Muziek / Toplijsten en favorieten / Morrissey: That’s Entertainment!
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 21:58 uur
07. November Spawned a Monster
Sleep on and dream of Love
because it's the closest you will get to love
poor twisted child, so ugly, so ugly
poor twisted child, oh hug me, oh hug me
Wederom een single met deelname van een oud Smiths collega (Andy Rourke). Ook dit nummer kwam terecht op Bona Drag (en Suedehead). Het doet mij denken aan de Madchester scene (waar hij zelf niet veel van moest hebben geloof ik). Het heeft iets dansbaars, maar bovenal vind ik het gewoon een erg fijn nummer.
Sleep on and dream of Love
because it's the closest you will get to love
poor twisted child, so ugly, so ugly
poor twisted child, oh hug me, oh hug me
Wederom een single met deelname van een oud Smiths collega (Andy Rourke). Ook dit nummer kwam terecht op Bona Drag (en Suedehead). Het doet mij denken aan de Madchester scene (waar hij zelf niet veel van moest hebben geloof ik). Het heeft iets dansbaars, maar bovenal vind ik het gewoon een erg fijn nummer.
0
geplaatst: 14 augustus 2016, 22:17 uur
First of the gang (Hector) fantastisch nummer , hier kon hij weer al zijn talenten in de schijnwerpers zetten.
Echt wel een bijzonder nummer
Staat trouwens op een album wat helemaal geweldig is.
Echt wel een bijzonder nummer

Staat trouwens op een album wat helemaal geweldig is.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 00:53 uur
Van zijn meest gespeelde live-nummer van deze eeuw naar dat van de vorige. November was echt een live-staple in de 90s, waar Moz - en het publiek - vooral helemaal los gingen in het fameuze tussenstuk (hier schitterend vertolkt door de Canadese zangeres Mary Margaret O'Hara). Ook wel echt een topfavoriet van mij! Top 10 bij mij.
Benieuwd welke 6 er nog komen!
Benieuwd welke 6 er nog komen!
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 17:28 uur
06. Interlude
Time is like a dream
Now, for a time, you are mine
Let's hold fast to the dream
That tastes and sparkles like wine
Onder deze fanvideo staat 'Two icons for the price of one'. Ik bedoel maar..... dit nummer valt in de categorie Nancy Sinatra & Lee Hazlewood of misschien wel Isobel Campbell & Mark Lanegan.
Mierzoet, maar helemaal in mijn straatje natuurlijk. Wat een ongelooflijk mooie single uit 1994. Een cover van Timi Yuro uit 1968 en opgenomen ten tijde van Vauxhall and I. Het nummer kwam terecht op Suedehead: The Best of Morrissey en een solo versie op The Very Best of Morrissey.
Ook het origineel is ook prachtig: Timi Yuro - Interlude - YouTube
Time is like a dream
Now, for a time, you are mine
Let's hold fast to the dream
That tastes and sparkles like wine
Onder deze fanvideo staat 'Two icons for the price of one'. Ik bedoel maar..... dit nummer valt in de categorie Nancy Sinatra & Lee Hazlewood of misschien wel Isobel Campbell & Mark Lanegan.
Mierzoet, maar helemaal in mijn straatje natuurlijk. Wat een ongelooflijk mooie single uit 1994. Een cover van Timi Yuro uit 1968 en opgenomen ten tijde van Vauxhall and I. Het nummer kwam terecht op Suedehead: The Best of Morrissey en een solo versie op The Very Best of Morrissey.
Ook het origineel is ook prachtig: Timi Yuro - Interlude - YouTube
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 22:33 uur
05. Now My Heart is Full
There's gonna be some trouble
a whole house will need re-building
and everyone I love in the house
will recline on an analyst's couch quite
soon
De drie albums die ik op 5* heb staan zijn Viva Hate, You Are the Quarry en Vauxhall and I. Eigenlijk horen zo'n beetje al de nummers van die albums in de top 40. Maar dit nummer staat dus dik in de top 10. Waarom? gewoon omdat ik het zo ongelooflijk sterk en mooi vind. Goed gezongen, meeslepend... soms moet je er gewoon niet te veel over willen zeggen.
There's gonna be some trouble
a whole house will need re-building
and everyone I love in the house
will recline on an analyst's couch quite
soon
De drie albums die ik op 5* heb staan zijn Viva Hate, You Are the Quarry en Vauxhall and I. Eigenlijk horen zo'n beetje al de nummers van die albums in de top 40. Maar dit nummer staat dus dik in de top 10. Waarom? gewoon omdat ik het zo ongelooflijk sterk en mooi vind. Goed gezongen, meeslepend... soms moet je er gewoon niet te veel over willen zeggen.
0
geplaatst: 15 augustus 2016, 23:20 uur
And I just can't explain, so I won't even try to 
Inderdaad een absolute topper en ook een van mijn topfavorieten van Moz.
Top-5 bij mij.

Inderdaad een absolute topper en ook een van mijn topfavorieten van Moz.
Top-5 bij mij.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 16:35 uur
04. The Last of the Famous International Playboys
Dear hero imprisoned
With all the new crimes that you are perfecting
Oh, I can't help quoting you
Because everything that you said rings true
Categorie Ask, Girlfriend in a Coma of Panic, oftewel 'lekker heel hard mee kunnen zingen'. Alleen Morrissey komt weg met dit soort nummers toch?!
En dan zie ik dat clipje met die dansende jongen en denk ik 'tja, ik had het ook kunnen wezen'
Deze single deed het goed in de hitparade en kwam op Bona Drag en de verzamelaar Suedehead terecht.
Dear hero imprisoned
With all the new crimes that you are perfecting
Oh, I can't help quoting you
Because everything that you said rings true
Categorie Ask, Girlfriend in a Coma of Panic, oftewel 'lekker heel hard mee kunnen zingen'. Alleen Morrissey komt weg met dit soort nummers toch?!
En dan zie ik dat clipje met die dansende jongen en denk ik 'tja, ik had het ook kunnen wezen'

Deze single deed het goed in de hitparade en kwam op Bona Drag en de verzamelaar Suedehead terecht.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 17:43 uur
Ik lees net dat Moz zijn nieuwe album klaar is enkel dat niemand deze wil uitbrengen.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 18:08 uur
Ms Johnny Marr's label? 
En zo te lezen is ie nog niet klaar, maar "slechts" geschreven

En zo te lezen is ie nog niet klaar, maar "slechts" geschreven

0
geplaatst: 16 augustus 2016, 18:17 uur
Ah, de volgende verwachte single van Bona Drag. Alleen zijn eerste twee missen nog, maar dat zal niet lang meer duren heb ik zo het gevoel 
Playboys is super. 'The playboys are Bowie, Bolan, Devoto and me' zei Moz destijds
Geweldige single!
Top 10 ook bij mij.

Playboys is super. 'The playboys are Bowie, Bolan, Devoto and me' zei Moz destijds
Geweldige single!
Top 10 ook bij mij.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 22:51 uur
03. Dial-a-Cliché
Further into the fog I fall
well, I was just
following you!
when you said:
"Do as I do and scrap your fey ways"
(dial-a-cliche)
Ik denk niet dat iemand deze zag aankomen. Al vanaf het moment dat dit uitkwam was ik verliefd op dit nummer en dat is nooit overgegaan. Alles wat ik hierover zou willen zeggen zijn slechts clichés, dus laat ik maar doen wat ik al eerder voorbij zag komen:
En nu? Gaan de twee te verwachten nummers volgen en zo ja in welke volgorde, of komt er nog een leuke verrassing aan?
Further into the fog I fall
well, I was just
following you!
when you said:
"Do as I do and scrap your fey ways"
(dial-a-cliche)
Ik denk niet dat iemand deze zag aankomen. Al vanaf het moment dat dit uitkwam was ik verliefd op dit nummer en dat is nooit overgegaan. Alles wat ik hierover zou willen zeggen zijn slechts clichés, dus laat ik maar doen wat ik al eerder voorbij zag komen:

En nu? Gaan de twee te verwachten nummers volgen en zo ja in welke volgorde, of komt er nog een leuke verrassing aan?

0
geplaatst: 16 augustus 2016, 23:23 uur
Ik ook niet.
Voor mij is er overigens maar 1 ultieme nummer 1. Zondag voor altijd. We zullen zien.
Voor mij is er overigens maar 1 ultieme nummer 1. Zondag voor altijd. We zullen zien.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 23:27 uur
Mooi nummer, Cliché, maar geen topfavoriet bij mij. Ik had liever Angel, Angel of Maudlin St nog gezien van dit album, maar deze is ook fraai!
Top 75
Sunday op 2 dan en Suedehead op 1.
Mis ik ook nog songs als Speedway, Southpaw, NF Disco, Seasick, Ignore Me, Killed Me, Find Out, Hairdresser etc etc. maar dat geeft alleen maar aan hoe sterk zijn discografie is.
Top 75
Sunday op 2 dan en Suedehead op 1.
Mis ik ook nog songs als Speedway, Southpaw, NF Disco, Seasick, Ignore Me, Killed Me, Find Out, Hairdresser etc etc. maar dat geeft alleen maar aan hoe sterk zijn discografie is.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:04 uur
02. Suedehead
Why do you come here
why do you hang around
I'm so sorry
I'm so sorry
Ook dit nummer is afkomstig van Viva Hate en daarmee nummer twee in de top 3. Niet voor niets een 5* album. Een album met ongelooflijk sterke individuele tracks (waar ik Vauxhall and I juist een prachtig geheel vind en You Are the Quarry een overrompelende luisterbelevenis).
Suedehead werd een beetje geëerd door de titel te worden van de verzamelaar Suedehead: the Best of Morrissey. Het nummer zelf kan zich met groot gemak meten met de beste nummers van The Smiths.
Why do you come here
why do you hang around
I'm so sorry
I'm so sorry
Ook dit nummer is afkomstig van Viva Hate en daarmee nummer twee in de top 3. Niet voor niets een 5* album. Een album met ongelooflijk sterke individuele tracks (waar ik Vauxhall and I juist een prachtig geheel vind en You Are the Quarry een overrompelende luisterbelevenis).
Suedehead werd een beetje geëerd door de titel te worden van de verzamelaar Suedehead: the Best of Morrissey. Het nummer zelf kan zich met groot gemak meten met de beste nummers van The Smiths.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:07 uur
Dat zeg ik, Sunday 
Dat betekent toch een paar voor mij top 5 liedjes niet voorbij gaan komen

0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:10 uur
vigil schreef:
Dat zeg ik, Sunday
Dat zeg ik, Sunday

Maar misschien is dat nu wel de grote verrassing en staat één van die 5 wel op 1

Overigens ga ik na deze top 40 van start met een artiest die veel minder populair is op deze site, dus ik verwacht weer een wat eenzame ronde zoals die van Pixies

Rufus Wainwright gaat het stokje overnemen van Morrissey.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:12 uur
aERodynamIC schreef:
Maar misschien is dat nu wel de grote verrassing en staat één van die 5 wel op 1
(quote)
Ga jij me nu lekker maken met een dode mus

Nee ik geloof echt niet dat er een andere gaat komen, overigens staat Sunday ook bij mij in die Top 5 hoor

0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:17 uur
01. Everyday Is Like Sunday
Trudging slowly over wet sand
Back to the bench
Where your clothes were stolen
Nou vooruit, laat ik de nummer 1 er gelijk achteraan gooien. Dit nummer is gewoon een perfect nummer en behoort tot mijn favoriete nummers aller tijden. Ik vond het jammer dat het niet voorbij kwam tijdens het concert in Watt, die een ongelooflijk fijne setlist had. Het had de kers op de taart kunnen wezen.
Gelukkig bewaarde hij het de laatste keer in Utrecht (TivoliVredenburg 2014) tot het allerlaatst (waar Suedehead als tweede al voorbij kwam). Gelukkiger dan dat kon hij me daarmee niet maken.
Trudging slowly over wet sand
Back to the bench
Where your clothes were stolen
Nou vooruit, laat ik de nummer 1 er gelijk achteraan gooien. Dit nummer is gewoon een perfect nummer en behoort tot mijn favoriete nummers aller tijden. Ik vond het jammer dat het niet voorbij kwam tijdens het concert in Watt, die een ongelooflijk fijne setlist had. Het had de kers op de taart kunnen wezen.
Gelukkig bewaarde hij het de laatste keer in Utrecht (TivoliVredenburg 2014) tot het allerlaatst (waar Suedehead als tweede al voorbij kwam). Gelukkiger dan dat kon hij me daarmee niet maken.
1
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:19 uur
Dat was het Morrissey entertainment. Hopelijk heeft iedereen er zich mee vermaakt en zijn de teleurstellingen over het niet aanwezig zijn van persoonlijke favorieten niet al te groot 
Erg leuk al die bijdrages van jullie en ik hoop dat de aandacht voor Rufus Wainwright er ook nog zal zijn. Later op de avond zal ik deze opstarten.
Morrissey: That’s Entertainment!
02. Suedehead
03. Dial-a-Cliché
05. Now My Heart is Full
06. Interlude
08. First of the Gang to Die
09. Nobody Loves Us
10. Picadilly Palare
11. The Ordinary Boys
12. Lifeguard Sleeping, Girl Drowning
13. I Have Forgiven Jesus
14. You’re the One for Me, Fatty
15. Sunny
16. Irish Blood, English Heart
17. When Last I Spoke to Carol
18. The Lazy Sunbathers
19. We Hate It When Our Friends Become Successful
20. World Peace Is None of Your Business
21. Tomorrow
22. Boxers
23. Dagenham Dave
24. I Will See You in Far Off Places
25. I’m Throwing My Arms Around Paris
26. Let Me Kiss You
27. Interesting Drug
28. The Boy Racer
29. Istanbul
30. Alma Matters
31. Ganglord
32. Ouija Board, Ouija Board
33. My Love Life
34. Kick the Bride Down the Aisle
35. Life Is a Pigsty
36. At Last I Am Born
37. Friday Mourning
38. Driving Your Girlfriend Home
39. Glamorous Glue
40. Ambitious Outsiders

Erg leuk al die bijdrages van jullie en ik hoop dat de aandacht voor Rufus Wainwright er ook nog zal zijn. Later op de avond zal ik deze opstarten.
Morrissey: That’s Entertainment!
02. Suedehead
03. Dial-a-Cliché
05. Now My Heart is Full
06. Interlude
08. First of the Gang to Die
09. Nobody Loves Us
10. Picadilly Palare
11. The Ordinary Boys
12. Lifeguard Sleeping, Girl Drowning
13. I Have Forgiven Jesus
14. You’re the One for Me, Fatty
15. Sunny
16. Irish Blood, English Heart
17. When Last I Spoke to Carol
18. The Lazy Sunbathers
19. We Hate It When Our Friends Become Successful
20. World Peace Is None of Your Business
21. Tomorrow
22. Boxers
23. Dagenham Dave
24. I Will See You in Far Off Places
25. I’m Throwing My Arms Around Paris
26. Let Me Kiss You
27. Interesting Drug
28. The Boy Racer
29. Istanbul
30. Alma Matters
31. Ganglord
32. Ouija Board, Ouija Board
33. My Love Life
34. Kick the Bride Down the Aisle
35. Life Is a Pigsty
36. At Last I Am Born
37. Friday Mourning
38. Driving Your Girlfriend Home
39. Glamorous Glue
40. Ambitious Outsiders
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:28 uur
Mooie lijst hoor, mijn Moz liefde heeft door dit topic wel weer een mooie opkikker gekregen 
Rufus is vrees ik een stapje te ver voor mij

1
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:30 uur
Dat vind ik ook leuk aan dit soort topics. De laatste tijd veel Simple Minds en R.E.M. gedraaid.
Ik vrees ook dat het een beetje parels voor de zwijnen zullen gaan zijn. Jammer, maar toch begin ik er aan.
vigil schreef:
Ik vrees ook dat het een beetje parels voor de zwijnen zullen gaan zijn. Jammer, maar toch begin ik er aan.
0
geplaatst: 17 augustus 2016, 17:31 uur
Mooie lijst aERo, fijn topic weer! 
Wat betreft teleurstellingen.... toen je vertelde dat de rammelende Morrissey je wel aanstond, had ik de hoop dat Pregnant For The Last Time nog langs ging komen, één van mijn grootste Mozz-favorieten. Het heeft helaas niet mogen zijn
Langs de andere kant: mijn absolute topfavoriet Interesting Drug had je dan weer wel! En sowieso is het met Morrissey altijd muzikaal genieten!

Wat betreft teleurstellingen.... toen je vertelde dat de rammelende Morrissey je wel aanstond, had ik de hoop dat Pregnant For The Last Time nog langs ging komen, één van mijn grootste Mozz-favorieten. Het heeft helaas niet mogen zijn

Langs de andere kant: mijn absolute topfavoriet Interesting Drug had je dan weer wel! En sowieso is het met Morrissey altijd muzikaal genieten!
* denotes required fields.