Mitski - Your Best American Girl (33) (3)
40. (RE) (5w) Metronomy - Old Skool (33) (2)
Exit:
Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True (9w)
D.A.R.K. - Loosen the Noose (3w)
Richard Ashcroft - Hold On (1w)
Tides from Nebula - The Lifter (1w)
Drowners - Cruel Ways (2w)
Teleman - Glory Hallelujah (4w)
We zijn halverwege het jaar en nog steeds loopt dit topic erg goed, is men enthousiast en is de activiteit hoog genoeg om een lijst van veertig liedjes te maken. Er komen zelfs met enige regelmaat nieuwe deelnemers bij! Zo af en toe lukt het een paar users niet om een lijstje te maken. Dat was deze week het geval en dat merk je dan wel. Maar ik had voor mezelf bedacht dat ik terug zou gaan naar een top dertig als de nummer 40 onder de dertig punten kwam. Dat is nog niet gebeurd.
Deze week was dus wel een iets mindere week, maar ach, vanaf volgende week hebben we er dan weer een lijstje bij. Je ziet dan dat het onderaan de lijst allemaal dicht bij elkaar gaat liggen. Richard Ashcroft, Tides from Nebula en Drowners vallen er weliswaar erg snel weer uit, maar zitten ook net onder de nummer 40 en kunnen volgende week makkelijk weer terugstijgen. Net zoals Metronomy en Mitski (voor de tweede keer!) deze week doen.
Echte nieuwkomers hebben we er vier van en volgens mijj zijn dat voor de lijst ook allevier nieuwe artiesten. Dat betekent echter niet dat ze nog maar net bezig zijn...
The Faint is zelfs al sinds de jaren '90 bezig. Het is wel grappig: Conor Oberst heeft nog kort in de band gezeten voor hij zijn eigen band begon: Bright Eyes. En ondanks dat The Faint vrijwel net zo lang is heeft het nooit de bekendheid weten te vergaren van Bright Eyes. Het grappigste eraan is trouwens dat de band enorm anders is dan Bright Eyes. Ze maken namelijk lekker stevige synthpop, geïnspireerd door de eighties. Young amd Realistic is in dat opzicht niet verrassend maar wel goed.
Ook geïnspireerd door de eighties is Mass Gothic. Die band debuteert weliswaar net maar de frontman van Mass Gothic zat bijna tien jaar lang in Hooray for Earth, een band die nogal in de obscuriteit gebleven. Het album van Mass Gothic schijnt alle kanten op te schieten, maar deze single heeft een vleugje donkere new wave in zich, uiteindelijk culminerend in wat lekkere gitaarherrie.
Een andere band die erg gevarieerd is, is Phoria. Ook al geen nieuwkomer. De band bestaat al sinds 1997. Toch brachten ze in 2010 pas hun eerste EP uit en dit jaar het debuutalbum. De band wordt met van alles en nog wat vergeleken: Radiohead, Sigur Rós, James Blake, Aphex Twin. Maar uiteindelijk hebben ze gewoon een heel eigen stijl gevonden waarin ze eigenzinnige composities maken zonder de emotie uit het oog te verliezen. Een bijzondere band!
De enige met een clip is Angel Olsen. Al is in de clip maar een gedeelte van het nummer te horen en wordt het een trailer genoemd. Zij is vergeleken met de andere binnenkomers nog maar met bezig. Ze debuteerde in 2010 met een plaat vol intieme lo-fi folk. Haar nieuwste album lijkt echter een koerswijziging in te luiden; Intern heeft zelfs wel wat weg van Lana Del Rey en is veel poppier dan haar oudere werk. En hé, alweer van die 80s-synths. Dat is tegenwoordig helemaal in, lijkt het.

0
geplaatst: 5 juli 2016, 00:04 uur
Leuke lijst weer en je stukjes blijven erg leuk om te lezen Arnout.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 juli 2016, 00:21 uur
Inderdaad!
Een voordeel van dit topic vind ik dat hier een breder scala aan muziek aan bod komt. Dat maakt het voor mij leuker om mee te blijven doen. Bij veel andere topics zijn niet-'gitaarmuziek'-nummers redelijk kansloos, zeker in de eindfase.
Een voordeel van dit topic vind ik dat hier een breder scala aan muziek aan bod komt. Dat maakt het voor mij leuker om mee te blijven doen. Bij veel andere topics zijn niet-'gitaarmuziek'-nummers redelijk kansloos, zeker in de eindfase.
0
Magick1
geplaatst: 5 juli 2016, 15:44 uur
1. Beck - Wow
2. The Chainsmokers - Don't Let Me Down
3. Band Of Horses - Casual Party
4. Radiohead - Burn The Witch
5. PJ Harvey - The Community Of Hope
6. Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities
7. Drake - One Dance
8. Michael Kiwanuka - Black Man In A White World
9. Blink-182 - Bored To Death
10. Mura Masa - What If I Go?
Rock Werchter heeft mn lijst lichtjes beinvloed
2. The Chainsmokers - Don't Let Me Down
3. Band Of Horses - Casual Party
4. Radiohead - Burn The Witch
5. PJ Harvey - The Community Of Hope
6. Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities
7. Drake - One Dance
8. Michael Kiwanuka - Black Man In A White World
9. Blink-182 - Bored To Death
10. Mura Masa - What If I Go?
Rock Werchter heeft mn lijst lichtjes beinvloed

0
geplaatst: 5 juli 2016, 22:44 uur
WEEK 27 /4 JULI 2016 - 10 JULI 2016
Sander's TOP 20
1 1 5 Calvin Harris ft. Rihanna - This Is What You Came For #3 CB
2 -- 1 Cass McCombs - Opposite House CB
3 3 4 ABC - Viva Love CB
4 2 3 Richard Ashcroft - Hold On CB
5 7 3 Tourist LeMC ft. Spiritually Wally - Horizon
6 5 6 Justin Timberlake - Can't Stop The Feeling #3 CB
7 12 2 Rihanna - Kiss It Better CB
8 13 4 Janieck - Feel The Love [Sam Feldt Edit]
9 -- 1 Radiohead - Burn The Witch B
10 4 11 Amir - J'ai Cherché #3
11 10 7 Jennifer Lopez - Ain't Your Mama CB
12 6 18 Mike Posner - I Took A Pill In Ibiza [SeeB Remix] #5 CB
13 -- 1 Beck - Wow
14 -- 1 Dodgy - You Give Drugs A Bad Name B
15 9 5 Enrique Iglesias ft. Wisin - Duele El Corazon
16 8 17 Alan Walker - Faded #2 CB
17 11 4 Dua Lipa - Hotter Than Hell
18 14 6 Rick Astley - Angels On My Side
19 15 3 Akcent ft. Jordan - Deeply in Love
20 16 2 Tiffany - I Just Wanna Dance
Sander's TIPPARADE
1 -- 4 Macklemore & Ryan Lewis ft. Eric Nally, .….. - Downtown CB Sander's CHART BREAKER
2 5 6 Cullen Omori - Cinnamon
3 6 4 Aurelie - De Laatste
4 -- 3 Bielfield - Kings & Queens
5 -- 1 The Head and the Heart - All We Ever Knew
6 -- 1 Kaiser Chiefs - Parachute
7 9 2 Few Bits - Summer Sun
8 -- 3 Dichter - Synths
9 -- 3 Rihanna - Needed Me
10 -- 3 Marcus Layton ft. Tin Sparrow - For You [Blinkie Remix]
De gehele lijst kan je hier vinden ... http://iamsander.com/wp-content/uploads/2016/01/W27-2016.pdf
Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify: Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify - open.spotify.com
Sander's CHART BREAKER: Macklemore & Ryan Lewis ft. Eric Nally, Melle Mel, ….. - Downtown CB
Robert's BAMISCHIJF: Sigur Rós - Óveður B
Sander's TOP 20
1 1 5 Calvin Harris ft. Rihanna - This Is What You Came For #3 CB
2 -- 1 Cass McCombs - Opposite House CB
3 3 4 ABC - Viva Love CB
4 2 3 Richard Ashcroft - Hold On CB
5 7 3 Tourist LeMC ft. Spiritually Wally - Horizon
6 5 6 Justin Timberlake - Can't Stop The Feeling #3 CB
7 12 2 Rihanna - Kiss It Better CB
8 13 4 Janieck - Feel The Love [Sam Feldt Edit]
9 -- 1 Radiohead - Burn The Witch B
10 4 11 Amir - J'ai Cherché #3
11 10 7 Jennifer Lopez - Ain't Your Mama CB
12 6 18 Mike Posner - I Took A Pill In Ibiza [SeeB Remix] #5 CB
13 -- 1 Beck - Wow
14 -- 1 Dodgy - You Give Drugs A Bad Name B
15 9 5 Enrique Iglesias ft. Wisin - Duele El Corazon
16 8 17 Alan Walker - Faded #2 CB
17 11 4 Dua Lipa - Hotter Than Hell
18 14 6 Rick Astley - Angels On My Side
19 15 3 Akcent ft. Jordan - Deeply in Love
20 16 2 Tiffany - I Just Wanna Dance
Sander's TIPPARADE
1 -- 4 Macklemore & Ryan Lewis ft. Eric Nally, .….. - Downtown CB Sander's CHART BREAKER
2 5 6 Cullen Omori - Cinnamon
3 6 4 Aurelie - De Laatste
4 -- 3 Bielfield - Kings & Queens
5 -- 1 The Head and the Heart - All We Ever Knew
6 -- 1 Kaiser Chiefs - Parachute
7 9 2 Few Bits - Summer Sun
8 -- 3 Dichter - Synths
9 -- 3 Rihanna - Needed Me
10 -- 3 Marcus Layton ft. Tin Sparrow - For You [Blinkie Remix]
De gehele lijst kan je hier vinden ... http://iamsander.com/wp-content/uploads/2016/01/W27-2016.pdf
Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify: Sander's Top 20 & Tipparade on Spotify - open.spotify.com
Sander's CHART BREAKER: Macklemore & Ryan Lewis ft. Eric Nally, Melle Mel, ….. - Downtown CB
Robert's BAMISCHIJF: Sigur Rós - Óveður B
1
geplaatst: 5 juli 2016, 23:37 uur
Goed bezig Sander! Naast Radiohead ook Beck nieuw in je lijst. Met Downtown ben je een beetje laat, maar is wel een erg lekker nummer. Beter laat dan niet, zeg maar. Ik zie trouwens langzaamaan wat minder Top40 nummers. 

0
geplaatst: 6 juli 2016, 13:10 uur
27 26 AW (playlist)
----------------
01 01 03 Ekkah x DâM-Funk - What's Up #3
02 05 03 This Soft Machine - It's Operational
03 04 09 Minor Victories - Scattered Ashes (Song for Richard)
04 02 05 The Avalanches - Frankie Sinatra #2
05 09 08 True - The Model
06 03 08 Metronomy - Old Skool
07 13 03 Beyond the Wizards Sleeve - Creation
08 06 10 Amber Arcades - Fading Lines #3
09 11 09 Floorplan - Music
10 07 15 Jessy Lanza - VV Violence #2
11 15 05 Beck - Wow
12 10 12 Imarhan - Imarhan
13 16 03 Hope Sandoval & The Warm Inventions - Isn't It True
14 08 14 Massive Attack ft. Young Fathers - Voodoo Blood
15 17 09 Alex Seidel - Altitude 89
16 18 08 Holy Fuck - Xed Eyes
17 19 07 D.D. Dumbo - Satan
18 21 05 Deakin - Just Am
19 23 05 Chairlift ft. D.R.A.M. & Jimi Tents - Ch-Ching (Redux)
20 27 03 Factory Floor - Dial Me In
----------------
21 26 05 Psychic Ills - I Don't Mind
22 32 03 James Blake - Radio Silence
23 ** 01 The Faint - Young & Realistic
24 22 05 The Raveonettes - Scout
25 ** 01 Marble Sounds - Tout et Partout
26 ** 01 Naive Set - Dieter Ram's Wife
27 29 05 Kaytranade - Lite Spots
28 14 08 D.A.R.K. - Loosen The Noose
29 20 12 Pumarosa - Cecile
30 ** 01 Ben Watt - Gradually
31 ** 01 Emmanuelle - Italove
32 33 03 Jessie Ware - Till The End
33 40 03 Innerspace Orchestra - One Way Glass
34 ** 01 Pearson Sound - XLB
35 28 10 PJ Harvey - The Orange Monkey
36 ** 01 Crater - No Paradise
37 30 10 Charles Bradley - Ain't It A Sin
38 ** 01 Kauf - Through The Yard (Fort Romeau Remix)
39 12 10 Radiohead - Daydreaming
40 ** 01 Robert Forster - Let Me Imagine You
----------------
exit:
The Lucid Dream - Bad Texan
Shit Robot - Lose Control
Africaine 808 - Rhythm Is All You Can Dance
Richard Ashcroft - Hold On
The Duke Spirit - Wounded Wing
Four Lions - We Are England
Few Bits - Summer Sun
Primal Scream - Where The Light Gets In
Classixx ft. Alex Frankel - I Feel Numb
----------------
nieuw:
Eerst de wat electronischer zaken:
- The Faint zag ik 13 jaar geleden eens in Ekko en ik was gelijk verkocht. Geweldige mix tussen new wave, electroclash, synthpop, etc. Twee jaar later liep hun optreden in de mist op Dour (toen liepen ze na een paar nummers van het podium wegens technische mankementen) en sindsdien ben ik ze eigenlijk uit het oog verloren. Tot nu! Young & Realistic is niets nieuws onder de zon, het klinkt nog precies zo als 13 jaar geleden, maar het is wel erg lekker. Eén van de synth-lijntjes doet me overigens erg aan Gary Numan denken.
- Crater zit enigszins in hetzelfde hoekje, al is de vleermuizenfactor hier nog iets hoger. Mooi ritmisch plaatje met scherpe productie en een zangeres die klinkt als een jonge Sinead O'Connor.
- Emmanuelle scoort met een dansbare track die meer richting italo gaat. Deze Braziliaans-Italiaanse is tamelijk anoniem, maar wellicht helpt het te vermelden dat het nummer is geproduceerd door de heren Dewaele (van Soulwax).
- Pearson Sound vind ik tof sinds zijn Fabric-mix cd van 5 jaar terug. Aanrader voor fans van Four Tet, die hem laatst een van de twee beste dj's ter wereld noemde op Twitter.
- Kauf volgt daar mooi op, want dit klinkt een beetje hetzelfde, maar in plaats van dwingend en dansbaar dan juist ontspannen en wat lomer.
Op het bandjesvlak scoren Nederland en België. Onze zuiderburen van Marble Sounds hebben de hulp ingeroepen van een chanteuse en samen leveren zij een prachtig wegdroomnummer af. De Amsterdammers van Naive Set gooien er juist wat meer pit in: Dieter Ram's Wife rammelt door als The Feelies in hun beste jaren.
Ten slot is er nog een verlaat Primavera Sound-effect: zowel Ben Watt (bekend van Everything But The Girl) als Robert Forster zag ik daar live en na een paar weken draaien komen hun recente singles bovendraaien. Mooie vakkundige liedjes, waarvan die van Ben Watt me het meeste raakt door de mooie tekst.
----------------
tipparade (Spotify playlist)
----------------
01 01 03 Ekkah x DâM-Funk - What's Up #3
02 05 03 This Soft Machine - It's Operational
03 04 09 Minor Victories - Scattered Ashes (Song for Richard)
04 02 05 The Avalanches - Frankie Sinatra #2
05 09 08 True - The Model
06 03 08 Metronomy - Old Skool
07 13 03 Beyond the Wizards Sleeve - Creation
08 06 10 Amber Arcades - Fading Lines #3
09 11 09 Floorplan - Music
10 07 15 Jessy Lanza - VV Violence #2
11 15 05 Beck - Wow
12 10 12 Imarhan - Imarhan
13 16 03 Hope Sandoval & The Warm Inventions - Isn't It True
14 08 14 Massive Attack ft. Young Fathers - Voodoo Blood
15 17 09 Alex Seidel - Altitude 89
16 18 08 Holy Fuck - Xed Eyes
17 19 07 D.D. Dumbo - Satan
18 21 05 Deakin - Just Am
19 23 05 Chairlift ft. D.R.A.M. & Jimi Tents - Ch-Ching (Redux)
20 27 03 Factory Floor - Dial Me In
----------------
21 26 05 Psychic Ills - I Don't Mind
22 32 03 James Blake - Radio Silence
23 ** 01 The Faint - Young & Realistic
24 22 05 The Raveonettes - Scout
25 ** 01 Marble Sounds - Tout et Partout
26 ** 01 Naive Set - Dieter Ram's Wife
27 29 05 Kaytranade - Lite Spots
28 14 08 D.A.R.K. - Loosen The Noose
29 20 12 Pumarosa - Cecile
30 ** 01 Ben Watt - Gradually
31 ** 01 Emmanuelle - Italove
32 33 03 Jessie Ware - Till The End
33 40 03 Innerspace Orchestra - One Way Glass
34 ** 01 Pearson Sound - XLB
35 28 10 PJ Harvey - The Orange Monkey
36 ** 01 Crater - No Paradise
37 30 10 Charles Bradley - Ain't It A Sin
38 ** 01 Kauf - Through The Yard (Fort Romeau Remix)
39 12 10 Radiohead - Daydreaming
40 ** 01 Robert Forster - Let Me Imagine You
----------------
exit:
The Lucid Dream - Bad Texan
Shit Robot - Lose Control
Africaine 808 - Rhythm Is All You Can Dance
Richard Ashcroft - Hold On
The Duke Spirit - Wounded Wing
Four Lions - We Are England
Few Bits - Summer Sun
Primal Scream - Where The Light Gets In
Classixx ft. Alex Frankel - I Feel Numb
----------------
nieuw:
Eerst de wat electronischer zaken:
- The Faint zag ik 13 jaar geleden eens in Ekko en ik was gelijk verkocht. Geweldige mix tussen new wave, electroclash, synthpop, etc. Twee jaar later liep hun optreden in de mist op Dour (toen liepen ze na een paar nummers van het podium wegens technische mankementen) en sindsdien ben ik ze eigenlijk uit het oog verloren. Tot nu! Young & Realistic is niets nieuws onder de zon, het klinkt nog precies zo als 13 jaar geleden, maar het is wel erg lekker. Eén van de synth-lijntjes doet me overigens erg aan Gary Numan denken.
- Crater zit enigszins in hetzelfde hoekje, al is de vleermuizenfactor hier nog iets hoger. Mooi ritmisch plaatje met scherpe productie en een zangeres die klinkt als een jonge Sinead O'Connor.
- Emmanuelle scoort met een dansbare track die meer richting italo gaat. Deze Braziliaans-Italiaanse is tamelijk anoniem, maar wellicht helpt het te vermelden dat het nummer is geproduceerd door de heren Dewaele (van Soulwax).
- Pearson Sound vind ik tof sinds zijn Fabric-mix cd van 5 jaar terug. Aanrader voor fans van Four Tet, die hem laatst een van de twee beste dj's ter wereld noemde op Twitter.
- Kauf volgt daar mooi op, want dit klinkt een beetje hetzelfde, maar in plaats van dwingend en dansbaar dan juist ontspannen en wat lomer.
Op het bandjesvlak scoren Nederland en België. Onze zuiderburen van Marble Sounds hebben de hulp ingeroepen van een chanteuse en samen leveren zij een prachtig wegdroomnummer af. De Amsterdammers van Naive Set gooien er juist wat meer pit in: Dieter Ram's Wife rammelt door als The Feelies in hun beste jaren.
Ten slot is er nog een verlaat Primavera Sound-effect: zowel Ben Watt (bekend van Everything But The Girl) als Robert Forster zag ik daar live en na een paar weken draaien komen hun recente singles bovendraaien. Mooie vakkundige liedjes, waarvan die van Ben Watt me het meeste raakt door de mooie tekst.
----------------
tipparade (Spotify playlist)
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 juli 2016, 14:20 uur
Week 27 - 2016
Tijd om uit te breiden naar een top 30!
01. (01) [06w] De La Soul - Pain ft. Snoop Dogg #2
02. (02) [06w] Isaac Tichauer - Higher Level [Bicep Remix]
03. (05) [05w] Tangents - Jindabyne [Four Tet Remix]
04. (06) [03w] Portishead - SOS
05. (04) [08w] Moderat - Running #3
06. (03) [08w] Grimes - California
07. (09) [04w] Disclosure - Moog for Love ft. Eats Everything
08. (19) [02w] Brassica - Tears I Can Afford [Bicep Remix]
09. (10) [05w] The Avalanches - Frankie Sinatra ft. Danny Brown & MF DOOM
10. (11) [02w] Ross From Friends - Talk To Me, You'll Understand
11. (13) [03w] Danny Brown - When It Rain
12. (14) [02w] Atmosphere - Ringo
13. (==) [01w] Aphex Twin - CIRKLON3 [ Колхозная mix ]
14. (08) [06w] X_1 - Tangente à l'Ouest
15. (07) [06w] Africaine 808 - Rhythm Is All You Can Dance
16. (18) [03w] Kaytranada - Lite Spots
17. (==) [01w] ScHoolboy Q - Tookie Knows II: Part (2) ft. Traffic & TF
18. (17) [04w] Solee - Ten
19. (==) [01w] BADBADNOTGOOD - In Your Eyes ft. Charlotte Day Wilson
20. (16) [07w] Jungle by Night - Kingfisher
21. (12) [11w] The Internet - Special Affair
22. (15) [11w] Run the Jewels - Crown ft. Diane Coffee #2
23. (==) [01w] The Avalanches - Subways
24. (20) [08w] Imarhan - Imarhan
25. (RE) [04w] Crater - No Paradise
26. (==) [01w] Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True?
27. (==) [01w] James Blake - Radio Silence
28. (RE) [04w] Ólafur Arnalds - Say My Name ft. Arnór Dan
29. (==) [01w] clipping. - Wriggle
30. (==) [01w] Miles Davis, Robert Glasper & Bilal - Ghetto Walkin'
Tijd om uit te breiden naar een top 30!
01. (01) [06w] De La Soul - Pain ft. Snoop Dogg #2
02. (02) [06w] Isaac Tichauer - Higher Level [Bicep Remix]
03. (05) [05w] Tangents - Jindabyne [Four Tet Remix]
04. (06) [03w] Portishead - SOS
05. (04) [08w] Moderat - Running #3
06. (03) [08w] Grimes - California
07. (09) [04w] Disclosure - Moog for Love ft. Eats Everything
08. (19) [02w] Brassica - Tears I Can Afford [Bicep Remix]
09. (10) [05w] The Avalanches - Frankie Sinatra ft. Danny Brown & MF DOOM
10. (11) [02w] Ross From Friends - Talk To Me, You'll Understand
11. (13) [03w] Danny Brown - When It Rain
12. (14) [02w] Atmosphere - Ringo
13. (==) [01w] Aphex Twin - CIRKLON3 [ Колхозная mix ]
14. (08) [06w] X_1 - Tangente à l'Ouest
15. (07) [06w] Africaine 808 - Rhythm Is All You Can Dance
16. (18) [03w] Kaytranada - Lite Spots
17. (==) [01w] ScHoolboy Q - Tookie Knows II: Part (2) ft. Traffic & TF
18. (17) [04w] Solee - Ten
19. (==) [01w] BADBADNOTGOOD - In Your Eyes ft. Charlotte Day Wilson
20. (16) [07w] Jungle by Night - Kingfisher
21. (12) [11w] The Internet - Special Affair
22. (15) [11w] Run the Jewels - Crown ft. Diane Coffee #2
23. (==) [01w] The Avalanches - Subways
24. (20) [08w] Imarhan - Imarhan
25. (RE) [04w] Crater - No Paradise
26. (==) [01w] Hope Sandoval and the Warm Inventions - Isn't It True?
27. (==) [01w] James Blake - Radio Silence
28. (RE) [04w] Ólafur Arnalds - Say My Name ft. Arnór Dan
29. (==) [01w] clipping. - Wriggle
30. (==) [01w] Miles Davis, Robert Glasper & Bilal - Ghetto Walkin'
0
geplaatst: 6 juli 2016, 16:31 uur
Wegens verhuizing geen tijd deze week. Lijst van vorige week alleen bijgewerkt voor deze week
1 1 (3w) Twenty One Pilots Heathens
2 2 (4w) The Strokes Oblivius
3 3 (4w) Dead! You're So Cheap
4 4 (11w) Drowners - Cruel Ways
5 5 (5w) Band of Skulls - Embers
6 6 (9w) Jake Bugg - Hope, Love and Misery
7 7 (7w) Teleman - Glory Hallelujah
8 8 (5w) Steven Batelle - The Jump
9 9 (8w) Pretty Vicious - Cave Song
10 10 (7w) JPNSGRLS - Bully For You
--------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------
11 11 (5w) Biffy Clyro - Animal Style
12 12 (5w) Jordan Aller Helter Skelter
13 13 (7w) Band Of Skulls - Bodies
14 14 (11w) The Zolas - Get Dark
15 15 (3w) The Faint Young And Realistic
16 16 (3w) VANT KARMA SEEKER
17 17 (4w) The Avalanches Frank Sinatra
18 18 (3w) Bastille Good Grief
19 19 (2w) Drowners - Pick Up The Pace
20 20 (2w) Frank Carter & The Rattlesnakes - Snake Eyes
--------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------
21 21 (3w) Monarks You Were My Fire
22 22 (2w) Cortes - Close to Nowhere
23 23 (2w) Drowners - Conversations With Myself
24 24 (5w) The Derevolutions - Dangerous Lies
25 25 (5w) The Strokes - Drag Queen
26 26 (8w) Metronomy - Old Skool
27 27 (3w) Two Door Cinema Club Are We Ready?(Wreck)
28 28 (3w) Frank Hamilton Songs We Fall Asleep To
29 29 (7w) Milow - Lonely One
30 30 (2w) Kaiser Chiefs - Parachutes
31 31 (3w) Passenger Somebody's Love
32 32 (4w) The Island Club Let Go
33 33 (3w) Fronteers Full Moon
34 34 (3w) Glass AnimalsLife Itself
35 35 (9w) Minor Victories - Breaking My Light
36 36 (9w) Wintersleep - Territory
37 37 (10w) D.A.R.K. - Loosen The Noose
38 38 (11w) Carnival Youth - SURF
39 39 (2w) Mozes and the Firstborn - Great Pile of Nothing
40 40 (2w) Richard Ashcroft - Hold On
1 1 (3w) Twenty One Pilots Heathens
2 2 (4w) The Strokes Oblivius
3 3 (4w) Dead! You're So Cheap
4 4 (11w) Drowners - Cruel Ways
5 5 (5w) Band of Skulls - Embers
6 6 (9w) Jake Bugg - Hope, Love and Misery
7 7 (7w) Teleman - Glory Hallelujah
8 8 (5w) Steven Batelle - The Jump
9 9 (8w) Pretty Vicious - Cave Song
10 10 (7w) JPNSGRLS - Bully For You
11 11 (5w) Biffy Clyro - Animal Style
12 12 (5w) Jordan Aller Helter Skelter
13 13 (7w) Band Of Skulls - Bodies
14 14 (11w) The Zolas - Get Dark
15 15 (3w) The Faint Young And Realistic
16 16 (3w) VANT KARMA SEEKER
17 17 (4w) The Avalanches Frank Sinatra
18 18 (3w) Bastille Good Grief
19 19 (2w) Drowners - Pick Up The Pace
20 20 (2w) Frank Carter & The Rattlesnakes - Snake Eyes
21 21 (3w) Monarks You Were My Fire
22 22 (2w) Cortes - Close to Nowhere
23 23 (2w) Drowners - Conversations With Myself
24 24 (5w) The Derevolutions - Dangerous Lies
25 25 (5w) The Strokes - Drag Queen
26 26 (8w) Metronomy - Old Skool
27 27 (3w) Two Door Cinema Club Are We Ready?(Wreck)
28 28 (3w) Frank Hamilton Songs We Fall Asleep To
29 29 (7w) Milow - Lonely One
30 30 (2w) Kaiser Chiefs - Parachutes
31 31 (3w) Passenger Somebody's Love
32 32 (4w) The Island Club Let Go
33 33 (3w) Fronteers Full Moon
34 34 (3w) Glass AnimalsLife Itself
35 35 (9w) Minor Victories - Breaking My Light
36 36 (9w) Wintersleep - Territory
37 37 (10w) D.A.R.K. - Loosen The Noose
38 38 (11w) Carnival Youth - SURF
39 39 (2w) Mozes and the Firstborn - Great Pile of Nothing
40 40 (2w) Richard Ashcroft - Hold On
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 juli 2016, 21:38 uur
01 - 01 Stillwave - What Have You
02- 02 Dead Vibrations - Drain
03 - 03 King Gizzard & The Lizard Wizard - People-Vultures
04 - 08 Crows - Whisper
05 - 07 Moon Duo - Ice
06 -05 Nightcrawlers - Moon (Dark Moon Mix)
07 – 04 The Lucid Dream - Bad Texan
08 - 06 Lonely the Brave - Rattlesnakes
09 – 13 The fin. - Through the Deep
10 - 14 MØ - Final Song
11 – 09 Band Of Horses - In A Drawer
12 – 10 The Last Shadow Puppets - Aviaton
13 - 15 Yak - Harbour The Feeling
14 - 12 Car Seat Headrest - Fill In the Blank
15 (-) Elle King - Good Girls
16 - 16 Eagulls - Skipping
17 – 17 Tides From Nebula - The Lifter
18 (-) Merchandise - Flower of Sex
19 - 18 Preoccupations - Anxiety
20- 19 CHVRCHES - Warning Call
0
geplaatst: 7 juli 2016, 09:57 uur
Week 27:
01 (11) (2w) Teho Teardo & Blixa Bargeld - The Beast (#1 1w)
02 (17) (2w) The Veils - Axolotl
03 (10) (2w) Atmosphere - Ringo
04 (03) (3w) Benjamin Clementine - I Won’t Complain
05 (01) (4w) Car Seat Headrest – Drunk Drivers / Killer Whales (#1 1w)
06 (07) (5w) Roísín Murphy - Ten Miles High
07 (16) (4w) Beck - Wow
08 (02) (5w) The Avalanches - Frankie Sinatra (#1 1w)
09 (04) (8w) Radiohead - Daydreaming
10 (22) (2w) Beyoncé - Sorry
11 (09) (3w) Twenty One Pilots - Heathens
12 (08) (3w) Sigur Rós - Óveður
13 (05) (6w) The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind
14 (26) (2w) Sleeping At Last - Dark Horse
15 (06) (7w) IAMX - North Star (#1 2w)
16 (25) (2w) Portishead - SOS
17 (24) (2w) Tame Impala - The Moment
18 (13) (5w) Whitney - No Matter Where We Go
19 (15) (10w) Radiohead - Burn The Witch (#1 3w)
20 (21) (4w) Pet Shop Boys - Twenty-something
21 (12) (6w) Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
22 (20) (3w) The Strokes Oblivius
23 (14) (9w) Lou Rhodes - All the Birds
24 (28) (2w) The Amazing – Ambulance
25 (--) (1w) The Faint - Young & Realistic
26 (--) (1w) Peter Gabriel - I'm Amazing
27 (--) (1w) Blaudzun - Jupiter
28 (29) (2w) The Tallest Man On Earth - Time Of The Blue
29 (30) (2w) Riverside - Addicted
30 (18) (6w) CHVRCHES - Warning Call
Uit:
19. Iggy Pop - Sunday (6w)
23. Amber Arcades - Fading Lines (2w)
27. Marble Sounds - Tout Et Partout (5w)
01 (11) (2w) Teho Teardo & Blixa Bargeld - The Beast (#1 1w)
02 (17) (2w) The Veils - Axolotl
03 (10) (2w) Atmosphere - Ringo
04 (03) (3w) Benjamin Clementine - I Won’t Complain
05 (01) (4w) Car Seat Headrest – Drunk Drivers / Killer Whales (#1 1w)
06 (07) (5w) Roísín Murphy - Ten Miles High
07 (16) (4w) Beck - Wow
08 (02) (5w) The Avalanches - Frankie Sinatra (#1 1w)
09 (04) (8w) Radiohead - Daydreaming
10 (22) (2w) Beyoncé - Sorry
11 (09) (3w) Twenty One Pilots - Heathens
12 (08) (3w) Sigur Rós - Óveður
13 (05) (6w) The Tragically Hip - In A World Possessed By The Human Mind
14 (26) (2w) Sleeping At Last - Dark Horse
15 (06) (7w) IAMX - North Star (#1 2w)
16 (25) (2w) Portishead - SOS
17 (24) (2w) Tame Impala - The Moment
18 (13) (5w) Whitney - No Matter Where We Go
19 (15) (10w) Radiohead - Burn The Witch (#1 3w)
20 (21) (4w) Pet Shop Boys - Twenty-something
21 (12) (6w) Okkervil River - Okkervil River R.I.P.
22 (20) (3w) The Strokes Oblivius
23 (14) (9w) Lou Rhodes - All the Birds
24 (28) (2w) The Amazing – Ambulance
25 (--) (1w) The Faint - Young & Realistic
26 (--) (1w) Peter Gabriel - I'm Amazing
27 (--) (1w) Blaudzun - Jupiter
28 (29) (2w) The Tallest Man On Earth - Time Of The Blue
29 (30) (2w) Riverside - Addicted
30 (18) (6w) CHVRCHES - Warning Call
Uit:
19. Iggy Pop - Sunday (6w)
23. Amber Arcades - Fading Lines (2w)
27. Marble Sounds - Tout Et Partout (5w)
0
geplaatst: 7 juli 2016, 13:58 uur
Voor mijn tweede Weekafrekening (en eerste die meetelt) heb ik er ook maar meteen een Tipafrekening bij gegooid.
Week 27
27 26 ##
01 01 02 | Beau - C’mon Please
02 02 02 | Arthur Beatrice - Real Life
03 12 02 | Madeline Juno - You Know What?
04 03 02 | School of Seven Bells - Ablaze
05 05 02 | Moderat - Running
06 04 02 | Black Honey - All My Pride
07 05 02 | Eefje de Visser - Staan
08 10 02 | Alexandra Savior - Shades
09 09 02 | The Strokes - Drag Queen
10 == 01 | Bazart - Chaos
11 08 02 | Kaleo - Way Down We Go
12 14 02 | It’s a Fine Line - The Delivery
13 20 02 | Saint PHNX - Reload
14 06 02 | Bells of Youth - Running
15 11 02 | Atmosphere - Ringo
16 19 02 | Otherkin - I Was Born
17 == 01 | French Films - Think It Over
18 12 02 | Nosoyo - Disillusioned
19 == 01 | Olympia - Smoke Signals
20 == 01 | Nice As Fuck - Door
Exit:
== 15 01 | Warhaus - The Good Lie
== 16 01 | Band Of Skulls - Bodies
== 17 01 | The Kills - Doing It To Death
== 18 01 | Apneu - Siobhan
Nieuw:
Bazart - Chaos
Bazart behoeft denk ik geen introductie meer. Setje Belgen die lekkere droompop maken. Als Goud goud was, dan is dit toch wel zeker zilver. Iets minder, maar ook een mooie groeier.
French Films - Think It Over
Stelletje Finnen met rammelende gitaren, maar in tegenstelling tot andere rammelbands is de zang hier vooral op melodie gericht in plaats van volume. Hierdoor krijgt het een beetje iets 'surfigs'.
Olympia - Smoke Signals
Hoef ik niet meer voor te stellen want dat heeft Sunderland al gedaan. Dus laten we het maar kort houden: fijn liedje!
Nice As Fuck - Door
Supergroep met een jolige naam en ene Jenny Lewis als frontvrouw (zegt mij niks maar misschien dat het bij iemand anders een belletje doet rinkelen). Vrij simpel opgezet nummer maar best aanstekelijk.
Tipafrekening:
1w All Tvvins - These 4 Words
1w Barns Courtney - Hands
1w Beach Baby - Sleeperhead
1w Blaudzun - Jupiter
1w Estrons - Drop
1w Felix Pallas - Curse
1w Frances - Say It Again
1w Glasperlenspiel - Geiles Leben
1w INHAEVEN - Baby's All Right
1w Jacle Bow - Rightless
1w Lucy Dacus - I Don't Want to Be Funny Anymore
1w Misun - June
1w MØ - Final Song
1w Negative Gemini - Don't Worry Bout The Fuck I'm Doing
1w Nite Jewel - Kiss The Screen
1w Prince Innocence - Polish
1w Sage - August in Paris
1w Spector - Born in the EU
1w Vogue Dots - If You Stay
1w White Lies - Take It Out On Me
Uitgelicht:
Estrons - Drop
Klein beetje herrie om het herrie maken, en een riff dat ik wel eens ergens gehoord heb. maar wel een perfect schreeuwnummer.
Jacle Bow - Rightless
Belgische bende van de Nieuwe Lichting (Stubru), haalde daar zelfs de finale. Aanstekelijk rocknummertje dat teruggaat naar de jaren zestig
Negative Gemini - Don't Worry Bout The Fuck I'm Doing
Ruizige experimentele pop, beetje zoals Still Corners. Maar dan iets anders.
Spector - Born in the EU
Wel even geinig in verband met de Brexit. Verder heel erg eighties en op de keper beschouwd ook niet echt een heel goed nummer, dus verwacht volgende week een Spexit.
White Lies - Take It Out On Me
De eerste single van het vierde album van deze Britten dat er waarschijnlijk snel aankomt. Niveau E.S.T. en Farewell to the Fairground halen ze al een tijdje niet meer, maar dit iets meer opgewekte nummer is zo slecht nog niet.
Week 27
27 26 ##
01 01 02 | Beau - C’mon Please
02 02 02 | Arthur Beatrice - Real Life
03 12 02 | Madeline Juno - You Know What?
04 03 02 | School of Seven Bells - Ablaze
05 05 02 | Moderat - Running
06 04 02 | Black Honey - All My Pride
07 05 02 | Eefje de Visser - Staan
08 10 02 | Alexandra Savior - Shades
09 09 02 | The Strokes - Drag Queen
10 == 01 | Bazart - Chaos
11 08 02 | Kaleo - Way Down We Go
12 14 02 | It’s a Fine Line - The Delivery
13 20 02 | Saint PHNX - Reload
14 06 02 | Bells of Youth - Running
15 11 02 | Atmosphere - Ringo
16 19 02 | Otherkin - I Was Born
17 == 01 | French Films - Think It Over
18 12 02 | Nosoyo - Disillusioned
19 == 01 | Olympia - Smoke Signals
20 == 01 | Nice As Fuck - Door
Exit:
== 15 01 | Warhaus - The Good Lie
== 16 01 | Band Of Skulls - Bodies
== 17 01 | The Kills - Doing It To Death
== 18 01 | Apneu - Siobhan
Nieuw:
Bazart - Chaos
Bazart behoeft denk ik geen introductie meer. Setje Belgen die lekkere droompop maken. Als Goud goud was, dan is dit toch wel zeker zilver. Iets minder, maar ook een mooie groeier.
French Films - Think It Over
Stelletje Finnen met rammelende gitaren, maar in tegenstelling tot andere rammelbands is de zang hier vooral op melodie gericht in plaats van volume. Hierdoor krijgt het een beetje iets 'surfigs'.
Olympia - Smoke Signals
Hoef ik niet meer voor te stellen want dat heeft Sunderland al gedaan. Dus laten we het maar kort houden: fijn liedje!
Nice As Fuck - Door
Supergroep met een jolige naam en ene Jenny Lewis als frontvrouw (zegt mij niks maar misschien dat het bij iemand anders een belletje doet rinkelen). Vrij simpel opgezet nummer maar best aanstekelijk.
Tipafrekening:
1w All Tvvins - These 4 Words
1w Barns Courtney - Hands
1w Beach Baby - Sleeperhead
1w Blaudzun - Jupiter
1w Estrons - Drop
1w Felix Pallas - Curse
1w Frances - Say It Again
1w Glasperlenspiel - Geiles Leben
1w INHAEVEN - Baby's All Right
1w Jacle Bow - Rightless
1w Lucy Dacus - I Don't Want to Be Funny Anymore
1w Misun - June
1w MØ - Final Song
1w Negative Gemini - Don't Worry Bout The Fuck I'm Doing
1w Nite Jewel - Kiss The Screen
1w Prince Innocence - Polish
1w Sage - August in Paris
1w Spector - Born in the EU
1w Vogue Dots - If You Stay
1w White Lies - Take It Out On Me
Uitgelicht:
Estrons - Drop
Klein beetje herrie om het herrie maken, en een riff dat ik wel eens ergens gehoord heb. maar wel een perfect schreeuwnummer.
Jacle Bow - Rightless
Belgische bende van de Nieuwe Lichting (Stubru), haalde daar zelfs de finale. Aanstekelijk rocknummertje dat teruggaat naar de jaren zestig
Negative Gemini - Don't Worry Bout The Fuck I'm Doing
Ruizige experimentele pop, beetje zoals Still Corners. Maar dan iets anders.
Spector - Born in the EU
Wel even geinig in verband met de Brexit. Verder heel erg eighties en op de keper beschouwd ook niet echt een heel goed nummer, dus verwacht volgende week een Spexit.
White Lies - Take It Out On Me
De eerste single van het vierde album van deze Britten dat er waarschijnlijk snel aankomt. Niveau E.S.T. en Farewell to the Fairground halen ze al een tijdje niet meer, maar dit iets meer opgewekte nummer is zo slecht nog niet.
0
geplaatst: 7 juli 2016, 19:13 uur
Leuk, Sage en Vogue Dots in je tiplijst! Sage heb ik een tijdje terug best wat gedraaid maar heeft uiteindelijk m'n lijst niet gehaald. Vogue Dots draai ik nu regelmatig. Had ze allebei niet bij jou verwacht. Heb je ze toevallig ook uit je Spotify Weekly Discover-lijst? 

0
geplaatst: 7 juli 2016, 20:45 uur
Nope. Discover Weekly gebruik ik eigenlijk nooit, ben eigenlijk alweer vergeten dat dat überhaupt bestaat. 
Wat ik wel af en toe eens doe is op Spotify doorklikken en doorklikken op vergelijkbare artiesten, en even door wat nummers te scrollen (seconde of tien, voor een eerste indruk). Of zo'n label-verzamelalbum. Soms rolt daar wel iets verrassends uit. Misun bijvoorbeeld, die ken ik via het label van Beau.

Wat ik wel af en toe eens doe is op Spotify doorklikken en doorklikken op vergelijkbare artiesten, en even door wat nummers te scrollen (seconde of tien, voor een eerste indruk). Of zo'n label-verzamelalbum. Soms rolt daar wel iets verrassends uit. Misun bijvoorbeeld, die ken ik via het label van Beau.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 01:04 uur
Van mijn kant ook welkom 123poetertjes! Wat laat van mijn kant, maar beter laat dan nooit.
Diverse mooie nummers inderdaad. Beau wordt dankzij jou in ieder geval mijn best bekeken nummer deze week. Ben benieuwd wat die in mijn lijst gaat doen met de luistercriteria erbij.
Daarnaast een fraaie alfabetische tiplijst. Jouw aanstekelijke enthousiasme heeft mij verleid om ook een tiplijst te overwegen.
Diverse mooie nummers inderdaad. Beau wordt dankzij jou in ieder geval mijn best bekeken nummer deze week. Ben benieuwd wat die in mijn lijst gaat doen met de luistercriteria erbij.
Daarnaast een fraaie alfabetische tiplijst. Jouw aanstekelijke enthousiasme heeft mij verleid om ook een tiplijst te overwegen.
0
geplaatst: 8 juli 2016, 02:43 uur
01(01). James Blake - Radio silence
02(02). The Strokes - Oblivious
03(03). Mitski - Your best American girl
04(09). Anohni - 4 degrees
05(---). Agnes Obel - Familiar
06(05). Pete Yorn - Lost weekend
07(06). Moderat - Running
08(---). Mass Gothic - Mind is probably
09(07). Radiohead - Burn the witch
10(13). Merchandise - Flower of sex
11(10). The Faint - Young and realistic
12(14). The Stone Roses - Beautiful thing
13(20). Porches - Be apart
14(04). Marble Sounds - Tout et partout
15(16). Preoccupations - Anxiety
16(18). Goose - So long
17(---). Mura Masa - What if I go?
18(19). Radiohead - Daydreaming
19(08). Beck - Wow
20(---). Yung - Pills
Eruit :
xx(11). Warhaus - The good lie
xx(12). James Blake feat. Bon Iver - I need a forest fire
xx(15). Grimes - California
xx(17). Band Of Horses - In a drawer
02(02). The Strokes - Oblivious
03(03). Mitski - Your best American girl
04(09). Anohni - 4 degrees
05(---). Agnes Obel - Familiar
06(05). Pete Yorn - Lost weekend
07(06). Moderat - Running
08(---). Mass Gothic - Mind is probably
09(07). Radiohead - Burn the witch
10(13). Merchandise - Flower of sex
11(10). The Faint - Young and realistic
12(14). The Stone Roses - Beautiful thing
13(20). Porches - Be apart
14(04). Marble Sounds - Tout et partout
15(16). Preoccupations - Anxiety
16(18). Goose - So long
17(---). Mura Masa - What if I go?
18(19). Radiohead - Daydreaming
19(08). Beck - Wow
20(---). Yung - Pills
Eruit :
xx(11). Warhaus - The good lie
xx(12). James Blake feat. Bon Iver - I need a forest fire
xx(15). Grimes - California
xx(17). Band Of Horses - In a drawer
0
geplaatst: 9 juli 2016, 13:41 uur
Ranboy Top 20 nummer 2089 (6-7-2016)
1 ( 1 ) The Last Shadow Puppets - Miracle aligner
2 ( 3 ) Coss McCombs - Opposite house
3 ( 4 ) Bear's Den - Auld wives
4 ( 2 ) Radiohead - Daydreaming
5 ( 12 ) Wye Oak - Watching the waiting
6 ( 7 ) Ivan Bjørnson & Einar Selviks Skuggsjá - Skuggsjá
7 ( 5 ) Editors - All the kings
8 ( 9 ) The Stone Roses - Beautiful thing
9 ( 6 ) Sig:Ar:Tyr - Crownless
10 ( 11 ) The Strokes - Drag queen
11 ( -- ) Woodkid - Land of all
12 ( 8 ) Lonely the Brave - Rattlesnakes
13 ( 15 ) Two Door Cinema Club - Are we ready? (wreck)
14 ( 16 ) Fates Warning - From the rooftops
15 ( 13 ) Tides from Nebula - The lifter
16 ( -- ) Gojira - Silvera
17 ( 18 ) Monarks - You were my fire
18 ( 10 ) Innerspace Orchestra - One way glass
19 ( -- ) Airbag - Killer
20 ( 17 ) The Coral - Holy revelation
1 ( 1 ) The Last Shadow Puppets - Miracle aligner
2 ( 3 ) Coss McCombs - Opposite house
3 ( 4 ) Bear's Den - Auld wives
4 ( 2 ) Radiohead - Daydreaming
5 ( 12 ) Wye Oak - Watching the waiting
6 ( 7 ) Ivan Bjørnson & Einar Selviks Skuggsjá - Skuggsjá
7 ( 5 ) Editors - All the kings
8 ( 9 ) The Stone Roses - Beautiful thing
9 ( 6 ) Sig:Ar:Tyr - Crownless
10 ( 11 ) The Strokes - Drag queen
11 ( -- ) Woodkid - Land of all
12 ( 8 ) Lonely the Brave - Rattlesnakes
13 ( 15 ) Two Door Cinema Club - Are we ready? (wreck)
14 ( 16 ) Fates Warning - From the rooftops
15 ( 13 ) Tides from Nebula - The lifter
16 ( -- ) Gojira - Silvera
17 ( 18 ) Monarks - You were my fire
18 ( 10 ) Innerspace Orchestra - One way glass
19 ( -- ) Airbag - Killer
20 ( 17 ) The Coral - Holy revelation
0
geplaatst: 9 juli 2016, 14:57 uur
Van mij ook weer een lijstje. Een keer paar maand is voor mij helaas realistischer dan een keer per week 
1. [2] USé - RESPIRE
2. [--] These Hidden Hands feat. Lucrecia Dalt - These Moments Dismantled
3. [3] Angel Olsen - Intern
4. [1] Bitchin Bajas / Bonnie 'Prince' Billy - Despair Is Criminal
5. [4] Rangda - To Melt the Moon.
6. [5] Horse Lords - Truthers
7. [6] Raime - Dead Heat
8. [--] Beck - Wow
9. [--] Jambinai - They Keep Silence
10. [--] Bambara - All The Ugly Things
Vier nieuwe binnenkomers:
2. These Hidden Hands feat. Lucrecia Dalt: donkere industrial techno met bijpassende mysterieus zingende zangeres
8. Beck: door mijn broertje getipt. Na een aantal maal luisteren vind ik deze leuker dan ik op voorhand had gedacht. Zeer aanstekelijk popnummer.
9. Jambinai:donkere, voortstuwende Zuid-Koreaanse rock
10. Bambara: dreunende rock met een zanger met een nonchalance gelijkend Iceage
En nog een shoutout naar USé, mijn nieuwe nummer een. Heeft wel een beetje een La Femme-gevoel, maar dan hyperactiever en doordreunender. Wat mij betreft zeer geslaagd. Om die reden heb ik nogmaals het linkje bijgevoegd.

1. [2] USé - RESPIRE
2. [--] These Hidden Hands feat. Lucrecia Dalt - These Moments Dismantled
3. [3] Angel Olsen - Intern
4. [1] Bitchin Bajas / Bonnie 'Prince' Billy - Despair Is Criminal
5. [4] Rangda - To Melt the Moon.
6. [5] Horse Lords - Truthers
7. [6] Raime - Dead Heat
8. [--] Beck - Wow
9. [--] Jambinai - They Keep Silence
10. [--] Bambara - All The Ugly Things
Vier nieuwe binnenkomers:
2. These Hidden Hands feat. Lucrecia Dalt: donkere industrial techno met bijpassende mysterieus zingende zangeres
8. Beck: door mijn broertje getipt. Na een aantal maal luisteren vind ik deze leuker dan ik op voorhand had gedacht. Zeer aanstekelijk popnummer.
9. Jambinai:donkere, voortstuwende Zuid-Koreaanse rock
10. Bambara: dreunende rock met een zanger met een nonchalance gelijkend Iceage
En nog een shoutout naar USé, mijn nieuwe nummer een. Heeft wel een beetje een La Femme-gevoel, maar dan hyperactiever en doordreunender. Wat mij betreft zeer geslaagd. Om die reden heb ik nogmaals het linkje bijgevoegd.
* denotes required fields.