MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2016 (voor persoonlijke hitlijsten)

zoeken in:
iamsander schreef:
Leuk nummer net op Orinocoradio Geen idee wat het is.

Soundhound is dan wel handig.

Maar vorige gemist wat dat was. Deze Rationale - Something For Nothing wel erg lekker.

Een van deze nummers toevallig?
http://puu.sh/mEBwL/28f34fa67f.png

kaj_666 schreef:
... De Meesterproef (met de beste 25 nummers van dit moment)
ik kan het antwoord niet op je site vinden, maar hoe wordt de MP samengesteld?

Gretz schreef:
(quote)

Een van deze nummers toevallig?
(afbeelding)

Yep Go!
Nog een tip erbij.

iedere week stemmen gaat toch heavy zijn, zeker als je week voor de rest al zo goed als vol zit.
we zullen zien of ik komende deadline haal. copy/pasten of raprap licht wijzigen doe ik niet graag, maar als het eens moet, moet het uiteraard.

Goed nieuws. Er komt een nieuw album van Pet Shop Boys. Als de 1 minuut sound hoor via deze video dan beloofd dat veel goeds met een lekkere beat.
Ik kijk er naar uit!

Sunderland schreef:
(quote)
ik kan het antwoord niet op je site vinden, maar hoe wordt de MP samengesteld?

De precieze formule moet natuurlijk 'geheim' blijven Maar het komt neer op een stoofpotje van de Free40 van IndieXL, de Graadmeter van PinguinRadio, de Afrekening van StuBru, de MuMeAfrekening, mijn eigen top-25 en het Steunfonds op het forum waar Orinoco Radio 'bij hoort'. Dus nummers die slechts in 1 lijstje populair zijn maken weinig kans (al stond bv Blackstar de afgelopen 2 weken wel in de lijst, ondanks dat de MuMeAfrekening de enige lijst was waar ie in stond).

Mooi! Stuk voor stuk prima lijsten! Ik probeer wekelijks aan te haken. Maar af en toe een geheugensteuntje hier dat het al weer donderdag is, zou ik niet erg vinden!

Hier zelfs het volledige nummer van de 1e promo single van de nieuwste Pet Shop Boys album Super:

Pet Shop Boys - Inner Sanctum

Over een week of 4 a 5 de nummer in 1 in de gezamelijke lijst hier misschien?

De PSB gingen er over het algemeen altijd wel goed in, dus ook de nieuwe zal prima te smaken zijn. Of Neil en Chris moeten me ineens wel heel erg gaan teleurstellen. Prima tip, Sander.

iamsander schreef:
(quote)

Yep Go!
Nog een tip erbij.

Check ook Sputnik, die bij mij in de lijst staat. Misschien vind je dat dan ook wel wat.

Arrie, bij deze nog even week 02 (praktisch, voor mezelf). Vanaf week 03 haak ik dan weer officieel in.

week 02 (01) (aw)

01 (01) [11w] Poets of the Fall - Rebirth #6
02 (02) [15w] Duke Dumont - Ocean Drive #6
03 (06) [05w] Eefje De Visser - Scheef
04 (04) [14w] Little Mix - Love Me Like You
05 (03) [07w] Diggy Dex feat. JW Roy - Treur Niet (Ode Aan Het Leven)
06 (07) [05w] AOA - Oh Boy
07 (09) [05w] Berry - Niet Voor Jullie (R.I.P. Rob)
08 (11) [06w] Die Heuwels Fantasties - Ballade Vir 'n Enkeling
09 (05) [14w] Peking Duk feat. Benjamin Joseph - Say My Name
10 (10) [10w] Joel Sarakula - Northern Soul

11 (14) [08w] Nothing But Thieves - Wake Up Call
12 (08) [10w] Spring King - Who Are You?
13 (25) [02w] Die Heuwels Fantasties feat. Riana Nel - Doen Net Wat Ons Wil
14 (19) [02w] David Bowie - Blackstar
15 (23) [03w] Aurélie - Witte Vlag
16 (12) [08w] Bazart - Goud
17 (==) [01w] OL' STARZ - Óvakodj Utókor!
18 (21) [04w] Mr. Oizo feat. Charli XCX - Hand in the Fire
19 (13) [30w] AOA - Heart Attack #9
20 (==) [01w] Sugar Hill & Nytron - Oooh

21 (17) [08w] Nightjacket - The Right Way To Fall
22 (==) [01w] Glasperlenspiel - Geiles Leben
23 (16) [06w] Stealing Sheep - Apparition
24 (24) [04w] Moire - Mirrors
25 (==) [01w] Hooverphonic - Badaboum

exit:
Poets of the Fall - Choice Millionaire (18 wk)
Kassassin Street - To Be Young (14 wk)
Thundermother - It's Just a Tease (12 wk)
Eliza Shaddad - Wars (03 wk)

Magick1
1. Tourist LeMc - En Route
2. Triggerfinger - This is The One
3. Josh Ritter - Where The Night Goes
4. Coldplay - Hymn For The Weekend
5. CeeLo Green - Music To My Soul
6. Roots Manuva - Fighting For
7. John Grant - Down Here
8. Jeff Lynne's ELO - One Step At A Time
9. Editors - Ocean Of Night
10. Elle King - Ex's & Oh's

De nieuwe Marble Sounds leek op een teleurstelling uit te lopen, toch werd dat goed gemaakt door de slotnummers (How It's Going to) End en het dromerige Ten Seconds to Count Down. Dreampop van de bovenste plank.

1. Flying Horseman - Money
2. Christine and the Queens & Perfume Genius - Jonathan
3. Tindersticks - We Are Dreamers!
4. Marble Sounds - Ten Seconds to Count Down (nieuw)
5. LNZNDRF - Beneath the Black Sea (release 2016)
6. Kanye West - Real Friends (release 2016)
7. MONEY - I'll Be the Night
8. Elvis Depressedly - N.M.S.S.
9. Stars - A Simple Song
10. Holy Esque - Fade
11. Kanye West feat. Kendrick Lamar - No More Parties in L.A. (nieuw)
12. Car Seat Headrest - Times to Die
13. The Jezabels - Come Alive
14. Aidan Knight - All Clear
15. Weyes Blood - Take You There

iamsander schreef:
(quote)

Alleen ik draai meestel me playlist random. Soms pak ik er zelf eens een nummer uit. En ja als dat random draaien er zelf net voor kiest 2 a 3 play sessies een bepaald nummer steeds voorbij te laten komen en 1 ander nummer heb ik in die 2 a 3 sessies nog niet of 1x gehoord dan heeft dat nummer pech voor me lijst dan. Kan ook zijn een nummer niet op spotify staat maar ik zelf eraan toegevoegd heb op me pc dan draait die heb enkel op me pc met spotify en niet via me mobiel waarop ik ook vaak luister. Dus heb niet voor die manier gekomen. Maar vooral op gevoel.

Zo had ik in de week voor Justin Bieber met Sorry nummer 1 bij me werd. Hij stond toen op nummer 11 toen ik dat nummer die week wat keren gehoord had en ook keer in een winkel van ja dit is me song van het moment en wist 2 dagen voor me lijst ging maken voor week erop al dat dat de nummer 1 zou worden. Zo heb ik ook op gevoel van ja deze nummers verdwijnen nu uit me Top 20 en Tipparade en dan weer ruimte voor wat nieuwe muziek.

Leuk om te lezen. Ik doe het echt precies hetzelfde (behalve dan de tipparade). Ik gebruik ook een playlist op Spotify en gooi die regelmatig op shuffle. Het zorgt er inderdaad voor dat alle nummers een kans krijgen, en het komt dan ook wel voor dat nummers die ik in het begin best aardig vind uitgroeien tot grote favorieten.

En ook ik stel mijn hitlijst volledig op gevoel samen. Dan heb je inderdaad wel eens dat je halverwege de week al denkt: ja, dit wordt hem! Dit wordt m'n nieuwe nummer 1! Maar soms twijfel ik nog als ik mijn lijst aan het maken ben.

Wat een levendigheid trouwens in dit topic.

cosmic kid schreef:
...
En, ach, wie weet, denkt iemand ook nog wel eens: he, dat roots/americana- liedje in Paddy's lijstje heb ik beluisterd en klinkt best goed. Dan is mijn opzet helemaal geslaagd.
....
Ik ben een groot liefhebber van folk en americana, Paddy. Dus ik ga mij absoluut richten op jouw lijstje. Ken je dit topic ook, waar het genre uitgelicht wordt?

cosmic kid (moderator)
Arrie schreef:
(quote)

Leuk om te lezen. Ik doe het echt precies hetzelfde (behalve dan de tipparade). Ik gebruik ook een playlist op Spotify en gooi die regelmatig op shuffle. Het zorgt er inderdaad voor dat alle nummers een kans krijgen, en het komt dan ook wel voor dat nummers die ik in het begin best aardig vind uitgroeien tot grote favorieten.

En ook ik stel mijn hitlijst volledig op gevoel samen. Dan heb je inderdaad wel eens dat je halverwege de week al denkt: ja, dit wordt hem! Dit wordt m'n nieuwe nummer 1! Maar soms twijfel ik nog als ik mijn lijst aan het maken ben.

Wat een levendigheid trouwens in dit topic.

Ook bij telt de playcount heel sterk mee waarbij ik kijk naar de meest gespeelde nummers van de afgelopen maand. Ik denk dat dat zeker 75% van de positie bepaalt, de rest gaat op gevoel. Daardoor zal een plaat bij mij niet heel snel heel hoog binnen komen.

Overigens is het zo dat, tot ik dit topic ontdekte, de rotatielijst mijn belangrijkste bron was van nieuwe muziek. Dat is al zo sinds mijn inschrijving op MM. Zodoende ontdekte ik El VY, Editors en Tame Impala relatief laat en staan ze om die reden nog in mijn lijstje. Ik vind het dus nog steeds heerlijke nummers. Nu ik mee doe aan dit topic zal ik bepaalde muziek eerder ontdekken en dat gaat zich gaandeweg wel vertalen naar mijn hitlijstje. De rotatelijst blijf ik zeker volgen ter inspiratie. Andere bronnen zijn voor mij de site van altcountry.nl en de euroamericana- chart.

cosmic kid (moderator)
Sunderland schreef:
(quote)
Ik ben een groot liefhebber van folk en americana, Paddy. Dus ik ga mij absoluut richten op jouw lijstje. Ken je dit topic ook, waar het genre uitgelicht wordt?

Yep, ik volg het ook en helaas ben ik daar niet zo vaak te vinden als ik soms zou willen. Iets posten in dat topic is al helemaal lang geleden. Tja.....een mens kan niet alles volgen en beluisteren. Naast dat topic en dit topic luister ik ook naar de MuMeLadder, ben ik actief op het Springsteenforum en wil ik toch ook nog wel de platen beluisteren die me dierbaar zijn. Voeg daarbij dat vrouw en dochter ook muzikale wensen hebben en een dag 24 uur heeft.......dilemma's voor iedere muziekliefhebber.....

panjoe (moderator)
01 (01) CHVRCHES - Leave a Trace [Four Tet Remix]
02 (02) Kollektiv Turmstrasse - Sorry I'm Late
03 (05) DeepChord - Melange
04 (03) Bob Moses - Tearing Me Up
05 (04) Kenton Slash Demon - Syko [Round's Slow Response Remix]
06 (==) Roots Manuva - Don't Breathe Out
07 (==) Grimes - Kill V. Maim
08 (06) Eric Prydz - Opus [Four Tet Remix]
09 (09) David Bowie - Blackstar
10 (==) Kanye West - No More Parties in L.A. ft. Kendrick Lamar

Magick1, panjoe, ik vind Fighting For ook een vet nummer, zou hem graag in m'n lijstje opnemen, maar hebben jullie een bron dat dat daadwerkelijk een single is? Volgens mij is dat gewoon een albumtrack.

panjoe (moderator)
Nee, ik heb gewoon de andere lijstjes doorgelopen voor interessante tracks... Ik vervang hem wel voor Don't Breathe Out.

Week 3:

01 01 03 David Bowie - Lazarus #2
02 02 03 The Chills - When the Poor Can Reach the Moon #1
03 04 03 David Bowie - Blackstar
04 06 03 Savages - Adore
05 ---- 01 PJ Harvey - The Wheel
06 05 03 DIIV - Under The Sun
07 03 03 Wild Nothing - To Know You
08 09 03 Frankie Cosmos - Young
09 13 02 Cigarettes After Sex - Affection
10 12 03 Pumarosa - Priestess

11 07 03 The I Don't Cares - 1/2 2P
12 16 02 Courtney Barnett - Three Packs a Day
13 17 02 Amber Arcades - Turning Light
14 08 03 New Order - Tutti Frutti
15 10 03 Suede - Like Kids
16 11 03 Grimes - Flesh Without Blood
17 18 02 Robert Pollard - My Daughter Yes She Knows
18 19 02 Violent Femmes - Memory
19 20 02 Julia Holter - Sea Calls Me Home
20 ---- 01 Bob Mould - Voices in my Head

verdwenen:
Richard Hawley - Heart of Oak (2w)
Radiohead - Spectre (2w)

herman schreef:
(quote)

Check ook Sputnik, die bij mij in de lijst staat. Misschien vind je dat dan ook wel wat.

Dank voor de Tip herman

In me lijst met tips op spotify gezet.

Ik kom trouwens in minimaal al 2 lijsten hier Glasperlenspiel - Geiles Leben tegen.

Die heeft al ion mijn Top 20 gestaan afgelopen jaar. Ik was daar denk ik vroeg mee.
Ben ik eens vroeg met een nummer.

Het carnaval komt er weer aan en dat zal de goede lezer ook wel aan me lijst gezien kunnen hebben.

Hier alvast tips voor jullie lijsten en om in de stemming te komen..

Lamme Frans - Kop Als Een Boemeltrein

Johnny Gold - Bier, Vrouwen en 'n Brooike

Ferry van de Zaande & Fred van Boesschoten - Vakman

kemm schreef:
En laten we hopen dat All My Friends alsnog een dikke hit wordt, verslavend nummer met een killer hook.
Ah kijk, en deze week nieuw binnen op 32 in Vlaanderen.
In Australië/Nieuw-Zeeland trouwens een top 3-hit geweest blijkbaar.

Groot Eurosong-effect en 'Liefde voor Muziek'-effect in de Vlaamse Ultratop (en Bubbling Under). Maar ik verwacht niet dat zich dat in dit topic zal doorzetten. De Ultratip is en blijft wel een goede bron om te zien wie een nieuwe single uit heeft.

iamsander schreef:
Het carnaval komt er weer aan en dat zal de goede lezer ook wel aan me lijst gezien kunnen hebben.

Hier alvast tips voor jullie lijsten en om in de stemming te komen..

Lamme Frans - Kop Als Een Boemeltrein
(embed)

Johnny Gold - Bier, Vrouwen en 'n Brooike
(embed)

Ferry van de Zaande & Fred van Boesschoten - Vakman
(embed)

Vind je het erg als ik hier afhaak?

Week 3:

1. David Bowie – Lazarus (4) (2w) #1
2. Wild Nothing –TV Queen (1) (2w) #1
3. The Slow Show – Breaks Today (3) (2w)
4. DIIV – Under The Sun (2) (2w)
5. CHVRCHES – Empty Threat (5) (2w)
6. Teleman – Fall In Time (8) (2w)
7. Eleanor Friedberger - He Didn't Mention His Mother (11) (2w)
8. Riverside – Lost (6) (2w)
9. The Chills – When The Poor Can Reach The Moon (14) (2w)
10. Suede – Like Kids (9) (2w)
11. Wild Nothing – Life Of Pause (-) (1w)
12. Stars – A Simple Song (10) (2w)
13. Underworld – I Exhale (-) (1w)
14. Grimes – Kill V. Maim (-) (1w)
15. Grimes – Flesh Without Blood (7) (2w)
16. Miami Horror ft. Sarah Chernoff - Real Slow (-) (1w)
17. School of Seven Bells - Open Your Eyes (-) (1w)
18. Radiohead – Spectre (13) (2w)
19. AURORA – Conqueror (-) (1w)
20. Desert Mountain Tribe – Runway (12) (2w)

Ook bij mij stijgt David met zijn ultieme zwanenzang door naar de eerste plek. Wild Nothing moet de toppositie afstaan, maar aangezien zijn nieuwe nummer Life Of Pause de hoogste binnenkomer is, hoeft hij niet meteen te treuren.

Life Of Pause en Reichpop zijn verleden week kort na elkaar uitgekomen (beiden ook als 'official singles' geloof ik). Na TV Queen ga ik opnieuw voor het meer poppy liedje van de twee. Life Of Pause is een heerlijk sierlijk nummer waarvan ik nu al weet dat het een dikke hit gaat worden bij mij. Nu jullie nog!

Een ander album waar ik erg naar uit begin te kijken is de nieuwe Underworld. I Exhale is in ieder geval een uitstekend visitekaartje!

Verdwenen:

David Bowie – Blackstar
Exmagician – Place Your Bets
Cigarettes After Sex – Affection
Wild Nothing – To Know You
The Last Shadow Puppets – Bad Habits
Cage The Elephant - Too Late To Say Goodbye

Mooi die niches wel die zo nu en dan prominent in iemands lijst verschijnen. Kerst- en carnavalliederen, Eurovisiemateriaal, K-pop. Dat houdt het wel divers en dat is van de charmes van dit topic.

kemm schreef:
(quote)
Ah kijk, en deze week nieuw binnen op 32 in Vlaanderen.

Hoezo dat opeens? Heb nu wel weer wat meer hoop gekregen dat de Nederlandse radiostations hem binnenkort alsnog op gaan pikken.

Poeha doet weer mee

K-pop for the win

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.