Muziek / Toplijsten en favorieten / Morrissey: That’s Entertainment!
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 10:58 uur
Ja, Morrissey had een fall-out met de record company (Harvest), omdat hij vond dat ze nalatig waren geweest in de promotie van het album, met als gevolg dat het album helemaal nergens meer te koop of te streamen is. Het idee was dat hij het via een andere platenmaatschappij opnieuw uit zou brengen, maar daar wachten we nog steeds op...
Ik vind het ook een uitstekend album, wel mijn favoriete 21e eeuwse Moz-album na You Are The Quarry. Een aantal songs ervan zou zeker mijn top-40 halen, maar Kick the Bride vind ik net een van de mindere nummers.
Niet in de top-100 bij mij.
Ik vind het ook een uitstekend album, wel mijn favoriete 21e eeuwse Moz-album na You Are The Quarry. Een aantal songs ervan zou zeker mijn top-40 halen, maar Kick the Bride vind ik net een van de mindere nummers.
Niet in de top-100 bij mij.
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 22:32 uur
33. My Love Life
Aah ... Come on to my house
Come on and do something new
I know you love one person so
Why can't you love two?
Over het liefdesleven van Morrissey wordt graag gespeculeerd. Is ie nu hetero, homo, bi? A-sexueel? Hij hult zich altijd in nevelen hierover. We zullen het wel nooit te weten komen ook. Een beetje mysterie is altijd leuk natuurlijk.
My Love Life verscheen als losstaande single en kwam later terecht op de verzamelaars World of Morrissey en Suedehead: The Best of Morrissey.
Een lekker dromerig nummer dat mij qua geluid doet denken aan de titelsong van Twin Peaks (Falling van Julee Cruise).
Aah ... Come on to my house
Come on and do something new
I know you love one person so
Why can't you love two?
Over het liefdesleven van Morrissey wordt graag gespeculeerd. Is ie nu hetero, homo, bi? A-sexueel? Hij hult zich altijd in nevelen hierover. We zullen het wel nooit te weten komen ook. Een beetje mysterie is altijd leuk natuurlijk.
My Love Life verscheen als losstaande single en kwam later terecht op de verzamelaars World of Morrissey en Suedehead: The Best of Morrissey.
Een lekker dromerig nummer dat mij qua geluid doet denken aan de titelsong van Twin Peaks (Falling van Julee Cruise).
0
geplaatst: 1 augustus 2016, 22:34 uur
Ik denk dat ie heavenly bi is..Angel Angel down we go together 

0
geplaatst: 1 augustus 2016, 23:50 uur
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is wat hij is
Niet dat het er verder toe doet natuurlijk.
My Love Life vind ik een heerlijke single, simpel maar doeltreffend.
Top-50 bij mij!
Niet dat het er verder toe doet natuurlijk. My Love Life vind ik een heerlijke single, simpel maar doeltreffend.
Top-50 bij mij!
0
geplaatst: 2 augustus 2016, 10:02 uur
32. Ouija Board, Ouija Board
Ouija board
would you work for me?
I have got to say Hello
to an old friend
Leuk om die oude clips weer eens terug te zien, of zelfs voor het eerst zoals bij deze single uit 1989. Net als bij The Smiths is het bij Morrissey altijd een mengeling van albums en singles en die singles komen dan weer op verzamelaars terecht. Dit nummer verscheen op Bona Drag, een geweldig album en op Suedehead: The Best of Morrissey.
Ouija board
would you work for me?
I have got to say Hello
to an old friend
Leuk om die oude clips weer eens terug te zien, of zelfs voor het eerst zoals bij deze single uit 1989. Net als bij The Smiths is het bij Morrissey altijd een mengeling van albums en singles en die singles komen dan weer op verzamelaars terecht. Dit nummer verscheen op Bona Drag, een geweldig album en op Suedehead: The Best of Morrissey.
0
geplaatst: 2 augustus 2016, 14:10 uur
Ja, Bona Drag is misschien wel mijn favoriete collectie Morrissey-liedjes.
Ouija Board, Ouija Board is niet de beste van die 7 eerste solo-singles die daar op staan, maar zeker wel een prachtig nummer! Volgens mij ook zijn eerste song met Langer en Winstanley na zijn breuk met Stephen Street.
Top 40 ook bij mij!
Ouija Board, Ouija Board is niet de beste van die 7 eerste solo-singles die daar op staan, maar zeker wel een prachtig nummer! Volgens mij ook zijn eerste song met Langer en Winstanley na zijn breuk met Stephen Street.
Top 40 ook bij mij!
0
geplaatst: 2 augustus 2016, 21:51 uur
31. Ganglord
Ganglord, the police are
Kicking there way into my house
And haunting me
Taunting me!
Wanting me to break their laws.
studio versie: Morrissey Ganglord With Lyrics - YouTube
Te vinden op de maxi single van The Youngest Was the Most Loved. Later ook verschenen op de verzamelaar Swords. Niet behorend tot zijn bekendste nummers wellicht, maar live wilde hij het nog wel spelen, getuige ook zijn Pinkpop optreden een paar jaar terug.
Qua tekst nogal actueel te noemen.
Ganglord, the police are
Kicking there way into my house
And haunting me
Taunting me!
Wanting me to break their laws.
studio versie: Morrissey Ganglord With Lyrics - YouTube
Te vinden op de maxi single van The Youngest Was the Most Loved. Later ook verschenen op de verzamelaar Swords. Niet behorend tot zijn bekendste nummers wellicht, maar live wilde hij het nog wel spelen, getuige ook zijn Pinkpop optreden een paar jaar terug.
Qua tekst nogal actueel te noemen.
1
geplaatst: 2 augustus 2016, 22:42 uur
The clock on the wall makes a joke of us all.
Ja, zeker een van de mooiste recente b-sides van Moz en toch wel het prijsnummer op Swords.
Voor mij top 50.
Ja, zeker een van de mooiste recente b-sides van Moz en toch wel het prijsnummer op Swords.
Voor mij top 50.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 12:06 uur
30. Alma Matters
So: the choice I have made
May seem strange to you
But who asked you, anyway ?
It's my life to wreck
My own way
Een single uit 1997, afkomstig van Maladjusted. Het werd niet overal goed ontvangen als zijnde 'een zwak nummer'. Ik ben het daar niet mee eens. Het geluid is misschien wat luchtig, de zang wat minder snerend (hij klinkt erg netjes en bedaard), maar dat maakt een nummer niet slecht.
Voor mij zelfs behorend tot de betere solo nummers!
En om met vigil te spreken: niet een hoge rammelfactor
So: the choice I have made
May seem strange to you
But who asked you, anyway ?
It's my life to wreck
My own way
Een single uit 1997, afkomstig van Maladjusted. Het werd niet overal goed ontvangen als zijnde 'een zwak nummer'. Ik ben het daar niet mee eens. Het geluid is misschien wat luchtig, de zang wat minder snerend (hij klinkt erg netjes en bedaard), maar dat maakt een nummer niet slecht.
Voor mij zelfs behorend tot de betere solo nummers!
En om met vigil te spreken: niet een hoge rammelfactor

0
geplaatst: 3 augustus 2016, 18:31 uur
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 19:41 uur
Uitstekende single inderdaad, en samen met Trouble Loves Me en het titelnummer mijn favoriet van Maladjusted.
De b-side van de single, I Can Have Both, vind ik zelfs nog wat beter, maar wellicht komt die nog!
Top 50 bij mij.
De b-side van de single, I Can Have Both, vind ik zelfs nog wat beter, maar wellicht komt die nog!
Top 50 bij mij.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 21:56 uur
29. Istanbul
When he first cried, his mother died. I had tried to be his guide
When he was born I was too young, the father searches for the son
In Istanbul.
Give him back to me
In Istanbul.
Give me back my brown eyed son.
Weer eentje van het laatste album, dat ik nog steeds buitengewoon sterk vind. Istanbul verscheen slechts als digitale single. Een vrij rijk klinkende single ook, vol met geluiden die we niet altijd terug horen in de muziek van Morrissey (meestal toch rechttoe rechtaan). Dit schijnt te maken te hebben om de sfeer van de stad naar muziek te vertalen.
Er is een hoop te doen om die stad de laatste tijd, maar daar is deze site niet voor en daar gaat het nummer niet over. Wel een mooi nummer. Bijzonder.....
When he first cried, his mother died. I had tried to be his guide
When he was born I was too young, the father searches for the son
In Istanbul.
Give him back to me
In Istanbul.
Give me back my brown eyed son.
Weer eentje van het laatste album, dat ik nog steeds buitengewoon sterk vind. Istanbul verscheen slechts als digitale single. Een vrij rijk klinkende single ook, vol met geluiden die we niet altijd terug horen in de muziek van Morrissey (meestal toch rechttoe rechtaan). Dit schijnt te maken te hebben om de sfeer van de stad naar muziek te vertalen.
Er is een hoop te doen om die stad de laatste tijd, maar daar is deze site niet voor en daar gaat het nummer niet over. Wel een mooi nummer. Bijzonder.....
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 22:00 uur
Het enige nummer wat ik ken van zijn laatste album (ik denk de enige die ik niet in huis heb), het is best een aardig nummer maar zou niet in mijn Top 40 staan denk ik.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 23:45 uur
Het nummer heeft toch wel een andere lading gekregen door de recente gebeurtenissen vind ik.
Samen met Staircase at the University mijn favoriet van het laatste album.
Top 50 bij mij.
Samen met Staircase at the University mijn favoriet van het laatste album.
Top 50 bij mij.
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 11:42 uur
28. The Boy Racer
He's just too good-natured and
He's got too much money and
He's got too many girlfriends
I'm jealous, that's all
Morrissey zoekt op zijn solo-albums nog wel eens de rockkant op: de gitaren krijgen dan een wat dominante rol, waar deze bij The Smiths juist altijd zo sprankelen.
The Boy Racer was de tweede single van Southpaw Grammar. Misschien ietwat van dik hout zaagt men planken, maar ik hou wel van dit nummer.
He's just too good-natured and
He's got too much money and
He's got too many girlfriends
I'm jealous, that's all
Morrissey zoekt op zijn solo-albums nog wel eens de rockkant op: de gitaren krijgen dan een wat dominante rol, waar deze bij The Smiths juist altijd zo sprankelen.
The Boy Racer was de tweede single van Southpaw Grammar. Misschien ietwat van dik hout zaagt men planken, maar ik hou wel van dit nummer.
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 11:48 uur
He's got the whole world in his hands, stood at the urinal is toch wel een mooie 
Ja, heerlijke single, live ook een feestje!
Top 50 bij mij.

Ja, heerlijke single, live ook een feestje!
Top 50 bij mij.
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 11:59 uur
Bij mij ook, kocht hem gelijk op cd-single toen die uit kwam
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 23:50 uur
27. Interesting Drug
There are some bad people on the rise
there are some bad people on the rise
they're saving their own skins by
ruining people's lives
Zo af en toe verschenen er toch wel degelijk rammelrock liedjes van Morrissey
Dit is er zo eentje. Vrolijk alsof de Housemartins meedoen. Maar het is en blijft Morrissey natuurlijk gezien de tekst.
Een lekker nummertje die me soms een beetje aan Belle & Sebastian doet denken wat ongetwijfeld te danken is aan de achtergrondzang van Kirstie MacColl In de UK haalde dit nummer de top 10 en het is niet terug te vinden op een regulier album (wel op de verzamelaars Bona Drag en Suedehead).
There are some bad people on the rise
there are some bad people on the rise
they're saving their own skins by
ruining people's lives
Zo af en toe verschenen er toch wel degelijk rammelrock liedjes van Morrissey
Dit is er zo eentje. Vrolijk alsof de Housemartins meedoen. Maar het is en blijft Morrissey natuurlijk gezien de tekst.Een lekker nummertje die me soms een beetje aan Belle & Sebastian doet denken wat ongetwijfeld te danken is aan de achtergrondzang van Kirstie MacColl In de UK haalde dit nummer de top 10 en het is niet terug te vinden op een regulier album (wel op de verzamelaars Bona Drag en Suedehead).
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 00:03 uur
Ja, dit blijft toch wel een van zijn fijnste singles.
Het nummer heeft een lichtheid en bijna dansbaarheid door de percussie waardoor ik het ook heel goed vind passen in de toen heersende Madchester-tijdsgeest. En ook door de titel uiteraard
Voormalige Smiths' Andy Rourke, Mike Joyce en Craig Gannon spelen overigens ook mee, waardoor dit misschien wel de meest 'Smiths-achtige' Moz-single is
Zeker top 30 ook bij mij.
Het nummer heeft een lichtheid en bijna dansbaarheid door de percussie waardoor ik het ook heel goed vind passen in de toen heersende Madchester-tijdsgeest. En ook door de titel uiteraard
Voormalige Smiths' Andy Rourke, Mike Joyce en Craig Gannon spelen overigens ook mee, waardoor dit misschien wel de meest 'Smiths-achtige' Moz-single is

Zeker top 30 ook bij mij.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 10:09 uur
26. Let Me Kiss You
There's a place in the sun for anyone
Who has the will
To chase one and I think I've found mine
Yes, I do believe I have found mine
studioversie: Morrissey Let Me Kiss You HQ - YouTube
En daar is het eerste nummer van You Are the Quarry, een album waarmee Morrissey zichzelf weer helemaal op de kaart wist te zetten. Voor mij het derde en laatste album dat 5* wist te scoren. Ongelooflijk sterk album. Morrissey scoorde met deze single een top 10 notering in de UK.
Er is ook nog een versie van Nancy Sinatra waarop Morrissey de achtergrondzang doet. Die versie werd geen hit.
There's a place in the sun for anyone
Who has the will
To chase one and I think I've found mine
Yes, I do believe I have found mine
studioversie: Morrissey Let Me Kiss You HQ - YouTube
En daar is het eerste nummer van You Are the Quarry, een album waarmee Morrissey zichzelf weer helemaal op de kaart wist te zetten. Voor mij het derde en laatste album dat 5* wist te scoren. Ongelooflijk sterk album. Morrissey scoorde met deze single een top 10 notering in de UK.
Er is ook nog een versie van Nancy Sinatra waarop Morrissey de achtergrondzang doet. Die versie werd geen hit.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 11:50 uur
Ik zeg het toch maar: voor mij is Bona Drag beter dan enig ander album waar The Mozz ooit aan meegewerkt - of moet ik zeggen meegesmeed- heeft.
Zo dat is eruit.
Zo dat is eruit.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 12:06 uur
Dat vind ik niet zo'n boude stelling!
Wel haast de perfecte collectie Morrissey-songs! Morrissey's The World Won't Listen!
Let Me Kiss You vind ik ook een prachtig nummer, net als de andere drie Quarry-singles. Prachtige tekst ook weer!
Volgens mij schreef hij het eerst voor Nancy en besloot hij het later zelf ook op te nemen.
Top-40 ook bij mij.
Wel haast de perfecte collectie Morrissey-songs! Morrissey's The World Won't Listen!
Let Me Kiss You vind ik ook een prachtig nummer, net als de andere drie Quarry-singles. Prachtige tekst ook weer!
Volgens mij schreef hij het eerst voor Nancy en besloot hij het later zelf ook op te nemen.
Top-40 ook bij mij.
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 22:26 uur
25. I’m Throwing My Arms Around Paris
In the absence of your love
And in the absence of human touch
I have decided I'm throwing my arms around
Around Paris because only stone and steel accept my love
Hadden we eerst de veelbesproken stad Istanbul, daar komt nu Parijs aan de beurt en daarmee het debuut voor Years of Refusal in mijn lijst. Een toch wel bijzonder album voor mij, want verschenen in 2009 en daarop volgde een tour die hem in Rotterdam bracht, notabene in de kleine zaal Watt (voorheen Nighttown). En echt. Ik had hem niet eerder live meegemaakt. Ik had altijd de kronkel in mijn kop om The Smiths te laten voor wat ze waren en daarom live optredens van Morrissey solo aan me voorbij te laten gaan (en de HMH vond ik niet geschikt). Maar dat was over nu hij in die geweldige stad en zo dichtbij zou komen optreden. Het scoren van kaarten lukte en het werd een onvergetelijk concert waar veel nummers van Years of Refusal van voorbij kwamen, zo ook deze heerlijke single. Ik weet nog dat ik het uit volle borst mee heb staan zingen (maar dat deed ik bij nog wel meer nummers)
In the absence of your love
And in the absence of human touch
I have decided I'm throwing my arms around
Around Paris because only stone and steel accept my love
Hadden we eerst de veelbesproken stad Istanbul, daar komt nu Parijs aan de beurt en daarmee het debuut voor Years of Refusal in mijn lijst. Een toch wel bijzonder album voor mij, want verschenen in 2009 en daarop volgde een tour die hem in Rotterdam bracht, notabene in de kleine zaal Watt (voorheen Nighttown). En echt. Ik had hem niet eerder live meegemaakt. Ik had altijd de kronkel in mijn kop om The Smiths te laten voor wat ze waren en daarom live optredens van Morrissey solo aan me voorbij te laten gaan (en de HMH vond ik niet geschikt). Maar dat was over nu hij in die geweldige stad en zo dichtbij zou komen optreden. Het scoren van kaarten lukte en het werd een onvergetelijk concert waar veel nummers van Years of Refusal van voorbij kwamen, zo ook deze heerlijke single. Ik weet nog dat ik het uit volle borst mee heb staan zingen (maar dat deed ik bij nog wel meer nummers)

0
geplaatst: 5 augustus 2016, 23:37 uur
0
geplaatst: 5 augustus 2016, 23:45 uur
Misschien toch maar eens snel wat wijzigen in mijn lijstje dan: ik ben dol op hamburgers 

0
geplaatst: 6 augustus 2016, 00:12 uur
Een marge van 2 mag.
Maarre, zit jij nu onze vegetariërs te plagen?
Maarre, zit jij nu onze vegetariërs te plagen?
* denotes required fields.