Muziek / Toplijsten en favorieten / Lalalala, Don't You Forget Simple Minds!
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2016, 21:32 uur
47. Rivers Of Ice
Ik denk bij mezelf redelijk recent maar ja 25 jaar oud kan je toch moeilijk recent noemen maar om dit nu een oudje te noemen gaat ook wat ver. Het album heet Real Life en het nummer Rivers of Ice. Een zeer mooi werkje welke wel wat afsteekt bij al die grote gebaren op dat betreffende album.
Ik denk bij mezelf redelijk recent maar ja 25 jaar oud kan je toch moeilijk recent noemen maar om dit nu een oudje te noemen gaat ook wat ver. Het album heet Real Life en het nummer Rivers of Ice. Een zeer mooi werkje welke wel wat afsteekt bij al die grote gebaren op dat betreffende album.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 21:36 uur
46. Saturday Girl
Dit is de b kant van de prachtige single This is Your Land. De A kant duurde met 6 minuut 22 erg lang voor een single en de b kant doet daar met 6 minuut en 10 seconde vrijwel niets voor onder. Opvallend drumspel in het nummer doordat er maar liefst drie drummers meedoen op Saturday Girl. Mel Gaynor, de onvolprezen Manu Katche en Police drummer Stewart Copeland.
Dit is de b kant van de prachtige single This is Your Land. De A kant duurde met 6 minuut 22 erg lang voor een single en de b kant doet daar met 6 minuut en 10 seconde vrijwel niets voor onder. Opvallend drumspel in het nummer doordat er maar liefst drie drummers meedoen op Saturday Girl. Mel Gaynor, de onvolprezen Manu Katche en Police drummer Stewart Copeland.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 21:42 uur
45. Shake off the Ghosts
Het laatste nummer wat te horen is op Sparkle in The Rain. Een fijn instrumentaal nummer welke wat subtieler is in vergelijk met het verdere overigens ook prima krachtpatserij op het album.
Het laatste nummer wat te horen is op Sparkle in The Rain. Een fijn instrumentaal nummer welke wat subtieler is in vergelijk met het verdere overigens ook prima krachtpatserij op het album.
0
geplaatst: 30 juli 2016, 21:48 uur
44. Ghostdancing
we blijven nog even bij de spoken. Een groot gebaar single. Een zeer fijn slaggitaar intro met spetterende invallende drums zorgen gelijk dat je bij de les bent. Dit was de derde single van Once Upon a Time. Ze speelden dit liedje ook tijdens hun optreden op Live Aid.
You talk about the Lebanon
You tell me 'bout the Dawn in Eden
You talk about South Africa
I tell you about the Irish children
we blijven nog even bij de spoken. Een groot gebaar single. Een zeer fijn slaggitaar intro met spetterende invallende drums zorgen gelijk dat je bij de les bent. Dit was de derde single van Once Upon a Time. Ze speelden dit liedje ook tijdens hun optreden op Live Aid.
You talk about the Lebanon
You tell me 'bout the Dawn in Eden
You talk about South Africa
I tell you about the Irish children
0
geplaatst: 30 juli 2016, 21:55 uur
Volle vaart
.
Rivers of Ice is prachtig..Shake Off helemaal
Ghostdancing was ik in mn jeugd helemaal gek op..wat n power
.Rivers of Ice is prachtig..Shake Off helemaal

Ghostdancing was ik in mn jeugd helemaal gek op..wat n power

0
geplaatst: 30 juli 2016, 21:55 uur
Ja nu weer even gas terug 
Dus als ik het goed begrijp een goede update

Dus als ik het goed begrijp een goede update

0
geplaatst: 30 juli 2016, 21:58 uur
Super 
Er zijn ook nummers die ik zelf niet ken..degene die ik niet noem
Dus wat mij betreft ben jij de maestro hier
This is your land hoop ik hier ook aan te treffen, hoog

Er zijn ook nummers die ik zelf niet ken..degene die ik niet noem

Dus wat mij betreft ben jij de maestro hier

This is your land hoop ik hier ook aan te treffen, hoog

0
geplaatst: 30 juli 2016, 22:10 uur

Ik vind het mooi..het tweeluik This Is Your Land en Let It All Come Down..
Veelgeprezen maar ook veel afgekraakt album..ik behoor tot de eerste groep

0
geplaatst: 30 juli 2016, 22:13 uur
Keb zelf toevallig ook de Land..Kick It In en Ballad of the Streets cd singles..(ms ook nog n andere)
1
geplaatst: 30 juli 2016, 22:14 uur
Persoonlijk favoriet en tevens erkend meesterproducer Trevor Horn achter de knoppen, niet dat hij een enorm stempel drukt op het album (helemaal niet zelfs) maar toch...
Staat bij mij op een 4,5.
Die Ballad of the Streets cd-single heeft de halve wereld dus daar ben je zeker niet uniek in
Staat bij mij op een 4,5.

Die Ballad of the Streets cd-single heeft de halve wereld dus daar ben je zeker niet uniek in

0
geplaatst: 30 juli 2016, 22:15 uur
Mooie score 
Ja Horn is een topper
He wat jammer nou van die cd single

Ja Horn is een topper

He wat jammer nou van die cd single

0
geplaatst: 30 juli 2016, 22:21 uur
Let it all come down single heb ik ook dacht ik..
Die moet de lijst ook halen net als t titelnummer

Die moet de lijst ook halen net als t titelnummer

0
geplaatst: 1 augustus 2016, 08:22 uur
Over die remakes:
Ghostdancing is gebaseerd op I Travel
Travelling Man is gebaseerd op Waterfront
Van And The Band Played On (ook trouwens een favoriet van mij) nooit geweten als dat ergens op gebaseerd was.
En Disconnected (vanop Cry) is natuurlijk gebaseerd op de Macarena
Ghostdancing is gebaseerd op I Travel
Travelling Man is gebaseerd op Waterfront
Van And The Band Played On (ook trouwens een favoriet van mij) nooit geweten als dat ergens op gebaseerd was.
En Disconnected (vanop Cry) is natuurlijk gebaseerd op de Macarena

1
geplaatst: 1 augustus 2016, 10:48 uur
Kijk dat is nog eens info

ik vrees overigens dat we Disconnected niet gaan tegenkomen...
1
geplaatst: 1 augustus 2016, 10:52 uur
vigil schreef:
(quote)

Dat is geen vrees, dat is hoop

0
geplaatst: 1 augustus 2016, 11:09 uur
Ik ga nog ns op zoek naar And The Band Played On..er is een nr van ze dat daar op lijkt..
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 augustus 2016, 11:16 uur
vigil schreef:
Een van mijn drie vinkjes bij Cry, naast Lazy Lately en Spaceface. Die laatste is wel de enige die ik met enige goede wil lijstwaardig zou vinden.ik vrees overigens dat we Disconnected niet gaan tegenkomen...
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 11:38 uur
Mooi topic dit! Simple Minds is voor mij een een band, waar ik een wat dubbele verhouding mee heb. Ik heb wat verdwaalde albums van ze, vooral wat nieuwere en natuurlijk een verzamelalbum. Op die albums staan altijd wel een track die ik echt heel erg goed vind, maar ook altijd wel een paar nummers waar ik helemaal niets mee kan. Dat heeft me altijd wat tegengehouden om echt verder in het oeuvre van deze band te duiken (en maakt eerlijk gezegd ook wel dat ik ze niet zo heel vaak draai).
Het is dan mooi dat iemand anders je bij de hand pakt voor een ontdekkingstocht. Ik zal eens even 'bij gaan luisteren' wat er tot nu toe allemaal langs gekomen is.
Het is dan mooi dat iemand anders je bij de hand pakt voor een ontdekkingstocht. Ik zal eens even 'bij gaan luisteren' wat er tot nu toe allemaal langs gekomen is.
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 11:48 uur
Dan zou ik zeker naar de oudere albums gaan grijpen. De nieuweren zijn id een pak minder, met af en toe een paar mooie nummers, bij de oudere is het juist het tegenovergestelde..
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 12:26 uur
43. League of Nations
Een oudje sprak hij met respect. Dit nummer komt van het Sister Feelings Call mini album al zullen de meeste hem kennen van de cd met naast deze EP ook het andere mini album Sons and Fascination. Verder was League of Nations ook de b kant van The American.
Een oudje sprak hij met respect. Dit nummer komt van het Sister Feelings Call mini album al zullen de meeste hem kennen van de cd met naast deze EP ook het andere mini album Sons and Fascination. Verder was League of Nations ook de b kant van The American.
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 12:31 uur
42. Dolphins
Het beste nummer van het Black & White 050505 album. Het album waarop de band zich weer van zijn goede kant liet horen. het 050505 slaat overigens op de releasedatum van het album ( 5 mei 2005). Geen nummer van Black & White bij de beste 40 liedjes dus. Underneath the Ice viel er net buiten.
Het beste nummer van het Black & White 050505 album. Het album waarop de band zich weer van zijn goede kant liet horen. het 050505 slaat overigens op de releasedatum van het album ( 5 mei 2005). Geen nummer van Black & White bij de beste 40 liedjes dus. Underneath the Ice viel er net buiten.
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 12:36 uur
Home is toch n prachtige semi-klassieker die een top 40 plek verdient!!!
Niet te vergeten het waanzinnig mooie Stay Visible
Niet te vergeten het waanzinnig mooie Stay Visible

0
geplaatst: 1 augustus 2016, 12:39 uur
41. A Brass Band In African Chimes
Ik denk de bekendste b kant van de band. Het was de "andere" kant van Don't You forget About Me. 9 minuutjes uiterst fijne muziek.
Ik denk de bekendste b kant van de band. Het was de "andere" kant van Don't You forget About Me. 9 minuutjes uiterst fijne muziek.
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 12:40 uur
luigifort schreef:
Over het waanzinnig mooie Stay Visible niet te vergeten
Over het waanzinnig mooie Stay Visible niet te vergeten
Nou, in je eigen lijst dan maar

Overigens een aparte tegelwijsheid in je laatste zin

* denotes required fields.