MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Lalalala, Don't You Forget Simple Minds!

zoeken in:
Nee je gaat nu wartaal uit slaan

Haha..ms Let the Children speak..

Ben t ff kwijt ja

47. Rivers Of Ice

Ik denk bij mezelf redelijk recent maar ja 25 jaar oud kan je toch moeilijk recent noemen maar om dit nu een oudje te noemen gaat ook wat ver. Het album heet Real Life en het nummer Rivers of Ice. Een zeer mooi werkje welke wel wat afsteekt bij al die grote gebaren op dat betreffende album.

46. Saturday Girl

Dit is de b kant van de prachtige single This is Your Land. De A kant duurde met 6 minuut 22 erg lang voor een single en de b kant doet daar met 6 minuut en 10 seconde vrijwel niets voor onder. Opvallend drumspel in het nummer doordat er maar liefst drie drummers meedoen op Saturday Girl. Mel Gaynor, de onvolprezen Manu Katche en Police drummer Stewart Copeland.

45. Shake off the Ghosts

Het laatste nummer wat te horen is op Sparkle in The Rain. Een fijn instrumentaal nummer welke wat subtieler is in vergelijk met het verdere overigens ook prima krachtpatserij op het album.

44. Ghostdancing

we blijven nog even bij de spoken. Een groot gebaar single. Een zeer fijn slaggitaar intro met spetterende invallende drums zorgen gelijk dat je bij de les bent. Dit was de derde single van Once Upon a Time. Ze speelden dit liedje ook tijdens hun optreden op Live Aid.

You talk about the Lebanon
You tell me 'bout the Dawn in Eden
You talk about South Africa
I tell you about the Irish children

Volle vaart .

Rivers of Ice is prachtig..Shake Off helemaal
Ghostdancing was ik in mn jeugd helemaal gek op..wat n power

Ja nu weer even gas terug

Dus als ik het goed begrijp een goede update

Super
Er zijn ook nummers die ik zelf niet ken..degene die ik niet noem
Dus wat mij betreft ben jij de maestro hier
This is your land hoop ik hier ook aan te treffen, hoog

luigifort schreef:

This is your land hoop ik hier ook aan te treffen, hoog

Ik mag natuurlijk niet te veel verklappen dat begrijp je

Ik vind het mooi..het tweeluik This Is Your Land en Let It All Come Down..
Veelgeprezen maar ook veel afgekraakt album..ik behoor tot de eerste groep

Keb zelf toevallig ook de Land..Kick It In en Ballad of the Streets cd singles..(ms ook nog n andere)

Persoonlijk favoriet en tevens erkend meesterproducer Trevor Horn achter de knoppen, niet dat hij een enorm stempel drukt op het album (helemaal niet zelfs) maar toch...

Staat bij mij op een 4,5.

Die Ballad of the Streets cd-single heeft de halve wereld dus daar ben je zeker niet uniek in

Mooie score

Ja Horn is een topper

He wat jammer nou van die cd single

Let it all come down single heb ik ook dacht ik..
Die moet de lijst ook halen net als t titelnummer

Over die remakes:
Ghostdancing is gebaseerd op I Travel
Travelling Man is gebaseerd op Waterfront
Van And The Band Played On (ook trouwens een favoriet van mij) nooit geweten als dat ergens op gebaseerd was.
En Disconnected (vanop Cry) is natuurlijk gebaseerd op de Macarena

SirNoodle schreef:

En Disconnected (vanop Cry) is natuurlijk gebaseerd op de Macarena

Kijk dat is nog eens info

ik vrees overigens dat we Disconnected niet gaan tegenkomen...

vigil schreef:
(quote)

Kijk dat is nog eens info

Dat is geen vrees, dat is hoop

Ik ga nog ns op zoek naar And The Band Played On..er is een nr van ze dat daar op lijkt..

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
SirNoodle schreef:
Dat is geen vrees, dat is hoop
Een van mijn drie vinkjes bij Cry, naast Lazy Lately en Spaceface. Die laatste is wel de enige die ik met enige goede wil lijstwaardig zou vinden.

Mooi topic dit! Simple Minds is voor mij een een band, waar ik een wat dubbele verhouding mee heb. Ik heb wat verdwaalde albums van ze, vooral wat nieuwere en natuurlijk een verzamelalbum. Op die albums staan altijd wel een track die ik echt heel erg goed vind, maar ook altijd wel een paar nummers waar ik helemaal niets mee kan. Dat heeft me altijd wat tegengehouden om echt verder in het oeuvre van deze band te duiken (en maakt eerlijk gezegd ook wel dat ik ze niet zo heel vaak draai).
Het is dan mooi dat iemand anders je bij de hand pakt voor een ontdekkingstocht. Ik zal eens even 'bij gaan luisteren' wat er tot nu toe allemaal langs gekomen is.

Dan zou ik zeker naar de oudere albums gaan grijpen. De nieuweren zijn id een pak minder, met af en toe een paar mooie nummers, bij de oudere is het juist het tegenovergestelde..

43. League of Nations

Een oudje sprak hij met respect. Dit nummer komt van het Sister Feelings Call mini album al zullen de meeste hem kennen van de cd met naast deze EP ook het andere mini album Sons and Fascination. Verder was League of Nations ook de b kant van The American.

42. Dolphins

Het beste nummer van het Black & White 050505 album. Het album waarop de band zich weer van zijn goede kant liet horen. het 050505 slaat overigens op de releasedatum van het album ( 5 mei 2005). Geen nummer van Black & White bij de beste 40 liedjes dus. Underneath the Ice viel er net buiten.

Home is toch n prachtige semi-klassieker die een top 40 plek verdient!!!

Niet te vergeten het waanzinnig mooie Stay Visible

41. A Brass Band In African Chimes

Ik denk de bekendste b kant van de band. Het was de "andere" kant van Don't You forget About Me. 9 minuutjes uiterst fijne muziek.

luigifort schreef:
Home is toch n prachtige semi-klassieker die een top 40 plek verdient!!!

Over het waanzinnig mooie Stay Visible niet te vergeten

Nou, in je eigen lijst dan maar

Overigens een aparte tegelwijsheid in je laatste zin

Haha ja zag t ook net..apart

League of Nations, een eerste favoriet die langskomt

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.