MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi Talk About the Passion, de R.E.M. Top 200

zoeken in:
Vergeet je nummer 201 ook niet te beluisteren: R.E.M. - Chance (dub)

Die laatste 71 nummers die komen een volgende nacht wel ja. Wel mooi om op 1 nacht zoveel verschillends en zoveel creativiteit van één band langs te horen komen.

Toch wel opmerkelijk (gezien onze tegengestelde smaken normaal gezien) dat hier de standout tracks van Automatic For the People, voor mij, Find the River (1) en Try Not To Breathe (5) ook bij jullie twee zo enorm goed scoren. Terecht overigens.
Ook Nightswimming (6) en The Sidewinder Sleeps Tonite (16) doen het goed, waarbij ik vooral verrast ben met de prima positie van The Sidewinder Sleeps Tonite

Zal het topic binnenkort maar eens rustig gaan doornemen.

Fijn om te horen
Sidewinder is een persoonlijk favoriet van Luigi (top 10 bij hem meen ik), over de andere drie waren we het behoorlijk eens. Sowieso zijn we het erover eens dat ze met Automatic For the People hun top bereikten, al kwam er ook zeer veel moois voor die tijd en - het zij sporadischer - ook nog na die tijd.

WhyNotSmile schreef:
Prachtig nummer en terechte nummer 1! Bedankt voor dit mooie topic heren (ook al ben ik pas laat aangehaakt en moet ik nog veel bijlezen)! Ik ben komende week nog vrij, dus misschien maak ik ook wel een beginnetje met een eigen top 200 (of 100 of 50).

Oja, ik moet mijn top 100 ook nog afmaken! Ik was al een heel eind met alles opnieuw te luisteren en beoordelen. Misschien lukt het me komende week.

Dit blijft een geniale lijst. luigifort en johan de witt, bedankt voor het samenstellen. Deze week staat R.E.M. haast non-stop op repeat. Tegelijkertijd lees ik jullie verhalen zodat de nummers nog meer landen.

R.E.M. - It's the End of the World as We Know it (and I Don't Feel Fine)

Vanaf nu leven we voor altijd in de 1,5 meter samenleving als ik Rutte net hoor. Dan is dit lied wel passend...

Heerlijk topic uit het verleden opgevist. Draai de laatste tijd heel veel REM, dat is een hele oude liefde van me. Ben blij verrast dat persoonlijke favoriet Belong op 13 terecht kwam. Voor mij vrijwel zeker top 5. Tongue is wellicht het nummer dat niet in de top 100 stond maar bij mij het hoogst was geeindigd, maar ik ben wellicht de enige die de vijfde single van Monster tot de betere REM-singles reken.

En Everybody Hurts zal ik tot mijn dood blijven verdedigen

Mijn 60 favoriete R.E.M. nummers

1. These Days
2. Fall On Me
3. Texarkana
4. Disturbance at the Heron House
5. Driver 8
6. Man On the Moon
7. Cuyahoga
8. The One I Love
9. Begin the Begin
10. I Believe

11. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
12. Oddfellows Local 151
13. Superman
14. Drive
15. Nightswimming
16. Fireplace
17. Can't Get There from Here
18. The Flowers of Guatemala
19. Welcome to the Occupation
20. The Sidewinder Sleeps Tonite

21. South Central Rain
22. Orange Crush
23. Everybody Hurts
24. (Don't Go Back to) Rockville
25. 7 Chinese Brothers
26. Find the River
27. Imitation of Life
28. What If We Give It Away?
29. 1,000,000
30. Hollow Man

31. Exhuming McCarthy
32. Finest Worksong
33. Leave
34. Try Not to Breathe
35. Strange Currencies
36. Losing My Religion
37. King of Birds
38. Bittersweet Me
39. World Leader Pretend
40. Near Wild Heaven

41. Shiny Happy People
42. Mine Smell Like Honey
43. New Test Leper
44. Hyena
45. Harborcoat
46. Bang and Blame
47. Fretless
48. E-Bow the Letter
49. Überlin
50. The Outsiders

51. Stand
52. Supernatural Superserious
53. Carnival of Sorts
54. Life and How to Live It
55. Radio Free Europe
56. Monty Got a Raw Deal
57. Popsong 89
58. It's a Free World Baby
59. So Fast So Numb
60. How the West Was Won and Where It Got Us

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.