Muziek / Toplijsten en favorieten / Lalalala, Don't You Forget Simple Minds!
zoeken in:
2
geplaatst: 10 augustus 2016, 22:10 uur
Ik ben blij dat Big Sleep zo hoog gaat scoren in deze mooie lijst van Vigil

1
geplaatst: 11 augustus 2016, 06:19 uur
Weet het ook wel zeker!
Simple Minds top 10
Dacht handig te zijn......misschien had Vigil hier ook ooit een lijstje achtergelaten maar spijtig genoeg (nog) niet. Die ontstaat hier vanzelf
Simple Minds top 10
Dacht handig te zijn......misschien had Vigil hier ook ooit een lijstje achtergelaten maar spijtig genoeg (nog) niet. Die ontstaat hier vanzelf

1
geplaatst: 11 augustus 2016, 08:09 uur
vigil schreef:
16. Real Life
(embed)
Het titelnummer, albumaftrapper, vierde single en tevens beste nummer van het album Real Life. Jim Kerr brengt met overtuiging zijn teksten en muzikaal is het interessant.
16. Real Life
(embed)
Het titelnummer, albumaftrapper, vierde single en tevens beste nummer van het album Real Life. Jim Kerr brengt met overtuiging zijn teksten en muzikaal is het interessant.
Wat een fijn nummer dit, kende hem helemaal niet, dat wordt er 1 voor het 1991 topic nog. Het doet me denken aan Give it up van Talk Talk
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 10:02 uur
8. King Is White And In The Crowd
http://ventania.com.br/image/data/data/D039629.jpg
Dit is een van de eerste nummers die helemaal klaar is van het op dat moment nieuwe album New Gold Dream. Sterker nog tijdens de Sons And Fascination tour komt dit nummer al regelmatig voor op de setlist. Het is een lange spannende compositie met Kerr als spiritueel begeleider. Het is de afsluiter van het New Gold Dream album. Ik vind het een fantastisch nummer maar op 1 of andere manier geen afsluiter.
http://ventania.com.br/image/data/data/D039629.jpg
Dit is een van de eerste nummers die helemaal klaar is van het op dat moment nieuwe album New Gold Dream. Sterker nog tijdens de Sons And Fascination tour komt dit nummer al regelmatig voor op de setlist. Het is een lange spannende compositie met Kerr als spiritueel begeleider. Het is de afsluiter van het New Gold Dream album. Ik vind het een fantastisch nummer maar op 1 of andere manier geen afsluiter.
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 10:06 uur
Hunter and the Hunted vind ik beter, ook als afsluiter, maar deze is ook prima natuurlijk!
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 10:10 uur
7. Street Fighting Years

Tussen al dat begin jaren '80 geweld ineens een wat nieuwer nummer dik in de Top 10. Toch is dit nummer stiekem toch ook al flink op leeftijd, zelfs nog net jaren '80. Simple Minds heeft wel een traditie met albumopeners en dit is er ook weer eentje. Van het commercieel zeer succesvolle album met dezelfde naam als het liedje wat op 7 staat. Het heeft een werkelijk schitterende opbouw. Muzikaal zeer kleurrijk en gedetailleerd. Een paar ingehouden climaxen houdt de spanningsboog zeer strak gespannen. Voor oud topschaatser Ben van de Burg was dit nummer perfect om mee te trainen voor de 5 km. Door de opbouw en de ideale tijdsduur van ruim zes en halve minuut.

Tussen al dat begin jaren '80 geweld ineens een wat nieuwer nummer dik in de Top 10. Toch is dit nummer stiekem toch ook al flink op leeftijd, zelfs nog net jaren '80. Simple Minds heeft wel een traditie met albumopeners en dit is er ook weer eentje. Van het commercieel zeer succesvolle album met dezelfde naam als het liedje wat op 7 staat. Het heeft een werkelijk schitterende opbouw. Muzikaal zeer kleurrijk en gedetailleerd. Een paar ingehouden climaxen houdt de spanningsboog zeer strak gespannen. Voor oud topschaatser Ben van de Burg was dit nummer perfect om mee te trainen voor de 5 km. Door de opbouw en de ideale tijdsduur van ruim zes en halve minuut.
2
geplaatst: 11 augustus 2016, 10:16 uur
6. Big Sleep

Simple Minds - Big Sleep - YouTube
Er waren al de nodige verwachtingen rond dit nummer en daar is hij dan. Een beetje cheesy maar extreem functionele toetspartijen dragen dit fijne nummer. Het nummer was niet direct een groot favoriet bij mij maar dat is allemaal meer dan goed gekomen. Op de rand van de Top 5, je zou voor minder...

Simple Minds - Big Sleep - YouTube
Er waren al de nodige verwachtingen rond dit nummer en daar is hij dan. Een beetje cheesy maar extreem functionele toetspartijen dragen dit fijne nummer. Het nummer was niet direct een groot favoriet bij mij maar dat is allemaal meer dan goed gekomen. Op de rand van de Top 5, je zou voor minder...
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 10:17 uur
Heeft iemand een idee welke liedjes er nog gaan komen in de Top 5?
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 10:26 uur
Ik mis in elk geval nog NGD, Great Cities, the American, Promised You en Don't You 

0
geplaatst: 11 augustus 2016, 10:41 uur
Ik mag toch hopen dat The American nog langskomt, wat een wereldplaat...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2016, 15:28 uur
King Is White and in the Crowd 
Begon al te vrezen dat hij niet meer zou komen. Big Sleep is overigens een nog marginaal grotere
, maar daar was ik dan iets minder bang voor

Begon al te vrezen dat hij niet meer zou komen. Big Sleep is overigens een nog marginaal grotere
, maar daar was ik dan iets minder bang voor
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 15:36 uur
New Gold Dream (81-82-83-84) sowieso nog......... ( en ook Someone, Somewhere in Summertime)
Misschien ook nog een plekje voor Speed Your Love to Me?
Don't You (Forget About Me) is hopelijk buiten de eerste 55 songs gelaten

0
geplaatst: 11 augustus 2016, 15:42 uur
Oeps....te laag dus maar aanwezig in je lijst! 
Edit: last van short memory.....hij was 'speciaal' voor mij........thx

Edit: last van short memory.....hij was 'speciaal' voor mij........thx
1
geplaatst: 11 augustus 2016, 15:55 uur
I Travel zou ik ook mooi vinden. Heb het topic goed in stilte gevolgd. Thuis ook weer opgezet. Daar zijn dit soort topics altijd erg goed voor.
2
geplaatst: 11 augustus 2016, 19:29 uur
5. I Travel
https://img.discogs.com/qAfOIVTQh_-3KzQ7nDY_mLZM1SI=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-845235-1304154511.jpeg.jpg
Natuurlijk Eric, dat is het ook! Sterker nog wel veel meer dan mooi. Deze classic komt van het Empires and Dance album uit 1980. Het nummer werd twee keer op single uitgebracht. De eerste keer gewoon ten tijde van het album en dat was geen succes. Niet erg opvallend want dat hadden singles van Simple Minds in die dagen sowieso niet. De tweede keer was ter promotie van het verzamel album Celebration in 1982. Toen was de band net redelijk bekend geworden en had ook al wat singles in de hitlijst gehad. Helaas en eigenlijk onbegrijpelijk werd ook toen I Travel weer geen hit.
Nou ja dan is deze 5de positie in ieder geval een mooie revanche zullen we maar zeggen.
https://img.discogs.com/qAfOIVTQh_-3KzQ7nDY_mLZM1SI=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-845235-1304154511.jpeg.jpg
aERodynamIC schreef:
I Travel zou ik ook mooi vinden.
I Travel zou ik ook mooi vinden.
Natuurlijk Eric, dat is het ook! Sterker nog wel veel meer dan mooi. Deze classic komt van het Empires and Dance album uit 1980. Het nummer werd twee keer op single uitgebracht. De eerste keer gewoon ten tijde van het album en dat was geen succes. Niet erg opvallend want dat hadden singles van Simple Minds in die dagen sowieso niet. De tweede keer was ter promotie van het verzamel album Celebration in 1982. Toen was de band net redelijk bekend geworden en had ook al wat singles in de hitlijst gehad. Helaas en eigenlijk onbegrijpelijk werd ook toen I Travel weer geen hit.
Nou ja dan is deze 5de positie in ieder geval een mooie revanche zullen we maar zeggen.

0
geplaatst: 11 augustus 2016, 20:07 uur
4. This is Your Land
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2a/Simple_Minds_This_Is_Your_Land_single_cover.jpg
Ik heb niemand over This is Your Land gehoord. Op zich niet heel vreemd want het is niet echt een extreem grote favoriet bij de liefhebbers. Voor mij wel en dat heb ik ook al regelmatig laten weten in allerlei topics KO's e.d.
Ik vind het dus echt prachtig. Heel mooi ingetogen gezongen en muzikaal rijk en subtiel. Prachtige zanglijnen en dito muzikale begeleiding nou dan heb ik het erg naar mijn zin. Ome Lou Reed mag nog (heel) even meedoen.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2a/Simple_Minds_This_Is_Your_Land_single_cover.jpg
Ik heb niemand over This is Your Land gehoord. Op zich niet heel vreemd want het is niet echt een extreem grote favoriet bij de liefhebbers. Voor mij wel en dat heb ik ook al regelmatig laten weten in allerlei topics KO's e.d.
Ik vind het dus echt prachtig. Heel mooi ingetogen gezongen en muzikaal rijk en subtiel. Prachtige zanglijnen en dito muzikale begeleiding nou dan heb ik het erg naar mijn zin. Ome Lou Reed mag nog (heel) even meedoen.
1
geplaatst: 11 augustus 2016, 21:44 uur
Ik heb m genoemd, vroeg in het topic!
Dit is ook echt wel mijn nummer
iemand zei dat het bij me past
mooi compliment wel 
Money can't buy me..I've got time..Time is on my side
Dit is ook echt wel mijn nummer
iemand zei dat het bij me past
mooi compliment wel 
Money can't buy me..I've got time..Time is on my side
2
geplaatst: 11 augustus 2016, 22:53 uur
3. New Gold Dream (81,82,83,84)
https://img.discogs.com/By8yoGF62j63bbe9JJJXoPD-hFg=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-447468-1445437844-5914.jpeg.jpg
Op nummer drie het prijsnummer van het album met dezelfde naam. Sinds het uitkomen een klassieker. De platenmaatschappij wilde graag het live gevoel want de band wist te creeeren vangen tijdens de studio-opnames. Dit was zo'n liedje dat daarin een grote rol speelde. Toen nog onder de naam van Festival Riff. Een schitterend nummer op een schitterende plaats in deze lijst.
https://img.discogs.com/By8yoGF62j63bbe9JJJXoPD-hFg=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-447468-1445437844-5914.jpeg.jpg
Op nummer drie het prijsnummer van het album met dezelfde naam. Sinds het uitkomen een klassieker. De platenmaatschappij wilde graag het live gevoel want de band wist te creeeren vangen tijdens de studio-opnames. Dit was zo'n liedje dat daarin een grote rol speelde. Toen nog onder de naam van Festival Riff. Een schitterend nummer op een schitterende plaats in deze lijst.
1
geplaatst: 11 augustus 2016, 23:00 uur
2. Theme For Great Cities
http://cdn.umg3.net/emisessions/uploads/simpleminds.jpg
Het instrumentale meesterwerk van de band. Hiermee liep de band wel voorop in de electronicsche muziek van die tijd. Een energiek en stuwend werkje wat elke keer weer even fris en fruitig klinkt. Helemaal nergens gedateerd. Het is de opener van de Sister Feelings Call plaat. Het werd destijds om onbegrijpelijke redenen niet als single ingezet. Die had met gemak de charts kunnen halen lijkt me. In deze lijst staat Theme For Great Cities in ieder geval wel. Op 2 zelfs!
http://cdn.umg3.net/emisessions/uploads/simpleminds.jpg
Het instrumentale meesterwerk van de band. Hiermee liep de band wel voorop in de electronicsche muziek van die tijd. Een energiek en stuwend werkje wat elke keer weer even fris en fruitig klinkt. Helemaal nergens gedateerd. Het is de opener van de Sister Feelings Call plaat. Het werd destijds om onbegrijpelijke redenen niet als single ingezet. Die had met gemak de charts kunnen halen lijkt me. In deze lijst staat Theme For Great Cities in ieder geval wel. Op 2 zelfs!
1
geplaatst: 11 augustus 2016, 23:18 uur
Speed Your Love To Me op 1??
Zou wel mooi zijn, bij mij ook een Top 10 plek in ieder geval.
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 23:33 uur
sheep67 schreef:
New Gold Dream (81-82-83-84) sowieso nog......... ( en ook Someone, Somewhere in Summertime)
deric raven schreef:
maar ik gok toch op The American
1
geplaatst: 11 augustus 2016, 23:40 uur
01. Factory
http://cdn.pitchfork.com/albums/7627/homepage_large.6c0ebbf8.jpg
Ik vrees een zeer grote verrassing dat dit de nummer 1 geworden is. Voor mij stond dit direct als een paal boven water. Ik heb best lang nagedacht over de nummers 20 tot en met 3 (2 stond ook wel redelijk vast) maar over de numero 1 is geen enkele discussie. Een briljant nummer uit 1979 al weer. Hier horen we een band in topvorm met hun eigen energieke en stuwende variant van wave. Dan weer dik aangezet dan weer Simple Minds' poging tot een beetje punk in de coupletten.
Ik hoop dat niet iedereen negatief verrast is
http://cdn.pitchfork.com/albums/7627/homepage_large.6c0ebbf8.jpg
Ik vrees een zeer grote verrassing dat dit de nummer 1 geworden is. Voor mij stond dit direct als een paal boven water. Ik heb best lang nagedacht over de nummers 20 tot en met 3 (2 stond ook wel redelijk vast) maar over de numero 1 is geen enkele discussie. Een briljant nummer uit 1979 al weer. Hier horen we een band in topvorm met hun eigen energieke en stuwende variant van wave. Dan weer dik aangezet dan weer Simple Minds' poging tot een beetje punk in de coupletten.
Ik hoop dat niet iedereen negatief verrast is

0
geplaatst: 11 augustus 2016, 23:41 uur
1. Factory
4. This is Your Land
5. I Travel
6. Big Sleep
7. Street Fighting Years
9. Calling Your Name
10. Sweat In Bullet
11. Hunter And The Hunted
12. Seeing Out The Angel
13. In Trance As Mission
14. Sons And Fascination
15. This Fear of Gods
16. Real Life
17. Chelsea Girl
18. Sound In 70 Cities
19. Thirty Frames a Second
20. Up on the Catwalk
21. 20th Century Promised Land
22. Life in a Day
23. Banging On The Door (part1/part2)
24. Changeling
25. East at Easter
26. Let it all Come Down
27. Today I Died Again
28. Once Upon a time
29. Waterfront
30. This Earth That You Walk Upon
31. Sanctify Yourself
32. "C" Moon Cry Like a Baby
33. Soul Crying Out
34. Premonition
35. Scar
36. Someone
37. Someone, Somewhere in Summertime
38. Real To Real
39. Somebody Up There Likes You
40. Love Song
41. A Brass Band In African Chimes
42. Dolphins
43. League of Nations
44. Ghostdancing
45. Shake off the Ghosts
46. Saturday Girl
47. Rivers Of Ice
48. Great Leap Forward
49. Bassline
50. Murder Story
51. See The Lights
52. Stars will lead the Way
53. Blindfolded
54. Kis and Fly
55. Alive and Kicking
4. This is Your Land
5. I Travel
6. Big Sleep
7. Street Fighting Years
9. Calling Your Name
10. Sweat In Bullet
11. Hunter And The Hunted
12. Seeing Out The Angel
13. In Trance As Mission
14. Sons And Fascination
15. This Fear of Gods
16. Real Life
17. Chelsea Girl
18. Sound In 70 Cities
19. Thirty Frames a Second
20. Up on the Catwalk
21. 20th Century Promised Land
22. Life in a Day
23. Banging On The Door (part1/part2)
24. Changeling
25. East at Easter
26. Let it all Come Down
27. Today I Died Again
28. Once Upon a time
29. Waterfront
30. This Earth That You Walk Upon
31. Sanctify Yourself
32. "C" Moon Cry Like a Baby
33. Soul Crying Out
34. Premonition
35. Scar
36. Someone
37. Someone, Somewhere in Summertime
38. Real To Real
39. Somebody Up There Likes You
40. Love Song
41. A Brass Band In African Chimes
42. Dolphins
43. League of Nations
44. Ghostdancing
45. Shake off the Ghosts
46. Saturday Girl
47. Rivers Of Ice
48. Great Leap Forward
49. Bassline
50. Murder Story
51. See The Lights
52. Stars will lead the Way
53. Blindfolded
54. Kis and Fly
55. Alive and Kicking
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 23:45 uur
Verrassend veel van Real to Real Cacophony, toch dat album weer eens draaien, waarschijnlijk heb ik deze toch wel te laag beoordeeld.
0
geplaatst: 11 augustus 2016, 23:49 uur
deric raven schreef:
Verrassend veel van Real to Real Cacophony, toch dat album weer eens draaien, waarschijnlijk heb ik deze toch wel te laag beoordeeld.
Een 3* zie ik. Dat moet toch wel minimaal een half puntje hoger kunnen.

* denotes required fields.